קשר בין אחיות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשר בין אחיות
    רחל
    11/03/2008

    לאשתי אחות שחושבת רק על עצמה , קצת קמצנית ואגואיסטית , הקשר בינהם נעשה במפגשי שבת לפעמים או בחגים .
    אני כבעלה לא אוהב אותה במיוחד בגלל האופי שלה ומשתדל לא להיות בחברתה של אחותה , אם אני עושה זאת זה נעשה עבור אישתי שתרגיש טוב , אינני מתנגד או מסרב או מקשה על הקשר ביניהם.
    אשתי טוענת כי אני הוא הגורם לקשר הלא טוב שיש לה עם אחותה ומאשימצה אותי בכך .
    מה לדעתך אני צריך לעשות , אשתי רואה את ההתנהגות של אחותה ומתעלמת ממנה ודורשת זאת גם ממני שאתיחס יפה לאחותה למרות האופי שלה .
    הקשר ביהנם היה לא טוב בעבר ללא קשר אלי ואשתי מנסה להאשים אותי בכך , לי אין יד ורגל בנושא .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשר בין אחיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחיים

    טלי מנדיוק
    12/03/2008

    לחיים שלום רב,


    ממכתבך אני מבינה כי מערכת היחסים בין האחיות הוא קרוב למרות אופיה הלא נוח של האחות.

    הן אחיות, ומה שמלכד אותן זה כניראה הרבה שנים של היסטוריה, קשר דם, חוויות משותפות וכו'.

    אתה יודע, בכל מה שקשור לביקורת על המשפחה המורחבת שלנו, הרבה יותר קל לנו כשאנחנו אלה שנותנים את הביקורת עליהם, ולא שומעים אותה מבני ובנות זוגנו.
    כאילו 'לנו מותר', ולאחרים לא.
    מאוד קשה וכואב לקבל ביקורת על המשפחה המורחבת שלנו.
    יותר קל שאנחנו מבקרים אותם.

    נראה לי שיש לך מעורבות בקשר בין השתיים בזה שאתה בכל זאת מביע את דעתך על מזגה הלא נוח של גיסתך (וזו זכותך).
    אבל יכול להיות שהביקורת קשה וכואבת לאשתך.

    מה שאני מציעה הוא לקבל את הרגשתה של אשתך, ולבקש ממנה שתאמר לך באופן קונקרטי ומדוייק מה עליך לעשות או לומר על מנת שהיא תחוש טוב בקשר עם אחותה.
    לא מה - לא לומר או לעשות.
    אלה מה כן.
    מה היא מבקשת ממך שיעזור לה להרגשה ולקשר עם אחותה.

    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר בין אחיות

    צביה
    12/03/2008

    תודה.
    לצערי אני לא מצליח להבין את ההצעות .
    אחותה אגואיסטית קמצנית וחושבת רק על עצמה , לא רואה מטר ממנה .
    אחותה בולעת את היחס ושותקת ואני בהחלט מבין אותה ,
    הביקורת היא על אחותה בפני אשתי ולא בפני אחותה .
    אני לא מוכן שאחותה תתייחס בצורה כזו לילדי כאשר אנחנו מתייחסים יפה מאוד לילדים של אחותה ומכאן אינני מוכן להיות בקשר חם עם אחותה עד שלא תשנה את התנהגותה .
    אני לא מפריע לאשתי להיות בקשר עם אחותה ולהזמין אותה ואת משפחתה אלינו או ללכת אליה או לפתח קשר חם וחד צדדי איתה אבל אינני מוכן שיאלצו אותי להיות נחמד אל מישהו שהוא לא נחמד לאשתי ולמשפחתי כאשר אנחנו בסדר גם אם זה קשר דם .
    אשתי טוענת שאני צריך לשתוק ולבלוע כי זו אחותה גם אם היא לא מתנהגת יפה והיא מודה שהיא כזו אבל היא אחותה .
    האם לדעתך עלי לבלוע כאשר זה עושה לא טוב לי ולילדיי או להמשיך באותו יחס כלפי אחותה שהוא קר גם שאני יודע שזה עושה לא טוב לאשתי ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למנחם

    טלי מנדיוק
    12/03/2008

    למנחם שלום רב,


    אתה לא צריך לשתוק, ולא צריך לבלוע דברים שלא נוחים לך.

    הצעותי הן לכיוון של הידברות ותקשורת והבנה בינך לבין אשתך.

    הקשר בין אשתך לאחותה הוא עובדה מאוד קיימת מצד אחד, אך מצד שני דבר שגורם לך לתסכול רב.

    ועל כך צריכה להיות הידברות ותקשורת בינך לבין אישתך.

    אם אתם לא מצליחים להגיע להבנה בנושא - לא בושה לפנות ליעוץ לאיש מקצוע שיסייע לכם לקיים דיאלוג לגבי נושא האחות.

    הכי חשוב זה התקשורת החיובית בינכם כזוג.

    לכל זוג נשוי יש לפחות נושא אחד שהוא מאוד מאוד (מאוד..........) מתסכל אותו.

    מה לעשות, גם על נושא שכזה צריכה להיות הידברות והבנה.

    מה שחשוב זה הקשר והגישה החיובית בינכם כזוג.

    המון בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו