מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חתולה בת 3 חודשים מתעתשת כל היוםויקה05/02/2010
חתולה בת 3 חודשים מתעתשת לפחות 10 פעמים ביום, יוצאת גם נזלת שקופה. התחיל לפני חודש, הרופאה אמרה שכנראה זה זיהום בדרכי נשימה עליונות ונתנה קורס אנטיביוטיקה 10 ימים. בזמן הקורס זה הפסיק, אך ישר אחריו המשיכה להתעתש כמו קודם. הרופאה לא רואה שום בעיה בדרכי נשימה הפעם. מה עושים?
אשמח לקבל עצה, תודה רבה מראש....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעטשות
ד''ר סמדר טל06/02/2010ייתכן ועדיין קיימות שאריות של דלקת ויש לתת קורס נוסף אנטיביוטי. יחד עם זאת בשלב הזה אולי כדאי לבצע רנטגן, בדיקת דם ואולי אפילו תרבית אף על מנת לשלול גורמים שונים אחרים מלבד חיידקים (שעבורם מטפלים באנטיביוטיקה) ועל מנת למנוע כרוניות של הבעיה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השלמה תזונתיתל.04/02/2010
הכלב שלי בן השנתיים לא אוהב אוכל יבש, ואוכל רק מזון רטוב של כלבים.
ניסתי לתת לו מזון של סיאנס דיאט אבל הוא לא אוהב.
הבנתי שכך יחסרו לו ויטימנים.
שאלתי היא, אילו ויטמנים יחסרו לו, והאם ניתן להוסיף ויטמנים אלו כהשלמה בצורה אחרת?
יש לציין שהוא אוהב אורז עם עוף או כבד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר במזונות איכותיים
ד''ר סמדר טל06/02/2010אין בעיה לתת רק מזון רטוב אם בכך אתם חפצים. מזונות אלה מאוזנים גם כיבשים וגם כרטובים ואין צורך בתוספות ביתיות.
הבעיה עם מזונות אלה הינה מחירם והעובדה שהכלב לא נוגס ולפחות חלקית מנקה את שיניו. ניתן לפתור גם זאת על ידי צחצוח שינים באופן קבוע בעזרת משחת שיניים של כלבים ומברשת וכל אמצעי מקובל אחר.
לגבי ענין ה"לא אוהב"- בדרך כלל כלבים כאשר הינם רעבים- יאכלו את אשר יקבלו- לעיתים הדבר לוקח ימים ספורים של סבלנות - אך אם לא נשברים- רוב הכלבים יאכלו בסוף את מה שתיתנו להם.
לכן- ניתן לנסות להתעקש- להציע לו את המזון היבש 2-3 פעמים ביום לחצי שעה- ואם אינו מעוניין- לקחת אותו- עד שיהיה לבסוף מעוניין.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולה עם שפה נפוחהורוניקה03/02/2010
שלום.
ליפני שלושה ימים שמתי לב שלחתולה שלי התנפח צד אחד בשפה בתחתונה. זה אומנם מראה די מצחיק אך אני דואגת לה מאוד. היא אוכלת רגיל . בת עשר שנים,חתולת בית.
אני משערת שזה קרה לה לאחר בילוי ארוך בחצר. אולי צמח שפצע אותה או חתול.
זה נפוח מאוד וגדול,צבע אדום,אני לא בטוחה אם יש מוגלה.
זה יעבור לבד? ואם לא איך אוכל לטפל בזה ורצוי ללא וטרינר? תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בשפה
ד''ר סמדר טל06/02/2010קיימות סיבות רבות כמובן לנפיחות בשפה- הנפוצות ביותר הן:
מסה עם מוגלה כתוצאה משריטה או נשיכת חתול אחר (ובחתולים פצעים נסגרים מהר ולא תמיד ניתן לראות שריטה )- במצב כזה רצוי ומומלץ לתת אנטיביוטיקה על מנת למנוע מהאבצס להפתח ולהפוך לפצע מוגלתי גדול שדורש טיפול ארוך ומייגע ולפעמים הטרייה ותפירה.
מסה מסוג אחר- אלרגיה למיניה, בגיל חתולתך ייתכן גם גידול.
בכל מקרה- רצוי ומומלץ לגשת לבדיקה וטרינרית ועד אז- ניתן לעשות קומפרסים עם תה קמומיל על המקום במידה והוא חם אדום או כואב.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היהפוך תוכי מינו?עומדת במקום02/02/2010
שלום רב
יש לנו תוכי גאקו כבר כ12 שנה
ונאמר לנו שהוא זכר
ולפתע
הוא הטיל 4 ביצים ודוגר עליהם כ5 שבועות
מה לעשות עם הביצים?
ואיך למנוע מצב שלא יהיה מחלות מהביצים חתוכי
ולמנוע צ ער לב מהתוכי שדוגר עליו במידה וצריך לזרוק אותם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלת תוכי
ד''ר סמדר טל07/02/2010כדאי להפנות לפורומים העוסקים בגידול ציפורים וחיות אקזוטיות - שם ניתן יהיה לקבל תשובות מלאות יותר לשאלתך
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוות פתאומי של חתולה סיאמיתאלון סגל01/02/2010
שלום רב!
לפני יומיים נפטרה בצורה פתאומית מוקה- החתולה שלנו שהייתה בת 6. עד לאותו ארוע לא הייתה חולה כלל. חשוב לנו לציין שמוקה הייתה חתולת בית ולא יצאה החוצה. כמו כן היה לה עודף משקל.
נשארנו כואבים ובחוסר ודאות מטרידה לגבי מה שקרה..
ביום א' לפנות בוקר התעוררנו לקולות יללה והקאות של מוקה. בתחילה הסתובבה בבית והקיאה מעט במקומות שונים ולאחר כ10 דקות הפסיקה להסתובב ונשכבה בפינת החדר. היה נראה שהיא פחות בסטרס אם כי נשמה בכבדות. ניסינו לתת לה לשתות אך היא לא נגעה במים. כמו כן הייתה אפטית אליינו ולא הגיבה. דיברנו עם בית החולים הוטרינרי אך עוד לפני שהספקנו לקחת אותה לבית החולים (כחצי שעה לאחר שהתחיל הארוע) היא הפסיקה לנשום ומתה.
נודה מאד אם אפשר יהיה לעזור לנו להבין מה האפשרויות למה שארע ואם היה איזה שהוא סיכוי להחיות אותה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולתכם
ד''ר סמדר טל02/02/2010ראשית - צר לי מאוד על המקרה. אני יודעת היטב מהי פרידה מחיית מחמד אהובה וודאי בפתאומיות.
לגבי תשובות- ברור שאי אפשר לתת תשובות ללא נתיחה לאחר המוות אולם מוות פתאומי בדרך כלל נגרם מכשל של מערכת שהיתה באופן סמוי לא תקינה- כמו למשל- לב, או מהרעלה כלשהי- צמח, חומר , וירוס שהתפרץ לו לפתע ,או כיוצא באלה. קיימים כמובן גורמים נוספים למוות פתאומי- אולם אלה הגורמים הנפוצים.
ושוב - צר לי מאוד ואני משתתפת בצערכם ומקווה שתמצאו בבוא הזמן נחמה בזכרונות הנעימים מן התקופה שבה חתולתכם היתה עימכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלבה שלי סובלת מבעיות שינייםאביגיל01/02/2010
שלום,
לפני כחודשיים הכלבה שלי התחילה לסבול מכאב באזור הפה. כואב לה כשהיא פותחת את הפה "לרווחה" , כשנוגעים בה שם, וגם יש לה ריח נורא מהפה מאז. מתלווה לכך גם חולשה כללית של הגוף. הוטרינר שלה עשה לה טיפול שיניים ואז נתן לה אנטיביוטיקה. האנטיביוטיקה עזרה, כל עוד היא לקחה את הכדורים- הריח נעלם והיא חדלה מלהראות סימנים של כאב בפה. אך לאחר שהפסקנו את הטיפול האנטיביוטי הריח והכאבים חזרו. נתנו לה שוב אנטיביוטיקה, להמלצתו, לתקופה של כחודש אך קרה אותו דבר.
שאלתי היא- האם תקופה ממושכת של אנטיביוטיקה אינה פועלת לרעתה בהחלשת המערכת החיסונית והאם זה כדאי?
האם מישהו מכיר טיפול יותר טוב מזה לדלקות?
ומעל הכל- האם יש וטרינר שרפואת שיניים היא ההתמחות שלו?
בתודה מראש,
אביגיל ולולי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בפה
ד''ר סמדר טל02/02/2010את מתארת כאב בפה ולא כאב שיניים. האם מדובר באבנית ודלקת בשיניים עצמן או שיניים רקובות? במקרה כזה יש לטפל בשיניים - לבצע טיפול להסרת האבנית ועקירת השיניים הפגועות.
האם מדובר בפצעים בפה? כי אז יש לבדוק מה מקורם- האם רק דלקת ועוד מספר ימים או שבועות של אנטיביוטיקה יפתרו א הבעיה.
האם מדובר באבצס בשן? דבר זה מאבחנים על ידי צילום רנטגן וטיפול בשן הנגועה.
חולשה כללית וחוסר יכולת לפתור את הפה יכולים להעיד גם על מצב של דלקת בשרירי הפה- מיוזיטיס- במצב כזה יש לאבחן על ידי לקיחת ביופסיות והטיפול הוא בכלל בסטרואידים.
אני מציעה שראשית תבררו מהי האבחנה ואז ניתן יהיה לטפל בבעיה בצורה יעילה אצל הוטרינר שלכם או אצל וטרינר שעוסק ברפואת שיניים- באם מדובר בבעיה בשיניים שהרופא שלכם יפנה אתכם אליו או אליה.
באופן כללי אנטיביוטיקה עלולה להחליש מעט את הגוף אולם השאלה אם החולשה נובעת ממתן אנטיביוטיקה או מסיבה גופנית אחרת.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות אצל חתולמורן01/02/2010
שלום.
יש לי חתול בן 6 חודשים ולאחרונה שמתי לב שבמקומות בהם הוא ישן נשארים כתמים קטנים. נראה שההפרשות האלה מגיעות מאיבר מינו.
האם זה נורמאלי?
תודה מראש
איריס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אילו כתמים נשארים?
ד''ר סמדר טל02/02/2010כתמי שתן? כתמי ריר? כתמי צואה? כתמים מסריחים? חסרי ריח? מה צבעם?
בחתולים לא אמורים להיות כתמים מאיבר המין אלא אם הכתמים הינם הפרשות מן השקים האנאליים שלהם - הנמצאים משני צידי האנוס מעל לאיבר המין. בכל מקרה אחר שווה לבדוק אצל וטרינר באם קיימת דלקת או כל בעיה רפואית אחרת הגורמת להפרשות אלה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רצועה צולבתסורנה31/01/2010
יש לי שאלה יש לי כלב צ'או צ'או ...במשך חודשיים כשהוא היה הולך הוא היה צולע ....עכשיו לפעמים בלילות הרגל שלו הייתה נתפסת ולא היה יכול להזיז אותה ..וגם כשהוא יושב למטה ושהוא רוצה לקום גם כן הרגל גם כן נתפסת ..עכשיו הלכנו ועשינו לו צילום רנטגן ואמרו שזה קרע ברצועה הצולבת מאחורה של הרגל ....הוא מקבל טיפול לחצי שנה ככה אמר הוטרינר אבל יש לי שאלה האם זה אפשרי שרצועה זו תוכל לחזור לעצמה להתרפא לחלוטין ???? בתוצאה מהריפוי הזה או שיהיה לה משו שקשור לזה בעתיד או בכלל ניתוח ...תודה מראש :P סורנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רצועה צולבת
ד''ר סמדר טל02/02/2010רצועה קרועה אינו נרפאת או מתאחה. סוג הטיפול תלוי כמובן בסוג הפציעה - קיימות בברך שתי רצועות צולבות - קדמית ואחורית. לעיתים קיים קרע באחת או בשניה (בדרך כלל הקרע בקדמית) ולעיתים הקרע חלקי. פעמים רבות מתלווה לקרע גם קרע במניסקוס. במקרים של קרע הטיפול בדרך כלל כירורגי ומיועד לייצב את הרגל על מנת שלא "תחליק"הברך מחוסר יציבות ובכך יימנעו בעיות עתידיות של צליעה, דלקות פרקים וכיוצא באלה. בזמן הניתוח נבדקת מידת הנזק לרצועות וכן המניסקוסים והתיקון בהתאם. לעיתים הקרע חלקי ואז הטיפול יכול להיות קונסרבטיבי וכולל תרופות ושיקום של הרגל.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב - שיתוק רגליים אחוריותתמר31/01/2010
יש לנו גור טריאר בן כחצי שנה.
מזה 3 שבועות לוקה בשיתוק רגליים אחוריות. יש רפלקסים תקינים. לפי צילומים אין פגיעה אורתופדית.
כדי לכסות אפשרויות שונות טופל בפרדניזון, דוקסילין, צפורל, אך אין שיפור.
השאלה היא אם יש טעם להשקיע באיבחון נוירולוגי יקר, מאחר שנראה לי שכיסינו את האופציות התרופתיות ובאופציות הכירורגיות לא נשקיע בגלל העלות.
אודה מאד לתשובתכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיתוק
ד''ר סמדר טל01/02/2010האם ידועה סיבת השיתוק? האם הוא משותק לגמרי או חלקית? כאשר מדובר בשיתוק מלא- ככל שעובר הזמן הסיכוי להחלמה הולך וקטן. יחד עם זאת במקרים בהם קיים עדיין כאב עמוק או שהשיתוק רק חלקי ולא מלא כדאי מאוד שנוירולוג יבדוק את הכלב יאבחן ויטפל בבעיה שגורמת לשיתוק. צילומים רגילים לא תמיד מאבחנים בעיה - גם לא פריצת דיסק או שטף דם ולעיתים נדרשת הדמיה מורכבת יותר.
לכן- כדאי ומולץ לפחות שהכלב יעבור בדיקה נוירולוגית אבחנתית לבחינת הפרוגנוזה שלו ואפשרויות הטיפול השונות, וקיימות רבות מלבד סטרואידים ואנטיביוטיקה במקרים מסויימים.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולי שיניים לחתול וחיפוש רופא!רעות30/01/2010
שלום לכולם!
דייגו שלי עבר טיפול שיניים. מלבד דלקת החניכיים שיש לו (ובעטיה מטופל כעת באנטיביוטיקה), התגלה שמבנה הלסת שלו אינו תקין כאשר הניבים התחתונים שלו נכנסים לחיך ופוצעים אותו, דבר שנאמר שיש לקחת בחשבון שעלול לגרום (אם לא כבר גורם) לו לסבל רב, למעבר חיידקם בין חלל האף והפה ובעיות בהמשך.
הוטרינר שלי המליץ לקחת אותו לרופא שיניים, תוך שיידע אותי שיש שתי אופציות לטיפול: עקירת הניבים (במקרה הכי קיצוני), או שיוף הניבים וטיפול שורש. שני טיפולים אלו נראים לי מאוד מאוד קשים וטראומטים לחתולי.
איני יודעת מה רמת הסבל והכאב שהוא חש בימים אלו. יש לציין שהוא אוכל כרגיל גם אוכל רטוב וגם יבש, אינו סובל מהרזייה או מסממני מחלה או חולשה, אינו מרייר או כל סממן אחר שיעיד על מחלה.
וטרינר נוסף שהתיעצתי איתו אמר שאין סיבה להעביר את דייגו טיפול כה טראומטי אם סממנים הנ"ל אינם מופיעים, ושהכי הרבה יש לשקול שיוף מזערי אם נגרם לו סבל כלשהו.
שאלותיי הן:
1. האם מישהו עבר מקרה דומה? מה היה הטיפול?
2. במידה וישנם כאן וטרינרים: מה המלצתכם (אוכל לשלוח תמונות שצולמו המראות את המנשך).
3. האם אתם מכירים רופאי שיניים לחתולים (באיזור ת"א והמרכז) שעושים עבודה מסורה ושניתן לסמוך עליהם שיטפלו בקטנצ'יק הכי טוב שאפשר?
תודה לכולן,
שיהיה שבוע מצויין ובשורות טובות
אני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר חני רצקין
וטרינר מת"א31/01/2010רופאת שיניים היחידה בארץ.
אבל כמעט כל וטרינר יודע לעקור ניבים
במ ידת הצורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- "שאיבת" המזון ללא לעיסה..עפרי28/01/2010
יש לנו כלב מעורב קטן בן שנה וחצי. נראה שהוא מעולם לא למד ממש ללעוס, והוא שואב את המזון מהצלחת ישירות לקיבה. הוא עושה כך עם אוכל לכלבים- וגם עם מזונות אחרים שמקבל במזדמן (קבב, עוף).
אין לו בעיה מבנית בשיניים, וצעצועים הוא מכרסם ללא בעיה..
האם צורת אכילה זו יכולה להזיק לו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליעה ללא לעיסה
ד''ר סמדר טל02/02/2010רבים מהכלבים אינם לועסים את המזון- כך גם בטבע. זהו דבר טבעי להם ואינו מצריך דאגה. הוא יכול לשחק עם צעצועים וללעוס אותם להנאתו - אולם אין לו צורך ללעוס מזון בכופתיות. שיניו הטוחנות נועדו בטבע ללעוס עצמים קשים לבליעה. את המזון בטבע קורעות הניבים והוא יכול לבלוע אותו ללא לעיסה ולתת לשאר מערכת העיכול לעשות את עבודתה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורה שאוכלת צואה.שמרית28/01/2010
שלום רב,
יש לנו גורת שיצו בת 3 חודשים, עדיין לא השלימה את כול החיסונים ואנחנו לא מוציאים אותה בגלל זה. הגורה עושה את הצרכים בתוך הבית (יש לנו חצר אך הוטרינרית ייעצה לנו עדיין לא להוציא אותה עד להשלמת החיסונים)אנחנו יחסית מסתדרים איתה ומנקים ושותפים את הבית לפחות 3 פעמים ביום, אך בשבועיים האחרונים היא אוכלת את הצואה שלה כמעט כול פעם שהיא עושה היא מיד אוכלת אותה. למרות כמובן שיש לה אוכל שהיא אוהבת קבוע בקערה. לא נראה שזה מזיק לה היות והיא לא מקיאה או מתנהגת שונה אבל היא מסריחה. מה עושים? וממתי אפשר לקלח אותה ולא רק שימוש במגבונים שלא ממש עוזר?
סליחה על אורך השאלה זה פעם ראשונה שיש לנו חיה בבית.
תודה מראש על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילת צואה
ד''ר סמדר טל01/02/2010אכילת צואה אינה הרגל טוב , הוא מתקבע מהר וקשה להפטר ממנו אז.לכן יש למנוע את האפשרות מן הגורה. קיימות דרכים רבות - כמובן לקיחת הצואה ברגע שנעשתה היא דרך מצויינת :-) ניתן גם לשים על הצואה חומר חריף (כמו למשל רוטב טובסקו) - כאשר הגורה תאכל צואה עם רוטב כזה סיכוי טוב שפחות תרצה לעשות זאת בפעם הבאה.
כדאי גם להוועץ במאלף כלבים לגבי הנושא, וכן לקחת את צואתה לבדיקה וטרינרית על מנת לשלול טפילים (שאינם נראים בצואה אך ביציהם נראות היטב תחת מיקרוסקופ) והדבקה חוזרת בטפילים כתוצאה מאכילת הצואה.
לגבי רחיצה: ניתן לרחוץ גם גור צעיר אולם יש להשתמש בשמפו מתאים ועל כך יש להוועץ עם הוטרינרית שלכם משום שהיא מכירה את הגורה ותדע להתאים לה שמפו מתאים. קיימים סוגי שמפו עדינים שניתן לרחוץ עימם גורים ואפילו מספר פעמים בשבוע ללא פגיעה בעור ובשומני העוד הטבעיים. עם מים ניתן לרחוץ כל יום וגם מספר פעמים ביום את האזורים המלוכלכים- הקפידו לייבש את העור והפרווה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיניים אצל גור כלביםשלו מלכה27/01/2010
יש לי גורה מסוג רד-נאוז בת 4 חודשים. היום הבחנתי שנשרה לה שן . האים גם לכלבים מתחלפות השיניים כמו לילדים? אני ממש מודאג. אשמח לקבל תשובה בהקדם האפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן בהחלט
ד''ר סמדר טל01/02/2010גם כלבים וגם חתולים נולדים ומגדלים שיני חלב ובין הגילאים ֳ2 חודשים ל6 חודשים מתחלפות שיני החלב בשיניים קבועות. אין מה לדאוג- זה דבר טבעי מאוד :-)
רק בריאות ותהנה מגורתך ללא חשש :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלה לוטרינר לגבי החתול שלימרינה27/01/2010
ישלי חתול פרסי בן שנתיים וחצי .
לאחרונה שמנו לב לבעיה שמאוד מטרידה אותנו ...
כל חמש-עשר דקות הוא הולך לקופסה שלו [ בה הוא עושה את צרכיו ] , ובקושי עושה שם פיפי .וכשהוא כן עושה פיפי זה ממש טיפה .
בנוסף , הוא מסורס , ושמענו שלחתולים מסורסים יש אפשרות לאבנים בשלפוחית השתן .
האם יש מה לדאוג ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן בהחלט יש מה לדאוג
ד''ר סמדר טל01/02/2010בין אם הוא מסורס או לא יכולה להווצר דלקת וכן קריסטלים או אבנים בשלפוחית השתן או כל בעיה אחרת שמונעת ממנו לתת שתן בצורה נורמלית. בעיות כאלה נוצרות מסיבות שונות כולל מבניות, תזונתיות ופציעות שונות. אני ממליצה בחום רב לגשת לוטרינר בהקדם משום שחסימת שתן הינה מצב מסכן חיים לחתול ויכולה לגרום לעיתים אף למוות כאשר אינה מטופלת.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בטן לכלב שליעומר27/01/2010
שלום...
לכלב שלי יש כאב בטן נראלי כל הזמן הבטן שלו מכווצת והוא אדיש וכל פעם שנוגעים לו בבטן הוא מילל וכואב לו שהוא עולה מדרגות מה שלא היה לא אף פעם
תודה לעוזרים...!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן
ד''ר סמדר טל01/02/2010הכלב שלך צריך לראות וטרינר. הפורום הזה אינו מיועד לטיפול או לייעוץ לגבי בעיות רפואיות שדורשות התערבות וטרינרית איבחונית וטיפולית מיידית. מומלץ בחום לא לדחות וללכת לבדוק במה מדובר.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)











(1).jpg)