מצב משפחתי לא נעים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מצב משפחתי לא נעים
    חני
    03/11/2009

    שלום
    יש לי 3 אחים. שניים גרים כאן בארץ והקשר איתם טוב, אנחנו מבלים הרבה זמן ביחד כמשפחה
    ויש לי אחות שגרה בחו"ל כבר 8 שנים היא נסעה ללימודים וכשסיימה מצאה עבודה ונשארה.
    יש לה בן קטן אחד (נכד ראשון להורים שלי).
    אמא שלי כל הזמן דורשת (!) שנדבר עם האחות בחו"ל, היא כל הזמן מדברת עליה ועל הנכד - מה הם עושים, מה הם עשו ומה הם יעשו - ממש מעקב ודיווח יומיומי. וכמעט כל שיחה שנייה איתה מתחילה ונגמרת בהם. בימי ראשון בכלל אי אפשר לדבר איתה כי היא מקדישה את כל היום לשיחות איתם והיא מצפה שגם אנחנו נפנה זמן לדבר איתם. וכשאחותי מגיעה לביקור בארץ אמא שלי דורשת שנצא כולנו לחופשה יחד (מה שמצריך מאיתנו להתפנות מחיי היומיום) וכמובן אמא שלי מתעצבת כשאנחנו לא מקיימים אחר הדרישות שלה.

    הבעיה היא שקשה לעמוד בצפיות האלו ואני אישית חושבת שזה ממש לא לעניין כל הדרישות שלה. אני מרגישה שקשה לי לשמור על קשר יומיומי עם "אדם" שלא באמת חי כאן איתי את היומיום כמו שאר המשפחה. ההרגשה שלי בגדול היא "רחוק מהעין - רחוק מהלב". ואני בעיקר מרגישה כעס על אחותי שקמה ועזבה אותנו ובעצם כופה על ההורים שלי ועלינו האחים קשר וירטואלי איתה ועם הבן שלה.
    אף פעם לא אמרתי לאמא שלי מה אני חושבת על הנושא כדי לא להכנס איתה לעימות. המצב היום הוא שאני ואחיי פשוט סובלים בשקט את כל השטויות האלו. ואנחנו לא אומרים כלום שוב בשביל לא להכנס לעימותים. והסבל הזה רק גורם לי עוד יותר לא לאהוב את אחותי.
    האם ההרגשה שלי הגיונית? האם מה שאמא שלי עושה הגיוני? מי אשם בכל המצב הזה?

    מצטערת שיצא קצת ארוך
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצב משפחתי לא נעים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללילך

    טלי מנדיוק
    03/11/2009

    שלום רב,


    בת כמה את?
    בני כמה האחים שלך?

    בכל אופן, החיים של אחותך בחו"ל נכפו על המשפחה, ותודה לאל בנסיבות טובות.
    הגורל של אחותך הוא בחו"ל.
    שם היא למדה והקימה משפחה קטנה. ובסך הכל בנסיבות טובות ומשמחות.
    כולי מלאת הערכה לאמא שלך שלמרות המרחק עושה כל שביכולתה לשמור על קשר עם האחות. ואפילו מעודדת אותכם לעשות זאת.
    היא ראויה להרבה חיזוקים והערכה.

    ולגביך, מדוע הקשר עם האחות מפריע לך?
    משהו כנראה אישי ועמוק מפריע לך בכל הקשר הזה, ולכן עליך לברר זאת עם עצמך.
    את ממש נשמעת כועסת ומרירה ואת צריכה לברר מדוע.

    אני מציעה לך לפנות למספר שיחות עם איש/ת מקצוע לקבל עזרה בעניין.

    ובמיידי, שתפי פעולה עם אמא כמה שאת רוצה או יכולה ולא יותר.
    אל תרצי אף אחד, אלה את עצמך.

    אני מאחלת לך הצלחה - ומשפחה מלוכדת למרות המרחק הפיזי.

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו