ילד בן 3 שעושה דווקא

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 3 שעושה דווקא
    יסמין
    23/02/2011

    שלום לך,

    יש לי ילד בן 3, ילד חכם, פטפטן, אנרגטי, נבון ופשוט מקסים.
    הבעיה היא שכשהוא לא מקבל מה שהוא רוצה, הוא משתטח על הרצפה ובוכה. הבכי יכול להימשך גם 50 דקות ללא הפוגה. לא ניתן לדבר איתו או לנסות להרגיע אותו. אני מכורה לתכנית סופר נני ואני ובעלי משתפים פעולה אחד עם השני ועושים הכל "ע"פ הספר" אך איתו זה לא עובד.
    היו אינספור מקרים שהוא בכה באמצע הקניון ופשוט לקחנו אותו לאוטו וחזרנו הביתה מיד, אך הוא לא למד את הלקח, משמע השיטה הזו לא עובדת.
    אנחנו מאוד עקביים ב"חוקים" שלנו, אנחנו חד משמעיים, מאוד לא מבלבלים אותו, אך הוא עדיין בשלו.
    הוא יודע לבטא את עצמו, הוא גמול כבר מגיל 2.5 והוא באמת ילד מקסים, אך אני מוצאת את עצמי יותר מדי פעמים פשוט בוכה בגלל החוסר אונים ושהוא הכל עושה דווקא.
    דווקא קופץ על הספה, דווקא מכניס הרבה אוכל לפה, דווקא משפריץ מים מהפה, דווקא עושה מה שבא לו.
    יש ימים שהוא מדהים בהתנהגותו ויש ימים שאני פשוט צועקת "הצילו".
    אני לא מסוגלת לחשוב על ילד נוסף מרוב שכל הזמו אנחנו מועסקים על ידו.
    מה עוד אפשר לעשות? איך עלינו לנהוג? הוא מקבל אהבה ותשומת לב ללא הפסקה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3 שעושה דווקא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 שעושה דווקא - תגובה

    טלי מנדיוק
    23/02/2011

    ליסמין שלום רב,


    גיל 3 נקרא בשפה המקצועית גם בשם "גיל המרי" או 'גיל ההתבגרות מספר 1 '.
    זה גיל שהילד כבר עצמאי אבל עדיין תלותי.
    קיימת בדיקה בלתי פוסקת של הגבולות, ושל יכולות ה'אני'.
    נראה כי הבן שלך מבחינת בדיקת הגבולות, מתנהג על פי שלב ההתפתחות שלו.

    לגבי סמפטום הבכי הארוך:
    טוב אתם עושים שאתם עומדים על שלכם.
    עם זאת אפשר להיות מתוכננים יותר. למשל לפני ההליכה לקניון לעשות איתו 'תאום ציפיות', להסביר מה מטרת הביקור בקניון, מה מצופה ממנו מבחינת התנהגות באוטו, בקניון, במסעדה וכו'.
    אפשר להבטיח לו מדבקת סמיילי כתגמול לכך שעמד בציפיות.

    וכמובן יש הרבה רעיונות איך לנהוג בפעוט דעתן כבן 3.
    אני ממליצה (עם כל הכבוד לתוכנית טלויזיה) לגשת לקבל הדרכת הורים למספר מפגשים. כי בסופו של דבר יש כלל, ויש אתכם באופן אישי, וצריך להתאים לכם תוכנית שמתאימה למשפחה שלכם.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו