מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הכלב שלי לא מפסיק להקיא והוא משלשלדניאל10/01/2010
מימה הדבר יכול להיות ?
וחשוב לציין שזה גור בן 3 חודשים בלבד ,
והוא לא שותה בכלל ורק מקיא ומשלשל...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור מקיא ומשלשל
ד''ר קרן פרץ11/01/2010שלום רועי, האם הכלב קיבל חיסונים כלשהם? האם הוא יוצא מהבית? הקאות ושילשולים בגיל כזה צעיר הינו דבר מאוד לא תקין. הקאות ושילשולים יכולים לנבוע מהרבה סיבות- טפילי מעיים, מחלות מדבקות כגון פרוו, כלבלבת, דלקת מעיים, אכילה של מזון השונה מהרגיל וכו'. מהתאור שלך נשמע שהכלב זקוק לטיפול רפואי בהקדם האפשרי. אני ממליצה לקחת אותו לבדיקה אצל וטרינר על מנת לנסות ולאבחן את מקור הבעיה ולתת טיפול מתאים בהקדם האפשרי.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלב שלי מקיאדודי10/01/2010
יש לי גור בן חודש בערך והוא התחיל לי מאתמול בלילה להקיא מה צריך לעשות והאם הוא לא חולה
אם אפשר לענות לי בדחיפות תודה רבה ושבוע טובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור מקיא
ד''ר קרן פרץ11/01/2010שלום דודי, גור בן חודש אשר מקיא הינו דבר מאוד לא תקין ועלול להיות מאוד מסוכן. גור שמקיא ולא אוכל עלול להתייבש במהרה, לסבול מירידה ברמות הסוכר בדם, להגיע למצב של ירידה בחום הגוף ולהתדרדר מאוד מהר. הקאות בגיל כזה צעיר עלולות לנבוע מטפילי מעיים או מחלות מדבקות למיניהם שגורים חשופים אליהם פעמים רבות. אני ממליצה לקחת את הכלב לבדיקה וטיפול אצל וטרינר בהקדם האפשרי. ככל שתמתין מצבו של הגור עלול להתדרדר במהרה ויהיה יותר קשה לעזור לו.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה וירוס בקיבה
דניאל11/01/2010הוירוס הזה מדביק עכשיו את כל הגורים אשר לא מחוסנים,
אני ממליץ לך ללכת בדחיפות לוטרינר לפני שיהיה מאוחר ,
הוטרינר יזריק נוזלים לתוך העור של הגור ,
ולהמשך הטיפול ישים לו עירוי , בכדי שלא יתייבש ,
העירוי מכיל ויטמינם אוכל מים , בקיצור כל מה שהגור זקוק
בכדי לצאת מהמחלה הזאת ללא כל פגע .
בהצלחה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בזיווג הכלבמיכאל09/01/2010
שלום, היום הכלב שלי מסוג באסט נפגש עם נקבה למטרת זיווג. כפי שזה היה נראה הכלב שלי היה מאוד מעוניין אבל הוא "לא עשה את זה נכון" כמו כן הבאסטית בהתחלה היתה מאוד כעוסה אבל זה הסתדר . תוכלו לתת טיפים ועזרה לפגישה הבאה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיווג
ד''ר קרן פרץ11/01/2010שלום מיכאל, האם זו הפעם הראשונה של הזכר? האם הנקבה הינה מנוסה והורבעה בעבר? כמה זמן הנקבה היתה לאחר תחילת הייחום? בשלב הראושן של הייחום הנקבה תמשוך אליה זכרים אך לא תסכים שהם יעלו עליה. בהמשך היא תאפשר לזכרים לעלות עליה.
רצוי להביא את הנקבה אל הטריטוריה של הזכר (ביתו), במידת האפשר... בסביבתו שלו, הזכר מרגיש בטוח יותר. זכרים מסויימים, בייחוד הבתולים וחסרי הניסיון שביניהם, מראים חוסר בטחון בנוכחות נקבה דורשת ודומיננטית. רצוי להפגיש את הנקבה עם הזכר החל מתחילת השבוע השני לייחום. באם הם מזדווגים בתוך שעה לערך, יש לרשום את התאריך בלוח השנה כהרבעה הראשונה. אם הם אינם מזדווגים, הפגישו ביניהם יום או יומיים לאחר המפגש הראשון, ונסו שוב לזווגם. בכדי שתקבלו סיכוי מקסימלי להיריון, רצוי לזווג את הכלבים לפחות פעמיים.
אם הכלבים מסרבים להזדווג, רצוי לשקול הבאת זכר אחר, ובאם הנקבה מתחילה להיות עייפה ולהשמין מעט, רצוי לערוך ביקור במרפאה הוטרינרית, על מנת לאשש את קיום ההיריון. באם הרבעת שני כלבים ספיציפיים חשובה לכם, והיו בעיות קודמות בהרבעות עם אחד מהפרטנרים, ניתן לערוך בדיקה לאבחון מקור הבעיות ולפתרונן. לעתים, נזקקים להזרעה מלאכותית, במקרים בהם לא ניתן בשום אופן באופן טבעי.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולה פרסית בת 7 חודשים קצת אפטיתמוטי09/01/2010
מסרבת לאכול כבר כמעט יומיים, רב הזמן ישנה, מדי פעם הולכת לחלון או למיטה.
לא במצב של התייבשות - כאשר מקפלים את העור הוא חוזר במיידית, וגם שותה מדי פעם.
חתולה פרסית.
בד"כ חתולה מאד פעילה. גרה בבית עם אחותה התאומה שהיא בסדר. אוכלים אותו אוכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולה אפטית
ד''ר סמדר טל11/01/2010שלום מוטי, גורת חתולים אשר פחות פעילה ולא מעונינת לאכול הינו דבר מאוד מדאיג. האם היו לה הקאות, האם הצואה תקינה, האם היא נתנה שתן? אפטיות וחוסר תאבון הינם סימנים מאוד לא ספציפים אך אין ספק מהתאור שלך שהחתולה לא מרגישה טוב. אני ממליצה לקחת אותה לבדיקה רפואית אצל הוטרינר בהקדם האפשרי. הוטרינר יבדוק אותה, יקשיב ללב ולראות, ימשש לה את הבטן ואת איברי הבטן. הוא יוכל למדוד לה חום לראות מה מצב קשרי הלימפה שלה וכו'. יתכן ובתום הבדיקה הגופנית ימליץ הוטרינר על בדיקת דם על מנת לראות האם יש סימנים של דלקת, טפילי דם וכו'. המצב שאתה מתאר יכול לנבוע מהרבה סיבות ויש לקחת אותה לאיבחון אצל וטרינר על מנת למצוא את מקור הבעיה ולתת את הטיפול המתאים ביותר. ככל שהזמן יעבור מצבה עלול להתדרדר יותר ויקח לה יותר זמן לחזור לעצמה.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשכים עם אדמומיותיפית08/01/2010
שלום..
רציתי לדעת ,היום הבחנתי כי האשכים של הכלב שלי אדומים נורא
אתמול זה לא היה ,הבחנתי בכך כאשר הוא לקק אותם נורא
רציתי לדעת ממה זה יכול להיות ולמה?
האם עליי לדאוג וולכת לוטרינר או שיכול להיות שזה רק אלרגיה שתעבור..
לא יודעת אם זה קשור אבל אתמול היינו בפארק יכול להיות שזאת אלרגיה מהדשא??
אשמח לתשובה
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשכים עם אדמומיות
ד''ר סמדר טל11/01/2010במידה והאדמומיות נמשכת והכלב ממשיך ללקק את האשכים סביר להניח שהמצב רק יחמיר ולא יעבור לבד. לא משנה מה הסיבה שהתחילה את זה כל ליקוק של הכלב עלול להחמיר את הגירוי עד לכדי מצב של פצעים ומוגלה באזור. כדאי לקחת את הכלב בשלב ראשון לבדיקה אצל הוטרינר על מנת לראות את המופע ואיזה טיפול מתאים. לעיתים מספיק קולר אליזבתני לכמה ימים על מנת למנוע מהכלב להגיע לאזור, לעיתים יש צורך בטיפול תרופתי להפסיק את הגירוי ואת תחושת הגירוד ולפעמים יש גם צורך בטיפול אנטיביוטי. במידה והמצב נמשך כדאי לקחת את הכלב לבדיקה אצל הוטרינר.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול ודלקת לחתולריטה07/01/2010
שלום!
לפני כשבוע הופיע לחתול שלי (בן כשנה וחצי,ביתי,מסורס) שלשול.החתול פרוותי מאוד וככל הנראה לא הצליח להתנקות כראוי.כתוצאה מכך הופיעו גירוי חמור ודלקת באיזור פי הטבעת אשר גורמים לו לכאב רב. הוטרינר גילח את האיזור והחל בטיפול אנטיביותי של ציפרודקס למשך 5 ימים אך לא חל שיפור לאחר תקופה זו.בהוראתו, אנו לא מאכילים את החתול כבר 3 ימים (מלבד מעט יוגורט ביו ביממה האחרונה) והוא החליף את האנטיביוטיקה לדוקסילין למשך 5 ימים נוספים.כמו כן,בהוראתו נותנים לחתול 5 מ"ל קאופקטין 4 פעמים ביום (כבר 4 ימים). לא נראה שחל שיפור כלשהו,והחתול סובל מאוד!!!
מה ניתן לעשות והאם מומלץ טיפול אחר/נוסף?
אודה לך מאוד על כל מידע שעשוי לעזור!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול משלשל
ד''ר סמדר טל11/01/2010שלום ריטה, האם השילשול עדין נמשך? האם נעשה איבחון כלשהו על מנת למצוא את מקור השילשול? שלשול יכול לנבוע מהרבה סיבות- אכילה של מזון השונה מהרגיל, אכילה של גופים זרים, טפילי מעיים וכו'.
מהתאור שלך נשמע שיש שתי בעיות שצריך לטפל בהן, האחת הגירוי העורי שיש לחתול באזור האנוס ושנית בשילשול עצמו.
בשלב ראשון אני ממליצה לבצע בדיקת צואה על מנת לראות האם יש טפילי מעיים כלשהם אשר יכולים להסביר את השלשול. שנית כדאי לתת לחתול לאכול מזון עדין קל עיכול, ישנן גירסאות מסחריות של מזון מסוג זה ואפשר גם להכין אורז לבן ללא תבלינים עם עוף "מכובס" ללא העור והעצמות. מזון מסוג זה הוא קל עיכול ומקל על מערכת העיכול. כמו כן יש לבדוק האם החתול מנסה ללקק את אזור האנוס, במידה וכן כל ליקוק והתעסקות באזור עלול להחמיר את הבעיה ובמקרה כזה יש לשים על החתול קולר אליזבתני.
סביר להניח שהחתול צריך טיפול תרופתי באנטיביוטיקה על מנת לטפל בדלקת אך אינני יכולה להמליץ על תרופה כזו או אחרת מבלי לבדוק את החתול.
במידה והבעיה נמשכת יש לחזור לוטרינר לצורך המשך איבחון וטיפול או לפנות לחוות דעת שניה.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב לא שותה ובוכה כשמנסה לשתותאורית06/01/2010
שלום, הכלבשלי (שפיץ יפני) בן 7, מאתמול בצהריים אינו מסוגל לשתות. אין לו שום בעיה לאכול. כאשר הוא מנסה לשתות הוא שותה מעט ובוכה. ניסינו לבדוק אם יש לו בעיה בשיניים, אבל הוא לועס איתן והכל טוב. הבעיה היא רק בשתייה. האם יכול להיות כאב גרון לכלבים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי בשתיה
ד''ר סמדר טל11/01/2010שלום אורית, כדאי למדוד את כמות המים בקערה לפני שאתם יוצאים מהבית וכשאתם חוזרים על מנת לדעת אם הכלב שתה כשלא הייתם בבית, לחילופין ניתן לסמן את הפס של המים על הקערה וכך לראות אם המפלס ירד. חוסר רצון לשתות או בכי בשתיה יכול לנבוע ממספר דברים ובמידה והבעיה נמשכת כדאי לקחת את הכלב לבדיקה אצל הוטרינר על מנת לנסות למצוא את מקור הבעיה.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול מקיא ונראה לא טובחסוי05/01/2010
החתול שלי מקיא בימים האחרונים, רזה מאוד, אוכל אך מקיא, שותה, חסר אנרגיות , בזמן האחרון שערו נושר . מה זה יכול להיות ? מה לעשות ? מדובר בחתול ביתי שנמצא איתי 11 שנה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול מקיא
ד''ר קרן פרץ11/01/2010אני ממליצה לקחת את החתול בהקדם האפשרי לבדיקה אצל וטרינר. הקאות, ירידה במשקל, חוסר אנרגיה הינם דברים מאוד לא נורמלים ויש לתת לחתול טיפול בהקדם. הקאות יכולות לנבוע מהרבה מאוד סיבות- אכילה של גופים זרים, אוכל שונה מהרגיל, טפילי מעיים, בעיות בכליה, כבד לבלב וכו. חוסר האכילה בפני עצמו עלול לגרום לסיבוכים של המחלה והחמרה קשה במצבו של החתול. הוטרינר יבצע בדיקה גופנית מלאה בשלב ראשון וינסה לראות האם יש לחתול חום, כאב בטני, איך נשמע הלב שלו, הריאות וכו'. בהמשך יתכן והוא ימליץ על צילום רנטגן או בדיקת דם על מנת לאבחן את מקור הבעיה ולתת טיפול מתאים.
כל עוד החתול מקיא כל דבר שהוא אוכל הוא חייב לקבל טיפול בנוזלים ותרופות לוריד או בהזרקה. כל זמן שאתה ממתין מצבו של החתול עלול להתדרדר יותר.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה עם חתול זכר צעיר, לא מסורסGillian05/01/2010
שלום.
הנני בעלת חתול זכר מקסים ונוח באפיו (כיום כבן שנה ומחצה) אשר נולד אצלי.
יחד עם זאת, קיימתבעיה חמורה מאד של "ריסוס" הבית בשתן וכן מריבות קשות בלתי פוסקות עם חתול זכר נוסף הנמצא ברשותי (יש לציין כי שניהם נולדו וגדלו אצלי אך הם אינם אחים). מעניין לציין כי בבית יש זכר שלישי, מעט צעיר יותר אשר עימו אין שום בעיה. בשבועות האחרונים הבעיה החמירה מהרגיל והחתול מגלה סימני אי שקט גדולים מהרגיל, ממעט בשינה וכו'.
האם ניתן למצוא פתרון לבעיה מבלי לסרס את החתול? האם יש מקום לשקול טיפול התנהגותי ו/או תרופתי כיוון שעושה רושם שהחתול סובל מסטרס?
בתודה מראש,
גילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות התנהגות
ד''ר קרן פרץ11/01/2010לפני שמחליטים על טיפול תרופתי או התנהגותי יש לקחת הסטוריה מסודרת של החתול, תנאי המחייה, ממשק הארגזים, האוכל וכו'. טיפול תרופתי והתנהגותי בא ביחד ופעמים רבות יכולים לעזור. סירוס גם כן יכול לעזור אך לא בהכרח יפתור את הבעיה לחלוטין. בשלב ראשון כדאי לקחת את החתולים למרפאה וטרינרית אשר עוסקת בייעוץ וטיפול התנהגותי ובהמשך לראות איזה טיפול מתאים ביותר למצב החתולים.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוב תודות - אפעל כעצתך.
Gillian16/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרכיםטל04/01/2010
שלום,
יש לנו גור כלבים מסוג דוג דה בורדו מעורב. הגור הוא בן 4 חודשים ואנחנו קיבלנו אותו בגיל חודש. בחודש הראשון בהיותו אצלנו היה אסור להוציא אותו מחוץ לשטח הבית מכיוון שלא היה מחוסן בכל החיסונים הבסיסיים הנדרשים. לאחר שקיבל את כל החיסונים הנדרשים התחלנו להוציא אותו ושמנו לב שהוא לא עושה צואה מחוץ לשטחי הבית, לא משנה כמה ארוך יהיה הסיבוב שנעשה עם הגור.
כיצד אפשר לפתור את הביתה הזאת וללמד אותו שצרכים עושים מחוץ לשטחי הבית.
תודה מראש,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חינוך לצרכים
ד''ר קרן פרץ11/01/2010חינוך לצרכים עלול לקחת זמן וצריך הרבה סבלנות מצדכם. כל פעם שאתם רואים שהכלב מתחיל לרחרח ומחפש מקום לעשות צואה יש להוציא אותו מהבית. כמו כן יש לנסות לראות האם יש זמנים קבועים ביום בהם הכלב נוטה להעביר צואה (בבוקר, לאחר האוכל וכדומה) בזמנים אלו יש לנסות להוציא אותו. ישנם כלבים שמעדיפים לעשות צרכים על חול, דשא, אספלט וכו'. יש לנסות לראות אם יש הבדל מבחינת הכלב שלכם. במידה ואתם עדין מתקשים בחינוך אני ממליצה לפנות למאלף מנוסה על מנת לקבל ייעוץ והכוונה כיצד ללמדו בצורה נכונה.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהמיטל03/01/2010
הי ערב טוב שמי מיטל והיום קניתי לילדי אחרי ששיגעו אותי צינצילה {זכר}הוא חמוד אבל יש לי כמה שאלות בבקשה אז ככה האים זה בטוח לילדים ממחלות? מה אני צריכה להשים בתוך הכלוב חוץ מנסורת?מה לגבי התחברות אליו הוא בכלל נקשר לאנשים?עים תוכלי לספר לי על החיה אני ממש יודה לך אני חשבתי אולי להחזיר אותה אני ממש מפחדת מחידקים וכאלה טוב לילה טוב מחכה לתגובה מיטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צ'ינצ'ילה
ד''ר קרן פרץ10/01/2010אני ממליצה להפנות את שאלה זו לפורום המתעסק בחיות אקזוטיות או לרופא וטרינר מומחה לחיות אקזוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול פרסי לא מנקה את עצמואלכס03/01/2010
שלום!
יש לי חתול פרסי בן 10 חודשים.הבעיה היחידה איתו שהוא לא מנקה את עצמו ולכן מאוד מסריח. כל הפרווה שלו מאחורה ספןגה בשתן קבוע וכאילו לא איכפת לו. אני יודע שלמעשה כן איכפת לו רק איך אני יכול לעזור לו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול לא מנקה את עצמו
ד''ר קרן פרץ10/01/2010שלום אלכס, האם חתולך שמן? האם אתה נוהג לסרק את החתול שלך? חשוב מאוד להקפיד לסרק חתולים פרסים כל יום על מנת למנוע קשרים בפרווה. כמו כן במידה והבעיה בהתנקות היא אורך הפרווה באזור הטוסיק ניתן לקצץ אותו מעט. אני ממליצה לעשות זאת אצל ספר מנוסה או אצל הוטרינר.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורת לברדור לא שומעתאבי02/01/2010
לפני כשבוע אני וחברתי קנינו גורת לברדור גזעית בת 6 שבועות.
מאז שהכלבה אצלנו (שבוע ויום) הכלבה לא נבחה אפילו פעם אחת, מה שיותר מדאיג
הוא שהיא ישנה כמעט כל היום (חזק מאוד) ולא ממש איכפת לה מרעשי הסביבה.
כשאנו שורקים לה, צועקים או מוחאים כף היא לא מזיזה אפילו את האוזן.
בעקבות זאת החלטנו ללכת למרפאת חירום בכדי לבדוק האם היא שומעת.
לבדיקה הראשונה (מחיאת כפיים) היא לא ממש הגיבה, לשריקות - לפעמים, וכשהוטרינר
זרק חפץ על הרצפה היא נבהלה. בקיצור הוטרינר אמר שהיא שומעת והיא פשוט גורה שחייה כרגע "בעולם משלה".
אני לא ממש התרשמתי ממקצועיות הוטרינר מאחר שהוא הסתמך על תוצאות הבדיקה של זריקת החפץ על הרצפה.
אני יודע שכלבים מרגישים נפילות של חפצים על הקרקע דרך כפות הרגליים שלהם שהם עומדים על הרצפה, גם ממרחק של מטר שניים.
לאור זאת החלטתי ללכת לקבל חוות דעת נוספת של וטרינר מוכר וותיק בתחום.
בבדיקה שהוא ערך הוא החזיק את הכלבה על שולחנו ביד אחת, ובידו השניה הוא אחז בצעצוע (מאחורי גבה של הכלבה) שהשמיע קולות של נביחה, יללה וכד'.
תחילה היא הראתה איזשהו סימן קטנטן לאחר כמה לחיצות על הצעצוע ולאחר מכן "כלום", האוזן\הראש לא הראו סימן של זיהוי הקול והוטרינר טען שהיא חירשת.
לאחר הפגישה אצל הוטרינר התקשרתי אל המגדל שממנו קניתי את הגורה וסיפרתי לו את הסיפור. הוא כמובן היה בהלם ואמר שהוא לא מאמין ורוצה לראות את
הכלבה. לאחר שהגעתי אליו עם הכלבה הוא ניסה לקרוא לה והיא לא ממש הראתה סימן שהיא שומעת. הוא לקח פחית, מילא אותה באבנים קטנות וזרק באוויר.
כשהפחית נפלה הכלבה נבהלה מאוד, והוא ישר אמר "הנה היא שומעת". אני לא קיבלתי את המסקנה שלו מאחר וגם הבדיקה שלו איננה מהימנה לדעתי.
לאחר מכן הוא מחא כף ושרק והיא כן שמה לב אליו. בקיצור אני התחלתי להיות מבולבל. הוא הוציא גורת לברדור אחרת לחצר, החל לקרוא לה, למחוא כף והיא
בכלל לא הראתה סימני שמיעה. הוא אמר לי "הנה אתה רואה" ככה זה גורים, הכלבה שלך שומעת במאה אחוז תן לזה זמן היא קטנה.
אני מבולבל לאללה, לא יודע למי להאמין, לאן ללכת, מה לעשות ....
הכלבה עדיין ישנה המון, לא מראה סימנים שהיא שומעת, גם כשהיא ישנה ואני מוחא כף האוזן לא זזה.
ד"א היא גם לא נבחה מעולם, רק מייללת ובוכה כשיש לה פיפי או קקי בלבד.
שמעתי שהבדיקה הכי מהימנה היא בדיקת BAER אך זה כנראה לא רלוונטי כרגע כי זה תחת הרדמה והכלבה רק בת 7 שבועות.
אודה לקבלת התייחסותכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין פה יחס ? להלן נתון נוסף
אבי11/01/2010כשהכלבה ישנה, אני עומד במרחק של מטר ממנה וצועק את שמה או סתאם צועק היא לא מגיבה בכלל ! כשאני משחק את פקק של עט (פותח וסוגר- זה עושה קליקים) - היא ישר מתעוררת ומחפשת את מקור הרעש.
אתמול השמעתי ברמקולים של המחשב שלי כל מיני צלילים בכדי לראות האם זה מגרה אותה.
כשהשמעתי ציוץ ציפורים היא לא הגיבה בכלל לעומת זאת כשהשמעתי כלב נובח היא נבהלה החלה לחפש מחבוא מתחת לשולחן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמיעה
ד''ר קרן פרץ18/01/2010שלום אבי, מתאור הסיפור שלך קשה באמת לקבוע האם יש כאן בעיה או לא. על סמך הנתונים החדשים נראה שהכלבה שומעת מאחר ועובדה והיא מגיבה לצלילים שונים. יתכן שהיא טרם התרגלה לשם שלה ולכן לא מרימה ראש כשאתה קורא לה? כדאי להמשיך לעקוב ככל שהיא גדלה לראות אם יש שינוי. ככל שהיא תגדל היא תההי יותר ערנית ומגיבה באופן כללי ואז יהיה יותר קל לשפוט.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טלפסטפוצי01/01/2010
שלום
יש לי כלבה לברדור בת 7
כנראה נעקצה ופניה התנפחו ,נתתי לה "טלפסט" הנפיחות ירדה
אבל התחילו הקאות (קראתי שזו תופעת לוואי נפוצה)
בבוקר נתתי לה "גסטרו" וזה עזר מאוד אבל כשאכלה כשעתיים אחרי לקיחת הכדור
הקיאה שוב !!!
האם הכדור (בבוקר)לא נספג כמו שצריך כי הקיאה לאחר שעתיים ??
האם כדאי לתת "אומפרדקס" 20 מ"ג עכשיו בערב ? -סדגש- שוקלת 25 ק"ג
הכלבה עירנית ושותה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה אלרגית
ד''ר קרן פרץ02/01/2010אני לא ממליצה לתת תרופות נוספות מבלי שוטרינר יבדוק את הכלבה. יתכן ובכלל אין בכך צורך. אם הכלבה מרגישה טוב, אוכלת ושותה ללא הקאות וכבר לא נפוחה אני לא רואה שום סיבה להמשיך טיפול תרופתי. באופן כללי גסטרו ואומפרדקס אינם תרופות למניעת הקאות ובחילות ולכן הם לא בהכרח מתאימים לטיפול במקרה זה.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - היום כבר היה תקין !!
יאיר03/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יורקשייראסתי31/12/2009
שלום
יש לי יורקשייר בן 7 חודשים מהיותו גור הוא אוכל רק את האוכל שלו רויאל קנין בזמן אחרון כשלוש שבועות יש לו עצירות הוא עושה את הצרכים אבל מאוד קשה , אני לא יודעת מה לעשות וטרינר אמר לי לתת 2 כפות שמן זית נתתי לו ועדיין לא עוזר הוא עושה לי צרכים בכל הבית עיגולים קטנים כאשר הוא מנער את עצמו .
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה קשה
ד''ר סמדר טל02/01/2010כמה זמן את כבר נותנת לו את השמן זית ללא שיפור? ישנם תוספי מזון אחרים אשר ניתן לתת ושצריכים לעזור לרכך את הצואה. ניתן גם לנסות להחליף למזון אחר ולראות אם יש שיפור.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










.jpg)
