מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זקוקה לעזרה,תחת מסכת עצב11/03/2010
שלום רב,
נשואה כמעט 8 שנים, אימא לשני ילדים,
זוגיות שידעה ימים טובים, אך כבר שנתיים שלא.
חודשיים רבים ללא סקס או כל קרבה פיזית, גם שניסיתי ליזום דחה אותי במילים עד כדי דחיפה מעליו
מס' מריבות שהסתיימו בהשלכת חפצים לעברי במטרה לפגוע
ניסיתי לדבר איתו השליך את כל המצב לכך שאני לא עושה דבר בבית,
אמר שזה הדבר היחידי שמפריע,
אך גם שניסיתי להתחיל את השינוי לא היה כל שינוי מצידו,
ניסיתי לשוחח איתו אך הוא בחר בגישת הלא יודע או האטמות ושתיקה
הצעתי טיפול זוגי אך בעלי סירב בכל תוקף גם במחיר גירושים
בעלי הוא אדם שאינו אומר דברים סתם,
הוא חושב רבות לפני שמסיק את המסקנות ואומר את אשר יש לו לומר
לפני כ10 ימים התגלע בינינו ויכוח שנגמר בכך ששוב לא דיברנו שלושה ימים,
והעניין נודע לחבר טוב של שנינו בכך שרצה לקפוץ לבקר בבוקר אך לא הבין למה אני לא עונה לו לטלפון
ובעלי ענה לו שאינו יודע כי אנחנו לא מדברים.
לפני כשבוע אותו חבר הוציא את בעלי לארוחה ולשיחה רצינית לאחר ששפכתי בפניו בשעת כאב,
את כל אשר עבר עליי בשנתיים האחרונות,
אמרתי לאותו חבר שאני אוהבת את בעלי ושאף אמרתי לו את זה,
אמרתי לו על המחסור בכל קרבה פיזית, הן מנשיקה פשוטה או חיבוק,
ועד לחוסר קיום יחסי מין מס' חודשים רבים.
סיפרתי לו על המריבות ועל כך שזרק חפצים במטרה לפגוע
ואמרתי לו שאמרתי לבעלי שאין מצב שנוכל להמשיך ככה,
ושנתתי לבעלי שלוש בחירות
או יעוץ זוגי או פרידה לחודש או גירושים (מחשבה על גירושים חלפה בראשי במהלך השנתיים הללו)
יום למחרת היציאה המשותפת של בעלי עם החבר הטוב,
אותו חבר התקשר והתחנן אליי תיזמי שיחה.
באותו ערב שבעלי שב מהעבודה לאחר שאכלנו את האוכל שבישלתי,
ישבנו ליד המחשב יחד, ורציתי להמתין עם השיחה עד שבני הגדול ירדם.
אך הוא הפתיע ואמר מה עכשיו?
שאלתי מה עכשיו? למה אתה מתכוון?
אמר מה הלאה?
אז אמרתי תגיד לי אתה מה הלאה,
אז הוא פתח את דבריו בכך שהוא חושב שצריך לסיים את הקשר הזה בינינו,
שהוא כבר לא בטוח שהוא אוהב, הוא יודע שיש רגש אך כמעט בטוח שאין זו אהבה,
שהוא לא נמשך או חושק בי,
התאפקתי לא לבכות ובדמעות שחנקו את גרוני,
שאלתי אם אין סיכוי שנוכל לתקן, לנסות טיפול זוגי,
כי אני עדיין אוהבת אותו ורוצה אותו
הוא אמר שהוא סגור על ההחלטה שלו,
שהוא מרגיש שהיום שירים עליי ידיים ויכה אותי לא רחוק והוא לא רוצה להגיע לזה,
ושהוא רוצה לסיים את הקשר הזה ושלדעתו אין מה להציל.
אמרתי לו אני חייבת לצאת לשאוף אוויר ולעכל מה שאמרת,
יצאתי בוכה מהבית,
שחזרתי בני הגדול ניגש אליי ואמר לי אימא למה בכית? כי את ואבא נפרדים?
אמרתי לו מאיפה שמעת את זה ילד?
הוא אמר שמאבא בקול חנוק מבכי הסברתי לו שייתכן וזה המצב וחיבקתי אותו והסברתי לו
שאותו ואת אחותו נשמיך לאהוב ושזה לא קשור אליהם ושלפעמים מבוגרים לא מסתדרים וחיים בנפרד,שעדיין נהיה אבא ואימא שלו
כל אותו לילה בכיתי בכי תמרורים והוא שמע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך להודעה קודמת
תחת מסכת עצב11/03/2010ולא זז ולא ניחם או הניח יד,
למחרת ששב מהעבודה,
הוא שכב במיטה ואני התיישבתי לידו
שאלתי אותו שוב אם הוא לא רואה סיכוי להציל את הקשר,
ואמר שלא אמר שאתן לו עד ליום קבלת המשכורת לראות איך הוא יוצא לחודש מהבית,
וחזר על כך שהוא כבר לא אוהב בטח לא כמו שאהב לפני 8 שנים כמעט
והוא כבר לא חושק
ושהוא בחר באופציית הפרידה לחודש, ובהתנהלות שלי מאז שהודיע על כך אני רק מחדדת לו את ההחלטה,
כי אני לא משתנה
הנחתי את ראשי על כתפו והתחלתי לבכות, דמעותי נספגו על חולצתו,
והוא רק הניח יד על ראשי כרב מברך בכדי שהשיער שלי לא יפריע לו לראות טלוויזיה,
שלושה ימים רצופים של בכי עברו עליי, הסתובבתי עם עיניים ופנים נפוחות מבכי,
שבבוקרו של היום הרביעי מאז הודעתו, הוא התקשר אליי מהעבודה ואמר שאברר מחירים לטיפול זוגי
ביררתי מחירם וקבעתי פגישה,
היינו בפגישה ראשונה,
ששם אמר למטפלת הזוגית שאם היה יוצא לחודש כמו שהוא מכיר את עצמו לא היה חוזר בכלל.
ששאלה אם הוא אוהב אותי הוא ענה לה מבלי לחשוב שכן,
וששאלה לגבי יחסי המין,
השיב שלא מפריע לו שחצי שנה לא יקיים יחסי מין.
לאחר ששטחנו בפניה את הדברים,
קבענו פגישה נוספת והיא אמרה שהיא אופטימית ואני השבתי שלפחות מישהו מאיתנו אופטימי.
מאחר שאני מכירה את בעלי, אני יודעת שהוא אדם שקול ואינו זורק סתם דברים לאוויר,
ושתשובותו לאחר שבוע של רכבת הרים רגשית, וכך ששבר אותי לרסיסים,
לפתע דיבר אחרת סה"כ יומיים אחר שהצהיר שוב ושוב שהוא רוצה לסיים את הקשר מפאת הדברים שכבר ציינתי
אתמול הוא יזם יחסי מין (אחרי חצי שנה ללא), אך בנשיקותיו היה משהו קר ומנוכר ולא כאילו הבנאדם ממש רוצה להיות שם,
אני מבולבלת,
וכבר לא יודעת מה לחשוב,
האינטואיציה הפנימית מרמזת לי שאין טוהר כוונות בשינוי הפתאומי שחל בו,
והמחשבות לא נותנות מנוח,
מה מהדברים נכונים?
מרגישה שלמרות שאני אוהבת אותו, אני חשדנית וסקפטית לגביו ולגבי כוונותיו,
ומרגישה שאני מהלכת על חבל דק בין שפיות לחוסר שפיות.
עליי לציין שמעולם לא אמר את הדברים בצורה כל כך חדה,
תמיד אמר לא יודע,
עליי גם לציין שאחרי מריבות קודמות הוא חוזר להיות מעיין בנאדם אחר נחמד יותר לתקופה של חודש,
עד לפיצוץ שקורה שבכל פיצוץ המצב מדרדר יותר ויותר
לא יודעת כבר מי אני ומה לעשות או לאן פניי מועדות,
אנא האירו את דרכי,
והעירו גם אם יש צורך
מתנצלת מעומק הלב ומקווה שתסלחו על האורך,
אנא עיזרו לי,
כי אני כבר מרוסקת לרסיסים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רב
טלי מנדיוק11/03/2010שלום רב,
פנייתך מאוד ריגשה אותי.
דבריך נכתבו ברגש מלא, בכנות ובאנושיות.
אתם נתונים למשבר זוגי קשה וכואב מאוד. גם לך וגם לבעלך.
עם זאת, כל הכבוד לך הצלחת "לגרור" את בעלך לטיפול זוגי.
ולמרות שהמוטיבציה היתה יותר שלך, הוא שיתף פעולה והגיע לשיחה, ואף נכנס לקו אופטימי יותר.
כל הכבוד גם לו.
יש ביניכם משבר אמון אישי, ויקח זמן עד שתרגישי בטוחה.
תהיי סבלנית.
עצתי לך:
1. המשיכו והתמידו בטיפול הזוגי - במיוחד שיש לכם מטפלת אופטימית (זה חשוב. לצערי יש היום מטפלים שמהווים טריגר לפרידה ולא לשיקום).
2. לאור מצבך הנפשי הירוד - אני מציעה לך לטפל באופן אישי בך להתחזקות:
ספורט, מדיטציה, תזונה טובה, קריאה, מנוחה, ......ואפילו לתקופה קצרה טיפול תרופתי שיחזק אותך.
הרבה הצלחה!
ותזכרי - מכל לימון אפשר לעשות לימונדה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

