להניע לטיפול משפחתי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • להניע לטיפול משפחתי
    יעלה
    01/07/2012

    שלום רב,
    אימי ניסתה לשים קץ לחייה, היא בלעה כמות גדולה של כדורים נגד דיכאון. היא איננה מאובחנת כבעלת נטיות אובדניות או כבעלת בעיה פסיכיאטרית כלשהי. למעשה איננה מטופלת לא אצל פסיכולוג ולא בשום טיפול תרופתי. ברוך השם היא בחיים.
    טרם דיברתי איתה על המניעים למעשה בצורה מעמיקה אולם כפי שהסתבר עד כה, הדבר אירע לאחר ריב שטותי (ואף ילדותי, אם יורשה לי להביע את דעתי האישית) עם אבי ולאחר ריב עם אחותי. היא טענה שהיא חשה מועקה גדולה ולכן כתבה מכתב התאבדות ובעלה את הכדורים. במכתב היא העלתה מספר טענות כלפי כל אחד מבני הבית.
    שאר בני הבית כועסים עליה, חלקם מבולבלים אבל כולם חסרי אונים לגבי העניין.
    ברור לי שמכאן והלאה אימי זקוקה לטיפול פרטני כלשהו שיספק עזרה נפשית או מקום לפורקן וכו' וכן כל המשפחה כולה זקוקה לטיפול משפחתי. אציין בנוסף שיש "בורגזים" בין אחותי להורי וכן ריבים רבים בין בני המשפחה (הורי נשואים ויש לי 2 אחיות צעירות).
    אני כרגע נמצאת במעין מצב "נייטרלי" ביחסיי עם משפחתי, אני לא מסוכסכת עם אף אחד ומשמשת לעיתים כמגשרת בעל כורחה.
    שאולותי הן:
    א. כיצד אוכל להניע את בני משפחתי להגיע לטיפול משפחתי? אבי ואחותי למשל, ממש מתנגדים.
    ב. מה אמורות להיות הפעולות שלי כעת, אחרי אירוע כ"כ קיצוני?
    ג. איך ניתן לבחור מטפל מתאים?
    תודה על העזרה....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להניע לטיפול משפחתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להניע לטיפול משפחתי - תגובה

    טלי מנדיוק
    01/07/2012

    ליעלה,

    הצטערתי לקרוא את פנייתך, אך עם זאת ניכר שאת אינטלגנטית וחושבת בהגיון.

    בת כמה את?

    לגבך אימך:
    -איך את יודעת שהיא לא אובדנית? הרי היה פה נסיון אובדני.
    -איך את אומרת שאין לה בעיה פסיכיאטרית? שהרי היה פה נסיון אובדני.

    ניכר כי חסר לך ידע במושגים הרפואיים והתייחסות לבעיה, ועליכם לקבל הדרכה וייעוץ.

    אנני מכירה את אמא ואת מצבה הקליני, אבל ברור שאמא סובלת מבעיות נפשיות רציניות הכוללות גם נטיה אובדנית וגם דכאון.
    וכמובן, היא צריכה לקבל עזרה נפשית ומין הסתם כנראה גם תרופתית- באופן דחוף ככל הניתן.
    והדבר החשוב ביותר זה לסייע להגיע באופן דחוף לטיפול מקצועי.
    בתמונה צריכים להיות פסיכולוג וגם רופא פסיכיאטר.

    לגבי שאר המשפחה - כולכם זקוקים להדרכה, והתייחסות לאור מצבה של האמא.
    טוב הדבר כי אותו איש טיפול שיטפל באמא יזמן אתכם להדרכה וייעוץ.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו