פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מצוננת ?
    נטלי
    17/01/2010

    שלום הכלבה שלי בת שנה ואני חושבת שאולי היא מצוננת ... אני לא בתוכה אולי זה הרבה יותר מיזה היא משתעלת ונחנקת .. עושה כאילו היא מקיאה עכב השיעול נזלת ירוקה מאוד ואני תוהה מה אני יכולה לעשות בעניין ... האם אפשר אולי להישתמש בתרופה ביתית או חייב ביקור אצל וטרינר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצוננת ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרשות ירוקות מהאף ושיעול

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2010

    שלום נטלי, הפרשות ירוקות מהאף ושיעול הוא דבר לא תקין. הדבר יכול לנבוע מבעיה בדרכי הנשימה העליונות כגון דלקת גוף זר וכו' או אף מבעיה בדרכי הנשימה התחתונות כגון דלקת ריאות. בשלב ראשון אני ממליצה לקחת את הכלבה לבדיקה אצל וטירנר בהקדם. הוטרינר יוכל לבחון את ההפרשות והשיעול, יקשיב לקולות הנשימה, במידה והוא יחשוד בבעיה ריאתית יתכן והוא ימליץ על צילום רנטגן. במקרה זה אין תרופה ביתית אשר ניתן להמליץ עליה מבלי לבדוק את הכלבה. אני ממליצה לקחת אותה לוטרינר בהקדם על מנת שלא תחול החמרה במצבה.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על תולעת
    R
    17/01/2010

    לאחותי יש כלב טרייר קטן.
    אני לא יודעת אם זה קשור אבל בחודש האחרון, אחותי ראה (3 פעמים) תולעת דקה מאוד וארוכה זוחלת לאט על הריצפה (משהו כמו 15 ס"מ). בצבע חול.
    הכלבל שלה בן מס' חודשים. הבית מאוד נקי.
    בהנחה שזה לא קשור לכלב, יש לך מושג מה זה יכול להיות?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על תולעת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה... תודה

    R
    19/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תולעת

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2010

    תולעים יכולים להגיע מהרבה מקומות כגון זבובים, חרקים פרפרים וכו'. במידה ויש חשד כי התולעים הם מהכלב ניתן לתת לו כדור נגד תולעי מעיים ובכל לפתור את הבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה בכבד- עזרה
    טל
    17/01/2010

    יש לי פודל ננסי בן 2.5. לפני 10 ימים ארוע של הקאה והתעלפות בחצר, לקחתי אותו מיד לוטרינר חירום- נתן לו אינפוזיה וויטמינים- הכלב התאושש, מאז בעיות בבטן- הקאות, שלשולים, לקחתי לוטרינר שלי נתנו לו אנטיביוטיקה , נתנו לאכול אורז ועוף והמצב השתפר קצת ושוב קיבל שלשום אנטיביוטיקה כי הרגיש לא טוב ועשו בדיקות דם. בבדיקת הדם אנזימי כבד גבוהים ועמילז גבוה חודשים אולי משהו בכבד או לבלב. מה זה יכול להיות? האם הכלב יכול לחיות עם זה? בבקשה הסברים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעה בכבד- עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית כבד/ לבלב

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2010

    שלום טל, אנזימי כבד ועמילאז גבוהים יכולים להעיד על בעיה בכבד או בלבלב. כדאי לעשות אולטראסאונד בטן על מנת לקבל תמונה יותר טובה של המצב ולנסות ולהעריך האם נראה שמדובר בדלקת או בעיה אחרת.
    בכל מקרה כמובן שיש להתחיל לתת לכלב טיפול מתאים לבעיה ולחזור בהמשך על בדיקת הדם על מנת לראות אם יש שינוי. במידה והכלב ממשיך להקיא וחלש יתכן שיש צורך באישפוז עם נוזלים לוריד וטיפול תרופתי בעירוי עד שהוא יתחזק.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה רזה באופן קיצוני
    מיכל
    16/01/2010

    החתולה שלי, בת 19, הרזתה בחודשים האחרונים בצורה קיצונית.
    וטרינר שראה אותה לקח בדיקות דם שהדגימו בעיית כליות. מעבר לזה, הוא אמר שבדיקות נוספות יהיו כרוכות בהרדמת החתולה ולאור המצב + הגיל + ניתוח קודם שהיא עשתה בגיל כמה חודשים (הכנסת רשת לבטן בגלל חולשת שרירים ?) לא בטוח שהיא תתעורר ממנה. במישוש, הוא לא מצא סימנים לגידול, אבל בגלל מה שהוא הגדיר "האנטומיה המוזרה שלה" הוא לא יכל להיות בטוח.
    הוא המליץ על אוכל יורינרי, שהיא לא ממש אוהבת...
    אני מבינה שמדובר בחתולה זקנה מאוד, אבל אני לא רוצה עדיין לוותר עליה סופית;-(
    האם יש אוכל שיכול טיפה להשמין אותה או לעזור לה ? האם יש משהו שניתן לעשות כדי לשפר את המצב בלי בדיקות שיצריכו הרדמה או סבל לחתולה ?

    תודה מראש !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה רזה באופן קיצוני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה רזה, כשל כליות

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2010

    שלום מיכל, על מנת להעריך את חומרת המצב צריך לדעת את תוצאות בדיקות הדם. מומלץ גם לבצע בדיקת שתן על מנת לקבל תמונה מלאה של המצב. אולטראסאונד בטן לא תמיד כרוך בהרדמה או טישטוש , תלוי באופי החתול, ויכול לתת מידע לגבי מצב הכליות. במידה ותוצאות הבדיקות מראות כי אכן מדובר בכשל כליה כרוני זוהי מחלה אשר תלווה אותה לשארית חיה. על מנת לעקב את ההתדרדרות חשוב לעבור למזון המיועד לבעיות כליה. במקרים רבים מומלץ גם לתת תוספת של נוזלים תת עורי, ניתן ללמוד לעשות זאת בבית לבד. בהתאם לתוצאות הבדיקות שנעשו ניתן להחליט האם יש צורך בטיפולים נוספים.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמו גרגרי שומשום
    לילך
    16/01/2010

    שלום,
    שמתי לב ממש עכשיו שבכל מקום היכן שהחתולה שלי רובצת ישנם גרגירים כמו גרגירי שומשום.
    ניסיתי לבדוק על העור ולא מצאתי משהו מיוחד וגם אזור פי הטבעת נראה נקי.
    מה זה יכול להיות?

    תודה מראש
    לילך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמו גרגרי שומשום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גרגרי סומסום

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2010

    יתכן ומדובר על תולעים. ישנם תולעים אשר נראים כמו גרגרי סומסום. החתולים נדבקים בתולעים אלו מפרעושים. אני ממליצה לבצע טיפול מונע פרעושים ולתת טיפול נגד תולעים.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה קפצה על הרדיאטור החם
    אחת
    15/01/2010

    אוקי.
    היא חשבה שהוא לא פועל והוא פעל על מקסימום טמפרטורה אש.
    קפצה עליו עם ארבע כפות טיילה כמה צעדים (!) ואפשר היה לראות איך היא קולטת את הטעות.. בדיליי - ומזנקת החוצה.
    היא ליקקה את כפות הידיים ואני מיד שטפתי לה את ארבעתם במים. יש ריח של חריכה מכפות הרגליים אבל אני לא רואה כלום והיא מתפנקת עליי בכיף ומלקקת את הכפות שספוגות במים.

    הבעיה שזה לקח לה כמה שניות ואיזה 8 צעדים.
    יש עוד משהו שצריך לעשות? לבדוק? איך רואים כוויה?!

    תודה רבה
    אחת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה על רדיאטור

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2010

    במידה ויש כוויות בכפות הרגליים סביר להניח שיהיה שינוי צבע בכפות, האזור עלול להיות נפוח, מתקלף או מפריש. יתכן וזה יפריע לה ללכת ואף יכאב לה. במידה ונראה שהאזור נראה שונה מהרגיל או שהחתולה ממשיכה ללקק את הרגליים ביתר מומלץ לקחת אותה לבדיקה אצל הוטרינר על מנת שיראה האם יש פציעה והאם יש צורך בטיפול כלשהו.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה מקיאה
    אמי
    15/01/2010

    יש לי כלבה בת 10 חודשים.
    לפני כשבועיים היא אכלה משהו והחלה להקיא כ12 הקאות.
    הלכתי איתה לוטרינר שאמרה שיש לה חסימת מעיים ועשתה לה חוקן ונתנה לה אוכל רפואי עם שמן פרפין לשלושה ימים וכדור נגר תולעים.
    באותו היום הכלבה הפסיקה להקיא.
    יום אחרי היא הקיאה פעם אחת.
    כנ"ל גם ביום שאחרי.
    אח"כ היא לא הקיאה יומיים ושוב ביום השלישי הקיאה הקאה קטנה בודדת.
    אח"כ היא לא הקיאה 4 ימים ואתמול היא שוב הקיאה הקאה בודדת.
    היום נוסף לה שלשול.
    מעבר לזה הכלבה במצב רוח טוב, אוכלת שותה ומתנהגת כרגיל.

    האם יכול להיות שהיא אלרגית לאוכל הרגיל שלה?
    אשמח לעצות.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלבה מקיאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה מקיאה

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2010

    שלום אמי,
    האם החלפת לכלבה את סוג האוכל בתקופה האחרונה? מה היא אוכלת? האם היא מקבלת תוספות ביתיות? האם יש לה נטייה לאכול שטויות ברחוב?
    ראשית יש לבצע הבדלה האם הכלבה מקיאה או פולטת. בהקאות יהיה תנועת כיווץ של כל הבטן לעומת פלטה שפחות מערבת את כל הגוף. הסיבות להקאות ופליטות שונות ולכן חשוב לדעת על מה מדובר.
    הקאות יכולות לנבוע מהרבה מאוד סיבות כגון- אכילה של מזון שונה מהרגיל, אכילה של גופים זרים העלולים לגרום לחסימות מעיים, מחלות מדבקות למיניהן כגון פרוו, כלבלבת, בעיות באיברים פנימיים כגון כבד כליות, טפילי מעיים וכו'. הסיבות להקאות הן מרובות ועל מנת לאבחן את הבעיה יש בשלב ראשון לבצע בדיקה גופנית של הכלבה בהתאם לממצאי הבדיקה וההסטוריה הרפואית יש להחליט האם יש צורך בבדיקות נוספות כגון צילום רנטגן או בדיקות דם.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרחת קטנה
    רנין
    14/01/2010

    שלום אימתי לפני חודש חתולת רחוב שלפי הערכת הוטרינר היא בת 8 חודשים. לפני כמה ימים שמתי לב שיש ליד השפם שלה קרחת עם טיפונת דם, למחרת שמתי לב שיש קצת יותר דם (הנחתי שמדובר בפצעון ושריטת מהציפורניים שלה) שמתי לב היום שהקרחת טיפה התרחבה. אני ממש חוששת קראתי באינטרנט על גזזת ואני מאוד מוטרדת! במיוחד שהחתולה יושנת בחדר שלי ונמצאת בסביבת ילדים קטנים כל הזמן. לפני חודש החתולה קיבלה שני חיסונים אחד נגד תולעים והשני לא הצלחתי להבין H1V או H1N משהו כזה... והיא אמורה לקבל את השני בעוד כמה ימים. מה עלי לעשות עד שאני לוקחת את החתולה לוטרינר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרחת קטנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרחת בחתולה

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2010

    בעיות עור עלולות לנבוע ממספר גורמים: פצעים, פציעות, גירודים בעקבות פרעושים, טפילי עור למיניהם לדוגמת פטריות וכו'. מאחר ונראה לך שהקרחת גדלה אני ממליצה לקחת את החתולה לבדיקה אצל הוטרינר על מנת שיוכל לבחון את הלקות, לקחת משטחי עור אם יש צורך או בחשד לפטריה תרבית פטריה. רוב הלקויות הן ברות טיפול ויעברו בעזרת טיפול מתאים אבל על מנת שהמצב לא יחמיר כדאי לקחת אותה לבדיקה. רוב בעיות העור בחותולים לא מדבקות לאנשים אבל ישנם מספר טפילי עור שעלולים להדביק כגון פטרת. כדאי לקחת את החתולה לבדיקה אצל הוטרינר על מנת לקבל טיפול מתאים ולראות אם יש סיבה לדאגה.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב צ'או צ'או
    סורנה
    14/01/2010

    שלום ...יש לי כלב צ'או צ'או אני רוצה לדעת האם אני יכולה לתת לו אוכל ביתי ואם כן מה סוג האוכל שאני יכולה לתת לה ....וגם יש לה פצע ברגל שזה התחיל מגירוד ועכשיו יש פצע בלי שיער ..האם תוכלו לתת לי עצה לגבי זה ..תודה מראש :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב צ'או צ'או

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב צ'או צ'או

    ד''ר קרן פרץ
    24/01/2010

    שלום סנדרה,
    לא הבנתי אם התכוונת לתזונה המבוססת אך ורק על מזון ביתי או על תוספות של מזון ביתי.
    על מנת לתת לכלב תזונה המורכבת אך ורק ממזון ביתי את צריכה לתת תפריט שמכיל הרבה מאוד רכיבים וויטמנים על מנת להגיע לתזונה מאוזנת ומלאה. ניתן למצוא באינטרנט אתרים המסבירים כיצד לעשות זאת.
    במידה והכלב אוכל מזון מסחרי יבש ואת רוצה רק לתת לו תוספות מדי פעם יש מספר מזונות שכדאי להימנע מהם. מזונות המכילים בצל, שום, שוקולד, ענבים או צימוקים עלולים להיות רעילים לכלבים ולכן כדאי להימנע מהם. מזונות עם הרבה תבלינים עלולים לגרום לשלשולים והקאות וכך גם חלב ולעיתים מוצרי חלב. מומלץ להימנע מעצמות מאחר ועצמות עלולות לגרום לפציעות וחסימות מעיים.
    חשוב שרוב התזונה של הכלב תהיה ממזון יבש מסחרי מאיכות טובה ושכל השאר יהיה בגדר של תוספת.
    לגבי הפצע ברגל, קשה לי להמליץ על טיפול מבלי לראות את הפצע. באופן כללי אם זה מגירוד של הכלב כדאי למנוע ממנו להגיע לאזור בעזרת קולר מיוחד (קולר אלזיבתני) אך ישנם מקרים בהם יש צורך גם לתת טיפול לפצע עצמו בעזרת משחה או אנטיביוטיקה. כדאי לקחת את הכלב לוטרינר לצורך כך.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוגסיטיטינג
    לאה
    13/01/2010

    בוקר טוב,
    אני שומרת על כלבה לחודש הקרוב
    היא בת שנה-שנה וחצי
    מסוג שנראה כמו פקינז, לבנה מלאה שערות כמו שטיח אמבטיה קטן (אני רק יודעת שהיא גזעית)
    הבעלים הבטיחה שהיא מחונכת ובכל מקרה שאשאיר לה עיתון כשאני יוצאת מהבית.

    אני מוציאה אותה ב 06.00 או ב 07.30 (תלוי אם יש לי אימון) לכ 20 דק'-חצי שעה.
    ושוב ב 18.30 כשחוזרת מהעבודה 30 דק'-45 דק'
    ושוב ב 23.00 ל 20 דק'

    כשחזרתי אתמול הביתה היה פיפי בכמה מקומות אבל לא על העיתונים שפיזרתי.
    הבוקר, כשקמתי לשירותים, היא התיישבה לידי והשתינה (כמובן לא באסלה...)

    היא לא מוכנה לעלות או לרדת מדרגות. ואני גרה בקומה רביעית בלי מעלית...
    מעולם לא היה לי כלב (עכשיו אני מבינה למה) ואני לא אשרוד חודש...

    אני מתחננת - הצילו!!!
    מה אתן מציעות לי לעשות כדי שלא תשתין בבית ותסכים לרדת מדרגות?
    תודה רבה ויום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דוגסיטיטינג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוגסיטינג

    ד''ר קרן פרץ
    24/01/2010

    שלום לאה,
    חינוך לצרכים עלול לקחת זמן ודורש הרבה סבלנות והתמדה מצד הבעלים. מאחר ואת תהיה עם הכלבה רק לחודש הקרוב אני לא בטוחה אם הנסיון לחנך וללמד יעבוד.
    כדאי לנסות ולברר באיזה זמנים ביום הכלבה רגילה לצאת ולנסות להוציא אותה בזמנים אלה. את אמנם מוציאה אותה לפרקי זמן ארוכים יחסית אבל יתכן וזה בזמנים שונים ממה שרגילה. כמו כן 12שעות מהבוקר עד הערב עלול להיות יותר מדי זמן בשבילה להתאפק. את יכולה בשלב ראשון לנסות לסגור אותה באזור ספציפי בבית בשעות שאינך נמצאת ולפזר שם עיתונים וכך היא לא תעשה את הצרכים בכל הבית. שנית כדאי לנסות לראות אם יש אופציה להוציא אותה לסיבוב קצר בצהריים.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור בוכה ללא הפסקה ורטיבות ליד הפה
    גלעד
    12/01/2010

    יש לי גור גולדן מעורב בן חודשיים. לפני מספר ימים הגור החל להראות כל מיני תסמינים. זה התחיל עם התעטשויות והפרשות מהאף ועבר אחרי יום. בימים האחרונים הגור מסרב לעלות הביתה ובבית הוא שוכב על הרצפה ובוכה, עיניו זגוגיות ולפעמים אדומות והוא לא פעיל כבעבר. בנוסף איזור הפה שלו רטוב ללא קשר אם הוא אכל או שתה. הוא גם משתין יותר מד"כ למטה (מספר פעמים ולא פעם אחת כמו עד עכשיו).
    כאשר הוא למטה הוא מתנהג ונראה כרגיל למרות שלפעמים הוא מחליט פשוט להישכב על הדשא.
    יש לציין שעד כה בבית הוא היה פעיל ושובב לכן אני לא בטוח שהבעיה היא התהגותית.

    הייתי אצל הוטרינר אתמול ולא התגלתה שום בעיה בבדיקה שגרתית נותרה רק בדיקת השתן שאותה העברתי היום (למקרה ומדובר בדלקת בדרכי השתן).

    אני נוטה לקחת אותו לבית דגן כיוון שלי נראה שבטוח יש לו בעיה כל שהיא, אבל אצל הוטרינר הוא שמח ופעיל ולא רואים כל בעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור בוכה

    ד''ר קרן פרץ
    24/01/2010

    שלום גלעד,
    כמה זמן הגור אמלך? צריך גם לקחת בחשבון שהכלב שלך עדיין גור ויכולים להיות כל מיני שינויים כתוצאה מהסתגלות לבית ולסביבה חדשה.
    אם אתה בכל זאת חושב שיש לגור בעיה ניתן לבצע בדיקות נוספות מעבר בדיקת שתן על מנת לראות אם יש לגור בעיה כלשהי. ניתן לבצע ספירת דם ופאנל ביוכימי. ספירת הדם בודקת את התאים האדומים, הלבנים והטסיות בדם. ישנם חריגות מסויומות אשר נורמליות בגורים אך ניתן לראות אם יש משהו חריג מהבחינה הזו. הפאנל הביוכימי מראה תפקוד של איברים שונים בגוף כגון כליות, כבד לבלב. כמו כן הוא בודק רמות של מלחים (אלקטרוליטים) בדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב משלשל
    לינוי
    12/01/2010

    שלום,
    יש לנו כלב בן חצי שנה לברדור-גולדן.
    לפני מס' ימים החלפנו לו את סוג האוכל המסחרי (בגלל מצב כלכלי)מ-פרו פלן לבונזו. בימים האחרונים הללו הוא הקיא פעם אחת ושלשל כמעט בכל פעם שהוא יוצא לטיול. אתמול בלילה אחרי שהוא שלשל הוא הפסיק לאכול עד עכשיו (עברו בינתיים 12 שעות). הוא לא מוכן להתקרב לאוכל.
    יכול להיות שהכלב שלי רגיש לאוכל החדש? שמעתי שאפשר לתת להם אורז לבן (במקום האוכלהרגיל), האם כדאי לנסות?

    אודה לתשובה מהירה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב משלשל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב משלשל

    ד''ר סמדר טל
    18/01/2010

    מאחר ויש סמיכות בין החלפת האוכל לבין תחילת ההקאות והשילשולים ישנו סיכוי סביר שזה בגלל אוכל החדש. עם זאת, ישנם סיבות נוספות לשילשולים והקאות.
    באופן כללי בכל פעם שעוברים מזון כדאי לעשות מעבר הדרגתי, כלומר לערבב את המזון החדש עם הישן למשך כמה ימים.
    במקרה של שילשולים והקאות מומלץ לתת מזון "קל עיכול" אשר עדין למערכת עיכול. דוגמא ביתית למזון כזה הוא אורז לבן ללא תבלינים עם עוף "מכובס" ללא עור או עצמות. אך מזון של אורז ועוף איננו פתרון לטווח ארוך מאחר והוא לא מכיל את הרכיבים והויטמינים שהכלב צריך. זו פיתרון רק למשך כמה ימים עד שהכלב מרגיש יותר טוב. ברגע שהכלב מרגיש יותר טוב אני ממליצה לחזור למזון הראשוני שהוא אכל או לנסות משהו אחר, רצוי לאחר התייעצות עם הוטרירנ, על מנת שמצב שה לא יחזור על עצמו.
    הבעיה במקרה שלכם הוא שאת אומרת שהכלב חסר תאבון ולא מעונין לאכול. במידה והוא עדין לא רוצה לאכול יש לקחת אותו לבדיקה אצל הוטרינר על מנת לבדוק אותו ולנסות לברר ממה נובעים סימני המחלה ולתת לו טיפול מתאים למצבו.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החתולה שלי מפליצה כל הזמן .
    טל
    12/01/2010

    היא אוכלת אוכל יבש כמו 2 החתולים האחרים , אני לא יודעת למה זה קורה לה , האם זה יכול לרמז על בעיה בריאותית? היא מפליצה מאז שהיא גורה ואין שינוי .
    היא מתנהגת בסדר , אוכלת טוב ,ואין סימן שהיא לא מרגישה טוב.
    חוץ מזה לא הצלחתי לחנך אותה לעשיית צרכים בחול או בחוץ היא אוהבת לעשות קקי במטבח ואני מנסה פשוט לא להכניס אותה אבל אם היא נכנסת היא עושה שם קקי .
    מה לעשות??????????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה מפליצה וצואה מחוץ לארגז

    ד''ר קרן פרץ
    18/01/2010

    שלום טל, בת כמה החתולה שלך, האם היא גם יוצאת מהבית?
    לגבי זה שהיא מפליצה- איזה אוכל היא אוכלת? האם פרט למזון היבש היא אוכלת עוד סוגים של אוכל. זה שהיא אוכלת את אותו אוכל כמו החתולים האחרים ועדיין מפליצה לא אומר כלום , יתכן והאוכל הזה פחות טוב בשבילה. לפני שאת עושה שינויים במזון אני מציעה בשלב ראשון לבצע בדיקת צואה אצל הוטרינר על מנת לראות האם יש נוכחות של טפילים כלשהם בצואה שיכולים להסביר את התופעה. בהתאם לתוצאות בדיקת הצואה ניתן להחליט על המשך טיפול מתאים. בדיקת הצואה גם חשובה על מנת לשלול בעיה רפואית בעניין הצואה מחוץ לארגז ולומר כי אכן מדובר בבעיה התנהגותית.
    לגבי עשיית צואה במקום שונה מהארגז- צריך ראשית לבדוק את ממשק הארגזים, החול והיחס בין החתולים בבית. כמה ארגזי חול יש בבית? באיזה סוג חול את משתמשת וכל כמה זמן את מנקה את החול? האם הארגז מכוסה עם דלת או פתוח? כדאי לדאוג שהארגז יהיה במקום שקט בבית, רחוק מתנועת אנשים ודברים מרעישים כמו מכונת כביסה. רצוי גם שארגז החול יהיה רחוק מהאוכל של החתולים.
    כשיש 3 חתולים בבית, מספר הארגזים המומלץ הוא כמספר החתולים+1, כלומר במקרה שלך 4 ארגזים. שנית אני ממליצה להשתמש בחול מתגבש ללא ריח ולנקות את הארגז על בסיס יומיומי. את יכולה לנסות להשתמש בכל ארגז בסוג חול אחר על מנת לראות אם יש משהו שמועדף על החתולה. בנוסף יש לראות אם הארגז מכוסה האם יש הבדל כאשר את פותחת אותו.
    מה היחסים בין החתולים? האם יש ביניהם חיכוכים? האם החתולה לחוצה מנוכחות החתולים האחרים. גם היחסים בין החתולים יכולים להשפיע על עשיית הצרכים.
    אני מציעה לבחון את כל הדברים שהעליתי ובמידה ואת לא מצליחה למצוא פתרון להתייעץ עם הוטרינר שלך, יתכן ויהיה צורך בטיפול התנהגותי.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשיית צרכים בבית אצל חתולה
    רפי
    11/01/2010

    יש לנו חתולה בת שנה שנמצאת גם בבית וגם בחוץ. עד לפני כחודש לא היתה אף פעם בעייה עם
    עשיית הצרכים שלה. בדרך כלל עשתה בגינה. לפני כחודש נדבקה מתולעים לקחתי אותה לוטרינר
    שמתן לה כדור בשם DRONTAL ואכן התולעים בצורת סומסום נעלמו.
    אך נשארה תופעה של צואה שפתאום מופיעה מתוך הרקטום שלה והחתולה כאילו לא מודעת לזה
    ומסתובבת עם זה עד שזה יוצא בבית על הרצפה. גם אם אני מספיק לשים אותה בארגז חול
    היא לא מראה שום סימן של לנסות להוציא את הצואה בארגז. כאילו שהיא לא מרגישה שיש
    לה צואה שעומדת לצאת החוצה ביחד עם הצואה רואים רירית אדומה של הרקטום או מה שזה
    לא יהיה .
    חוץ מזה החתולה בריאה לחלוטין אוכלת מזון יבש פרימיום. ולא רואים אצלה שום סימן למשהו
    שמציק לה

    מה יכולה להיות הסיבה לכך ?

    תודה רפי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה אתה לא לוקח אותה לוטרינר?

    טל
    12/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר שליטה על צואה

    ד''ר קרן פרץ
    18/01/2010

    שלום רפי,
    מצב זה הוא בהחלט לא תקין ודרוש בדיקה על מנת לדעת ממה זה נובע. אני ממליצה לקחת את החתולה לבדיקה אצל הוטרינר. הוטרינר יוכל לנסות לראות אם מדובר בבעיה נוירולוגית, של מערכת העצבים, האם ישנם חסרים עצביים נוספים. האם מדובר על בעיה בשריר או במבנה האנוס וכדומה. כדאי לבדוק זאת על מנת לקבל טיפות מתאים.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנוגע לגור בן 6 חודשים..
    שירה
    11/01/2010

    יש לי כלב מקסים בן 6 חודשים בשם ג'וני.
    לאחרונה הוא התחיל לכרסם כל דבר שהוא רואה בבית..רגליים של שולחנות בעיקר..האם יש משהו שניתן לעשות כדי שהוא יפסיק עם ההרגל המגונה? קנינו לו המון צעצועים, צעצועי נשיכה, כבר שמנו פלפל על הרגליים של השולחן ובינתיים זה עוזר, השאלה אם יש עוד פתרונות..
    ועוד שאלה, אמא שלי הכינה לו מזרון למיטה שלו, העניין הוא שהמזרון מאוד עבה ורך ואני לא בטוחה שזה בריא לו.
    אשמח לקבל תשובה,
    תודה והמשך שבוע נפלא,
    אלינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור

    ד''ר קרן פרץ
    18/01/2010

    שלום אלינה, מתי הוא מכרסם את השולחנות כשאתם בבית או כשהוא נשאר לבד? חשוב להבחין בין שני המצבים מאחר וזה יכול להעיד האם זה משהו שהוא עושה מתוך שיעמום, חרדה וכו'. לתת לו צעצועים ודברים שיעסיקו אותו. לשים משהו עם טעם מריר או ריח חזק יכול לגרום לו גם להתרחק מהשולחן. במידה ושום דבר לא עוזר אני ממליצה להתייעץ עם מאלף מנוסה.
    לגבי המזרון, כמה שוקל הכלב? האם הוא גזע קטן, בינוני, גדול? ריפוד חשוב גם מאחר וזה נותן הגנה מהרצפה הקרה וגם זה יכול למנוע חיכוך של העצמות עם הרצפה הקשה. במידה ונראה לך שהוא רך מדי ולא נוח לו תשימו לו מזרן מעט פחות רך.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום