מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיה משפחתית מוזרהאנונימי19/04/2012
אני ואשתי נשואים באושר כבר כמעט 3 שנים ,אני בן 33 והיא אוטוטו בת 27 .
אנחנו מכירים כבר כ8 שנים .
בכל מקרה שמתי לב מתחילת הקשר והילך שלמעשה משפחתה ,במיוחד אביה ,לא כל כך קיבלו אותי כ"חלק מהמשפחה " למרות שלא עשיתי להם דבר רע וכבן הזוג של אישתי הם מעולם לא היו נראים מתנגדים .
מדובר במשפחה עשירה ,שכל מה שהם נתנו הם הדגישו שהם נותנים לבת שלהם (כך שאני אבין שאני במקרה איתה ובגלל זה אני "נהנה" מדברים אלו ) .
עד לאחרונה חשבתי שהכל במקרה ,עוד ועוד דברים ,עד לאחרונה . הזמינו אותי לטיול "משפחתי" בחו"ל רק אנחנו הוריה אחיה ואני והיא .
במהלך הטיול הייתה סיטואציה של צילום משפחתי לקראת סופו בעוד אני מתארגן לצילום אביה של אישתי "ייבש" אותי באומרו טוב אתה מצלם אותנו ,בעוד חמתי שואלת למה אני לא מצטלם איתם הוא אמר אני רוצה להצטלם עם ילדיי ואשתי מה רע וחזר על זה כמה פעמים ,אני צילמתי מספר צילומים ועוד חשבתי שאחרי זה יבשו ממני להצטרף ,כולם התפזרו ואני נשארתי בהלם כל הערב ,אשתי שמה לב לזה ושאלה אותי כמה פעמים אך אני לא רציתי לגרום לסכסוך רציני וכו' אך "נפלו לי כמה אסימונים " לגבי העבר והבנתי היכן אני עומד ביחס .
אני כבר מספר ימים מאז הסיפור במועקה רצינית לא מעניין הצילום ,מכל סיפור המבוכה , וכו' .
יש לציין שאני לא עובד בחברה המשפחתית ,לא מקושר לחברה בכל צורה . עד היום חשבתי אולי זה מקרי אך אולי זה מסמל את מעמדי בקרב משפחת אישתי .
השאלות:
1. איך נהגתי בזה שלא דיברתי ואמרתי את אשר על ליבי ?
2. האם אני צריך להגיד לאשתי מה אני מרגיש (בטח איך שאני מכיר אותה היא תגיד שאני יותר מידי פגיע ) ..
3. האם אולי בכלל כדאי לפנות לחמי ישירות ולשאול האם יש משהו שלא מצא חן בעניו בי או משהו כזה בלי לערב את אשתי .
4.האם פשוט להשאיר זאת כך ולהכיר במצב בתקווה שבעתיד אולי ישתנה .
יש לציין שאני בא לבקר מתנהגים אליי בנימוס כמו שמתנהגים כלפי כל בן משפחה אחר .
בתודה
אנונימי שזקוק לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה משפחתית מוזרה - תגובה
טלי מנדיוק19/04/2012שלום רב,
מפנייתך נשמע כי אתה אכן בחור רגיש.
התחתנת אם אישה אשר משפחתה עשירה, אתם אנשים צעירים בתחילת הדרך, ו"חשדנות" האפופה באוויר מצד המשפחה העשירה טבעית ואנושית.
אחד הפחדים הכי גדולים של אנשים עשירים זה שיקיריהם ינצלו אותם או מתחברים אליהם בגלל הכסף או יגנבו אותם....זה לא תמיד כורח המציאות, אבל אתה יודע כבר קרו דברים מעולם...
אנני חושבת חלילה שזה המקרה, נהפוכו, אולם תחושה זו הינה טבעית ואנושית.
גם אנשים מפורסמים סובלים מתסמונת זו.
לפיכך, משפחתה של אשתך,מפגינה חשד טבעי עד למצב אופטימאלי של אמון מלא בעתיד.
.
למרות שאתם יחד 8 שנים, והמשפחה מכירה אותך, עדיין בשל גילכם הצעיר, והזוגיות הטריה שלכם "חובת ההוכחה" עליכם כרגע. האמון והקירבה יבואו עם השנים.
אני חושבת שאתה לא צריך להעלב אות להיפגע, אלה לנסות להבין את הצד השני.
נקודה נוספת - התמונה שהאבא רצה באותו רגע רק עם משפחתו הפרטית היא לגיטימית מאוד, ואולי באמת בתת מודע הוא עדיין מתקשה "לשחרר" פסיכולוגית את ביתו. גם מצב שכיח אנושי....
אבל זו הבעיה שלו ולא שלך, ולכן אין לך מה להיפגע.
לו קשה לשחרר ולא לך....
היית צריך פשוט לבקש תמונה נוספת של כולם איתך. אולם כנראה שהעלבון השתלט עליך.
ולסיום - אולי אתה צודק, והם לא ממש "משתגעים" עליך.
אולי.
ואולי דווקא כן.
הנקודה היא, תחייה את חייך הכי טוב.
תקטין את מה שהסביבה חושבת ותתרכז בעשייה חיובית לך ולביתך.
תהנה מהשפע שהיקום נתן לך, ומהפינוקים.
תחייך חיוך גדול, ותקבל בחזרה.
תפתח גישה חיובית כלפי משפחתה של אשתך, וכלפי המצב כולו.
בפסיכולוגיה קוראים לזאת RIFRAMING. הגדרה מחדש של המצב.
בהצלחה גדולה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ,מזה אני מבין שנהגתי נכון
אנונימי22/04/2012יש עוד סוגיה שמטרידה אותי מאוד ,אנחנו נשואים כשנתיים וחצי ,למעשה ללא בעיה כלכלית מעיבה וללא סיבה נראית לעין להמתין עם הקמת משפחה אך ...
אשתי בעברה הרחוק לפני יותר מ10 שנים עבר מספר ניתוחים שאחד קשור בשני ולא היו מסכני חיים ,לטענת רופאים מומחים בתחום אמרו שאין בעיה להכנס להריון .
אך אני מרגיש שיש לה פחדים (כמובן היא מכחישה ) וכל פעם שמדברים על ילדים היא אומרת עוד חצי שנה שנה (מה שכבר נמשך כשנתיים ) בינתיים אני מרגיש "תקוע" במקום בלי יכולת לדעת מה לעשות ואיפה אני עומד .
ללכת לטיפול (פעם אמרתי לה אולי זה לטובתה ) היא מסרבת בטענה שהיא בסדר גמור ואין מה לטפל היא פשוט מרגישה עדיין צעירה מידי .
מה לעשות בסוגייה זו ?והאם בניגוד למה שחשבתי האם יתכן קשר בין הסוגייה הראשונה לשנייה ?
בתודה
אנונימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ,מזה אני מבין שנהגתי נכון - תגובה
טלי מנדיוק23/04/2012יתכן שיש קשר.
אני מציעה באמת לערוך ברור רציני מדוע אשתך מסרבת להקמת משפחה בעיתוי הנוכחי.
אתם בהחלט בגיל ובשלב שנראה מתאים להקמת משפחה.
אם צריך, אולי איש/ת מקצוע ינסו לסייע לכם להבין מה הבעיה.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה חלק מהבעיה שהיא אומרת שאין בעיה
אנונימי23/04/2012פשוט היא חושבת שהיא עדיין צעירה ,זה הבעיה הרצינית שנראית לי מאוד .
השאלה האם בשלב כזה הצבת עובדה של טיפול יכולה לעזור ?
כי משיחות איתה זה לא נראה מתקדם .אפילו אמא שלה מנסה לאחרונה לרמוז שאת תפקידה בכל מיני הקשרים היא סיימה והיא מחכה לנכדים אך אשתי מתעצבנת אליה ש"מתערבת" למרות שאני יכול להבין את ה"התערבות" כדאגה .
אני מרגיש שהיא יכולה למשוך אותי עוד הרבה זמן ואני בבעיה .
בתודה
אנונימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה חלק מהבעיה שהיא אומרת שאין בעיה - תגובה
טלי מנדיוק23/04/2012כן אני חושבת שטוב מאוד שתציע שתלכו לקבל עזרה מקצועית.
אם היא תסרב תלך לבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפגוע מהמשפחה
mosha29/04/2012התשובה שלך תהיה באדישות כלפיהם ואתה חייב להראות להם שאתה גבר שווה לא פחות מהם ולא זקוקו לכספ שלהם לשם כך אתה צריך לעבוד קשה ולהראות להם שטעו לגביך
כך אני רואה את זה
ואישתך חייבת לסנגר לך ולהעיר להורים שלה שאתה ראוי ליחס הגון יותר
יללה גבר תתקדם דברים משתנים עם הזמן.......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

