לקבל את השונה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לקבל את השונה
    יפעת
    25/01/2013

    אנחנו משפחה מסורתית. בני כבן 19 הקצין לאחרונה מבחינה דתית. ממש נהיה דוס ולנו קשה לקבל את המראה החיצוני שלו. קשה לי להשלים, זה לא הדךר שלנו, בו חינכנו אותו, ברגע שפתח את הדלת ונכנס הביתה, וראיתי מראה חיצוני שונה, קיבלתי שוק, הרגשתי כאילו ילד זר נכנס הביתה. זה בן שאני מאד מאד אוהבת אותו, אך הוא עצמו החליט לשנות את דרכו מבחינה דתית. אני ובעלי נראים שבורים, כאילו איבדנו את הזהות של הילד שלנו, ואנו לא יודעים איך לקבל, איך להתמודד ואיך ממשיכים. הוא לא מוכן להשתנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לקבל את השונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקבל את השונה - תגובה

    טלי מנדיוק
    27/01/2013

    ליעל,


    המשימה הגדולה ביותץ של גיל ההתבגרות הוא מציאת זהות אישית ועצמית.
    יש מתבגרים המתקשים להפרד פסיכולוגית מההורים, ועושים זאת בדרך של הקצנה.
    בנך חייב לפתח זהות משל עצמו.
    בילדות, הילד נמצא בתוך זהות ההורים.
    פתוח זהות אישית ועצמית, היא תנאי בסיסי לנפרדות ולבריאות נפשית.
    הביעי את עמדך בפניו לגבי הזרם הדתי אליו הוא שייך, אך במקביל הביעי אהבה וקבלה אליו כבנך, כמתבגר שמחפש את זהותו האישית.
    התהליך לא קל, ודורש המון אהבה תמיכה וסבלנות מיכם.

    אתם הורים טובים, אוהבים ומשקיעים.
    אך מותר לו להיות שונה מיכם, מותר לו להיות הוא ולא אתם.
    הוא לא פלסטלינה שעיצבתם.
    הוא אדם צעיר המחפש את עצמו וזהותו.
    אפשרי תהליך זה.

    אני בטוחה שעם השנים הזהות שלנו תהיה מורכבת מיכם ומעצמו.
    אך לשם כך נדרשת כרגע התרחקות רצינית.

    בהצלחה,
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו