פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קולר נגד קרציות וילדים..
    נעמה
    27/01/2010

    האם אפשר לשים לכלב קולר נגד קרציות (kiltix), כאשר יש לי ילדים קטנים שמשחקים הרבה עם הכלב?
    יכול להיות שאפשר לשים בתנאים מסוימים? (נניח שבהתחלה הילדים לא יגעו בו)
    אם לא, מה אפשר במקומו?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קולר נגד קרציות וילדים..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קילטיקס וילדים

    ד''ר סמדר טל
    01/02/2010

    באופן עקרוני אם הקולר מושם באופן נאות על הכלב והילדים אינם מתעסקים עם הקולר במיוחד -לא צריכה להיות בעיה גם אם בטעות נגעו בו אולם אני מציעה שתבדקו יותר לעומק עם היצרן- bayer ועם היבואן- לידור כימיקלים- כיצד לנהוג עם הקולר על מנת לנהוג משנה זהירות כשמדובר בילדים קטנים.
    אפשרות אחרת היא לא לשים קולר אלא ספוט און אחר בטיפטוף לעורף- על מנת להדביר קרציות.
    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדמומיות מסביב לעין של גור כלבים
    יוסי
    26/01/2010

    שלום,
    יש לגור שלי מעין אדמומיות קלה מסביב לעין וקצת ליד האף, הייתי אצל הוטרינר והוא אמר לי שהגור נראה לו בריא לחלוטין וזה משהו שאמור לחלוף (לא ידע להגיד לי בדיוק ממה זה נגרם). אגב הגור נראה בריא לחלוטין, שמנמן, סקרן ומלא מרץ.
    אולי אני סתם פולניה, ובכל מקרה מחר אני לוקח את הגור לעוד וטרינר :) רציתי לדעת אולי למישהו כאן יש נסיון עם זה ?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדמומיות

    ד''ר סמדר טל
    01/02/2010

    בדרך כלל כאשר קיימת בעיה רפואית ניתן לראות גירוי- לעיתים שמחמיר, וכן פצעים, קרחות או איזה שהוא סימן לכך שקיימת בעיה רפואית הדורשת טיפול. לעיתים קיימת בעיה קלה הנובעת מגירוד או שיפשוף של האיבר עצמו - האף או העינים- שעשויה להפטר ללא התערבות.
    בגורים בהירי פרווה לעיתים קיימת אדמומיות באופן טבעי שאינה בעיה רפואית.
    לטעמי כדאי פשוט לעקוב אחר האדמומיות ואם היא לא נעלמת - או גדלה או מחמירה- אז לפנות לקבלת עזרה רפואית.
    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נואש לייעוץ
    חתול והריון
    25/01/2010

    שלום,
    אני ואשתי מגדלים חתול בבית כ- 3 שנים ששנינו אוהבים מאוד, כיום אשתי בהריון בחודש החמישי. לאחר בדיקות רבות שעשינו מחשש להדבקות של אישתי בנגיף הטוקסופלסמה נמצא כי החתולה אכן נושאת את הנגיף ואילו אישתי (נכון ללפני חודש אינה נושאת את הנגיף), כמו כן רק אני מנקה את הארגז ומבצע זאת כל יום.

    הבעייה מתחילה בכך שבתקופה האחרונה אני שם לב ל"שאריות" בבית.... לחתולה תמיד נשאר איזה "גרגיר" בזנב או שפתאום אני מוצא על הרצפה "שאריות" של צואה ומכן מגיע הפחד,
    את הארז אני מנקה לבד ודואג שישאר נקי כל הזמן אבל כנגד "השאריות" שמסתובבות בבית אין לי כל אפשרות לטפל....

    מה לעשות?
    ניסינו למצוא מישהוא שיטפל בחתולה בתקופת ההריון אך לא מצאנו אף אחד,
    הפתרון היחידי הוא להוציא אותה מהבית.....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נואש לייעוץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול הריון וטוקסופלזמה

    ד''ר סמדר טל
    01/02/2010

    טוקסופלזמה גונדי הינו טפיל שמועבר לאנשים על ידי בליעת צואת חתולים נגועה בטפיל, אולם גם על ידי אכילת מזון לא מבושל וירקות או פירות לא שטופים, וכן על ידי נגיעה בחול מארגזי חול של ילדים. אחוז ההדבקה בטפיל באנשים אינו גבוה באופן כללי.
    כמו כן -האם החתולה אכן נושאת את הטפיל או רק נוגדנים לטפיל? היינו- האם קיימים כרגע טפילי טוקסופלזמה בגוף החתולה או שהבדיקה היתה להמצאות נוגדנים- דבר שאומר שהחתולה בעבר נדבקה ונושאת נוגדנים לטפיל בגופה ולא את הטפיל עצמו?
    בכל מקרה מספר צעדים שאתם יכולים לנקוט בהם הינם:ֿ
    הקפידו על רחיצת ידים תכופה לאחר שאלה התלכלכו בחול או טיפלו בבשר לא מבושל או בירקות לא רחוצים.
    אם החתולה יוצאת החוצה רצוי למנוע את יציאתה כדי למנוע השבקתה בטפיל- אם החתולה לא יצאה כבר מספר שנים מן הבית - סביר שאין היא נושאת טפיל זה - וכן ניתן לטפל בו אם הוא קיים ולהדבירו בעזרת מתן אנטיביוטיקה לחתול.
    עצה נוספת היא- אם החתולה משאירה שאריות בשל צואה שנשארת על פרוותה- ניתן לספר אותה או את האזורים הרלוונטים כמו אזור הזנב והאנוס.
    לטעמי אם תעקבו אחר ההנחיות הללו ואולי תבררו אם באמת החתולה נושאת את הטפיל או רק נוגדנים לו- לא יהיה צורך בהוצאתה מהבית.
    רק בריאות
    אם השאריות הן מחול אשר נדבק לרגליה ניתן להשתמש בארגז סגור וכן להחליף חול לסוג כזה שאינו נדבק לרגליים ומתפזר בבית.
    ניתן גם לנסות- בהתייעצות עם הוטרינר שלכם- לתת מזון כזה שלא מייצר צואה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה בוגרת
    מטי
    24/01/2010

    שלום רב,
    יש לי חתולה בת 14-15 . מזה כמה זמן הפסיקה לאכול לגמרי אוכל יבש ורוצה רק אוכל טחון לחתולים. נבדקה אצל הוטרינר שאמר כנראה בגלל גילה מצבה ירוד, חוסר תאבון וכו'.
    יש לציין שהשיער שלה נושר באופן שלא נראה בעבר, חוץ מזה באמת נראת במצב ירוד. נשירת השיער מצביע על מחלה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה בוגרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה בוגרת

    ד''ר קרן פרץ
    25/01/2010

    שלום מטי,
    האם הוטרניר ביצע בדיקות כלשהן לחתולה?
    בחתולה בגילה זה רעיון טוב לבצע בדיקת דם מלאה ואף בדיקת שתן על מנת לקבל מידע יותר טוב לגבי מצבה הכללי. שינוי בתאבון, מצב רוח ירוד ונשירת פרווה יכולים להצביע על בעיה.
    הבדיקת דם המלאה מתחלקת לשתיים. ספירת דם אשר בודקת את התאים האדומים, התאים הלבנים והטסיות. הבדיקה יכולה להעיד אם יש סימנים של דלקת או אנמיה בדם. החצי השני של הבדיקה הינו פאנל ביוכימי. בדיקה זו בודקת את תפקוד האיברים השונים בגוף- כבד, כליות, לבלב. כמו כן הבדיקה מראה רמות של מלחים (אלקטרוליטים) שונים בגוף.
    ישנם בעיות המצריכות טיפול תרופתי או שינוי מזוני אך בהרבה מאוד מחלות ובעיות ישנם טיפולים שאפשר לתת שיעזרו לשפר את איכות חיי החתולה.
    אני ממליצה לחזור לוטרינר לצורך המשך איבחון או לפנות לקבלת חוות דעת שניה.
    בהצלחה ורק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניקיון כלב - זקוקה לעזרה
    זואי
    23/01/2010

    שלום,
    קצת מבולבלת ומיואשת. אשמח מאוד לעזרתכם.
    יש לנו כלב בן 8. עד כה הסתדרנו לא רע. בתקופה האחרונה חלו שני שינויים חיוביים כשלעצמם, אך מסבכים את יחסינו איתו.
    1. עברנו מדירה לבית ביישוב.
    2. אני בהריון.
    מדוע מסובך ?
    בגלל ההריון, חשוב לי הרבה יותר ענייני ניקיון בכלל ובפרט בכל הנוגע לטפילי כלבים וחתולים שמסוכנים לעובר. הכלב נמצא בחוץ חלק מהיום ובלילה נמצא איתנו. תחושתי היא שהוא צובר בחוץ כל מיני סוגי לכלוך ואז נכנס הביתה ומורח אותם על פני שטיחים ושאר בדים בהם הוא מתחכך. חשבנו להשאיר אותו כל הזמן בחוץ, אבל אין לי לב לעשות לו את זה. הוא לא ממש רגיל לעניין. מצד שני חשבתי להשאיר אותו רב הזמן בבית ורק לצאת לטייל בחוץ, אבל גם זה נראה לי פיתרון לא משהו.
    תהיתי האם יש איזשהו ספריי חיטוי שאפשר לרסס את הכלב לפני הכניסה לבית. ניקוי יבש...
    אולי יש פתרונות אחרים שלא עולים בדעתי.
    מתנצלת על האורך ועל הניסוח המבולבל, אשמח מאוד לכל רעיון,
    זואי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניקיון כלב - זקוקה לעזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניקיון כלב

    ד''ר קרן פרץ
    25/01/2010

    שלום זואי,
    לדעתי הדרך הכי טובה לשמור על ניקיון הכלב מפני טפילים הוא טיפול מונע. כלומר להקפיד לבצע את החיסונים שהוא צריך במועד ובזמן המתאים, להקפיד על טיפול מונע לתולעי מעיים אחת לחצי שנה. טיפול מונע פרעושים וקרציות באופן קבוע.
    לגבי ליכלוכים מהסביבה ניתן פשוט לנקות לו את הרגליים והפרווה כשהוא נכנס הביתה. למיטב ידיעתי אין ספריי חיטוי ואני גם לא בטוחה שיש בכך צורך.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפות עיניים לכלבים נשארו כל הלילה
    סיון
    23/01/2010

    מחוץ למקרר.
    אפשר להשתמש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפות עיניים

    ד''ר קרן פרץ
    25/01/2010

    על איזה טיפות עיניים מדובר? האם הם הושארו בחדר חם או בשמש או בחדר שהוא קריר יחסית? אם הוראות היצרן מציינות שמירה במקרר יתכן וחבל לקחת את הסיכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לוטרינרית
    מיכל
    22/01/2010

    שלום רב,
    היום תפסתי את הכלבה שלי, בזמן טיול על חוף הים, אוכלת צואה.
    לפני חודש בדיוק עשיתי לה זריקה לתולעת הפארק.
    אני קצת מוטרדת . מה עליי לעשות?

    תודה מראש
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לוטרינרית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תולעת הפארק

    ד''ר קרן פרץ
    25/01/2010

    שלום מיכל,
    הטיפול הניתן כל 3 חודשים כנגד תולעת הפארק הינו למעשה טיפול אשר אמור להרוג את הזחלים של התולעת בנדידתם במידה וחלילה הכלב נדבק. אם את מטפלת באופן שיגרתי וקבוע כל 3 חודשים לא צריכה להיות בעיה.(עם זאת, חשוב לדעת שישנם מחקרים שאף ממליצים על טיפול מונע בתדירות יותר גבוהה).
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול לבעיות פרקים אצל גולדנים
    יוליה
    22/01/2010

    שלום רב,
    יש לי גולדן רטריבר בן 12 , ולאחרונה הוא סובל מחולשה ברגליים האחוריות, מתקשה לקום משכיבה לישיבה ועמידה, ומתקשה מאוד לעלות במדרגות. האם קיים טיפול תרופתי להקלה על הסימפטומים או האטת התהליך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות פרקים

    ד''ר קרן פרץ
    25/01/2010

    ראשית אני ממליצה לקחת את הכלב לבדיקה אצל הוטרינר. ישנן מחלות רבות המשפיעות על המפרקים של כלבים. מחלות של הגידים או השרירים, לדוגמא קרע ברצועה צולבת בברך, שברים המערבים את המפרק, בעיות התפתחותיות, מחלות מולדות, מחלות הורמונליות או תזונתיות, הפרעות מטבוליות, מחלות סרטניות, מחלות ניווניות של המפרקים ומחלות של חוליות עמוד השדרה.

    הטיפול התרופתי במחלות פרקים השתפר מאוד בשנים האחרונות, עקב פיתוח של תרופות ותוספי מזון למיניהם. מאחר ודיספלסיה של מפרק הירך, כמו גם דיספלסיות נוספות, הן מצב תורשתי, אין מוצרים בשוק היכולים למנוע את התפתחות המחלה. תזונה נכונה, פעילות גופנית, תוספי מזון,תרופות נוגדות דלקת ומשככות כאבים עשויים לסייע ולהוריד את קצה התפתחות והתדרדרות המחלה.

    הדבר הראשון אליו יש לשים לב הוא משקל. כל השיטות הכירורגיות והתרופתיות תהינה יעילות ומוצלחות יותר אם בעל החיים לא יסבול ממשקל עודף. הדבר הראשון שניתן לעשות, על מנת לעזור לכלב הוא להשיל מספר קילוגרמים ממשקל גופו ולעזור לו לשמור על משקל הגוף החדש.
    השלב הבא החשוב ביותר הוא פעילות גופנית. פעילות גופנית המקנה טווח תנועה טוב, עוזרת בבנייה של שרירים ומגבילה את השחיקה של המפרקים, היא הטובה ביותר. הליכה עם רצועה, שחייה, ריצה קלה ועליה וירידה של מדרגות, הן כולן דרכים מצוינות להתעמל.
    רוב האנשים הסובלים מדלקות פרקים, שמים לב כי הסימנים מחריפים עם התקררות מזג האוויר, וכך גם אצל בעלי החיים. שמירה על טמפרטורה חמימה ונעימה לבעל החיים בבית, יכולה מאוד לעזור למנוע התדרדרות של מצבו בחורף. סוודר בטיולים יכול לעזור בחימום בעת טיולים בחוץ.
    מקום מרבץ מרופד עשוי לסייע בשמירה על המפרקים. מיטות העשויות ממזרן אורטופדי מוקצף עוזרות לחלק את המשקל בצורה שווה, כך שיש פחות לחץ ועומס על המפרקים. יתרון נוסף של מזרנים אלו, הוא שקל יותר לכלב לקום ממקום מרבצו. חשוב לשים את המיטה של הכלב במקום חמים בבית, רחוק מחלונות או רוחות.
    גלוקוזאמין וכונדרואיטין (Glucosamine and Chondrotin)הינם שני תוספים בשימוש נרחב בקרב בעלי חיים ובקרב בני אדם הסובלים מדלקות פרקים. גלוקוזאמין הינו הסוכר העיקרי הנמצא בגלוקוזאמינוגליקאנים והיאלורונט, אשר מהווים את אבני הבניין החשובים בבניה ושימור של הסחוס המפרקי. כונדרואיטין מגביר את הייצור של גלוקוזאמינוגליקנים ומעכב אנזימים העלולים לפגוע בסחוס.
    אצל כלב עם דיספלסיה של מפרק הירך, או סוג אחר של אוסטאוארטריטיס, המפרק נשחק בצורה לא נורמלית, הסחוס במפרק נשחק כך שנוצר מגע של העצמות זו עם זו. מגע זה, ללא הריפוד של הסחוס, גורם לכאב רב. גלוקוזאמין וכונדרואיטין מספקים את אבני הבניין, על מנת שהגוף יוכל לייצר סחוס חדש ולתקן את הסחוס הקיים. ישנם מוצרים רבים בשוק עם הרכב שונה בין הרכיבים, ולכן מומלץ להתייעץ עם הווטרינר טרם תחילת השימוש במוצרים אלו.

    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בחלק אחורי בגוף-גולדן

    רועי
    19/01/2011

    גם לי יש כלבת גולדן, שמנה, בת 5 בערך, שכבר יותר משנה ממש סובלת ברגליים האחוריות וצולעת בהליכה וכשהיא מנסה לקום לוקח לה שעות לפעמים היא ממש לא קמה לא משנה כמה קוראים לה או מנסים להרים אותה וזה הגיע למצב שכל פעם שאנחנו מנסים שהיא תקום ובאים לעזור לה ולהרים אותה היא נשכבת על הצד כדי שלא נעשה את זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התגרדות
    אלה
    22/01/2010

    בוקר טוב,
    יש לי כלב מעורב בן 10 חודשים בחודש האחרון הוא כל הזמן מתיישב על הישבן וזז על הרצפה בעזרת הכפות הקדמיות, זה נראה כאילו משהו מציק או מגרד לו.
    מה זה יכול להיות? ומה אפשר לעשות כדי לעזור לו?

    תודה מראש על העזרה.

    אלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התגרדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משיכת טוסיק

    ד''ר קרן פרץ
    25/01/2010

    משיכה של הטוסיק על הרצפה יכול לנבוע ממספר סיבות. באזור האנוס ישנם שני שקים הנקראים שקים אנאלים, שקים אלו לא נראים לעין מבחוץ. השקים האלו מפרישים ריח מאוד אופייני (זו הסיבה שכלבים מריחים אחד לשני את הטוסיק כשהם נפגשים זה עם זה). השקים מתרוקנים כאשר הכלב עושה צואה. לפעמים אם יש בעיה בריקון השקים הם עלולים להתמלא ולגרום לחוסר נוחות, במקרים מסוימים עשוי להיווצר באזור גם דלקת של השקים. אחת הסיבות לחוסר ריקון כראוי של השקים זה צואה שהיא רכה מדי.
    סיבה נוספת לגירודים באזור הישבן יכולה להיות פרעושים ולעיתים גם תולעים.
    כדאי לקחת את הכלב לבדיקה אצל הוטרינר וכך לנסות לקבוע מה מפריע לו.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טוקסופלזמה ותוכים
    li sa ל.
    21/01/2010

    אני גרה עם חבר שלי ואנחנו מתכוונים להתחתן. יש לו תוכים שרכש בשנה זו למרות שבהתחלה התנגדתי. המקור שלהם כמה שידוע לי בטוח אבל בערבון מוגבל. השאלות שלי רבות. האם תוכים יכולים להעביר טוקסופלסמוזיס? לפעמים יוצא שאני חייבת לעזור לו להאכיל אותם או להחליף להם מצע. היו בהתחלה הרבה תוכים והוא מכר אותם לדרוזי ונשאר זוג אחד. האם זה יכול לעבור מהאויר שהם נושמים? אם אני נדבקת בזה לפני שאני בהריון זה טוב ויש לי נוגדנים או שזה יסכן הריון שיהיה לי? האם התוכים יוכלו להדבק בזה בעתיד בדיוק מתי שאני אהיה בהריון? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טוקסופלזמה ותוכים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוכים

    ד''ר קרן פרץ
    24/01/2010

    אני ממליצה להפנות את שאלה זו לפורום המתעסק עם ציפורים וחיות אקזוטיות או לרופא וטרינר מומחה לציפורים וחיות אקזוטיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה יכולה להיות הבעיה?
    ורה
    21/01/2010

    שלום רב,
    יש לי כלבה, בקרוב בת 12, היא קטנה ומעורבת, חיה אצלינו מאזהיותה בת חודש, חודש וחצי.
    לאחרונה מתנהגת מאוד מוזר, ואני אמוד דואגת ורוצה להתיעץ...
    הכלבה לעולם (לעולם!) לא עשתה את צרכיה בבית , תמיד הייתה מאופקת, מוצאיאים אותה 3 פעמים ביום, לאחרונה 3-4 פעמים... אז מה שקורה זה לאחרונה ממש שבועות אחרונים שמנו לב להתנהגותה המוזרה, היא שותה בכמויות אדירות, ממש מסוגלת בפעם לסיים קערית ועוד לבקש ועוד לשתות, לא הייתה לעולם שותה כל כך הרבה, לאחר מכן לא מתאקפת ועושה פיפי בבית, אבל לא באופן שבורח לה קצת וקשה לה להתאפק אלא ממש שלוליות ענקיות ולא אופייניות לה, כשאר מוציאים אותץה שוב אותן השלוליות, עושה פיפי המון פעמים ביום, 3-4 בחוץ ולעתים בבית.. העניין אמוד מדאיג אותנו כיוון שמעולם לא עשתה פיפי בבית, הכמויות אותן שותה לא נורמליות, ממש ממש שותה באופן כאילו מגנה על המים, מהר בשלוקים גדולים בחוסר שליטה מלא. יש לציין שהיא ישנה המוןןןןן במשך היום (אבל זה לא משהו חדש) והאף שלה לאחרונה כל הזמן יבש עד כדי שיש לה סדקים מיובש. יש לציין שיש לה כל מיני גושים קטנים שמאפיינים(כפי שהבנתי לפי הכתוב באינטרנט) את כל הכלבים הזקנים. אני מאוד מודאגת, מאוד קשורה ואוהבת את הכלבה, היא איתי ממש לאורך כל הדרך ומאוד קשה לי לראות אותה, זה משהו חריג אצלה, לא יודעת איך אפשר לעזור ... האם זה רציני? זמני? מה יכולה להיות הבעיה? האם יש דרך לבדוק/לעקוב?
    מפחדת לחשוב שיכולה לבוא הצעת ההרדמה , כי יהיה לי מאוד קשהההההההההההה....
    אשמח לשמוע את חוות דעתך ועצותיך!
    בתודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה יכולה להיות הבעיה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתיה מרובה והשתנה מרובה

    ד''ר קרן פרץ
    24/01/2010

    שלום ורה,
    שתיה מרובה והשתנה מרובה יכולה לנבוע מהרבה מאוד סיבות וגורמים. רובם בעלי טיפול. בשלב ראשון יש לקחת את הכלבה לבדיקה אצל הוטרינר. הוטרינר יבצע בדיקה גופנית מלאה ובהתאם לממצאי הבדיקה ימליץ האם יש צורך בבדיקות נוספות. סביר להניח שהוטרינר ימליץ על בדיקת דם מלאה (ספירת דם ובדיקה ביוכימית) וכן על בדיקת שתן. בדיקות אלו יעזרו לכוון האם מדובר בבעיה בכליות, כבד, סכרת או בעיה אחרת. בהתאם לתוצאות הבדיקות והאבחנה ניתן לתת טיפול מתאים.
    אני מבינה שאת מאוד אוהבת וקשורה לכלבה אך מהתאור שלך נשמע כי ישנה בעיה רפואית אשר יש צורך לבדוק אותה. יש לקחת בחשבון שבחלק גדול מהמקרים ניתן לטפל בבעיה והכלבה תוכל לחיות המשך חיים באיכות טובה. במידה וזה לא משהו בר טיפול אולי יהיה ניתן להקל עליה. בכל מקרה אני ממליצה לקחת אותה לבדיקה בהקדם.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה בסדר?
    אוליבר
    20/01/2010

    יש לי חתול ג'ינג'י בשם אוליבר והוא בן 4 שנים. הוא חי בחוץ. רציתי לשאול לגבי המשקל שלו - 6 ק"ג
    ... האם זה בסדר? עוד משהו... הוא אוהב שמלטפים אותו אבל לפעמים שמלטפים אותו הוא פתאום מתחיל לשרוט,לנשוך, קם והולך... ??? מה אפשר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם זה בסדר?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שככתי להוסיף...

    אוליבר
    20/01/2010

    הוא מסורס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול ג'ינג'י

    ד''ר קרן פרץ
    24/01/2010

    6 ק"ג זה קצת גדול לחתול אך זה מאוד תלוי במבנה ובגודל החתול. חתול ממוצע שוקל כ-5 ק"ג אך ישנם חתולים גדולים ששוקלים 6 ק"ג והם אינם שמנים. מבלי לראות את החתול קשה לי לומר אם זהו משקל תקין עבורו.
    לכל חתול אופי משלו, יש חתולים האוהבים ליטופים ויש כאלו שפחות. יש חתולים שלא אוהבים כשנוגעים בהם במקומות שונים בגוף כגון בבטן או בגב ויש כאלו שלא איכפת להם. יש חתולים שלא אוהבים שמרימים אותם ויש כאלו שאין להם בעיה.
    כנראה שיש פעמים שהחתול פחות מעונין במגע ויש לעזוב אותו בשלב זה במנוחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכלבה שלי אכלה חתיכות פלסטיק
    שני
    18/01/2010

    שלום,

    הכלבה שלי בת כשנה וחצי שיחקה היום עם בקבוק פלסטיק קטן (כמובן שברגע שתפסתי אותה לקחתי את הבקבוק..), אחרי כשעה היא הקיאה ובקיא ראיתי מספר חתיכות פלסטיק שככל הנראה אכלה מהבקבוק.

    היא מתנהגת כרגיל, משחקת אוכלת ושמחה ולא הקיאה מאז עוד הפעם.

    האם יכולה להיווצר לה חסימת מעיים? האם עלי לקחת אותה לוטרינר או להמתין לראות את התנהגותה?

    תודה מראש,
    שני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתיכות פלסטיק

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2010

    במידה וחתיכות הפלסטיק עוד נמצאות במערכת עיכול זה יכול לגרום לחסימת מעיים חלקית או מלאה. במידה ויש חסימה סביר להניח שהכלבה תקיא/ תשלשל או תראה סימני מחלה.
    ניתן לבצע צילום רנטגן על מנת לראות האם יש אזור שנראה חשוד. במידה וישנו חשד לחסימה מומלץ לבצע סידרת בריום. בבדיקה זו נותנים לכלבה לאכול חומר ניגודי ואז מבצעים צילומי רנטגן של הבטן כל כמה שעות. בצילומים ניתן לעקוב אחר התקדמות החומר במערכת העיכול, אחר קצב הפינוי של החומר ואף לראות האם ישנם אזורים הנצבעים בצורה חריגה.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורים עם פצעים ברגליים.
    ליאת.פ
    18/01/2010

    הם כבר בני 3 שבועות. ננטשו בני שבוע ואצלינו פקחו עיניים והשיניים כבר מבצבצות.עד לאחרונה הכל היה בסדר,הינקתי אותם מטרנה במזרק ולפעמים אפילו נסחבתי עימם לעבודה,כי לא היה מי שיאכיל אותם. בכללי זה נורא מתיש. הם 5 גורים והביית כמרקחה סביב השעון.עכשיו אני על סף שבירה. יש להם פצעים בכפות הרגליים,כף הרגל חלקה ורדרדה, והזנב פצוע כאילו קרחות.
    מרחתי משחת עיניים ויוד וכלום לא עזר. בעלי כשיגלה ירצה להעיף אותם. בכלבה והחתולה בחצר שהם שלנו כשהיתה בעיה רפואית, הוא לקח לוטרינר רק לאחר שכנועים רבים.עכשיו כשהוא יודע שבסופו של דבר אדאג למאמצים עבורם. הלילה הפרדתי בינהם כל אחד בקופסת נעלים נפרדת.מה לעשות??? אני ממש אובדת עצות.זה דחוף!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גורים עם פצעים ברגליים.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת תגובה כבר זמן רב.

    ליאת.פ
    20/01/2010

    ממתינה להתיחסות ולתשובה בהקדם. תודה מראש.
    ואם כבר אז עו שאלה: באיזה גיל הגורים מתחילים לשתות מיים ולאכול מזון מוצק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורים

    ד''ר קרן פרץ
    24/01/2010

    שלום ליאת,
    קשה לי לומר ממה הפצעים נובעים. יתכן וזה נובע מהצרכים שלהם, אם הם עושים צרכים בארגז ודורכים בזה. בכל מקרה ההפרדה ביניהם יכולה לעזור במקרה ומדובר במשהו מדבק. קשה לי להמליץ על טיפול כזה או אחר מבלי לראות את הפצעים. חיטוי בבית של הפצעים עם תמיסת מי מלח (1/4 כפית מלח בתוך ספל מים פושרים) יכול לעזור לחטא ולייבש את הפצעים. יוד ומשחה לא בהכרח יעזרו כי הם עלולים ללקק את זה. חשוב לשמור שהארגז והרגליים יהיו יבשות ונקיות ולעקוב אחר הפרשות וריח רע. במידה ולא יהיה שיפור לא נראה לי שניתן יהיה להימנע מבדיקה אצל הוטרינר. יתכן ובדיקה באחת העמותות לבעלי חיים עזובים תעלה פחות.
    ניתן כבר בגיל 4 שבועות להתחיל להציג בפניהם מזון של כלבים. בגורים עם אמא לרוב מתחילם לאכול מזון כלבים בגיל 5-6 שבועות אך מאחר ולגורים אלו אין אם ניתן לנסות להתחיל קצת קודם. בתחילה רצוי להתחיל ממזון רטוב המיועד לגורים או יבש מורטב המיועד לגורים בצלחות שטוחות, בהתחלה הם ידרכו בזה ולאט לאט ללמדם לאכול. כמובן שאין להפסיק עם התחילף חלב מייד אלא רק כשרואים שהם ממש מתחילים לאכול.
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגליים אחוריות לא מתפקדות
    אלכס
    17/01/2010

    אהלן אנשים! אחותי ביקשה ממני לברר פה בארץ עם יש תרופה לחתול שלה: נתפס לו העצב בגב ושתיי הרגליים האחוריות שלו לא מתפקדות אך יש רגישות הוא בן 2.5 חודש וסוג "שוטלנדי" או שמהו כזה היא עושה לא מסגים ונותנת לו זריקות אך זה לא עוזר... אבקש את עזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2010

    שלום אלכס, האם אחותך מדברת על תרופה ספציפית, אם כן מה שמה. אם היא יכולה להסביר גם עם מה החתול אובחן זה יכול לעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום