מנסה להתאושש ממשבר אמון- אשמח לעצות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מנסה להתאושש ממשבר אמון- אשמח לעצות
    מיכל
    18/11/2015

    שלום לחברי הפורום,
    בשלהי גיל ה30, לאחר 10 שנות נישואים מאושרות וללא משברים+ שני ילדים מקסימים,
    לפני כשנה, בחיטוט אקראי בנייד של בעלי גיליתי כי הוא מנהל קשר רומנטי עם בחורה צעירה ויפה שלמדה איתו בעבר.
    לא היו כל סימנים מקדימים, הזעזוע וההלם היו מטלטלים וקשים מנשוא.
    לאחר שיחה נוקבת וגם לפי מה שראיתי בהודעות הבנתי כי הקשר לא כלל מפגשים ומגע פיזי אלא 'רק' הודעות רומנטיות ושיחות טלפון במשך כחודשיים.
    ברור היה שבגלל מעידה שכזו לא מפרקים את המשפחה הנפלאה שלנו אלא ממשיכים הלאה ומתגברים על המשבר.
    בתקופה שלאחר הגילוי הזוגיות בינינו פרחה, הן במישור הרומנטי והן בקשר הפיזי.
    בחודשים שלאחר מכן הייתי בטוחה שהקשר ההוא נגמר אך כמה וכמה פעמים (לאחר שהוא הבטיח שכבר אין לו שום קשר איתה) מצאתי הודעה פה, שיחה שם.. הוא טען שהיא עדיין 'רודפת' אחריו והוא מנסה בעדינות 'לנער אותה'. כעבור חצי שנה דרשתי בתוקף שזה ייפסק לאלתר ואכן באותו יום הוא חסם את המספר שלה ומאז הקשר נפסק.
    מאז סיום הקשר עברה כמעט חצי שנה ועדיין אני לא מצליחה להתאושש מהמשבר-
    אני לא ישנה טוב, לא אוכלת טוב, פורצת לעיתים בבכי והכי קשה- המחשבות מטריפות אותי 24/7 ומלוות אותי לכל מקום- מה בדיוק היה שם? למה זה קרה? מי זו הבחורה? איך הוא עשה לי את זה? וכ'ו וכ'ו...
    בהתחלה שיתפתי את בעלי במה שעובר עלי והוא היה מאד מכיל, רגיש ואמפתי אך כעבור מס' חודשים ממש נמאס לו מזה והוא נהיה קצר רוח ועצבני בכל פעם שהעליתי את הנושא (הוא אף אמר שיעזוב אם אני לא מסוגלת לסלוח ולהמשיך הלאה) ולכן חדלתי לשתף אותו במה שעובר עלי וכלפי חוץ אני מפגינה שהכל מאחורי.
    אשמח מאד לקבל המלצות ממי שחווה חויה דומה- מה ניתן לעשות כדי להדעיך את התחושות הקשות הללו? האם יש למישהו המלצה על מטפל- פסיכולוגי/ פסיכיאטר/ אלטרנטיבי/ ספר שעוסק בנושא/ מאמרים/ הרצאות באינטרנט/ טיפול תרופתי... אשמח לנסות כל דבר שיעזור לי להשתחרר מהעניין ולהתקדם הלאה. (טיפול זוגי לא בא בחשבון מבחינת בעלי).
    ושאלה אחרונה וחשובה- מנסיונכם- האם אי פעם זה דועך ואפשר להמשיך בשגרת חיים שמחה ונטולת דאגות או שנגזר עלי כל חיי לסבול ממשטר המחשבות האינסופי והבלתי נסבל הזה??
    רוצה לציין שגם אני וגם בעלי מנהלים משק בית אינטנסיבי+ משמשים בתפקידי ניהול בכירים- בקיצור אנחנו אנשים מאד עסוקים, המחשבות הללו לא מגיעות משיעמום...
    תודה מראש למי שקורא ומציע,
    מיכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיכל

    אני
    19/11/2015

    חווית משבר אמון לא פשוט, בואי נניח שאת צודקת והם אכן לא קיימו קשר פיזי, לעובדה הזאת יש משמעות לא קטנה ביכולת להתגבר. במגדר הגברי הנבגד יש לעובדה זאת אפילו משמעות גדולה יותר אבל אין ספק שזה גורם ממת לכל אחד.

    התנהגותו של בעלך גם היא צפויה, בוגד שנתפס בקלקלתו מאוד רוצה לחזור כמה שיותר מהר לשגרה ולהשאיר את הנושא מאחוריו עם כל ההכלה שהוא מגלה הוא אינו באמת יכול לחוש מה מתחולל בנפשו של בן הזוג ואת התהליך שבן הזוג צריך לעבור כדי "להחלים" מהארוע ולכן אחרי פרק זמן (שמבחינתו הוא זמן מספק) הוא מתחיל לגלות חוסר סבלנות להמשך בחישתו של הנבגד בנושא.

    את שואלת מה אפשר לעשות והתשובה היא לא הרבה.

    בהנחה שבעלך אכן הפנים את טעותו והוא עושה ברמה היום יומית צעדים בוני אמון תשמרי את שאריות הפגיעה נעולים עמוק בליבך ואל תעלי את הנושא שוב פעם לעולם. העלאת הנושא מתוך רצון לנהל חיי פתיחות ושיתוף מלאים עם בן הזוג לא ישרתו הפעם את המטרה.

    לגבי הפגיעה והמחשבות, לצערי אני לא איש בשורות והפתגם הבנאלי "הזמן יעשה את שלו" נכון יותר מאיי פעם. הצלקת בנפש תישאר לעולם, לצערנו לא קיים פטנט שיוכל לעשות Erase לארוע במוח וכמה שננסה במכוון לשכוח המוח יעשה לנו דווקא ויזכיר לנו. מה שייקרה זה שעם הזמן הפגיעה בנפש תהייה יותר ויותר קהה אך המחשבות ימשיכו ללוות אותך עד יומך האחרון.

    הארוע שחווית הוא טראומה עוצמתית ולכל טראומה יש פוסט טראומה וזה מה שאת חווה.

    לגבי טיפול זוגי אני מצד אחד מבין את בעלך שלא רוצה לדוש עוד בנושא אך יחד עם זאת הייתי מצפה שיסכים ללכת ולו רק כצעד בונה אמון נוסף, אני לא יודע עם ציינת כמה זמן עבר מהגילוי אבל עם עבר יותר מחצי שנה גרירת הבעל לטיפול זוגי אכן יהיה טעות.

    מה שאני מציע לך שתלכי לטיפול לבד, לבעלך אל תספרי שזה טיפול שמטרתו להתמודד עם הבגידה ותעטפי את זה בצורך שלך בטיפול פסיכולוגי.

    לסיכום, הארוע לא יישכח לעולם רק הפגיעה תקהה עם הזמן.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום 'אני'

    מיכל
    21/11/2015

    שלום 'אני',
    תודה על תשומת הלב והתובנות, אני חושבת שהיטבת לשקף את המצב ואת שצפוי לקרות בעתיד.
    אכן כעת הוא עושה כל שביכולתו להיות הבעל האידיאלי- מפרגן, תומך, רומנטי, משתדל להיות כמה שיותר בבית, לבלות איתי, לפנק... אין לי ספק שהוא אוהב אותי, וגם אני אותו ושהיה מדובר במעידה טיפשית, שהוא מאד מאד מתחרט עליה ובהחלט יכולה לקרות כמעט לכל אחד (כן, גם לי היה יכול לקרות כזה דבר..)
    הבעיה שלי כעת היא כפולה- גם המחשבות המטריפות ו'תופעות הלוואי' שלהן כפי שהזכרתי וגם העובדה שאני לא יכולה לחלוק את התחושה הקשה הזו עם האדם האהוב והקרוב אלי ביותר.
    אני לא משלה את עצמי ויודעת שהמחשבות לא ייעלמו וזה משהו שילווה אותי כל חיי אבל הייתי מצפה שתחושות הכאב, העלבון והסבל ידעכו עם הזמן- בינתיים זה לא קורה...
    אני מקווה מאד שמתישהו זה יירגע, כרגע המציאות היומיומית שלי ממש בלתי נסבלת ואני אכן חושבת ברצינות לגשת לטיפול, מתלבטת איזה סוג טיפול/ איזה מטפל יהיה הכי טוב למצב הזה.
    מאחלת לכל הגולשים שמשוטטים פה חיים טובים ומאושרים..

    נ.ב.
    האם אתה איש מקצוע?/ מדבר מתוך נסיון אישי?/ מכיר מקרים כאלו מקרוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל היקרה

    אני
    21/11/2015

    איני איש מקצוע ולא חוויתי זאת באופן אישי.

    אני אדם רגיל, נשוי, שמתעניין מאוד בנושא מההבט הפסיכולוגי והחברתי שלו, קראתי הרבה חומר בנושא וגם למדתי לא מעט מהפורום הנוכחי ומהאנשים שכותבים בו. כמובן שגם אני ככל אחד בתוכי חושש מהארוע הזה שמהווה קו פרשת מיים בחיים של כל זוג.

    לבן זוגך תפקיד מאוד משמעותי בתהליך ההחלמה שלך. את מה שקרה את יודעת ושניכם מבינים שאת מה שנעשה למרבה הצער לא ניתן להשיב לאחור.

    על בן זוגך לנקוט צעדים בוני אמון ולהשית על עצמו וביוזמתו מגבלות (לדוגמא: התנתקות מרשתות חברתיות) לגלות שקיפות מלאה בכל התנהלותו (מתי חוזר, זמינות מלאה בטלפון), כמובן שהטלפון שלו לא נעול ואת יכולה להסתכל בו, יש לכם חשבון אימייל משותף, אין יציאות לבד עם חברים ועוד כהנה וכהנה.

    אני יודע שזה נשמע דרקוני ונורא וזוג נורמלי לא יכול וצריך להתנהל כך, אבל השתנתה נקודת העבודה, אתם אינכם זוג רגיל, אתם זוג בתהליכי שיקום של משבר אמון קשה ביותר. אני יכול להבטיח לך שכאשר האמון אט אט ייבנה מחודש ניתן יהיה לחזור פחות או יותר למסלול רגיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל היקרה המשך

    אני
    21/11/2015

    חבל שלא השכלתם מייד אחרי הגילוי ללכת לטיפול זוגי שמהווה מקום בו ניתן לפתוח וללבן את מה שקרה בסביבה תומכת, מבוקרת, מכילה ובפיקוח של איש מקצוע שידאג שהארועים לא ייצאו מכלל שליטה. אך מאחר וכבר חזרתם לחיים רגילים פחות או יותר הגירוד של הצלקת לא יתרום לבריאות החיים הזוגיים שלכם.

    אני מניח שהמחשבות באות לך בעיקר כשאת לבד, בנהיגה, לפני שאת נרדמת, בהחלט ייתכן שאת צופה בסרט ואיך שהוא יש נגיעה לנושא הדברים צפים ועולים, מקומות וארועים מזכירים לך. את מעסיקה את עצמך במה עוד קרה שם, אלו דברים נוספים את לא יודעת, האם היו אחרות? כל אלו הנם תסימינים של פוסט טראומה.

    מה אפשר לעשות:

    מאחר ועם בעלך רצוי שלא לפתוח את הנושא, דברי על הנושא והתחושות שלך עם חברה טובה שיודעת להמתיק סוד.

    תבלו הרבה זמן איכות ביחד, צאו לפחות פעם בשבוע לסרט, לשתות באיזה בר, מסעדה. יש הרבה פעמים אצל הנבגד רצון להתכנס, להתבודד, להשתבלל לא לראות חברים ואפילו משפחה (סוג של להגן על הקן) זה בסדר, אך לאט לאט כדאי לחדש את המגע והיציאות עם חברים. צאו לנופש רק שניכם ועשו דברים שיזכירו וישחזרו את התקופה בה הכרתם והתאהבתם.

    תשתדלו לעשות דברים אפילו בנאלים ביחד כמו קניות, לקחת את הילד לחוג ועוד כאלו דברים.

    וכמו שאמרתי הכאב הנורא שבליבך יקהה עם הזמן ובמקום הסכין החדה שמפלחת את קרבייך תחושי תחושה עמומה. לא אשלה אותך, הנושא לא יימחה לעולם אבל תוכלי לחיות חיים טובים ומספקים למרות הפגיעה שחווית.

    לא הייתי כרגע הולך למטפל המתמחה בטיפול זוגי מהטעם הפשוט שאת לבד. פסיכולוג קליני אצלו תוכלי לפתוח ללא חשש את ליבך, תחושותייך ופחדייך יהיה מספק. הוא יוכל להכיל אותך ולתת לך כלים ונקודות מבט שכרגע במצבך אינך יכולה לפתח בעצמך.

    אם לאחר זמן המחשבות יהיו בלתי נסבלות ניתן יהיה לשקול טיפול בהיפנוזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מיכל

    אנונימית
    19/11/2015

    לדעתי את מפספסת הזדמנות ואני אגיד לך למה.
    לבגידה של אחד מבני הזוג יכולות להיות הרבה סיבות - שעמום, התרחקות, הזנחה, דחייה שמתפתחת עם הזמן, אהבה שמתה, ועוד. נכון יש כאלו שמדברים על ׳הזדמנות׳ אבל לדעתי זה סתם תירוץ למישהו שלא משתלט על היצר שלו.
    דבר אחד בטוח- מי שבסופו של דבר מבצע את הבגידה הוא הצד החלש והפחדן וכשהוא מוצא שותף או שותפה שממלאים את מה שהוא חושב שחסר לו- הוא פשוט עושה את זה.
    אין סיכוי שתצליחי לשקם את משבר האמון לבדך, משום שהבעיה מלכתחילה לא היתה בך- הוא זה שבגד, הוא זה שלא הצליח להשתלט על עצמו ועל יצריו ועל ההרגשה ה״טובה״ שנתנו לו הסמסים, וההיענות אליו במיוחד שאת כותבת שהוא לא מצליח לסיים את הקשר עד שאת לא דורשת בתוקף (ואני בספק גדול אם אכן לא היתה פגישה או מין ביניהם אלא אם כן הגילוי שלך היה בשלב מוקדם שהם פשוט לא הספיקו להיפגש).
    את מתארת מצב שבהתחלה הוא מוכן להקשיב ולהכיל ובהמשך מאבד את הסבלנות וההכלה ואפילו ״מאיים״ שיפרד אם תמשיכי להזכיר את זה. זה נשמע כמו אדם שכמה שהוא אומר שהוא מצטער או מתחרט לא באמת מוכן להודות ולהתעמת עם הבעיות האמיתיות שלו כאדם ושלכם כזוג.
    עד כמה שהחוויה המטלטלת והנוראה- הידיעה הברורה שהוא בגד בך היא מזעזעת - אם את באמת רוצה לשנות ולהבטיח לעצמך ולכם כזוג חיים טובים יותר בעתיד- את חייבת להבין שיש בזה הרבה עבודה. (אני מתנצלת אם אני מייאשת אותך אבל חצי שנה זה ממש לא הרבה זמן, אין תוקף לתהליך והוא יכול לקחת חודשים).
    אם את באמת רוצה לשקם את האמון ולחיות בלי חששות שיום אחד הוא יבגוד שוב תאלצו לעשות את במשותף. זה יכול להיות בטיפול זוגי שבמהלכו תצליחי לשקם את האמון.
    במילים אחרות- לא תצליחי לשקם אמון שלא את שברת מלכתחילה...
    מה שבטוח- אם אכן תישארו ביחד בסוף התהליך הנישואים הזוגיות והיחסים שלכם לעולם לא יהיו אותו דבר וזאת ההזדמנות שלך לבנות וליצור משהו אחר ונכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצטרף לדעתה של אנונימית,

    אילן
    20/11/2015

    כן, אני גם די בטוח שהיה שם הרבה יותר מ"שיחות".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנסה להתאושש ממשבר אמון- אשמח לעצות - תגובה

    יששכר רוטרי
    19/11/2015

    שלום מיכל
    צר לי על מצבך, אני מאמין שאוכל לעזור לך. אינך יכולה להמשיך בדרך הזו שמא תתמוטטי. אסור לך לסבול כך, שכן זה יפגע בבריאותך הנפשית ואף הגופנית.
    רוטרי יששכר מומחה לזוגיות מתגמלת , למיניות האדם, ולטיפוח האהבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו