מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיות בביתשרה05/02/2010
שלום,
אני בת 23 גרה בבית ההורים עובדת ומממנת את עצמי בכל דבר.
אני עוזרת עד כמה שאני יכולה בנקיונות הבית ובבישולים.
יש ויכוח בבית , אבא שלי רוצה שאני כבר יעזוב תבית וישכור דירה
שמעתי אותו כמה פעמים אומר את זה בברור גם לידי וגם לאמא שלי
לעומת זאת אמא שלי לא חושבת שאני צריכה לעזוב.
הויכוח הוא בין אבא שלי ואמא שלי באיזה גיל צריך לעזוב את הבית.
אמא שלי טוענת שאין סיבה לעזוב אלא אם כן אני יגיע לגיל מבוגר ולעזוב את הבית יעזור לי להתקדם
ואבא שלי טוען שאני בגיל שכבר מזמן אני צריכה לעזוב.
אני מסתובבת בבית בהרגשה נוראית, הרגשה שלא רוצים אותי ומצד שני אני מנסה להתעלם ולחשוב על זה שאני בנתיים חוסכת כסף בשביל שבעתיד אני יהיה עם מקצוע ביד.
מה לעשות?
מה ממוצע הגיל שילדים עוזבים את בית הוריהם?
והאם אני צריכה ללכת לפסיכולוג שיעזור לי ללקבל את הגישה שלו ואת זה שהוא לא רוצה אותי בבית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרה
טלי מנדיוק05/02/2010לשרה שלום ,
לא נראה לי מפנייתך כי אבא לא רוצה אותך בבית.
להערכתי מדובר פה בעמדה / מנטאליות / תרבות/ דיעה.
העמדה של הוריך מנוגדת לגבי עזיבת הילדים את "הקן".
מדובר פה על עמדה שטוענת לטובתו של הילד / ה הילדה.
לא נראה לי שמדובר פה בדחייה אישית.
קחי למשל דוגמא ממקומות בעולם.
יש מקומות בהם בגיל 12 או 16 או 14 עוזבים את המשפחה הגרעינית "ויוצאים לחיים".
זה לא בא מדחייה של הילד, אלה מאמונה אמיתי וכנה כי זה טובתו.
הוריך רוצים את הטוב עבורך.
אבא חושב שבגיל 23, לטובתך כי תצאי כבר לחיים עצמאיים, אמא בגישה שונה משלו.
מה עליך לעשות?
כל עוד אין מדובר פה במשהו אישי נגדך, או סכסוך.... את תפרדי מהם פיזית לאט לאט לפי הקצב שלך והבשלות שלך לעזוב את "הקן".
בארץ "ילדים" עוזבים את הבית בגיל צעיר (18) - לצבא.
אחר כך חוזרים ועוזבים כמה שנים לאחר מיכן, כל אחד לפי הבשלות הנפשית והכלכלית שלו.
אני מאחלת לך המון הצלחה,
תביני שהוריך רוצים רק את טובתך, גם אם דעותיהם מנוגדות.
דברי איתם - וכל עוד הם מאפשרים לך לגור בבית עשי זאת, ותיפרדי לחיים הבוגרים
בקצב שלך. (כשאת מאפשרת להם להביע את עמדתם לגבי טובת הילד בנוגע לפרידה פיזית מבית ההורים).
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

