מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זהותענת25/02/2012
בני בן שנתיים ושלושה חודשים מדבר כל הזמן בשפת נקבה "לא רוצה", "לא יכולה" , "רוצה לעלות" אני מתקנת אותו על המקום אך הוא ממשיך בשלו.
כשאני מלבישה אותו במכנסיים הוא בוכה וצורח ומסרב ללבוש את המכנסיים ומבקש כל הזמן שמלה, אז אני בוחנת אותו ואומרת לו "בוא נלבש שמלה" והוא ישר רוצה מחייך ומאושר. כשהוא נשאר בלי מכנס הוא מנסה למשוך את החולצה כמה שיותר למטה ומחזיק אותה מהצדדים "כמו שמלה" לפעמים סתם מושך את החולצה ונשאר מכופף עם הרגליים כדי שהחולצה תהיה יותר ארוכה ותכסה את רגליו "כמו שמלה".
אינני נוהגת ללבוש שמלות אך מציינת שהוא מאוד אוהב את הקלטות של רינת גבאי ורואה אותן כל הזמן (לפעמים היא לבושה בשמלה).
לציין שכשהוא רואה מישהי בשמלה הוא נוגע ומזיז לה את השמלה.
1. האם זה נורמלי?????
2. האם מדובר במשבר זהות בגיל כזה?
3. האם זה עניין חולף או שעליי להיות מודאגת מהתופעה הזו?
4. למי עליי לפנות כדי לאבחן את הבעיה?
אשמח לקבל תגובה מהירה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך..
ענת25/02/2012לציין גם שהוא משחק עם בובות ופחות במכוניות..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך.. - תגובה
טלי מנדיוק25/02/2012נורמלי ובסדר גמור בגיל הזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזהות - תגובה
טלי מנדיוק25/02/2012לענת,
הבן שלך נורמלי לחלוטין.
הוא אכן נמצא בעיצומה של רכישת זהות, דבר המרחש בערך עד גיל 4.
אני מציעה לך לא להתרגש, ולא להפגין "הזדעזעות" בפניו.
להתייחס אליו רגיל כמו לבן.
כשהוא מבקש מידי פעם שימלה או בובה לאפשר....
לאט לאט הוא יגבש את זהותו.
נורמלי.
בריא לחלוטין.תורידי לחץ.
בהצלחה,
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך
ענת26/02/2012טלי שלום,
תודה לתגובתך . אני אכן הורדתי קצת לחץ אך... בפורום פסיכולוגיה התייחסו להתנהגות זו ה"התנהגות לא שכיחה" שיכולה להעיד על קושי בגיבוש הזהות אם כי זה לא ודאי.. וייעצו לי שם לפנות לפסיכולוג / פסיכותריפיסט שעובד עם ילדים בגיל הרך . מציינת שאני אם חד הורית האם יש לכך איזו שהיא השלכה בנוגע לגיבוש הזהות.
האם כדאי לפנות בכל זאת לבירור מקיף יותר (הזמן פה קריטי...??)
ושוב ...תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך - תגובה
טלי מנדיוק26/02/2012תגשי, מה יכול להיות?
לעינות דעתי המלומדת, זה גיל שבו בנים ובנות נגישים לחפצים של שני המינים.
לעיתים תגובה מוגזמת של הסביבה "מעודדת" להיצמד לחפצים מסויימים.
לדעתי תורידי לחץ, ותראי שהסמפטום יתאזן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

