כיצד לשכנע מבוגר לגשת לטיפול?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כיצד לשכנע מבוגר לגשת לטיפול?
    אילונה
    23/07/2009

    שלום רב,
    אני פונה אליכם ברוב יאושי.
    אני נשואה לבחור מדהים, בעל ובן למופת, שנינו בשנות ה-30 והורים לילד מקסים בן שנתיים. היחסים בביתנו טובים מאוד והמערכת יציבה וחזקה. הדבר היחידי אשר מערער את השלוה ואף מוביל לפגיעה קשה ביחסים בביתנו הינה חמותי. מדובר באישה קשה, אשר כל הבאים במגע איתה מגדירים אותה כשתלטנית, כפייתית, מנהלת את חייה סביב טינה ונקמנות, מחפשת הלוך ושוב מי לא בסדר איתה. היא עצמה מסוכסכת עם בני משפחתה כבר שנים רבות. כל שעשינו כדי לנסות לרצות אותה- עלה בתוהו. היא לעולם אינה מרוצה מהתנהלותנו. כל המשפחה, כולל בנותיה ובניה, חשה כי יש צורך בעזרה מקצועית מאחר ואופיה הקשה גורם לפירוק המשפחה. אנו חשים כי יש התדרדרות במצבה: ככל שבני המשפחה מתבגרים, בונים לעצמם את חייהם, מקימים בתים, מביאים ילדים וכו'- כך היא חשה אובדן שליטה ומנסה להטיף יותר ויותר, לסכסך, להרעיל את בעלי נגדי וכו'.
    חשוב לי לציין כי גם אני עוסקת בתחום טיפולי ויחסי עם כל יתר בני האנוש מבוססים אך ורק על דרכי נועם וכבוד, אולם מולה אני אובדת עצות. היא מכניסה מתח רב לחיינו.
    היא, מבחינתה, בטוחה שמצבה נהדר, צדקת דרכה מעל הכל, וכל יתר המשפחה אינה מבינה דבר בשום נושא בחיים. כמובן שכאשר לא מקבלים את דעתה הדבר מוביל לעימותים קשים.
    כיצד משכנעים אדם שכזה לגשת לטיפול? היא אינה מכירה בכך שיש לה בעיה... נראה כי היא מוכנה לאבד את כל יקיריה ולו רק שהיא תמשיך לפעול ולהתנהל כפי שהיא חושבת שנכון.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאילונה

    טלי מנדיוק
    25/07/2009

    לאילונה שלום רב,

    סליחה על האיחור בתשובה. בעיה טכנית של מערכת המחשב.

    ולשאלתך -

    חמותך אכן נשמעת אישה קשה ועם קשיים בינאישיים. לא פשוט.
    נסו בכל דרך להפנותה לטיפול פסיכולוגי או לרופא המשפחה לטיפול תרופתי (לשיקול דעתו).

    באם לא יעלה בידכם הדבר לא יהיה מנוס מלהתרחק ממנה מעט ולצור גבולות וגדרות שונים במערכת היחסים שלכם איתה. זה אולי יתסכל אותה, אבל יגן עליכם מפני תסכולים נוספים בעתיד.


    בהצלחה!

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו