כיצד להגיב?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כיצד להגיב?
    נעמה
    06/02/2008

    שלום רב

    יש לי ילדה מקסימה בת ארבע.
    לפעמים כשאני מבקשת ממנה לעזור לי בדברים קטנים כמו להביא חיתול לאחותה הקטנה או להרים דבר מה שהיא הפילה על הריצפה, היא עונה שהיא לא חייבת לעזור ושאני בעצמי אביא או ארים את מה שביקשתי ממנה
    אני יודעת שהיא בוחנת גבולות, אבל אני לא יודעת איך להגיב, התגובות שלי נכון לעכשיו הן: "את רוצה שאני אכעס עלייך?,,,, אני מתחילה לכעוס...." ואחרי המשפטים האלו אני מחזיקה אותה חזק ולוקחת אותה לבצע את שביקשתי.
    אני יודעת שזאת תגובה לא טובה, אבל איך עלי להגיב אחרת?

    תודה
    נעמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כיצד להגיב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנעמה

    ד``ר חיים היילפרין
    07/02/2008

    את יכולה לעצב את התנהגות הילדה ע"י תגמול (עידוד) התנהגות ראויה והתעלמות מהתנהגות שאינה ראויה. כמה נקודות לתשומת ליבך: חשוב שתהיי ערה להתנהגות הספונטאנית של הילדה, ותתגמלי אותה בכל פעם שהיא נוהגת כהלכה. התגמול יכול להיות חיוך ומילות שבח וצריך לבוא מייד לאחר ההתנהגות הנאותה. התעלמות עדיפה על ענישה או כעס שכן גם אלה מהווים תשומת לב, וכשהילדה אינה מקבלת תשומת לב חיובית היא "תסתפק" בתשומת לב שלילית, העדיפה מבחינתה על התעלמות מוחלטת שלך (כפי שאין פרסום שלילי – גם פרסום שלילי הוא פרסום...); קל מאד ליפול למלכודת שבה את מתגמלת מבלי משים התנהגות לא נאותה של הילדה ע"י תגובה נרגזת שלך. במקרה והילדה אינה רוצה לעזור, פשוט עשי את המטלה בעצמך והתעלמי ממנה למספר דקות. בין השורות בשאלתך עולה שהילדה מקנאה בתשומת הלב שאחותה הקטנה מקבלת; את יכולה בקלות "לגייס" אותה לצידך אם תקפידי לשבח אותה על היותה "העוזרת הגדולה של אמא" וכיו"ב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו