מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- משפחה דואגתמיכל03/01/2008
בוקר טוב,
אנחנו זוג הורים בני 48-50 ל- 3 ילדים בן ושתי בנות בוגרים
הבעיה העיקרית אצלנו זה עם הבן הבכור שהוא בן 28 הוא בחור מבריק במחשבתו חכם אינטלגנטי ורגיש מאוד וגם טוב לב. עד גיל 18 מצבנו הכלכלי היה מצויין והכל היה בשפע ניקלענו למשבר כלכלי עד כדי שמכרו לנו את הבית דרך כונס נכסים ונאלצנו לעזוב ולגור בעיר אחרת בבית של סבא במרכז הארץ ניתקנו את הילדים מהסביבה הטבעית שבה גדלו(גם במרכז הארץ) והחלטנו שחייבים לעשות את הצעד הזה על מנת שנוכל להתקדם שוב (הסבא לא גר איתנו) היו קשיים רבים וגם משברים בנושא הזוגיות אבל גם על זה התגברנו מאחר שיש בינינו אהבה שכנראה היא המנצחת אבל.... הבעיה העיקרית שעדיין לא הגענו איתה לפתרון הוא הבן הוא לא מצליח למצוא את עצמו במקומות עבודה ובכל פעם עובד 4 חודשים בערך ועוזב נישאר בבית מס' חודשים ושוב אחרי ריבים וויכוחים חוזר לעבוד ושוב עוזב מכל סיבה ונישאר בבית מול המחשב הצענו לו ללכת ללימודים עזרנו לו בכל דרך אפשרית הסבא מימן את הלימודים וגם שם התחיל ועזב הוא לא מצא את עצמו בשום מסגרת . במשך השנים מסתבר שהוא עישן גראס. בהתחלה זה היה בתדירות סבירה ולא הרגשנו כי א. היינו עסוקים מאוד במצב שלנו ו- ב. כי הוא כל הזמן הכחיש שהוא מעשן ואם הוא מעשן זה רק בגלל הכיף ולי היה נוח להאמין (בעלי איבד את האמון בו) עד שירד לי האסימון והבנתי שהוא מעשן בתדירות גבוהה וזה מה שמעכב אותו בחיים ועירבנו צד שלישי. חבר של בעלי לקח אותו בידיים וכך הוא הפסיק לעשן. כבר 4 חודשים הוא לא נוגע בגראס והיום הוא נימצא בתהליך של גמילה עובד במקום שגם שם הוא לא מרוצה. הוא ביקש לעבור לשכר דירה ואנו עוזרים לו בחצי מהשכר מחזיקים לו פלאפון וביטוח לרכב אנחנו משלמים, והוא עדיין לא מרוצה וטוען שהבטחנו לו הבטחות שלא קיימנו שהרסנו אותו ואנחנו לא אוהבים אותו ורוצה שנעזור לו בפתיחת עסק כי באף מקום עבודה לא יקבלו אותו וכל היום הוא רק ממורמר ולא מרוצה ממה שיש לו אנחנו עשינו כמיטב יכולתנו ואנו מרגישים שהוא כבר סוחט אותנו כספית ורגשית עד כדי שיש בינינו המון ריבים אין לנו כבר כוח להתמודד עם הבעייה אנחנו לא מרימים ידיים אבל לא יודעים כיצד להרגיע אותו או לתת לו להבין שאנחנו היינו בסדר איתו במהלך כל השנים והוא זה שאף פעם לא עמד בהבטחות שלו. אנא עיזרו לנו אנחנו משפחה מאוד טובה. ורוצים רק שיצליח (ואגב היינו אני ובעלי בייעוץ ) ביקשנו ממנו שהוא ילך לייעוץ אצל פסיכולוג והוא בטענה שהוא לא צריך הוא צריך רק עזרה מאיתנו והוא מסתדר. הצענו לו ללכת ללמוד מקצוע ואנחנו נממן את הלימודים וגם זה לא יוצא לפועל בטענה שהוא לא בשלב שיכול ללמוד. מה אפשר עוד לעשות אנא עיזרו לנו (אגב עלי לציין שהוא בחור מקסים וטוב לב ורגיש מאוד )
אודה לכם על תגובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמא מיכל היקרה
טלי מנדיוק03/01/2008לאמא מיכל היקרה,
אין לי ספק שאת אמא טובה, משקיענית, רגישה ואוהבת.
אין לי ספק כי גם בעלך הוא אבא טוב משקיען רגיש ואוהב.
אני מתרשמת כי אתם הורים מהזן שכבר כמעט נכחד. כל כך אוהבים , טובים ומשקיעים.
עם זאת, בינכם , שאני בטוחה שהוא איש מקסים וטוב לב, הוא כאמור אדם בוגר כבר.
ישות בפני עצמה.
עזרתם בעבר / ואתם עוזרים בהווה / ובודאי בעתיד - אבל גם לכם יש את הגבולות שלכם.
אני מאמינה שאתם עוזרים כפי יכולתכם. ובודאי לא טיפה פחות.
עם זאת, הרושם ממכתבך הוא כי אתם מנהלים עימו הורות רוויית אשמה. (למה?!!! אין שום סיבה!!!)
הורות של אשמה זאת הורות שלא נגמרת. זאת הורות של תלות וסרוס.
עצתי הטובה לכם - להרים את הראש ולהיות מאוד, אבל מאוד גאים בעזרתכם ורגישותכם לבנכם. להפסיק להתנהל מהאשמה.
והכי חשוב - שחררו.
פשוט שחררו אותו בגדול.
שחררו אותו כמו גוזל אל השמים. הוא יסתדר. הוא יעוף. (גם אם יקטר, יאיים , יפול ויקום)
אם קשה לכם לשחרר - אני מזמינה אתכם לקבל עזרה מקצועית.
המון בהצלחה!
חיזקו ואמצו!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

