זקוקים לעצה בדחיפות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • זקוקים לעצה בדחיפות
    טל
    21/05/2010

    שלום רב,
    אמנו בת כחמישים, כבר שנים רבות סובלת מבעיות פסיכולוגיות רבות. והדבר מתבטא במובנים רבים:
    חרדה מוגזמת שכולם במקום עבודתה עוקבים אחריה ומנסים להרע לה, ובכללי- אמונה שכל העולם נגדה.
    הסרת אחריות מכל מעשה שהיא עושה- בין שלילי, ואמונה שכולם חייבים להקשיב לה.
    חוסר יכולות להקשיב לנו הילדים, ואמונה כאילו גם אנו שונאים אותה ורוצים רק להרע לה.
    ילדותיות יתר מול הוריה- היא בוכה לאמה על כל דבר, ובמקום לעזור להוריה החולניים היא מכניסה אותם לדאגות יתר לגבי מצבם הרפואי- מנפחת כל דבר, ועוד היד נטויה...
    כמו כן היא מזניחה את עצמה מבחינה חיצונית, לא מתקלחת באופן קבוע, לא לובשת בגדים נקיים וכדו'.

    הבעיה העיקרית הרבה יותר רצינית ומפריעה לנו:
    אבינו נפטר לפני מספר שנים, ואמנו גרה לבדה כיום.
    הסיבה שעזבנו את הבית היא גם הסיבה שהחלטנו להתייעץ לאחר שנואשנו למצוא פיתרון סולידי
    שיטפל בבעיה שלה- הבעיה העיקרית, שלא נותנת לנו כלל את האפשרות לגור עימה.
    אמנו אגרנית יתר- ז"א שום חפץ בביתנו לא מגיע לפח. היא גרה כיום בבית עמוס לעייפה בחפצים-
    על מיטתה (היא עברה לספה בסלון בגלל זה), על הרצפה, השולחנות, המטבח. מכונת הכביסה שלה התקלקלה,
    וכך גם המקרר שעמוס בזבל שהיא לא זורקת. הכיור עמוס בכלים מלוכלכים וכדו'...
    לסיכום- הבית נראה כמזבלה ששום בן אנוש מלבדה לא יכול לגור שם, או למצוא מקום לעבור.

    יש לציין שכל הבעיות הללו הוחמרו עם השנים, והחלו עוד בתקופה שאבינו היה חי.
    (אבינו נפטר מ"המחלה ההיא"- שגם לאורכה היא לא בדיוק תמכה ועודדה אותו)
    אין לנו מושג מה גרם לבעיה הזו, אנו חושדים שיש שתי סיבות-
    דבר ראשון ייתכן וזה נגרם כתוצאה מהיותה בת לניצולי שואה, אך מצד שני אחותה הקטנה יותר היא אשה נשואה, מסודרת
    וחיה בצורת חיים תקינה לחלוטין.
    השערה נוספת היא שזה כתוצאה מדיכאון אחרי לידה שלא טופל לאחר לידתו של אחינו.
    אין לנו מושג האם זה החל לאחר מכן מכיוון שהיינו קטנים בזמנו, אך ברור לנו שמצבה מחמיר עם השנים,
    אז ייתכן וזה גם השפיע.

    אני מתאר לעצמי שנשמע כאילו אנו ילדים מזניחים, אבל- ממש לא.
    ניסינו לשוחח איתה בדרכים שונות על כך, קבענו פגישות בזמנו עם כל מיני מגשרים - ללא הועיל.
    היא לא הקשיבה לאף אחד ורק טענה שהיא מושלמת וכולם פשוט סתם נגדה.
    העובדת סוציאלית של השכונה מכירה אותה ומדי פעם נפגשת עימה אך אך ורק מחוץ לבית, וזה כלל לא עוזר לה.

    לצערנו, אמנו לא מסכימה שנעזור לה ונפנה אותה למטפל. אפילו בניקיון הבית היא לא מסכימה שנטפל,
    ואנו מפחדים לנקות אותו כשהיא לא תהיה, מפחד שהדבר יחמיר את מצבה הנפשי.

    אנו נואשים וזקוקים בדחיפות לרעיון כלשהוא מה ניתן לעשות, אפילו רק עם חלק מהבעיות שפירטנו לעיל.
    אנו דואגים לה, לא רוצים שאמנו תהיה מוזנחת, ולא רוצים שהיא תתגורר במקום שורץ חיידקים, מחלות וזוהמה.

    נשמח לעצתכם, והאם יש לכם רעיון חכם כיצד לטפל במצב- חוץ מלפנות לפסיכולוג שאליו היא לא תלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקים לעצה בדחיפות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטל

    טלי מנדיוק
    22/05/2010

    לטל שלום רב,


    מאוד קשה "לשלוף" עיצה במצב הזה על גבי האתר.
    אני מציעה לכם, כל הילדים לפנות ביחד לאיש מקצוע על מנת לקבל הדרכה וייעוץ מה לעשות ואיך לנהוג.
    מצבה של האם אכן קשה.

    בברכה,
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו