הצעות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הצעות
    ליאורה
    01/04/2011

    שלום.
    אבקש לקבל הצעות כיצד אני משכנע את אשתי לחלוק את עומס בטיפול הרפואי / הרגשי / המעשי באימה המבוגרת עם אחייה .
    לאשתי היקרה יש אם מזדקנת עם בעיות רפואיות , רגשיות ובעיות מעשיות ואשתי שתהייה בריאה לוקחת את כל הטיפול על עצמה למרות שיש לה גם אח , כל העומס נופל עלייה והיא לא פונה לאחייה לעזרה וכנ"ל גם האם לא פונה לבנה משום מה והוא יושב בצד וטוען שאינו מבין אינו יודע או לא יכול לעזור כי לא מבין כלום וכן אין לו זמן והאם והבת השלימו עם המצב שנקרא "הפרה הקדושה" .
    כמובן שאינני מפיל את כל העומס על אשתי ועוזר לה ככל שניתן אבל נראה לי שהמצב הולך ומחמיר וכשבקשתי את אשתי לערב ולידע את אחייה ענתה כי זה לא נראה לה מעשי וכי אני "מחפש" את אח שלה ובזה סיימה את הנושא .
    בקיצור , כיצד אני משכנע את אשתי לחלוק את העומס עם אחייה כאן לא מדובר בעזרה כספית בשלב זה אם כי גם זה יגיע בשלב מסוים .
    לא מצליח להבין מדוע אשתי לא פונה לאחיי לעזרה , כן לא מצליח להבין איך הבן שהוא נשוי + ילדים גם מצטרף לעגלה הרי זו אמא שלו לא שלי ?
    אשמח לקבל הצעות איך אני משכנע אותה לפנות לאחיי על מנת להוריד את העומס במחצית ממנה או לפחות חלקית .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הצעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצעות - תגובה

    טלי מנדיוק
    02/04/2011

    שלום רב,

    מפנייתך ניכר כי מדובר בדינמיקה משפחתית רבת שנים במשפחתה של אשתך.
    כנראה כל אחד מחברי המשפחה "יושב" על תפקיד מסוים.
    מחקרים מדעיים בתחום מלמדים אותנו כי אנו סוחבים תפקידים אלה לכל החיים, גם בבגרותנו כשיש לנו כבר משפחה משלנו.
    אשתך שבויה בתפקיד שלה מהבית, ומתקשה להיפרד ממנו.
    פנייתך אליה להיפרד מהתפקיד מעוררת בה כנראה חרדה והתנגדות.
    בקיצור, המצב מורכב ועמוק ממה שאתה יכול להבחין.
    לא מדובר פה רק בחוסר צדק...
    אני ממליצה לך / לכם לגשת למספר שיחות עם איש מקצוע שיעזור לה / לכם להבין את המצב לעומק, ולגרום למצב המשברי להיות המנוף לצמיחה והתפתחות שלכם כאינדוידואלים וכזוג.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצעות

    ליאורה
    02/04/2011

    טלי תודה לתגובתך המהירה.
    אני מודה לך על ההצעה שנשקלה מספר פעמים ואף בוצע בעבר שלא הובילה לפתרון ואף החמירה את המצב בכך שאשתי היקרה טענה שאני "גורם מסכסך בינה ובין אחיה" .
    לבעיה הזו יש רקע מהעבר עם סכסוך שלא בא לפתרונו כנראה שאשתי חלשה מאוד עם בעיות מהבית שאינני מצליח להבין היכן היא תקועה בנושא היחסים עם אחייה , יתכן וזה בא מפחד ממנו וכו"י .
    בעבר התערבתי בעזרה רבה לחמתי (אמא של שניהם) וכשהערתי על מדוע אחייה לא עוזר ועומד בצד חטפתי משפט כמו "אף אחד לא ביקש ממך לעזור" , אתה נדחפת " וכו"י .
    באותה שיחת יעוץ אשתי היקרה הבינה שדרכה פסולה ואינה נכונה והיה עליה להודות לי אך לצערי הבעיה חוזרת ובגדול .
    כשהצעתי לאשתי שנלך מחדש ליעוץ היא פסלה את הרעיון וטענה שלא אתערב , זו בעיה שלה ובאם אני רוצה לעזור אז ללא תלונות על אחייה .
    וכשהסרתי שזו בעיה של שנינו לא קיבלתי תשובה לכך .
    אני במבוי סתום לגבי ההמשך , איך לפעול :
    לשבת בצד ולא להתערב גם כשאשתי והאם יפנו אלי בבקשת עזרה ?
    להתנגד לעזרה של אשתי כי מדובר כאן בזמן השקעה , נסיעות לרופאים שונים, טיפולים כסף וכו"י שזה בשלב מסוים על חשבון שנינו כזוג?
    אין לי כוונה לפגוע ביחסים ביננו או בין אשתי לאחייה אבל המצב כפי שהוא והוא לדעתי יחמיר בגלל גילה של חמתי הוא אבסורדי , צד אחד משקיע , מטפל והצד השני לא מתענין מה קורה "פרה קדושה" , מתעלם וכו"י .
    אולי לנסות לשכנע את אשתי שתתעלם מאמא שלה קצת ואז אולי אחיה יכנס לתמונה , אולי כשלאם לא תהיה בררה היא תפנה גם לבנה לעזרה , אולי ?
    מה דעתך , כי יעוץ נוסף לא מעשי בשלב זה .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצעות - תגובה

    טלי מנדיוק
    02/04/2011

    אני מציעה כי אם אשתך מסרבת ללכת לייעוץ זוגי , תלך לבד לקבל עזרה ותמיכה בנושא.
    זה גם יעזור.
    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו