אבא רע, אמא טובה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אבא רע, אמא טובה?
    שמעון
    14/07/2009

    שלום רב.
    לי ולאשתי יש בעיה עם שני הילדים שלנו: לעיתים קרובות מדי נור מצב כאילו אני הרע והיא זו שמצטיירת כטובה והרחמנית. זה לא בכוונה, כמובן, אך הסיטואציה לא נעימה לי ואני לא אוהב את ההרגשה שמתלווה לכך שהילדים רצים לקבל חיבוק מאמא ומביטים בי - אפילו אם לכמה דקות - כאילו אני האיש הרע ביותר בעולם.

    לדעתי זה לא הוגן שמשחק התפקידי הזה משאיר אותי בפוזיציה אחת בלבד, אך אני לא מוצא את הדרך לפנות לאשתי ולומר לה משהו על זה.

    האם יש פיתרון נוח ונעים כיצד להבהיר לה את הבעייתיות בעניין מבלי שתיעלב?

    תודה רבה על העזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבא רע, אמא טובה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשמעון

    ד``ר חיים היילפרין
    18/07/2009

    ראשית, אתה יכול להיות גאה בעצמך על הגבולות שאתה מציב בפני הילדים - אין דבר קל ונוח יותר מאשר "להסתחבק" עם הילדים, לוותר להם או "לשחק את הדוד מאמריקה"; קשה הרבה יותר להציב גבולות המעוררים מטבעם אנטגוניזם. עצתי לך היא לשוחח עם אשתך - לא מייד לאחר ויכוח אלא כששניכם נינוחים, "על כוס קפה" - על החשיבות שבהצגת גבולות (באהבה ובאופן הוגן אך בתקיפות ובעקביות) ובהצגת חזית אחת ומאוחדת שלכם מול הילדים. הזמן אותה לגשת איתך למפגשי הדרכת הורים (לפגישה או לסדרת מפגשים) ואולי אף למספר שיחות אצל מטפל /ת זוגי/ת. אם אתה מתקשה בשיחה (או בהצבת גבולות בפניה...) אל תהסס לגשת לסיוע מקצועי לבדך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו