מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ויתרתיחסוי17/11/2009
אם למישהו יש כמה דקות לקרוא ולהגיב אני אשמח. הרבה מילים.
שלום, אני בן 18 וגר בת"א. המשפחה שלי נמצאת כרגע במצב הכי גרוע שהיינו בו מאז שאני יכול להזכר, אחותי הגדולה פסיכותית לגמרי ולא הצליחה לקבל אבחנה מדוייקת מה יש לה. היא מאמללת להורים שלי ולאחותי את החיים לגמרי, היא עוברת כל גבול אפשרי ואני צריך לעבור מאז שאני בן 14 סוגיות מוסריות שהייתי מתאבד אם הייתי יודע שאצטרך לעבור אותן. ויתרתי לגמרי על החיים שלי, ב4 חודשים האחרונים שעבדתי עניתי רק לשיחות מהעבודה, ואם ידעתי שזה לא בנוגע לעבודה פשוט סיננתי. הפסקתי לצאת עם חברים, אני קם כל יום בדיכאון שאני צריך לעבור את היום הזה. יש לי כבר כאבי בטן ושילשולים מרוב לחץ, הראש שלי נדפק לגמרי אני כבר לא חושב ברור ואני לא מסוגל להבדיל בין מה שנכון ומה שלא נכון או בין טוב לרע. הייתי הילד הכי מקובל עד כיתה יא' עם קבוצת חברים גדולים וחברה ומאז שהתנתקתי מהם בגלל הפרשי שנים (צבא, לימודים..) החיים שלי ממשיכים להתדרדר.
איבדתי כ-ל תקווה אפשרית לחיים, אין לי מוטיבציה לעשות שום דבר אני פשוט מתבאס מהבוקר עד הערב, מדי פעם אני עושה משהו שאני חושב שאבא שלי יעריך ושלא יתאכזב מהבן שלו עוד יותר. אני כבר לא נמשך מינית לשום דבר, אני חושב שאני בנאדם שלא שווה לדבר איתו 2 מילים כי כל מה שיש לי להגיד זה שהחיים חרא והלב שלי שבור לגמרי. יש לי פרצי שנאה כאלה לחיים כל הזמן מרגיש שאחרים יותר טובים ממני ואני פשוט שומר מרחק מהעולם, שומר בבטן את כל החרא והשנאה והכאב והאכזבה מעצמי והאשמה, מחכה שהבעיות בבית יסתדרו ומקווה שאף אחד לא יחטוף פה התמוטטות עצבים כל רגע. הקשר עם אבא שלי דפוק אני לא יכול להתסכל לו יותר בעיניים ואמא שלי כל היום תקועה לי בתחת אני כבר לא מקשיב לשום מילה שהיא אומרת...
אני מרגיש שהאישיות שהייתה לי וכל האופי שלי נהרס לגמרי והלב שלי נשבר כל יום מחדש לראות מה ההורים שלי עוברים ולא רוצה להעמיס עליהם גם את הבעיות שלי. הם שמים לב שאני מסתגר בחדר כל היום ואני סתם מעלה תירוצים.
עד עכשיו התכנית שלי הייתה לוותר על החיים שלי לחלוטין, להתאפק ולסתום את הפה וככה להעביר את הזמן עד שאני ימות או לא יודע מה, שמשהו ישתנה, לעבוד לחסוך כסף שיהיה בצד וכשיגיע הזמן או שאני יעלם או שאני אתרום אותו ואגמול את עצמי מהחיים האלה.
עכשיו אני מבין שסתם רציתי להוציא כמה מחשבות החוצה. אם למישהו יש משהו להגיד אני אשמח, ולרדת עלי לא יעזור כי אני כבר לא מחזיר אני פשוט סופג הכל.. אני חושב שכבר אין לי דימוי עצמי בכלל מרוב שהוא נמוך. יום טוב
נ.ב. - בגלל שאני מתגייס עוד חודש בדרך ליחידה מסווגת טיפול פסיכולוגי לא בא בחשבון.. גם כבר לא רוצה לטפל בעצמי לא חושב שיש טעם. צ'או* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחסוי
טלי מנדיוק17/11/2009לחסוי שלום רב,
ראשית מזל טוב לרגל גיוסך בעוד חודש!!!!
שנית, אתה נתון לדכאון (ולא משנה כרגע מה הסיבות לכך). אתה פשוט סובל מדכאון.
דכאון, הוא לא רק מצב נפשי, פסיכולוגי הוא גם מצב כימי.
ולכן אני מציעה לך לפנות לרופא המשפחה דחוף, לספר לו על מצבך ולקבל טיפול תרופתי (לייט בשלב ראשון) נגד הדכאון ממנו אתה סובל.
ממש כאילו היית סובל מדלקת באוזן או בגרון. אין הבדל.
יש לך חודש עד הגיוס לצה"ל, וזה הזמן להתחזק ולטפל בדיכאון שלך.
עליך להגיע לצבא במצב מסוגלות.
המעבר מהאזרחות לצבא לא פשוט, וצריך להגיע מוכנים באיזה שהוא אופן.
בנוסף לטיפול תרופתי אני כן חושבת שאתה זקוק לתמיכה נפשית שאיננה משפחה כרגע.
ואני כן מציעה לך לפנות למספר שיחות עד הגיוס.
בקיצור, יש לך חודש להתארגן על עצמך.
טיפול תרופתי + מספר שיחות חיצוניות (אפשר לקבל שיחות גם דרך קופת חולים. יש רשימת מטפלים לכל קופה. זה שרות מהיום להיום (אני ברשימה של כללית מושלם) במחיר מאוד סימלי).
אז קדימה קום מהמיטה ובדחיפות טפל בעצמך.
בהצלחה!
טלי מנדיוק
נ.ב.
בנוגע לבעיות המשפחתיות הם כנראה ימשיכו להתקיים לצערי גם בלעדיך.
אתה לא קשור אליהם.
קח את החיים שלך בידיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה
חסוי17/11/2009תודה רבה על התגובה המהירה.
בקשר לבעיות המשפחתיות שימשכו גם בלעדיי, קשה לי להשלים עם העובדה הזאת.
ההורים שלי לא מצליחים לשלוט באחות הבכורה בכלל, לדעתי היא מסוכנת אבל בעיניהם היא לא.
היא עושה דברים רק בשביל להוכיח שהיא יכולה לעשות אותם, צועקת על ההורים ואומרת שיש להם מחלה נפשית ולה אין ושיעזבו את הבית. אני פשוט מפחד להתרחק מאמא שלי מחשש שהאחות תרים עליה יד. אני לא יודע מה לעשות במצב כזה, בגלל שפיזית אני יכול לעושת מה שאני רוצה, אבל אני חושב שההורים שלי מצפים ממני להתאפק ולתת להם לטפל בזה (למרות שממזמן היא לא מקשיבה להם). אמא שלי התחילה לנעול את הדלת כשהיא ישנה, ואני בכלל כבר לא ישן בלילה מדאגה שמא יקרה לה משהו, וכשאני מתעורר.. חוזר לבאסה ולפחדים. ההורים כנראה מתכוונים לאשפז אותה אבל אני חושב שהם לא מסוגלים לטפל בזה בכלל. מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחסוי
טלי מנדיוק17/11/2009לחסוי שלום רב,
בהישרדות כמו בהישרדות.
אתה תדאג לעצמך כרגע.
כשבעתיד תהיה גדול, חזק ובריא אולי תוכל לעזור למשפחה.
כרגע אתה אמור להתמקד בעצמך.
אתה חסר תועלת במצבך.
גם לא עוזר לעצמך, וגם לא יכול לעזור להם.
לדוגמא: במטוס, עם ההמראה תמיד מסבירים לנוסעים שאם חלילה קורה אסון, ראשית המבוגרים שמים את האביזרים המצילים ורק אחר כך שמים לילדים.
אתה יודע למה?
לא כי המבוגרים אגואיסטים...
כי רק אם הם יהיו חזקים ומוגנים הם יוכלו לעזור ולהציל את הילדים.
ולעינייננו - רק אם תהיה חזק, ובריא תוכל אולי בעתיד לעזור.
עכשיו אתה אמור לטפל בעצמך (גם בשבילם).
קדימה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה
חסוי17/11/2009תודה רבה על התגובה המהירה.
בקשר לבעיות המשפחתיות שימשכו גם בלעדיי, קשה לי להשלים עם העובדה הזאת.
ההורים שלי לא מצליחים לשלוט באחות הבכורה בכלל, לדעתי היא מסוכנת אבל בעיניהם היא לא.
היא עושה דברים רק בשביל להוכיח שהיא יכולה לעשות אותם, צועקת על ההורים ואומרת שיש להם מחלה נפשית ולה אין ושיעזבו את הבית. אני פשוט מפחד להתרחק מאמא שלי מחשש שהאחות תרים עליה יד. אני לא יודע מה לעשות במצב כזה, בגלל שפיזית אני יכול לעושת מה שאני רוצה, אבל אני חושב שההורים שלי מצפים ממני להתאפק ולתת להם לטפל בזה (למרות שממזמן היא לא מקשיבה להם). אמא שלי התחילה לנעול את הדלת כשהיא ישנה, ואני בכלל כבר לא ישן בלילה מדאגה שמא יקרה לה משהו, וכשאני מתעורר.. חוזר לבאסה ולפחדים. ההורים כנראה מתכוונים לאשפז אותה אבל אני חושב שהם לא מסוגלים לטפל בזה בכלל. מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

