סנקציה חינוכית?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סנקציה חינוכית?
    לילי
    05/12/2007

    שלום לכם

    יש לי אחיין בן חמש.

    לעיתים כשהוא "פורק עול" או מתנהג שלא כפי שצריך, אני אומרת לו (מאיימת): או. קי. אם לא תסדר את הצעצועים - אני אחזיר את האופניים שקניתי לך בחזרה לחנות... או כל דוגמא אחרת: אם לא תעשה/ אז אחזיר את האופניים. הוא מאוד אוהב את האופניים ולכן לעיתים הוא מתרצה ועושה מה שנדרש ממנו.

    שאלתי היא: האם הסנקציה הזו חינוכית או שאני בעצם עושה נזק???


    תודה

    הדודה המודאגת


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סנקציה חינוכית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדודה המשקיענית

    טלי מנדיוק
    05/12/2007

    שלום לך,


    בגדול רצוי לא לחנך תוך כדי איומים.
    עם זאת רצוי כבר מגיל צעיר שהילדים ידעו מהם הזכויות ומהם החובות.
    כל ילד בהתאם לגילו כמובן.

    אני ממליצה ללמד למלא את החובות תוך מתן חיזוקים - למשל : "....כשתסיים לאסוף את הצעצועים תקבל מדבקת כוכב .....", כך הילד מפנים את ההתנהגות ומקבל עליה חיזוקים חיובים.

    לגבי סנקיות - יש להציב אותן במידה ובאמת אנחנו מתכוונים להפעיל אותם בעת הצורך.

    ולשאלך - האם באמת היית מחרימה לו את האופניים? או שזה היה סתם איום והפחדה?

    התשובה ברורה . לא.

    תהני מהאחיין!

    בברכה,

    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו