מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אני ואמאשי18/01/2010
שלום,
אני בת 27 ואני גרה עם אמא שלי.
אנחנו מאוד אוהבות אחת את השניה, אבל היחסים ביננו מעוצבים בצורה קרירה יחסית.
לדוגמא- אני לא זוכרת מצב שבו היינו מחובקות יותר מכמה שניות, ואם היא צריכה לנשק אותי, זה לשניה וחצי ובאויר :)
אבל אני יודעת שהיא אוהבת אותי, והיא תקריב הכל בשבילי. כמובן, שאני אוהבת אותה מאוד גם כן.
הבעיה היא, שהיא מתנהגת כאילו אני ילדה קטנה. אם אני יוצאת ונשארת לישון בחוץ, למחרת היא עושה לי יסורי מצפון ואומרת שהיא לא יכלה לישון כל הלילה כיוון שהיא פחדה לישון לבד (לא שאני יכולה להגן עליה אם חס וחלילה משהו יקרה כשאני כן ישנה בבית). או, אם ישנתי במקום אחר, היא תתקשר למחרת בצהרים ותכעס מדוע לא התקשרתי לשמוע מה שלומה ואיך עבר עליה הלילה.
ואז מגיעה האמירה שכל כך מעצבנת אותי, כשהיא אומרת לי שאני בת לא נאמנה וקרירה. או אז, אני באמת יוצאת מהכלים.
כל ההתעסקות / דיווח / תחקור כשאני הולכת לאנשהו או נשארת לישון מחוץ לבית ממש מציקה לי.
זה מגיע למצב שכשאני יודעת שאני הולכת למקום שהיא לא תאהב לשמוע עליו אני משקרת לה.
מצד אחד אני יודע שזה לא תקין, אני לא ילדה קטנה, ואם הייתי גרה לבד הייתי הולכת לאן שבא לי ועושה מה שאני רוצה בלי שום דיווחים או דיונים מיותרים. מצד שני, קשה לי עם המחשבה של לעזוב את הבית ולהשאיר אותה לבד לגמרי. גם ככה, היא מתלוננת על זה שהיא כל היום לבד כשאני עובדת.
לכן אני זקוקה לעזרתכם, האם יש דרך לא לפגוע בה ולא להעליב אותה ולא להיכנס לריב, ועדיין להגיע למצב יותר נעים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשי
ד``ר חיים היילפרין19/01/2010כן. את ואמך צריכות שיחת נפש ארוכה (שיחה, לא ויכוח) שבה תפתחי את הנושאים שהעלית בשאלתך (כגון שאינך ילדה קטנה או שאין זה הוגן מצדה של אמך להשתמש במניפולציות רגשיות כדי להניא אותך מלישון מחוץ לבית) ותבהירו מחדש את הגבולות ביניכן באופן שיאפשר לכן לחיות בצורה מיטבית תחת אותה קורת גג. אם כל זה קשה מדי לביצוע, אל תהססי לגשת עם אמך לשיחה או שתיים אצל מטפל משפחתי. בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

