התמודדות עם "לא רוצה"

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התמודדות עם "לא רוצה"
    רחל
    19/10/2007

    שלום
    אני בת 27, אם לשתי בנות (1.8 3.7).
    כיצד מתמודדים עם ילדה בת שלוש פלוס, שאומרת לא רוצה (עם חיוך שמראה שהיא בוחנת את התגובות שלי) על בקשות כמו: "בואי להתרחץ, להתלבש, לאכול".
    בסופו של דבר היא עושה את הדברים הנדרשים ממנה אבל רק לאחר מרדף מתיש, צעקות ואיומים (אם לא תעשי...לא תקבלי הפתעה).
    אני יודעת שאסור לי לצעוק עליה כי כך אני לא אגרום לשינוי לטווח הרחוק
    מה גם שאחר כך אני כועסת על עצמי ומרגישה תשישות נפשית.
    מה אפשר לעשות אחרת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם "לא רוצה"

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרחל

    ד``ר חיים היילפרין
    19/10/2007

    את יכולה להשיג יותר על ידי תגמול (חיזוק) התנהגויות ראויות של הילדה באמצעות מילה טובה, עידוד, או מתן פרס. תגמול עדיף על ענישה כי הוא אפקטיבי מאד, מציג את המתגמל באור חיובי (לעומת ענישה המציגה את המעניש באור שלילי) ותורם לאווירה נעימה ולקרבה ביניכן. הפטנט הוא ללמוד לזהות כל התנהגות חיובית או שינוי לטובה אצל הילדה (וזה דורש תשומת לב ותרגול לא מבוטלים מצדך!), לתגמל אותה מייד על התנהגות טובה, ולהתעלם, ככל שניתן, מהתנהגויות שאינן ראויות. (התעלמות אפקטיבית יותר מצעקות ועונשים, שכן גם צעקות מהוות עדיין תשומת לב מצדך, וכל תשומת לב – כולל שלילית! – מתגמלת את הילד יותר מהתעלמות.)
    אם את מוצאת שישום הנחיות אלה קשה לך בפועל, אני ממליץ לך על פגישה איתי (או מטפל אחר) שילמד אותך כיצד לעצב את התנהגותה של הילדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו