מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פצע נשיכה חודריעל16/12/2009
הכלב שלי ננשך בצוואר מכלב אחר שלי מה שיצר שני חורים בקוטר הניבים. הרקמות מתחת נראו שלמות ולא היה דימום של ממש.
שטפתי את הפצע במי חמצן ומרחתי סינטומיצין של העור. לא חבשתי ולא גילחתי כיוון שלא רציתי להחדיר שערות לתוך הפצע ואל מתחת לעור.
האם זה מספיק? להמשיך במריחת המשחה או משהו אחר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע נשיכה
ד''ר קרן פרץ02/01/2010שלום יעל, כיצד את יודעת שלא נעשה נזק לרקמות שמתחת? אני מבינה שהפצעים נראו יחסית שטחיים מהתאור שלך אך הבעיה בפצעי נשיכה היא שמה שרואים בעין הוא בחלק גדול מהמקרים רק "קצה הקרחון". זאת אומרת רואים רק פצע קטן שטחי בעור ולא יודעים מה מתרחש מתחת. מסיבה זו במקרה של פצעי נשיכה אני ממליצה לגשת לבדיקה אצל הוטרינר בהקדם. הוטרינר יבצע ניקוי יסודי, יבדוק האם יש פגיעה ברקמות שמתחת והאם נוצר "שטח מת" מתחת לעור. במקרים מסוימים יש צורך לפתוח את הפצע על מנת להוציא את הרקמות המתות שנמחצו. לפעמים יש צורך בביצוע צילום רנטגן, בעיקר באזורים בהם יש מבנים רגישים כגון צוואר, בטן, בית חזה.
לגבי האנטיביטיקה, סינטומיצין לא תהיה הבחירה הראשונה שלי כיוון שסוג אנטיביוטיקה זה פחות מתאים לחיידקים של הפה אשר עלולים לזהם את האזור בעקבות הנשיכה. במקרים רבים של פצעי נשיכה מומלץ על מתן אנטיביוטיקה ססיטמית, מהפה.
במידה ויש הפרשות או נפיחות באזור או אם הכלב חסר תאבון או מצב רוח אני ממליצה לקחת אותו לוטרינר לצורך המשך טיפול ואבחון.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הארנב שלי צולע בצורה מעוותתמיכל16/12/2009
קרה משהו נורא לארנב שלי, הרגל הימנית האחורית שלו הסתובבה בכמעט 180 מעלות, האגן במקום אבל החלק של הרגל - איפה שהעקב וכף הרגל השטוחה, פשוט פונה לכיוון ההפוך. כלומר הוא הולך קדימה והרגל פונה אחורה.
אני לא יודעת איך זה קרה, בלילה הוא היה בריא ואז בבוקר הוא עם רגל הפוכה. הוא קופץ רגיל והולך רגיל ואוכל כאילו כלום לא קרה. זה נראה ממש מפחיד. מה לעשות? זה משהו שקורה הרבה לארנבים?
הארנב חי בגינה שלנו, שהיא גינה די גדולה ואין לו מאיפה ליפול. יש בגינה חתולים, אבל הם לא מפריעים לו. בעצם אין שום סכנות, לא ברור מה קרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארנב צולע
ד''ר קרן פרץ02/01/2010אני ממליצה להפנות את שאלה זו לרופא וטרינר המומחה לחיות אקזוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך גומלים גור מעשית צרכים במיטתו?איציק פרשט16/12/2009
יש לי גורה בת 2.5 חודשים אשר לא מצליחה להיגמל מעשית צרכים במיטתה.
צואה היא עושה בחוץ אך שתן היא עושה על השמיכה שלה. אני מנסה את שיטת העיתונים אך ללא הצלחה.
כמו כן האם זה בסדר שכלבה בגילה תשתין 7-9 פעמים ביום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מצרכים
ד''ר קרן פרץ02/01/20102.5 חודשים עדיין הינו גיל צעיר מכדי לצפות מגורה לעשות צרכים רק מחוץ לבית. חינוך לצרכים לוקח זמן ומצריך הרבה סבלנות. במידה ואת מתקשה ללמד אותה כדאי להתייעץ עם מאלף מנוסה על מנת לקבל כמה טיפים בנושא אבל בכל מקרה יש לקחת בחשבון שזה לוקח זמן.
בגיל צעיר קשה לגורים רבים להתאפק ולכן יתכן שהיא משתינה הרבה מאוד פעמים, במידה ונראה שזה מלווה בכאב, שינוי צבע השתן או כל סימן חריג אחר יש לשול בעיה רפואית.
ציינת שצואה היא עושה בחוץ. אני ממליצה לא להוציא אותה מהבית עד שהיא לא מקבלת את כל חיסוני המשושה שלה על מנת למנוע הדבקות במחלות למיניהם, חלקן אף עשויות להיות קטלניות.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול נגד פרעושים וקרציותרוית15/12/2009
הגי'נג'י שלי (חתול) יוצא החוצה הרבה ,טרם לקחתי אותו לוטרינר ,אני רוצה לשאול באופן כללי על טיפול נגד פרעושים וקרציות .הבנתי שיש חשיבות לגילו של החתול ומשקלו .מישהי שלחה לי בדואר טיפות אדוונטג' לטיפול אחד אבל כתוב בעלון שזה מיועד לגורים עד 8 ש' ולחתולים השוקלים עד 4 ק"ג . רציתי להבין מה הקשר לגיל ולמשקל ? מה יקרה אם בכל זאת אשתמש ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול מונע פרעושים וקרציות
ד''ר סמדר טל28/12/2009יתכן שאולי התבלבת וכתוב על הקופסא מגיל 8 שבועות ולא עד גיל 8 שבועות?
שימוש בחומר נגד פרעושים בגיל צעיר מדי עלול לגרום לסימנים של הרעלה בגור קטן מדי.
לגבי המשקל- ריכוז החומר באמפולות מותאם למשקל בעל החיים ולכן אם משתמשים באמפולה של מעל 4 ק"ג לחתול השוקל 3 ק"ג כמות וריכוז החומר עלולים להיות גבוהים מדי ולגרום לסימנים של הרעלה. במידה ותשים אמפולה של חתולים עד 4 ק"ג על חתול גדול השוקל 7 ק"ג החומר עלול להיות לא מספיק יעיל.
מסיבות אלו חשוב להתייחס להוראות היצרן ולטפל בחומרים מונעי פרעושים וקרציות בהתאם להתויה הרשומה.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול נגד פרעושים
רוית29/12/2009דר סמדר שלום
אכן התבלבלתי וכתוב "מגיל 8 שבועות" , ועם זאת כתוב גם שמיועד לחתולים שמשקלם עד 4 ק"ג ולגורים (!) מגיל שמונה שבועות ,הוא כבר בן שנתיים .
שאלה נוספת :
היום קיבלתי את כרטיס הטיפולים והחיסונים שלו מבעליו הקודמת, נכון למרץ 2008 -בריא ומחוסן . החתול שלי יוצא החוצה ,האם יש טיפול /טיפולים שעליי לדעת עליהם ולנקוט מראש לפני שחוזרת לארח חתולים נוספים בתשלום בביתי ?
(במילים אחרות האם יש חשש שידביק חתולים במשהו ) ?
אני שואלת כי יש עניין ,אז אודה לתשובה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול מונע פרעושים
ד''ר סמדר טל02/01/2010אם החתול מעל גיל 8 שבועות ושוקל פחות מ-4 ק"ג האמפולות מתאימות לו. במידה והוא שוקל יותר מ-4 ק"ג יש לקנות לו אמפולות המיועדות לחתולים יותר שמנים. ברוב החומרים יש לטפל כל חודש על מנת למנוע פרעושים. לגבי טיפולים שוטפים- יש לתת חיסון מרובע פעם בשנה, טיפול מונע נגד תולעי מעיים כל חצי שנה. וכמובן גם טיפול מונע פרעושים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימןץ גורת כלביםהבוונה15/12/2009
יצרתי קשר עם אישה שמוסרת כמה גורות שכלבתה המליטה.
הגורות בנות 4 שבועות. לדבריה היא תמסור את הגורה בעוד כשבועיים. היא לא דורשת כל תשלום.
האם זה לא מוקדם מידי? במידה והיא אכן תימסר לנו מוקדם מכפי שמומלץ, מה עלינו לעשות על מנת למזער נזקים בגורה? מעבר לכך, כיצד להיערך בבית לקראת בואה, מבחינת מזון, פינה משלה, חימום גוף. עדיף לקחת אותה יחד איתי לעבודה כי היא תרגיש בודדה.
תודה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורה חדשה
ד''ר סמדר טל28/12/2009מזל טוב על ההחלטה לאמץ גור חדש. בגיל 6 שבועות הגורים כבר צריכים להתחיל לאכול מזון כלבים ולהפסיק לינוק בין גיל 6-7. אם הם עדין יונקים וטרם סיימו לאכול כדאי לאמץ אותם בגיל יותר מבוגר. בדרך כלל מפרידים מהאמא בין גיל 7-8 שבועות.
בשלב ראשון צריך לראות שהגורה ערנית, משחקת ובעלת מצב רוח. יש לשין לב שהיא אוכלת בתאבון ושהצרכים שלה תקינים. חשוב לשים לב שהיא לא משלשלת או מקיאה. את החיסון הראשון לגורי כלבים עושים בגיל 6-8 שבועות. אך ראשית כדאי שהגורה תהיה אצלך בבית 7-10 ימים על מנת לוודא שהיא מרגישה טוב.
עד שהיא לא תקבל את כל החיסונים שלה מומלץ לא להוציא אותה מהבית לטיולים.
מבחינת מזון חשוב שהיא תאכל מזון המיועד לגורי כלבים. אם את רואה שהיא מתקשה עם מזון יבש את יכולה להרטיב אותו מעט או לקנות לה מזון רטב מקופסת שימורים להתחלה.
את יכולה לאחר האימוץ לקחת אותה לבדיקה ראשונה אצל הוטרינר על מנת ליוכל לבדוק אותה ולראות אם אכן היא בריאה. כמו כן כדאי לתת לה טיפול מונע לתולעי מעיים. בהתאם לגילה הוטרינר ינחה אותכם לגבי המשך טיפולים שהיא זקוקה להם.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות לעייסה - אצל כלב בן 18אפרת08/12/2009
שלום,
בבעלותי כלב בן 18. לאחרונה חלה הדרדרות במצבו ונראה כי הוא מאבד משקל רב מגופו. אחת הבעיות עליהן עליתי ולגביה אני שואלת היא העובדה הבאה : שמתי לב כי לאחרונה כלבי מתקשה לאכול,נראה כי הוא מנסה ללעוס את אותו הביס זמן רב ותוך כדי לעיסה, הלסת שלו משמיעה קולות מוזרים, כאילו הוא ממש מתקשה בלעיסה עצמה.
צריכה אני לציין כי אין כלבי סובל מנשירת שיניים, אך אני בטוחה כי עקב זקנתו החינכיים "כבר לא מה שהיו פעם ".
שאלתי : האם יש מה לעשות בנידון ? או רק לעבור אולי לאוכל קל ללעיסה כמו מיני קופסאות שימורים ויתר מאכלים רכים ?
בתודה מראש,
אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות לעיסה
ד''ר קרן פרץ14/12/2009שלום אפרת, בעיות בחלל הפה יכולות לנבוע מהרבה סיבות- דלקות חניכיים, אבנית על השיניים, בעיות שריר וכדומה. יש דרכים לטפל בהרבה מצבים. אני מבינה שלא נראה לך שמדובר בבעיה בשיניים אך יתכן ועין מקצועית של וטרינר תוכל לעזור לקבוע את מקור הבעיה. אני ממליצה בשלב ראשון לקחת אותו לבדיקה אצל הוטרינר ובהתאם להמלצתו לתת טיפול מתאים. יתכן שמזון רך יקל עליו בשלב זה אך זה לא יפתור את הבעיה ולכן כדאי לנסות לקבל טיפול מתאים.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרוויס צולעאבי07/12/2009
לפני שלושה3 ימים התחיל לקפץ על 3 רגליים.
היום, הוא עדיין מקפץ על 3 בבית, כשיוצאים הולך רגיל לגמרי.
דלקת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צליעה
ד''ר קרן פרץ14/12/2009שלום אבי, האם טרוויס הוא כלב או חתול? בן כמה הוא? באיזה רגל הוא צולע? האם זה חמור יותר כשהוא קם משינה או לאחר פעילות גופנית. צליעה יכולה לנבוע מהרבה סיבות- מטראומה (מכה), דלקת, קרע חלקי או מלא בשריר או גיד, שבר וכו'. ראשית רצוי שהוא יהיה במנוחה כמה ימים על מנת שהאזור יוכל לא להתאמץ. במידה והצליעה ממשיכה כדאי לקחת אותו לבדיקה אצל וטרינר לצורך איבחון וקבלת טיפול מתאים.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול בלחי אצל חתולהקארין05/12/2009
שלום
יש לי חתולה בת 6 שכתוצאה משן רוקבה פיתחה אבצס פנימי בחלק הפנימי של הלסת. כתוצאה מהתערבות כירורגית של הוטרינר נוקזה המוגלה. מתחילת המחלה היא החלה לסבול מבעיה ניורולוגית של חוסר שווי משקל ודלקת חריפה בעין אחת ובאוזן (באותו הצד של הדלקת) .לאחר הניתוח חל שיפור בבעיה הניורולוגית ובהתנהגות אבל לאחר מספר ימים הלחי התנפחה ושוב והינה קשה בנוסף היא דיממה מסיבה לא ברורה מהפה. החתולה לא מסוגלת לאכול בכוחות עצמה. על פי הדעה של הוטרינר יש לפתוח את הלחי עד העצם ולעשות ביופסיה לגידול ע"מ לברר את סוג הגידול .
השאלה שלי מה הסיכוי שלאחר הסרת הגידול ההפרעות הנוירולוגיות ישתפרו והאם כדאי לשקול המתת חסד. בנוסף קיים גם השיקול כלכלי מאחר ואני סטודנטית ועד כה הוצאות הטיפול עומדות על כ1500 שקלים.זוהי דילמה מאוד קשה בעיני ואם אוכל לקבל עצה כלשהי זה מאוד יעזור.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול בלחי
ד''ר קרן פרץ14/12/2009שלום קארין, קשה לי לומר האם ההפרעות הנוירולוגיות יעברו אם הגידול יוסר. סביר להניח שיהיה שיפור כפי שהמצב השתפר כאשר הלחץ שוחרר והמוגלה נוקזה. השאלה האם הגידול הוא בכלל בר הסרה? האם בוצע צילום רנטגן על מנת לנסות לקבוע את מיקומו וגודלו של הגידול? הוטרינר שלך הציע בשלב ראשון לבצע ביופסיב לגידול. בבדיקה זו הוא לא יסיר את הגידול אלא רק ידגום חתיכה ממנו. חשוב לדעת האם מדובר על גידול ואיזה סוג גידול זה, האם הוא ממאיר או שפיר, האם יש דרכים אחרות לטפל מלבד וכירורגיה וכדומה.
מבלי לדעת פרטים מדויקים על המקרה אינני יכולה לומר לך האם מומלץ לבצע המתת חסד. זו בהחלט החלטה קשה וצריך לדעת את כל הנתונים והעובדות לפני שמחליטים החלטה שכזו. אני ממליצה להתייעץ עם הוטירנר שלך לגבי הפרוגנוזה, סיכוי ההחלמה ואיכות החיים בהמשך ולפי זה לקבל את ההחלטה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלבה שלי ממש משמינהיעל04/12/2009
שלום רב ,
כלבה בת 7 ( דגם שוקי :-) ))
היתה בהריון לפני חודשיים , ההמלטה נכשלה ונאלצנו לבצע קיסרי ועיקור ( הגורים מתים)
היום חודשיים אחרי היא פשוט עלתה מאוד במשקל ולא שהיא אוכלת ממש הרבה
1 . איך אני יודעת כמה קלוריות כלבה כזאת צריכה לאכול
2. האם יכול להיות שהעיקור גורם לחוסר ברק של השיער ?
3 . האם צריך להוסיף לה אסטרוגנים במזון ? או תוספים אחרים ?
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השמנה בכלבה
ד''ר קרן פרץ11/12/2009פעמים רבות לאחר המלטה הפרווה של הכלבה עלול להשתנות עקב השינויים ההורמונלים. לאחר תקופה קצרה המצב חוזר לקדמותו.
לגבי כמות האוכל, כמות האוכל משתנה בהתאם לסוג האוכל שהכלב אוכל. מה כלבתך אוכלת? האם היא אוכלת רק מזון יבש או שהיא מקבלת גם מזון משימורים או מזון ביתי.
יש להסתכל על אריזת המזון שלה ולראות כמה גרם מומלץ ביום בהתאם למשקל שלה. זו כמות המזון היומית שהיא צריכה לקבל ללא תוספות כלשהן מסביב. אם התזונה שלה מורכבת מדברים נוספים יש להוריד את הכמות של המזון היבש.
בנוסף, פעילות גופנית מאוד חשובה ויכולה למנוע עליה מיותרת במשקל.
לאחר עיקור, בעקבות השינויים הורמונלים בגוף יש שינוי של החילוף חומרים ולכן לעיתים יש נטייה להשמנה. אך הדרך למנוע השמנה היא לתת כמות מדודה של מזון בהתאם לסוג שאתם נותנים ולדאוג לפעילות גופנית.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי צבע של הכלבהלילי04/12/2009
הכלבה שלי מסוג אוונס הצבע של הפרווה באזור התחתון משתנה לצבע חום כהה
שאלתי ממה זה נובע
תודה לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי צבע פרווה
ד''ר סמדר טל11/12/2009שלום לילי, בת כמה הכלבה שלך? לעיתים יכול להיות שינוי של צבע הפרווה במעבר מגורות לבגרות. כמו כן הפרווה יכלה להיצבע בצבע חום כאשר הכלב מלקק את האזור בצורה מוגזמת.
במידה והדבר נמשך או שישנם סימנים נוספים כדאי לקחת את הכלבה לצורך בדיקה אצל הוטרינר על מנת שהוא יוכל להסתכל על העור באזור ולהתרשם מהכלבה ולבדוק האם מדובר בבעיה רפואית או לא.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטריהדינה03/12/2009
רופא המשפחה אבחן שהבן שלי נדבק מפטריה מכלב, כנראה הכלב שלנו, כי הילד מאוד מחובר אליו.
איזו בדיקה יש לעשות לכלב? האם בהסתכלות בלבד ניתן לאבחן אם יש לכלב פטריה על השערות או העור או שיש לעשות בדיקת דם או משטח.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטריה
ד''ר סמדר טל11/12/2009ראשית יש לקחת את הכלב לוטרינר לצורך בדיקה. הוטרינר יוכל לראות אם יש לקויות עוריות המחשידות לכיוון של פטריה ולקחת בדיקה בהתאם. לרוב איבחון של פטריה נעשה על ידי לקיחת תרבית פטריות על ידי הוטרינר ולא על ידי בדיקת דם.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרעלת כלבהרצוג03/12/2009
לפני כמה ימים הכלב שלי מת בבוקר, לילה שלפני הוא היה מאוד מדוכדך, ניסה להקיא ומוגלה בצבע אפור הצטברה לו בעיניים.
בבוקר מצאתי אותו עדיין חי, נראה ששתי הרגליים האחוריות שלו היו משותקות מכיוון שהוא לא הצליח לקום, הוא יילל וכל הגוף שלו היה מאוד נפוח בצורה יוצאת דופן, כמה דקות אחרי שמצאתי אותו הוא מת.
הוא היה זקן (בן 13 לפחות) אבל אני רוצה לדעת אם יש סיכוי שהסימפטומים האלה מצביעים על הרעלה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרעלת כלב?
ד''ר סמדר טל11/12/2009מהתאור שלך קשה לדעת אם מדובר בהרעלה. ישנן מחלות ופתולוגיות שונות היכולות לגרום להקאות והתנפחות שלא קשורות בהכרח להרעלה. לא משנה מה הסיבה זה לא ישנה את התוצאה. צר לי לשמוע על אובדנך. מקווה שתזכרו אותו כפי שהיה בימיו הטובים והבריאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה יכול לשלוח לנתיחה בבית דגן..
אלין12/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גור בולדוג צרפתיאילנה03/12/2009
שלום לפני כשבוע קנינו גור של בולדוג צרפתי שהוא כלב מדהיים ביקרנו אצל הוטרינר ואמר שהוא מממש במצב מעולה מבחינת בריאות והכול תקין...וכמובן התחלנו את החיסונים....
היום בבוקר הבחנתי במשהו חריג בזוית העין שלו, בעין השמאלית מין חתיכת בשר או עור ורדרד בפינת העין שבולטת מעט והפוחה משהו שלא ראיתי מקודם ....מה הסיבה לנפיחות הבולטת הזאת? האם עליי להמתין ולקוות שירד או שזה משהו מאוד מסוכן ועליי לרוץ לבדיקה אצל הוטרינר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור בולדוג צרפתי
ד''ר סמדר טל11/12/2009בליטה כזו כפי שאת מתארת איננו דבר תקין וכדאי לקחת את הכלב לוטרינר לצורך בדיקה. חשוב לבדוק האם מדובר על בלוטת הדמעות בעפעף השלישי או שמא מדובר בדלקת. בכל מקרה רצוי לבדוק זאת בהקדם על מנת לקבל טיפול מתאים.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אפשר למנוע ריקבון שיניים לחתולאיל02/12/2009
שלום!
ברצוני לדעת מה ניתן לעשות על מנת למנוע או לדחות ריקבון שיניים לחתול הבית שלנו. הוא בן 14 (שמו אוצי ד"א...)
וככל שהזמן עובר כך גם הולכות לו השיניים.
רציתי לדעת אם צריך לצחצח לו אותן פעם ב...
או אם יש מזון מיוחד לזה
או תרופה
הוטרינר אמר לנו שזו מחלה תורשתית. אבל אני רוצה לקבל עוד חוות דעת. ובאמת לנסות כל מה שאפשר...
אשמח לתגובה
תודה,
איל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעית שיניים לחתול
ד''ר סמדר טל11/12/2009לחתולים מבוגרים, וגם לפעמים לצעירים, יש פעמים רבות בעיות שיניים. ישנן מחלות ויראליות למיניהן הגורמות לבעיות חניכיים ישנן מחלות אימוניות (של מערכת החיסון) וישנן מחלות אחרות. לעיתים הטיפול הוא באנטיביוטיקה, לעיתים סטרואידים ולפעמים ההמלצה היא לעקור את כל השיניים. חתולים מצליחים להסתדר מצוין גם ללא שיניים ואף ממשיכים לאכול מזון יבש.
אינני יודעת באיזה מחלה אובחן החתול שלך. הטיפול שנקבע הוא בהתאם למחלה וחמרתה. באופן כללי ישנם מזונות המיועדים לבעיות שיניים וישנם משחות שיניים אשר מיועדות לבעלי חיים.
אם אתה מעונין בחוות דעת נוספת יש לקחת אותו לבדיקה אצל וטרינר או להתייעץ עם הוטרינר שלך לגבי אופציות של טיפול.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצע בפנים של הכלב כתוצאה מגירודמאיר01/12/2009
שלום,
לכלב שלי יצא מזה מספר ימים פצע בפניו ,באיזור של כ-2 ס"מ מתחת לעין הימינית פצע שנראה לעין כתוצאה של גירוד יתר . הפצע מבריא ונגלה לסירוגין לאחר שהכלב שוב מתגרד ,בנוסף יש נשירה של הפרווה באיזור הקרוב מאוד לפצע כנראה מהגירוד.
מדובר בג'ק ראסל גיזעי בריא מאוד ללא בעיות בירואתיות כלל.
רציתי לדעת בבקשה מהי הסיבה לפצע זה והאם ישנו פתרון שיוכל לסייע בכדי לרפא את הפצע.
תודה מראש. מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע בפנים
ד''ר קרן פרץ11/12/2009שלום מאיר, מבלי לראות את הפצע קשה לי לדעת ממה הוא התחיל. אם הפצע לא עובר לבד כדאי שוטרינר יבדוק את זה לראות על מה מדובר. קרחות, פצעים וגירודים יכולים לנבוע ממגוון גדול של סיבות והטיפול הוא שונה בהתאם לגורם. מסיבה זו אני ממליצה לקחת אותו לבדיקה אצל וטרינר לצורך איבחון וקבלת טיפול מתאים.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)











