מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיול עם כלבתמיר18/11/2009
שלום רב!
באביב הקרוב אני מתכנן לצאת לשביל ישראל(להתחיל בצפון ולהגיע עד איזור באר שבע) ואני רוצה שגם הכלב שלי יצתרף אלי.
מדובר בסביבות 15 ק"מ ליום ובכלב בעל מבנה ספורטיבי חזק במיוחד אך גם לא בשיא
שלו הוא בן 7 . רציתי לדעת אם כלב יכול לעשות את זה וגם להנות מזה, מהכרות שלי עם הכלב אני מאמין שכן אבל בכל זאת רציתי להתייעץ עם ממוחה.
אשמח מאוד לקבל תגובות .
נ.ב אין לו בעיות מפרקים/אגן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים
תמיר28/11/2009למה לא עונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיול עם כלב
ד''ר קרן פרץ30/11/2009חשוב להרגיל את הכלב למאמץ גופני שכזה בצורה הדרגתית ולהכין אותו ואת גופו. אני ממליצה להתחיל להרגיל אותו לטיולים ארוכים על מנת שיהיה בכושר במידה ותחליט לקחת אותו עימך. חשוב בטיול שכזה לדאוג לאספקת מים לכלב ובשעות החמות להשתדל להיות באזורים מוצלים. כלבים אינם מזיעים כמו בני אדם ולכן הם בסכנה למכות חום יותר מאיתנו.
אינני יכולה לתת לך המלצה על מצבו הבריאותי של הכלב והאם הוא מסוגל לעמוד במסלול שכזה ללא בדיקה שלו. אני ממליצה לקחת את הכלב לוטרינר לצורך בדיקה גופנית על מנת לודא שמצבו הבריאותי אכן תקין.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
תמיר30/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפורניים של האנבת מותר לגזור?ימית200018/11/2009
1.יש לי ארנבת והציפורניים שלה שורטות אותי וזה כואב מאוד הייתי רוצה
לדעת האם מותר לגזור לה ציפורניים??
2.יש לה צבע ירוק ברגליים ואני מפחדת לקלח אותה שלא תהיה חולה מה כדאי לי לעשות??
בבקשה ענו במהרה ימית2000* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארנבת
ד''ר סמדר טל28/11/2009אני ממליצה להפנות את שאלה זו לפורום המתעסק בחיות אקזוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול פרסי הסובל משלשולים ודימוםשרון18/11/2009
שלום,
יש לנו חתול פרסי שמצאנו לפני כשנתיים ברחוב כך שלא ניתן לקבוע את גילו בוודאות - לדעת הוטרינר הוא כבן 5.
לפני כ-3 חודשים הוא החל לשלשל באופן כמעט קבוע, פעם ביומיים שלושה ולעיתים ברצף, ובנוסף הופיע מספר פעמים דם באיזור פי הטבעת.
לקחנו אותו לוטרינר, שנתן לו זריקה (כואבת) נגד דלקת במעיים שעליה חזר כעבור 24 שעות, ובנוסף הוא קיבל תילוע וטיפול נגד פרעושים. כמו כן, הוא קיבל פלאג'יל למשך שבוע.
בסיום השבוע החתול לא שלשל אך לאחר סיום הטיפול הוא שלשל שוב והופיע שוב דימום.
מאחר והשעה היתה מאוחרת התקשרתי לביה"ח הוטרינרי, לשם לקחתי אותו למחרת והוא עבר אולטרסאונד, בדיקת צואה ושתן. לא נמצאו טפילים בבדיקת הצואה, אך המעי היה מוגדל ונמצאו 2 קשרים לימפטיים בצמוד לאחת הכליות (הכליות נראו תקינות).
ניתנו לי 3 אופציות: בדיקת אנדוסקופיה (שלפי בדיקת האולטרסאונד כנראה לא ניתן יהיה להגיע בבדיקה לאיזור המדובר), לקיחת דגימות מהאיזורים השונים ע"י פתיחת ביטנו של החתול בניתוח, או טיפול אלטרנטיבי של שינוי המזון וקבלת פלאג'יל. מאוחר יותר התקשרו להודיע לישיש לו גם דלקת בדרכי השתן.
החלטנו על הטיפול האלטרנטיבי, כך שהוא מקבל מזון היפואלרגני של רויאל קנין, פלאגי'ל 125 מ"ג 3 מ"ל פעמיים ביום, וכן כדור Oflodex פעם ביום למשך שבועיים., שבסיומם היה עלינו להפסיק את הטיפול ולראות אם ישנה מגמת שיפור.
שלשום סיימנו את הטיפול, אחרי שבוע שלא שלשל ויותר משבועיים שלא דימם. אך אתמול בערב ראינו 3 כתמי שתן בארגז החול ובכל אחד מהם נקודת דם, וכן 3 טיפות דם מחוץ לארגז, וכעבור שעה גם שלשל.
האם זה אומר שהטיפול כלל לא עזר? ומדוע יש לו כעת דימום מדרכי השתן? לפני קבלת ה-Oflodex לא היה דימום בדרכי השתן...
מה יכולה להיות הסיבה לכך?
היינו מעוניינים לקבל חוות דעת נוספת מאחר ואנחנו מאוד מודאגים.
תודה רבה מראש,
שרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים בחתול
ד''ר סמדר טל28/11/2009שלום שרון, חוסר הצלחה של הטיפול יכול לנבוע מטיפול לא מספיק או מטיפול לא מתאים או מבעיה במתן הטיפול. מאחר והסימנים חזרו אני ממליצה לחזור לביקורת ולצורך קבלת המשך איבחון/ טיפול. אינני יכולה לתת חוות דעת שניה מבלי לדעת את כל ההסטוריה הרפואית המלאה של החתול. אך לפי מה שאת מתארת אין ספק שהבעיה טרם נפתרה. מאחר והציעו לכם לנסות אופציה של טיפול שמרני, אלטרנטיבי ונראה שהוא לא הצליח יתכן ויש צורך להמשיך באיבחון הן של השלשול והן של בעיית השתן.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוכי קוואקרצופית18/11/2009
שלום רב את קוואקר שלנו קנינו לפני חודש והוא בן 4 חודשים האכלת יד הוא הרבה מנפח את נוצותיו אינו אוכל בתאבון כמו שתוכי קוואקר צריך לאכול הוא מאוד בררן שמתי לב שהצרכים שלו בצבע הרגיל ויש בהם מעין צבע לבן כמו גיר האם זה תקין ואם לא היכן יש ווטרינר ציפורים באזור חדרה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוכי קוואקר
ד''ר סמדר טל28/11/2009כדאי להפנות את שאלה זו לפורום המתעסק בחיותאקזוטיות או לרופא וטרינר מומחה לחיות אקזוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ג'אקועינת17/11/2009
שלום,
יש לי ג'אקו כבר 22 שנים, לאחרונה הוא מנפח את הזפק, בהתחלה חשבתי שזה עוד אחד מהמשחקים שלו... אבל עושה הרושם שזה כאילו הוא נושם בכבדות יותר. לא יודעת בדיוק להגדיר את זה אבל מנפח כל הזמן את הזפק עם הנשימות ( כמעט כל הזמן).
חשבתי שאולי הוא מצונן , אבל העיניים אינן דומעות והאף אינו נוזל... ובכל זאת אני מכירה אותו וזה נראה לי לאטבעי אצלו.
רצוי לציין שהוא מדבר כרגיל , נדמה לי שהוא אוכל פחות אבל זו אולי סתם תחושה שלי ממקום ''פולני'' בגלל הזפק.
אשמח אם ישנה תשובההערכה בנושא.
תודה עינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ג'אקו
ד''ר סמדר טל28/11/2009אני ממליצה להפנות את שאלה זו לפורום המתעסק בחיות אקזוטיות או לרופא וטרינר המומחה לחיות אקזוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב פקינז-גקומזי שדה17/11/2009
שלום,
יש לי כלב פקינז בן 3 בד"כ בריא לחלוטין
לפני כחודש התחילו לו כאבים שגרמו לו לבכות ולא ללכת,לא לעלות מדרגות ולהרגיש ממש לא טוב לקחנו אותו לוטרינר ואמר שכנראה יש לו פריצת דיסק(לא עשה לו צילום) ונתן לו 2 זריקות ולטרן וזריקת הרדמה של המקום שעזרו בדיוק ל-10 ימים.
לאחר מכן מצבו הדרדר למצב של בכי נוראי במשך היום,פחד לזוז,ואי יכולת לטייל ולקחנו אותו לוטרינר אחר שעשה לו צילומים ולא ראה בדיוק מה הבעיה ונתן לו כדורים (מיום א 15.11.09)הוא לוקח את הכדורים שלא משפיעים עליו והיום בבוקר הוא היה במצב נוראי הוטרינר הציע לי לקחת אותו לצילום סיטי האם יש לכם רעיון או עצה לגבי המשך טיפולו?
אשמח מאד לקבל עזרה 0509630319 מזי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב פקינז
ד''ר סמדר טל28/11/2009מזי שלום, כלבי פקינז בהחלט נוטים לסבול מפריצות דיסק. לפני שקובעים האם מדובר בבעיה נוירולוגית, אורטופדית או כל דבר אחר יש לבצע בדיקה גופנית מלאה ובהמשך בדיקה נוירולוגית ואורטופדית. קשה לי לומר לך מה הצעד הבא הנכון מבחינה איבחונית מאחר ולא בדקתי את הכלב.
על מנת לאבחן פריצת דיסק יש לבצע צילום רנטגן של הגב, לעיתים אף עם תוספת של חומר ניגודי על מנת לזהות את מיקום הדיסק הבעייתי. לעיתים גם מבצעים סי טי. את כל הפרוצדורות הנ"ל יש לעשות כאשר הכלב מורדם על מנת שלא יזוז.
ישנן פריצות דיסק אשר הטיפול הוא מנוחה מוחלטת וישנן פריצות דיסק בהם מומלץ לבצע ניתוח. בכל מקרה ישנה חשיבות לאיבחון מהיר ומוקדם, זה יכול לשנות את סיכוי ההצלחה של הטיפול.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גור חדש דנדש :]נטלי16/11/2009
שלום לך,
קיבלתי שלשום גור קטן אני משערת שזה פינצ'ר והוא בן חודש.
האם בגיל כזה קטן הוא צריך לעשות חיסונים?
קראתי במקום מסויים שלא נותנים לו חלב, זה נכון?
ואם כן אז מה אני יכולה לתת לו לאכול ,כי בנתיים אני נותנת לו קוטג' וחלב.. והוא
אוכל ואוהב את זה.
צריך לקנות לו מזון של כלבים בהתאם לגודל שלו?
בהמשך אקח אותו לוטרינר, אך לבנתיים הפרטים האלה הם דיי חשובים לעכשיו.
תודה רבה לך (:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור חדש
ד''ר סמדר טל28/11/2009שלום נטלי, תתחדשי על הגור החדש. לפני שמתחילים בסדרת חיסונים רצוי שהגור יהיה אצלך 7-10 ימים בבית. בזמן זה תוכלי לעקוב אחריו, לראות שהוא ערני וחיוני, אוכל בתאבון, עושה פיפי וקקי ולא מקיא או משלשל. את יכולה בתקופה זו לקחת אותו לבדיקה ראשונית אצל הוטרינר. הוטרינר יוכל לבצע בדיקה גופנית ולראות שהוא בריא וכן לתת לו טיפול מונע תולעים. את סדרת החיסונים מתחילים בגיל 6-8 שבועות. חשוב מאוד לא להוציא אותו מהבית עד שהוא לא מקבל חיסונים מאחר והוא חשוף למחלות.
לגבי אוכל - את מירב התזונה שלו הוא צריך לקבל ממזון מסחרי באיכות טובה. אם בשלב זה הוא מתקשה לאכול מזון יבש את יכולה להרטיב לו את המזון עם מעט מים או מזון רטוב מקופסאות שימורים המיועדים לכלבים. בשלב זה הוא צריך לקבל מזון המיועד לגורים.
לגבי תוספות ביתיות, זה צריך להיות החלטה שלך מבחינה חינוכית אם את רוצה שהכלב יתרגל לקבל מזון של אנשים. בכל מקרה חשוב שזה יהיה רק תוספת ורוב התזונה תהיה ממזון מסחרי מאיכות טובה. יש מספר דברים שצריך להימנע מהם מאחר והם עלולים לגרום להרעלה- מזונות המכילים בצל, שום, ענבים, צימוקים ושוקלד. כמו כן, אסור לתת עצמות מאחר והן עלולות לגרום לחסימות מעיים ופציעות במעי. מזונות עם הרבה תבלינים עלולים לגרום לשלשולים והקאות. מוצרי חלב, ובייחוד חלב פרה גם עלול לגרום לשלשולים והקאות.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן במנוחה ובשינהיסמין16/11/2009
שלום,
כלבתי עוד 3 חודשים בת 14. מעוקרת ומרגישה טובה ובריאה ללא שום מחלות. שוקלת 8 ק"ג.
בשבועיים האחרונים בעת שהיא ישנה ושוכבת, בורח לה שתן על המיטות והספות.
כאשר מוציאים אותה החוצה עדיין היא עושה הרבה פיפי בנוסף, ומה שבורח לה קורה רק כשהיא נחה, שוכבת או ישנה. בנוסף, היא שותה הרבה יותר מהרגיל בזמן האחרון.
לקחנו אותה לוטרינר, שבדק אם יש לה סכרת- אין.
הוא רשם לה סירופ פרופלין 0.2 ml פעם ביום. אמר להיות איתו בקשר ולראות האם עוזר, ואם כן הוא יגדיל את המינון, ואם לא היא תצטרך בדיקות דם לראות אם יש בעיות אחרות.
בינתיים היא לוקחת כבר יומיים את הסירופ ואין שיפור. קראתי גם באינטרט וגם בעלון של התרופה שהמינון המומלץ הוא מ"ג מהסירופ על כל קילו, עד 3 פעמים ביום.
האם הוא לא נתן לה מינון קטן מידי? אני ממלאה לה במזרק את הסירופ וזה ממש מעט...
תוך כמה זמן זה אמור להתחיל להשפיע? אם לא השפיע עד עכשיו אז אולי זה לא עוזר?
אילו בעיות אחרות יכולות להסביר את התופעה? האם ניתן לטפל בהן או שיש סיבה לדאוג?
מאוד לחוצה...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתיה מרובה, ובריחת שתן
ד''ר קרן פרץ16/11/2009אינני יכולה במסגרת זו להמליץ על על מינונים של תרופות. אם הוטרינר אשר בדק את הכלבה המליץ להיות עימו בקשר בנוגע לתרופה אז כדאי לתת לו עדכון ולראות מה הוא ממליץ. לא כדאי לשנות את המינון על דעת עצמך מבלי לדבר עם הוטרינר המטפל.
לגבי בדיקות דם- בכלבה בת 14 זה ממש לא יזיק לבצע בדיקת דם מלאה. בדיקת הדם תוכל לתת מידע לגבי תפקודי הכבד והכליות שלה. ואולי התוצאות יסבירו את השתיה המרובה שלה. כמו כן כדאי לבצע בדיקת שתן מלאה.
אני ממליצה לקחת אותה חזרה לוטרינר או לחוות דעת נוספת ולקבל הנחיות לגבי המשל אבחון וטיפול.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גור פינצ'ר ננסי לא יונק חלב מהאםאלכס14/11/2009
שלום לכם
יש לי כלבה מסוג פינצ'ר ננסי בת 10
לפני שבוע וקצת היא הולידה 5 גורים...אחד מהם לא שרד וכל השאר חיים.
עברו כמה ימים ושלושה מתוך ארבעת הגורים יונקים חלב מהאם ונראים מאוד בריאים (גדלו) לעומתם יש גור אחד שהוא נשאר קטן ומסכן שלא יונק מהאם חלב ביכלל (כל הזמן נראה תשוש וישנוני)
בהמלצה ניסינו לתת לו מטרנה שלב 1...בהתחלה הוא שתה אבל אחרי יום יומיים מסרב לשתות...הוא לא יונק מהאם ומסרב לשתות מטרנה ...מה עושים?!? האחרים ממש גדלו אבל הוא נראה רזה תשוש ומסכן (אנורקסי) הוא רק ישן...
בבקשה חייב עצה
תודה אלכס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור חלש
ד''ר קרן פרץ16/11/2009גורים שהם הרבה יותר חלשים וקטנים פעמים רבות לא שורדים. אני ממליצה לקחת אותו לבדיקה אצל וטרינר על מנת לראות אם יש משהו שניתן לעשות על מנת לעזור לו. יתכן והוטרינר ימליץ לתת לגור סרום (רכיב מדמה של האמא) אשר ניתן לתת תת עורי לגור ויכול לעזור לו.
באופן כללי, תחליף חלב המיועד לגורי כלבים עדיף על תחליף חלב של תינוקות. בנוסף חשוב מאוד לדאוג לשמור על חום גופו של הגורים אבל בפרט של הגור החלש. אני ממליצה להשתמש בבקבוק חם (מגומי) עטוף בשמיכה. לא מומלץ להניח את הגור ישירות על הבקבוק על מנת שלא יקבל כוויה.
חשוב לנסות להאכילו כל שעתיים שלוש ולוודא שהוא במקום חמים ויבש.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולה עם שריטה בעיןמיצי13/11/2009
שלום, יש לנו בחצר 2 חתולות קטנות שהן אחיות ואנחנו מאכילים אותן אבל הן לא שלנו.. כאילו אין להן שבב או משהו בסגנון. אנחנו מצדנו רק מאכילים. יש לנו כלבה כך שאנחנו לא יכולים להחזיק גם אותן בבית וחוץ מזה, לא כולם במשפחה מעוניינים בכך.
עכשיו, אחת החתולות נשרטה בעין לפני כשבוע ובהתחלה זה היה נראה רע ואחר כך השתפר אבל היום פתאום יש לה דם מתחת לעין וקצת נפוח עם מעין מוגלה לדעתי בתוך העין. זה ככל הנראה נגרם לה על-ידי החתולות הגדולות שרבות איתה ברחוב. נראה לנו שהיא סובלת. השאלה היא אם קיימת אפשרות שוטרינר יראה אותה וינסה לטפל בה ללא תשלום או בתשלום סמלי? מכיוון שהורי לא מעוניינים לטפל בחתולים מעבר לאוכל, לצערי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שריטה בעין
ד''ר קרן פרץ16/11/2009לפי התאור שלך נשמע שהחתולה בהחלט צריכה טיפול רפואי. אתם יכולים לנסות לקחת אותה לאחת העמותות ולראות אם שם יש אפשרות שיעזרו לכם תמורת תשלום מצומצם יותר. אם יש לכם אפשרות אני ממליצה לא להשאיר את העין ככה מאחר והמצב עלול להתדרדר ולפגוע לה בראיה.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב לא אוכל כבר חודשייםויקי בר-אל12/11/2009
שמי ויקי בר-אל, הכלב של ההורים שלי הוא ווסטי בן 11. לפני חודשיים פתאום שמתי לב שהוא ירד מאוד במשקל וישר לקחנו אותו לוטרינר, הוא נתן לו אנטיביוטיקה ולקח בדיקת דם וצואה. שתי הבדיקות חזרו תקינות אז הוא הזמין מומחה לאולטרסאונד כדי שיבדוק אותו, המומחה אמר שהמעיים שלו ריקים לגמרי, אין לו אפילו טיפת אוכל במערכת, הוא ראה "צל" ואמר שזה או דלקת מאוד חריפה או סרטן, לדעתו דלקת, טוב שוב אנטיביוטיקה וגם סטרואידים. בזמן שהוא לקח את הכדורים נראה כאילו המצב משתפר, אבל איך שנגמר הטיפול הוא שוב הפסיק לאכול, כנראה בגלל שזה רק גורם לו לכאבים, שלשולים והקאות...אפילו בשר הוא לא מוכן לאכול. ההורים שלי החליפו לו את האוכל למשהו וטרינרי של יוקנובה, בכל מקרה הוא גם את זה לא אוכל. כבר היינו אצל שלושה רופאים, השני לקח שוב בדיקות צואה ואמר שיש איזשהו חיידק שלא אמור להיות בצואה, אבל עד שהוא הואיל בטובו לבדוק מה קורה כבר פנינו לעוד וטרינר, אז העברנו את התוצאות בפקס לוטרינר השלישי ואנחנו מחכים לאנטיביוטיקה הבאה...הדבר שבולט מאוד, מלבד זה שהוא לא אוכל...זה שהוא כל הזמן צמא, וזה נראה לי יותר בגלל יובש בפה ולא בהכרח מצמא, כי הוא כל הזמן עושה את הציקצוקים האלה של יובש בפה. ההורים שלי לא רוצים לפתוח לו את כל הבטן רק בשביל לראות אם זה סרטן, כי תכלס, אם זה סרטן אז מה אפשר לעשות, הם כבר הוציאו אלפי שקלים על כל הטיפולים והבדיקות, אז החלטתי לנסות את הפורום אולי אצל מישהו מכם זה ידליק איזו נורה מוכרת. תודה בכל מקרה-ויקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב חולה
ד''ר סמדר טל15/11/2009שלום ויקי, אני מבינה את התיסכול במעבר בין רופאים שונים אך יש לנסות לראות מה הומלץ לכם הלאה מבחינת טיפול ואיבחון. ראשית יש לברר איזה בדיקות דם נעשו- המטולוגית, ביוכימית? שנית מה זה החיידק אשר זיהו בצואה. ושלישית מה היו ממצאי האולטראסאונד באופן ספציפי.
אם כל הרופאים אמרו שהשלב הבא מבחינה איחונית זנ ניתוח על מנת לקחת ביופסיות או לראות מה יש במערכת עיכול יתכן ואין מנוס משלב זה. במידה והורייך אינם מעונינים בתהליך אבחוני זה יש לנסות כמובן טיפול תרופתי. יש לקחת בחשבון שישנם סוגי סרטן בהם ניתן לטפל.
במידה והכלב עם הקאות ושלשולים ולא מעונין לאכול יתכן וכדאי לאשפז אותו לצורך קבלת נוזלים ומתן תרופות. אם היה שיפור עם תרופות מסוימות אולי כדאי לנסות לחזור אליהם.
לצערי מבלי לבדוק את הכלב ולדעת באופן ספציפי את תוצאות הבדיקות קשה לי לאבחן מחלה כזו או אחרת.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שפם לחתולשיר12/11/2009
החתול שלי הוא בן 10 שנים.לאחרונה הבחנתי בנשירה של שיערות בודדות משפמו.
האם עליי להיות מודאגת מכך?
ומה יכולה להיות הסיבה לכך ?
בתודה מראש-שיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפם
ד''ר קרן פרץ15/11/2009השפם נושר כמו כל שערה אחרת בגוף החתול. השערות לא אמורות לנשור כולן יחד אלא כל פעם אחת אחרת. במקביל יש גם צמיחה של שערות חדשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלאש של מצלמה וחתולג'נה11/11/2009
האם יש קיים קשר בין פלאש מצלמה לבריאות החתול?
אבא שלי טוען שבכל פעם שהוא צילם את החתול הוא סבל מהקאות, אני טוענת שזה צירוף מקרים..
מישהו יכול לאשש או להפריך? :)
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלש?
ד''ר קרן פרץ15/11/2009אין קשר בין צילום עם פלש להקאות בחתול. יתכן והפלש הבהיל את החתול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורת חתוליםשיר11/11/2009
שלום...לפני חודשיים מצאתי גורה קטנה עם עיניים עצומות שהילדים של השכונה שמו אותה בארגז, הבנתי שהאם כבר לא תיקח אותה אז החלטתי לגדל אותה...היא מתה כשהייתה בת חודשיים ואני לא יכולה להפסיק להרגיש רגשות אשמה כי אני יודעת במבט לאחור שעשיתי המון טעויות..אני עובדת והיא הייתה כל הזמן לבד..גם היא הייתה בגודל כף היד שלי ואני מבוגרת, למרות שכבר הייתה בת חודשיים..אני האכלתי אותה רק בחלב ומדי פעם לפעם גבינה...האם בגלל זה היא לא גדלה וניפטרה...בבקשה עיזרו לי להבין איפה טעיתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורת חתולים
ד''ר קרן פרץ15/11/2009צר לי לשמוע שהגורה לא שרדה. גורי חתולים הם מאוד עדינים. בכל אימוץ בגיל הזה צריך לקחת בחשבון שיש סיכוי שהגור לא ישרוד מאחר והם במצב מאוד עדין. אני מניחה שניסית לעשות כמיטב יכולתך ויש סיכוי שגם אם היית עושה דברים אחרת גם אז היה סיכוי שהיא לא היתה שורדת.
בפעם הבאה כדאי אולי לקחת את הגור למרפאה וטרינרית על מנת לקבל הכוונה והדרכה כיצד להאכיל ולטפל.
אל תתייאשי, אני מקווה שבפעם הבאה יהיה יותר מוצלח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטות באוזןשירן10/11/2009
לכלבה שלי יש בליטות קטנות בקצה האוזן לא רואים אותן אבל מרגישים ...בשני האוזניים .. האם צריך לבדוק את זה אצל הוטרינר?
והשפם שלה נושר.....האם זה מסוכן?
והיא גם מתגרדת הרבה ואין לה קרציות אז אני מניחה שאלו פרעושים ...וצריך לשים לה טיפות ...
תודה:) שירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזן, שפם, פרעושים
ד''ר קרן פרץ15/11/2009אם הכלבה מתגרדת והיא לא מטופלת לפרעושים אני ממליצה לטפל בהקדם. כדאי לשים עליה אמפולות פעם בחודש.
לגבי הבליטות באוזן- האם הן גדלות, כמה זמן הן קיימות? כדאי שוטרינר יבדוק מה זה בבדיקה הבאה של הכלבה.
שערות מהשפם עלולותלנשור כמו כלשערה אחרת בגוף. הן גם גדלות לאחר הנשירה.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










.jpg)