מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תקשורת עם הבת בת ה14רונית15/10/2007
לאחרונה ביתי מנהלת בלוג וגיליתי כי היא רשמה בו שאם היתה לה אפשרות לברוח מהבית היתה עושה זאת ושהיא מחפשת אהבת תשומת לב שיבינו אותה ויקשיבו לה... אנו לא מבינים ממנה כל זה עולה .
היא מקבלת בבית כל מה שהיא רוצה אולי יותר מידי
ביתי לא יודעת שאני בודקת את הבלוג שלה לכן לא מודעת שקראתי את דבריה
דבריה מדאיגים אותי מאוד , כיצד עלי לנהוג? בשיחות בבית הכל מתנהל כשורה
אך כנראה שזה משחק על מנת לרצות אותנו ומשהו פה לקוי
כיצד עלי לטפל בנושא ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקשורת עם בת ה-14
ד``ר חיים היילפרין15/10/2007ראשית, אני מציע לך לבחון בכנות את הממשק עם הילדה – האם היא מקבלת יותר מדי חומרית ופחות מדי רגשית (ממך ובכלל)? האם את נוטה להיות שיפוטית או ביקורתית מדי? עד כמה את באמת מעבירה לבתך את המסר שהיא אהובה ומוערכת ושאת קשובה לה? מצד שני, זה שבתך אינה מקבלת את מגבלות החיים בבית ומרגישה לעיתים "לא מובנת" אינו אומר בהכרח שאת שוגה. בכל מקרה, שוחחי איתה בפתיחות על הנקודות הכואבות לשתיכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה , ובקשה להבהרה נוספת
רונית15/10/2007ביתי מאוד סגורה ולא כל כך משתפת פעולה בשיחות נפש, אני ממש צריכה לחלוב ממנה מידע, היא מסתירה דברים רבים שמתגלים לי מאוחר יותר, הכל תחת ענין הדרישה לפרטיות, נוצר מצב של חוסר אמון בעקבות שקרים שנחספו , מתוך מידע שאספי בבלוג ויחד עם זאת למדתי בדרך הנ"ל שהיא אחראית מאוד ומפעילה שיקול דעת נכון ושומרת על עצמה, לדוגמא לא הסכימה לחברות עד שאותו בן התחייב להפסיק לעשן,
בעיתי העיקרית שהמידע שברושתי מתקבל בדרך עקיפה ולא מביתי, ולכן אין באפשרותי לשוחח עימה על דברים שאני יודעת מתוך הבלוג מחשש לחסוף את נושא המעקב אחריה וחוסר רצוני לסגור את ערוץ המידע שברשותי,
אני חוששת מחוסר שיתוף פעולה ואז לא אדע מה מתרחש.
כיצד עלי לפעול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה נוספת
ד``ר חיים היילפרין16/10/2007לפי דבריך, נראה שאת יודעת לא מעט על בתך למרות סגירותה... טוב לדעת גם שלמרות הסגירות, בתך מגלה אחריות ושיקול דעת נכון – זה אומר שאת יכולה להיות רגועה יותר גם כשאינך יודעת הכל. האמת היא שהמעקב אחרי הבלוג נותן לך מידע די מפורט – נכון יותר לומר חשיפה נדירה – אל עולמה של בתך. המשיכי לנסות ולדובב אותה תוך הקפדה על ההנחיות שלעיל (ללא שיפוטיות וכו') – וגם לקרוא בבלוג כדי להישאר קרובה גם מהזוית הזו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רונית17/10/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתלבטות
רונית17/10/2007לאחרונה בעקבות הענין עם ביתי הבכורה עלה נושא התקשורת בבית , אני ובעלי מרגישים שמשהו מתפספס עם הבנות , היינו מצפים ליותר פתיחות ושותפות בחיים שלהן ופחות תחושה של נותני שירות . בת ה11 משתפת הרבה יותר והגדולה ממש מסננת אינפורמציה, קימנו שיחה פתוחה בבית על הנושא הנ"ל והגענו להבנה שיש מקום לשיפור, חשבנו יחד על פתרונות , יותר זמן אחד על אחד ויותר פעילויות משפחתיות משותפות
חשוב לי לציין שאנו מקיימים ארוחה אחת ביותר משותפת , האם רצוי גם ללכת לטיפול משפחתי או לנסות לבצע שינוי מתוך התובנות שעלו בשיחה , ולבדוק היכן אנו עומדים עם הנושא מדי פעם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרונית
ד``ר חיים היילפרין18/10/2007למרות תחושותיך לעיל, אני מתרשם שאת עושה עבודה טובה מאד בהתמודדות עם משפחה בגיל ההתבגרות... אני לא מוצא כאן צורך בולט בטיפול משפחתי, אם כי האפשרות הזו תמיד פתוחה בפניך וללא ספק תטיב עמכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה , תגובותיך נותנות לי
רונית18/10/2007תגובותיך נותנות לי כוח ועוד אויר לנשימה, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחדירה לפרטיות
בלוגרית17/10/2007רשמת כמובן מאליו שקראת לה בבלוג, כאילו זה לגיטימי, אבל בהמשך רואים שאת יודעת שזה לא בסדר כי ציינת שאת מסתירה ממנה, כמובן, את מקור המידע. זה שזה במחשב לא הופך את הקריאה בבלוג ללגיטימית, אלא אם היא הזמינה אותך לשם. אם לא, זה שקול לקריאה ביומן אישי שמצאת במקרה.
אם את יודעת שאת עושה משהו לא בסדר, שחודר לפרטיות שלה, וממשיכה לעשות זאת בכל זאת, איך את מצפה שלבת שלך יהיה אמון בך?
אם את רוצה לבסס יחסים טובים איתה, אולי תתחילי בלתת לה כבוד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלוג מפורסם באינטרנט כך שהוא פרוץ
רונית17/10/2007יש הבדל גדול מאוד בין יומן אישי שמנוהל בחדרי חדרים לבין בלוג
בלוג מטבע הדברים כשהוא מפורסם באינטרנט הוא פרוץ לעיני כל ומכאן שגם אני וגם חבירה או כל אחד אחר יכול לקרוא את הכתוב בו, לצערי היום הבלוגרים לא יודעים לעשות הבחנה זו וחבל,
יש דברים שהפרסום שלהם עושה יותר נזק מתועלת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלוג
ד``ר חיים היילפרין18/10/2007אכן, זו גם היתה תחושתי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאוד אתי...
בלוגרית21/10/2007האם היית קורא בלוג של מטופל שלך (שלא נתן לך רשות לעשות זאת, ולמעשה, לא נתן לך כלל את שמו הבדוי) ומשתמש בחומר בטיפול בלי להודיע לו מאיפה זה הגיע, או שזאת זכות ששמורה לאמהות בלבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעם כך, למה להסתיר ממנה?
בלוגרית21/10/2007אם אכן הכניסה לבלוג היא לגיטימית, למה להסתיר ממנה? אם תהיה לך תשובה טובה לזה - אני אשתכנע. אם לא, תחשבי טוב טוב עם עצמך לגבי היושר שלך כלפי עצמך וכלפי בתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

