פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • יורקשייר
    אסתי
    07/11/2009

    שלום
    יש לי גור יורקשייר מקסים בן 6 חודשים כאשר רכשתי אותו האוזניים שלו עמדו יפה לאחר חודש אצלנו האוזניים נפלו מה עושים אני יודעת ,שמעתי שקושרים ליורקשרים את האוזניים מה הכוונה ואיך עושים זאת.?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יורקשייר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוזניים

    ד''ר סמדר טל
    15/11/2009

    העמדה של האוזניים הינה פעולה שאני לא ממליצה לעשות בבית לבד. במידה ואתם מעונינים בפעולה מהסוג הזה יש לפנות לאיש מקצוע אשר מתעסק בזה ויש לו נסיון בפעולה זו. התעסקות לא נכונה עלולה לגרום לנזק לאוזן ולכלב. את יכולה לנסות לפנות לרכזי הגזע ולראותמה הם ממליצים.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצוקה נשימתית ונזלת אצל גורים
    יונתן
    07/11/2009

    שלום,
    הכלבה שלנו מסוג כלב רועים קווקזי, בת שנתיים ו 4 חודשים, המליטה לראשונה לפני כשבועיים שגר של כ 11 גורים, מתוכם שרדו 5 גורים. האחרים מתו מסיבות שונות- 3 מתו בהמלטה, ועוד 3 מתו לאחר מספר ימים.
    כעת יש לנו 3 גורים שנראים חיוניים, פעילים וגדולים. השניים הנוספים הם כדלקמן:
    1. גורה אחת קטנה משמעותית משאר השגר, ממעטת מאוד באכילה ונראית במצוקה נשימתית (נשימות שנראות כמו נשימות gasping), לפי הבנתי שאיננה מבוססת בוטרינריה אבל יותר מתחום רפואת בני אדם נראה כי יש לכלבה חסימות בדרכי האויר העליונות באיזור הנזאלי- הכלבה מנוזלת., ונשימותיה מתאפשרות רק דרך הפה, לכן היא כמעט ואיננה יונקת. למרות זאת, היא נראית חזקה ופעילה ואני מתלבט האם פעילותה נובעת מחוזקה הפיזי או עקב המצוקה הנשימתית שבה היא שרויה מאז לידתה. אנחנו מאוד חוששים לחייה כיוון שהיא לא נראית טוב.
    2. הגור הבעייתי השני הוא גור גדול כמו שאר השגר, אבל נראה כי חזהו שטוח עקב שכיבה מוגברת על הבטן, ורגליו נוטות לצדדים והוא מתקשה בתנועה יחסית לגורים האחרים. ניתן לחוש בבירור כי בית החזה שלו, כלומר צלעותיו, נמצאות במנח שונה מאצל שאר הגורים. הוא כל הזמן שואף לשכב על הגב או על בטנו כאשר רגליו פסוקות לצדדים. החשש הוא שהוא מתפתח לא נכון.


    אשמח אם תוכלו לעזור לנו, הדאגה לשני הגורים הללו מדירה שינה מעינינו.....

    בתודה מראש,
    יונתן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורים

    ד''ר קרן פרץ
    15/11/2009

    אני ממליצה לקחת את הגורים לבדיקה אצל הוטרינר בהקדם האפשרי.
    לגבי הגורה הקטנה הוטרינר יוכל לבדוק האם מדובר על בעיה בדרכי הנשימה העליונות או בדרכי הנשימה התחתונות ולהחליט על טיפול הולם. כמו כן במידה והגורה מתקשה לינוק יש להאכיל אותה בתחליף חלב המיועד לגורי כלבים.
    לגבי הגור השני, ישנם גורים הנולדים עם בעיה מבנית של הרגליים ובית החזה, אינני יודעת אם זה מה שיש לגור הזה, אך יש סבירות שכן. לצערי גורים אלו הרבה פעמים אינם שורדים עקב התפתחות לא נכונה.
    אני ממליצה שוטרינר יבדוק אותם על מנת לראות האם יש איזשהו טיפול אשר ניתו לתת על מנת לעזור להם לשרוד.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם החתולה _ דחוף!?
    alka
    07/11/2009

    יש לי חתולה בת שנה וחצי , מעוקרת . אתמול בערב החתולה שלי נפלה ממצב עמידה למצב שכיבה והתחילה להתפרפר על הרצפה. זה קרה מספר פעמים . בנוסף שמתי לב
    גם שההליכה שלה לא יציבה והיא נופלת לצדדים .... יש לציין שהחתולה אוכלת ומתנקה כרגיל .
    אשמח לקבל עזרה!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה עם החתולה _ דחוף!?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה

    ד''ר סמדר טל
    15/11/2009

    אני ממליצה לקחת את החתולה לבדיקה אצל הוטרינר בהקדם האפשרי. אירוע מהסוג שאתם מתארים יכול לנבוע מהרבה מאוד סיבות- בעיה במערכת העצבים, בעיה קרדיווסקולרית, חוסר איזון עקב בעיה באחד האיברים הפנימיים. אירוע מהסוג הזה לא נורמלי וגם אם החתולה מתנהגת כעת כרגיל כדאי לנסות לבדוק מה מקור הבעיה ולתת טיפול בהתאם על מנת למנוע חזרתיות של התופעה. הוטרינר יבצע בדיקה גופנית ונוירולוגית. יתכן והוא גם ימליץ על בדיקת דם.
    בכל מקרה במידה ואירוע שכזה חוזר על עצמו אני ממליצה לצלם אותו בוידיאו ולקחת את החתולה מיד למרפאה וטרינרית.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תולעים
    אירנה
    06/11/2009

    שלום!

    היום גיליתי במקום שחתולה שלי ישנה מלאי דברים לבנים שנראות כמו גרגירי שומשום קטנים. וכך בעוד מקומות בבית. השאלה היא, האם זה תולעים? האם הם מתים או חיים? ואם נגיד ניקינו את הבית, ופספסנו כמה, זה יכול עוד להדביק, או שזה מדביק רק מהחתולה?

    אודה לך מאוד, כי אנו מפחדים שאפילו אחרי כמה ימים זה עדיין מדבק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תולעים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תולעים

    ד''ר סמדר טל
    15/11/2009

    על מנת להידבק בתולעת יש צורך לבלוע אותה, כך שאם אתם שומרים על היגיינה בסיסית סביר להניח שלא תדבקו. החשש הוא בעיקר אצלילדים ותינוקות אשר נוטים להכניס כל דבר לפה וכך עלולים להידבק בתולעים. חשוב מאוד לתת טיפול נגד תולעים לחתולה בהקדם האפשרי. כמו כן, חשוב מאוד לתת טיפול מונע פרעושים לחתולה. התולעים מהסוג שאת מתארת מגיעים מפרעושים ולכן יש לטפל גם נגד פרעושים.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקס הלוחם
    רוית
    06/11/2009

    את מקס החתול בן השנתיים הכרתי לפני כ 3 שבועות כאשר בעליו הביאה לי אותו כדי שאשמור עליו למשך שבועיים. החלטתי שאני רוצה שלעת עתה יישאר אצלי , לפי התנהגותו הבינותי כי לא קיבל יחס נאות ,גדל בבית הורי בעלה של הבעלים שלא רוצים אותו ורק עושים לה טובה . ברצוני לדעת האם העובדה שהוא אצלי תפריע לי בהמשך לשכן חתולים וכלבים תמורת תשלום (אני גרה בדירת 30 מ"מ אך עד כה שיכנתי בה חתולים ?
    כמו כן ברצוני לדעת האם אוכל לתת לו לצאת החוצה ? מישהי אמרה לי שיש סיכוי שירצה לחזור לבית "הוריו" . האם כדאי להתייעץ גם עם הוטרינר שטיפל בו ?
    אציין כי בתחילה מקס היה מאוד חשדן וגם לא נתן לי לגעת בו , הוא מאפשר זאת כעת והרבה פחות תוקפני .(ודי חמוד :-) ) .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מקס הלוחם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקס

    רוית
    06/11/2009

    אציין כי בית "הוריו" הוא בכפר סבא ,ואני בפתח תקווה ..
    ובאופן כללי , האם כדאי לתת לו לצאת ? כמובן שאדאג לו לקולר ולכל מה שצריך .הוא ממש רוצה לצאת .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקס

    ד''ר סמדר טל
    15/11/2009

    אני שמחה שמקס מצא בית טוב ושהוא מתחיל להסתגל אליך. יש כמובן צורך לוודא שבעליו הקודמים של מקס לא מעונינים בו וכי אין להם בעיה שתאמצי אותו. האם בבית הקודם שבו הוא גר הוא נהג לצאת החוצה? לפני שאת מחליטה אם לאפשר לו לצאת יש לוודא שהוא התרגל והסתגל לבית החדש. בהמשך כדאי לצאת איתו ביחד לתקופה מסוימת ורק אחר כך הייתי משחררת אותו ללא פיקוח. כדאי גם לוודא שהכלבים והחתולים של השכנים לא מנסים להתנקל או לריב עימו. בכל זאת מדובר על חתול חדש בטריטוריה שלהם מה שעלול לגרום לחיכוכים.
    לגבי התייעצות עם הוטרינר הקודם- לא יזיק לקבל עותק של התיק הרפואי שלו. כך תוכלי גם לדעת איזה טיפולים רפואיים מקס קיבל. מתי יש צורך לחסן אותו ולתת לו טיפול נגד תולעי מעיים.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה דחוף.....
    אתי סטוייקה
    05/11/2009

    שלום, לפני חמישה ימים קבלתי גור כלבים הייה בסדר עד אתמול בערב, התחילו שלשולים אתמול עוד הוא אכל ושתה מים אבל היום הוא לא אכל כלום רק שתה.
    הכלבלב מאוד אפטי.
    היום בבוקר שמתי לב לטיפת דם בצואה, בבקשה אני גרה בעיר קטנה ברומניה כאן אין חשיבות לחיות מחמד כמו בארץ ..... הייתי איתו אצל הוטרינר אבל הוא נתן לי כדור בשביל השלשול.
    אני מאוד מודאדת . מה לעשות??????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בבקשה עזרה דחוף.....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין שהוא בן 8 שבועות

    אתי סטוייקה
    05/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור

    ד''ר סמדר טל
    15/11/2009

    במידה והגור לא אוכל ושותה כדאי לקחת אותו חזרה לוטרינר לצורך קבלת עירוי נוזלים תת עורי או תוך ורידי. כמו כן טיפול אנטיביוטי יכול לעזור. לגבי האוכל צריך לעודד אכילה. בגיל 8 שבועות כדי לתת אוכל משימורים המיועדים לכלבים או מזון יבש מורטב. חשוב מאוד לשמור את הגור במקום יבש וחמים ולשים לב לעשיית צרכים. אם הוטרינר שלידכם לא יכול לעזור אולי יש וטרינר אחר במרחק נסיעה. גורים עלולים להתדרדר מאוד מהר ולכן הטיפול הוא דחוף והכרחי.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה גדולה מאוד- נא לקרוא את הכתבה
    עומרי הלפרט
    05/11/2009

    ב- 5.11.2009 הוטרינר של כלבי צ'ארלי גילה שלצ'ארלי חסרה אשכ.
    האשכ שלו לא נמצא בצינורית וכנראה הוא אמור להיות בבטן.
    אמרו לנו שבגיל שנה הוא צריך לעבור ניתוח להוצאת האשכ מהבטן.
    כלבי בגיל 8 חודשים ואנחנו דואגים נורא מאוד.
    אנחו רוצים לדעת האם ניוח זה מסוכן ואם כן תוכלו לרשום למה.
    אנו מקווים שתענו על הודעה זאת במהרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשך טמיר

    ד''ר סמדר טל
    14/11/2009

    אשכים טמירים הם תופעה, בה האשכים של הזכר טרם "ירדו" לשק האשכים (הסקרוטום). במהלך ההתפתחות העוברית האשכים יורדים בחלל הבטן עד שהם מגיעים לאזור הנקרא התעלה האינגווינלית. במידה וההתפתחות אינה תקינה, האשכים לא יגיעו בסופו של דבר אל שק האשכים. במצב שכזה, האשכים עלולים להישאר בחלל הבטן או בתעלה האינגווינלית. אשכים טמירים הם תופעה נפוצה יחסית אצל כלבים. תופעה זו נפוצה יותר בגזעים כגון היורקשיר טרייר, פומריאניאן, פודל צרפתי, האסקי סיבירי, שנאוצר מיניטורי, צ'יוואווה, רועה גרמני, גזעים ברכיצפאלים (פחוסי פנים) וכו'. אולם, התופעה עלולה להתרחש בכל גזע או כלב מעורב. זוהי תכונה אשר עוברת בתורשה.
    כלבים עם אשכים טמירים נמצאים בסכנה להיווצרות סיבוב של האשכים ולתחלואה בסרטן באשכים. מסיבה זו, ההמלצה היא לסרס כלבים אלו, על מנת למנוע בעיות בעתיד.
    הסרה כירורגית, או במילים אחרות סירוס, הוא הטיפול היעיל לאשכים טמירים. גם אצל בעלי חיים עם אשך אחד טמיר, יש להוציא את שני האשכים. ניתוח זה מורכב יותר מסירוס רגיל, מאחר ולעיתים האשך הטמיר נמצא בחלל הבטן, וקשה לאתרו. יש להוציא בניתוח את האשך הטמיר, משום שהוא נמצא בסכנת פיתול/סיבוב בבטן. בנוסף, אשכים טמירים עלולים לעבור התמרה סרטנית. חשוב לציין, כי סיבה נוספת בעטיה מומלץ להוציא את האשך, היא שמדובר בתכונה תורשתית, אותה אין אנו מעוניינים לשמר בגזע.
    בכל ניתוח או בכל פרוצדורה בהרדמה ישנם סיכונים אך יש מספר דברים שהוטרינר יכול לעשות על מנת למזער את הסיכונים. מומלץ לבצע בדיקת דם לפני הניתוח על מנת לודא שהכלב בריא ושאין סכנה לדימומים למיניהם. כמו כן מומלץ להשתמש בהרדמה בגז. חשוב שהכלב יקבל נוזלים תוך כדי ההרדמה. ברוב המרפאות ניתוחים מבוצעים במהלך שעות הבוקר והכלב נשאר במרפאה במשך היום על מנת להתאושש מההרדמה.
    בדרך כלל באותו יום ולפעמים למחרת הכלב יהיה מעט יותר עייף אך תוך יום-יומיים רוב הכלבים כבר חוזרים לעצמם.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם חתולולות גזעיות מקבלות שבץ קל
    מיה
    04/11/2009

    אצל החתולה שלנו ההחלה סיפטום של צליעה קלה ברגל שמאל ואישון שמאל קטן יותר מימין.
    אנו פונים לוטרינר מחר או בשישי כי היא מתנהגת רגיל אוכלת רגיל לא משהו מיוחד.
    יש לנו תינוקת בת שנה וחודשיים עוד שתי חתולות וכלב .


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צליעה ואישון מוצר

    ד''ר סמדר טל
    14/11/2009

    צליעה יכולה להופיע בגלל כל מיני סיבות. מבעיה אורטופדית, בעיה נוירולוגית או אפילו טראומה קלה ברגל. כיוון שהחתולה בסך הכל מרגישה טוב אני בהחלט ממליצה לחכות לבדיקה של הוטירנר. הוטרינר יבצע בדיקה גופנית מלאה לחתולה. הוא יוכל לבצע בדיקה אורטופדית ולראות האם יש צורך לבצע אף צילום רנטגן. כמו כן יש צורך לעשות בדיקה נוירולוגית על מנת לראות האם ישנם חסרים נוירולוגים, האם הרפלקסים תקינים.
    לגבי העין- אני מבינה שנראה לכם שאישון אחד יותר קטן מהשני אך יתכן ולמעשה האישון השני מורחב מדי. הבדלים באישונים והרחבה או הצרות שלהם יכולים להיות קשורים גם כן למערכת העצבים, אך גם לבעיות נוספות בעין או שינויים בלחץ דם.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דגים בתזונת חתולים
    מוטי
    03/11/2009

    שלום
    קראתי מספר מאמרים באינטרנט המסבירים כי דג טונה אינו מומלץ לתזונת חתולים (מחמיר בעיות שתן, פוגע בכליות וכו').
    רציתי לדעת האם כך הדבר גם בנוגע להאכלת חתולים בדג סלמון? האם לא מומלץ להאכיל חתולים בדגים באופן כללי?
    אני מאכיל את החתולה בת הארבעה חודשים שלי מדי יום, כתוסף תזונה, בשימורי סלמון (כפית או שניים ביום, של חברת סשזיר, כך שכמות הסלמון היא גבוהה) - האם זה בסדר? האם יש בעיה להאכיל חתולה צעירה בדגים? שמתי לב שברוב סוגי המזון לגורי חתולים המרכיב העיקרי הוא עוף ולא דגים - האם יש סיבה בריאותית לכך?
    (כמובן שהשימורים, הן הטונה והן הסלמון, הינם שימורים המיועדים לחתולים - השאלה היא ספציפית לגבי האכלת חתולים בדגי טונה וסלמון)
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דגים בתזונת חתולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימורי דגים

    ד''ר קרן פרץ
    14/11/2009

    לא טוב לתת אף מזון כמזון בלעדי. כלומר לא טוב שכל תזונת החתול תהיה עוף בלבד, דגים בלבד וכו'. המזון שלה צריך להכיל מגוון של רכיבים על מנת לענות על הדרישות התזונתיות שלה. מסיבה זו אנחנו ממליצים להאכיל בעלי חיים במזון מסחרי, מאיכות טובה שהוא מאוזן ומלא ויענה על כל הדרישות התזונתיות והאנרגטיות של בעל החיים.
    אם החתולה שלך אוכלת מזון מסחרי יבש ומקבלת את השימורים רק כתוספת או צ'ופר לא צריכה להיות בעיה.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריבוי גידולים בכלבת בוקסר
    גו'י
    03/11/2009

    שלום רב,
    לאחרונה החלו להופיע גידולים בגדלים שונים על גופה של כלבת הבוקסר שלנו. הכלבה בת כ-9 שנים, בריאה עד כה. תופעת הופעת הגידולים החלה לפני כחודשיים ובשבועיים האחרונים החמירה. מה עושים? האם יש מקום לניתוח להסרתם? מהם הסיכויים שמדובר בגידולים ממאירים?
    נשמח לקבל הכוונה.
    רוב תודות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריבוי גידולים

    ד''ר קרן פרץ
    14/11/2009

    מסות שמופיעות על העור יכולות להיות על רקע של גידולים. חלקם יכולים להיות ממאירים וחלקם יכולים להיות שפירים. באופן כללי אני מאוד ממליצה לקחת את הכלבה לבדיקה אצל וטרינר בהקדם האפשרי. הוטרינר יבצע בדיקה גופנית מלאה לכלבה ויעריך את המסות. על מנת לדעת מה המקור של המסות יש מספר אופציות. הבדיקה הכי פשוטה היא לדקור את המסות עם מחט עדינה ואז הוטרינר יכול להסתכל במיקרוסקופ על התאים ולראות האם הם נראים מדאיגים. הבעיה בבדיקה זו שהיא לא נונתנת לנו תשובה של 100%. ישנם מקרים בהם עלול להיות גידול אך בבדיקה לא בהכרח יזהו זאת. אופציה נוספת היא לקחת ביופסיה מהמסות, תחת הרדמה או להסיר אותן בשלמותן ולשלוח לבדיקה היסתופתולוגית. לדעתי אם כבר מרדימים את הכלבה לצורך הבדיקה עדיף כבר לנסות להסיר את המסות בשלמותן.
    בהתאם לתוצאה אשר תתקבל ניתן יהיה להחליט על טיפול בהמשך. ישנם גידולים אשר מספיק להסיר אותם וישנם כאלו שמצריכים המשך טיפול. בכל מקרה ההמלצה היא לקחת את הכלבה לוטרינר בהקדם.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה
    תמי
    03/11/2009

    יש לנו חתולה בת חמש. לקחנו אותה מהרחוב כשהיתה גורה מאוד קטנה. תמיד היו לה בעיות התנהגות, היא חתולה "לא נחמדה", מאוד לא צפויה ויכולה להיות מאוד תוקפנית פתאום, לשרוט ולנשוך. לעיתים רחוקות היא קצת מתפנקת ורוצה ליטוף בראש לזמן קצר ואז נמאס לה. אבל בכל זאת אנחנו אוהבים אותה והיא החתול שלנו...

    יש לנו ילד קטן בן שנה. אנחנו תמיד מאוד נזהרים, אבל הלילה היא נכנסה אליו לחדר ולמטה שלו, ושרטה אותו. הילד בסדר אבל אנחנו חוששים שלא נוכל יותר להחזיק אותה (זה קרה כבר פעם שהוא התקרב אליה קצת יותר מדי והיא שרטה אותו).

    אנחנו גם חוששים שלא יהיה ניתן למצוא לה משפחה אחרת בגלל שהיא מאוד בעייתית.

    אנחנו מתחילים לחשוב על האפשרות להרדים אותה.

    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה תוקפנית

    ד''ר קרן פרץ
    08/11/2009

    שלום תמי, חתולה תוקפנית בהחלט עלולה להיות בעיה ואני מבינה את הבעייתיות שיש כעת עם הבן שלכם. עם זאת, לפני שאתם חושבים על אופציה של המתה ישנן עוד אופציות שכדאי לבחון.
    יש ציפורניים מלאכותיות הנקראות soft paws אשר מדביקים על הציפורניים של החתול, זה מחזיק לתקופה של חודש-חודשיים ונופל כשהציפורן של החתול מתארכת. הציפורן המלאכותית למעשה מונעת את השריטות. כמו כן אולי כדאי לנסות להפריד את החתולה, למשל בחדר אחר בבית, בשעות הלילה על מנת למנוע כניסה לחדר של הבן. כמובן שניתן לנסות למצוא לה בית חלופי אולי אף בית עם חצר ואופציה לצאת החוצה. יתכן שעם הזמן היא תהפוך לחתולת חצר אך אולי במקרה זה זו תהיה אופציה טובה עבורה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנוגע למזון לכלב
    אלינה
    02/11/2009

    שלום רב,
    יש לי כלב בן 4 חודשים, לברדור מעורב מקסים בשם ג'וני.
    הוא אוכל אוכל של פרו-פלאן לגורים.
    האם כדאי לתת לו אוכל נוסף? כמו ירקות, גבינות וכדומה?
    אם כן, מה כדאי ומה יכול להיות מסוכן. מאוד חשוב לי שהוא יאכל אוכל בריא ומזין.
    בינתיים הדבר היחיד שהוא אוכל זה את האוכל המוכן ובתור פינוק ביסקוויטים לכלבים..

    תודה רבה מראש,
    אלינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בנוגע למזון לכלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון לכלב

    ד''ר קרן פרץ
    08/11/2009

    אם הכלב אוכל מזון יבש לגורים מאיכות טובה אין שום צורך להוסיף לו תוספות ביתיות של אוכל. את כל הצרכים התזונתיים שלו הוא מקבל מהמזון היבש. את צריכה להחליט מבחינת חינוך אם את רוצה שהכלב יתרגל לתוספות או לא. בכל מקרה יש מספר מזונות שכדאי להימנע מהם. מזונות המכילים שום, בצל, שוקולד, ענבים או צימוקים עלולים לגרום להרעלה לכלבים. מומלץ לא לתת עצמות מאחר והן עלולות לפצוע את המעיים ובמקרים מסוימים אף עלולים לגרום לחסימות מעיים. מזונות עם הרבה תבלינים או מוצרי חלב לעיתים עלולים לגרום לשלשולים.
    בכל מקרה רצוי שמירב התזונה של הכלב תהיה מהמזון היבש שלו.ב מידה ואת מחליטה לתת תוספות חשוב שזה יהיה במידה קטנה. כמו כן, במידה ומזון מסוים גורם לשלשולים או הקאות יש להימנע ממתן מזון זה בהמשך.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזון רפואי
    jap
    01/11/2009

    שלום,
    לאחרונה אובחנה אצל כלבי, לברדור מעורב בן 8, דלקת מפרקים חמורה.
    כל החיים שלו הכלב ניזון מאוכל יבש מסוג פרופלאן (PROPLAN) סלמון.
    האם מומלץ להחליף לו את המזון במזון רפואי? אם כן, לאיזה סוג?

    כמו כן, המליצו לי להשתמש בתוספי מזון מסוג cosequin או SUPERflex.
    האם ישנה העדפה בין השניים? האם יש תוספים נוספים שהוכחו כיעילים?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מזון רפואי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות מפרקים

    ד''ר קרן פרץ
    08/11/2009

    מזון רפואי לבעיות מפרקים יכול לעזור. לחברות רבות יש מזונות המתאימים אך לרוב מדובר במזון רפואי שניתן להזמין ולקנות דרך מרפאה וטרינרית. אני ממליצה להתייעץ עם הוטרינר של הכלב לגבי סוג המזון הספציפי שהוא ממליץ. לגבי תוספי מזון- השימוש בהם בהחלט יכול לעזור להקל על כלבך. ישנם תוספים רבים אך אני ממליצה להשתמש בתוסף שהינו לכלבים ולא לתוסף של אנשים. אני ממליצה להתייעץ עם הוטרינר אם יש לו העדפה מבין השנים לגבי הטיפול בכלב.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות של חתולה
    רובי
    01/11/2009

    שלום,
    לפני כחודש עברתי דירה והעברתי את החתולה שגידלתי עמי. מאז היא לא מפסיקה ליילל ואני חושש שלא עשיתי את הדבר הנכון עבורה..
    העניין הוא שהיא למעשה חתולת רחוב שהסתובבה ליד ביתי הקודם ואימצנו אחד את השנייה, היא היתה כבת שנתיים (לפי וטרינר שבא לעשות לה חיסון בזמנו), ז"א לא קטנה בגודלה, והיה לה פתח קבוע בחלון שממנו היא יצאה ונכנסה כפי רוצונה ובמיוחד כאשר באו אורחים (היא כמעט תמיד ברחה). היא היתה אצלי ככה שנתיים ולפני חודש עברתי לדירה ללא חצר (עם מרפסת). מכיוון שידעתי שהיא רגילה אליי ולקבל אוכל באופן קבוע ויש לה מקום חם לישון חשבתי שאני עושה את הדבר הנכון גם אם מנתק אותה מסביבתה המוכרת לה עוד לפניי.
    מה עליי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסתגלות של חתולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות לבית חדש

    ד''ר קרן פרץ
    08/11/2009

    אני מצטערת לשמוע שההסתגלות לא קלה לחתולה. צריך לקחת בחשבון שלוקח זמן לחתולים להתרגל לסביבה חדשה. יתכן ומאחר והיא היתה רגילה לחיות חלק מהזמן מחוץ לבית קשה לה עם העובדה שהיא כעת בדירה. ראשית יש לתת לה זמן להתרגל לדירה החדשה. יש לוודא שהיא אוכלת שותה ועושה צרכים. במידה ואין לכם רשתות על החלונות אני ממליצה לשים על מנת למנוע מצב שהחתולה תקפוץ מהחלון ותיפצע.
    במידה ונראה לכם שהיא מנסה לצאת מהבית אתם צריכיםלהחליט האם זו אופציה רלוונטית בדירה החדשה שלכם. בהתחלה כדאי להוציא אותה רק לחדר המדרגות ובנוכחותכם על מנת שלא תאבד את דרכה חזרה הביתה.
    במידה ואתם מחליטים שלהוציא אותה מהבית זו לא אופציה יש לקוות שהיא תסתגל למצב החדש. הרבה מאוד חתולים גרים בתוך הבית מבלי לצאת החוצה ויש להם חיים מאוד טובים. מאחר ןהחתולה היתה רגילה לצאת מהבית צריך לתת לה זמן להסתגל מחדש. כדאי לדאוג לה למשחקים וצעצועים בבית שיאפשרו לה להוציא אנרגיה ולשחק.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם לתוכונים
    ניב רגב
    31/10/2009


    בס"ד

    ערב טוב,

    יש לי שמונה תוכונים בכלוב די גדול...
    רציתי לדעת האם מותר לתת להם לאכול
    גם לחם (על-פי ספר של וטרינרית ודוקטור
    מצאתי כי אפשר לתת להם ושזה אפילו טוב)

    עכשיו רציתי לדעת גם איזה סוג של לחם
    מותר להביא...בבית אנו אוכלים את סוג הלחם
    שיש בו את הערך התזונתי ל-100 גרם הבא:
    אנרגיה: 272 קק"ל
    חלבונים: 7.9 גרם
    פחמימות: 55.1 גרם
    שומן: 2.2 גרם
    נתרן: 450 מ"ג
    כולסטרול:0 גרם
    יצרן המוצר: מאפית דגנית - עין בר
    מכיל: שמרים,שומן צמחי,חומר מתחלב E-481,חומצה פרופיונית,לתת,גלוטן,קמח סויה,אנזימים,קמח חיטה כהה,מלח,מים
    כשר: פרווה
    אני מדגיש כי הלחם אינו פרוס ואני חותך
    אותו לפרוסות עם סכין של לחם...

    האם אפשר לתת לתוכונים לחם כזה??
    אני חושב שאם כן אז אני אתן להם רק
    את החלק הרך ולא את הקשה...
    עכשיו הייתי רוצה גם לדעת האם צריך
    לחתוך את הלחם לחתיכות קטנות או
    להביא להם אותו כפרוסה?!

    אשמח לקבל תשובה בדחיפות...!

    תודה מראש לעוזרים,

    ניב...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחם לתוכונים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה תענו לי...זה דחוף..!

    ניב
    02/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוכונים

    ד''ר קרן פרץ
    08/11/2009

    אני ממליצה להפנות את שאלה זו לפורום המתעסק בציפורים וחיות אקזוטיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום