בן 17

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן 17
    שירי
    20/06/2015

    שלום . אני אמא ל2 בנים שהגדול בהם בן 17.
    אני גרושה מאביהם כבר 16 שנה אך יש קשר בינינו רציף ויומיומי.
    בשנה האחרונה הבן הבוגר החל לפתח סימנים של ניצול בבית...אמנם הוא פרזיט מיום שנולד ולא לקח מעולם אחריות על שום דבר אפילו את חדרו לא מנקה..
    אך מאז שאימי עברה לגור עימנו מנצל אותה כספית. היא מצידה מוכנה לתת לו הכל כדי לרצות אותו שזה גם לא בסדר. הוא החליט שנוסע לאביו לחודשיים למשך החופש הגדול ואינו רוצה לחזור לספסל הלימודים לכיתה יב. מאוד קשה לי עם הידיעה הזאת שכן לא מתאים לי שהבן שלי יסתובב לו ברחובות חסר מסגרת לימודית או חברתית. הוא ילד שלא מסתבך או משהו הוא מאוד ביתי ואוהב לרבוץ בפרזיטיות בבית מול המחשב.
    הסיבה שאני פונה היא בשבוע האחרון דורש מדירת אביו שלא אכנס לחדרו ולא נשתמש בטלביזיה שלו, במחשב שלו, פלייסטיישן או כל דבר שיש לו בחדר. האח הצעיר מאוד רוצה לשבת לשחק בחדר אך נוצר בינינו מרחק עקב סירוביי לקבל את הוראותיו מלמעלה.
    אמנם אני שומרת על פרטיותו במחשב ואינני נכנסת לשום דבר שלא צריך....
    אך החוצפה שלו לשלוט מרחוק על הבית מכעיסה אותי ומקוממת.
    את החדר שלו סגרתי עם קיר גבס מאחר ולא היתה לו פרטיות כשהיה קטן, החדר עצמו הוא חצי סלון שלי ואני שוקלת ולא כסנקציות לשבור את הקיר הזה ולהשאיר אותו ללא חדר בגלל שכופה עלינו איך להתנהל בבית גם שאינו נמצא כאן. אולי אני מגזימה אבל הכל נעשה מבחינתו בזלזול בהתנהגות גסה ובקללות. כל זה החל מרגע שביקשתי רשות להכניס את אחיו רק לשחק בפליסטיישן של הגדול.
    האם עליי לכבד את רצונו ולא להכנס חודשיים לחדרו ולא לאפשר לאח הצעיר לשחק?
    השליטה של הגדול בבית היא טוטאליסטית ויש הרגשה של כובד ולקיחת מקום של בעלות על הבית ואולי להיות אב הבית במקום שאביו לא נמצא.
    כמו כן אשמח להתייעץ לגבי שנה הקרובה בה הוא יהיה בבית בחינם ולא ייתן יד בשום דבר לא כלכלית ולא לימודית ועליי לפרנסו כפרזיט ומורד. אני מאוד מודאגת לבאות.
    אשמח להכוונתכם.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 17

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 17 - תגובה

    ד``ר חיים היילפרין
    20/06/2015

    עשי הפרדה (בראשך ובפועל) בין זכותו של בנך לפרטיות בחדרו, הבעלות על החפצים שבחדר (במיוחד אלה שקנית לו מכספך), אמירותיו והתנהגותו המחוצפת ורצונו שלא להמשיך ללמוד בכיתה הי"ב. כל אחד מארבעת אלה הוא נושא נפרד שדורש התייחסות שונה (הרעיון של שבירת קיר הגבס וביטול הפרטיות כי הוא אינו מאפשר לאחיו לשחק בפלייסטיישן ומתנהג באדנות הוא דוגמא לעירוב שגוי). את צריכה לכבד את פרטיותו של הבן אך באותה מידה להתנות את הימצאותו בבית בעמידה בכללי התנהגות בסיסיים (שאת תקבעי), כמו התייחסות מכבדת לשאר בני הבית, הליכה לבי"ס וסיום 12 שנ"ל (או חלופה המקובלת על שניכם, כמו עבודה מסודרת ועזרה בכלכלת הבית), גילוי נדיבות ושיתוף פעולה עם האח (כמו שיתוף בפלייסטיישן) וכיו"ב. אם בנך בוחר שלא לשתף פעולה, השיתי עליו סנקציות בעצימות גוברת, החל מהחרמת הפלייסטיישן, למשל, ועד, במקרה הקיצון, להוצאתו מהבית. אם את מתקשה עם משהו מזה, אל תהססי לגשת למספר שיחות הכוונה עם פסיכולוג קליני ו/או מטפל משפחתי, ואשמח לסייע לך בזה. בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה !

    שירי
    20/06/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות מקצועיות לגווריצה מימין

    קוקו
    01/07/2015

    הבסגנון אל הישן..סתם שהמים מהים יגיעו לחוף.
    יש מושג גווריצה מימין חיותית פניה כמו פניה והריי הגיע משיח כל הזמנים בעניין פניו כמו פניו לטעמו..לכן יתרה מניתוחו כיצד נשקל דמו עליו חיותי משקלו הריי כי חוצה נשמתו לא כן הריי כי הריי..
    אולי תתמקצעי בדבר מה רשתות כליי דם או שטויות..לא כן..
    מלאכית השרת אומרת שעם כל הכבוד אין לך תשובות לקהל הרחב כי זה תרגומיי שוויי פנים אינפוזיית כוללת שווא..
    זה גם חרטה דגימתית חייבת להשאיר מלאכית ישו העברייה לשעבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוגרים עניין

    קוקו
    01/07/2015

    יחיד רלוונטי בלי תשובה אומר שמלאכית קתולית השרת מספר אחת בינתיים כספית כי לא כן לכלכה את יחיד רלוונטי כספית כי לא שיכלה היות מספר 2 ואין דגימה אמיתית כלל בכלל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו