פורום נוירוכירורגיה, ניתוחי ראש - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות CT ראש/מח
    רמי פייגלביץ
    12/11/2008

    לאשתי בוצע CT מח/ראש עם חומר ניגודי כל הממצאים תקינים (לא הודגם ממצא פאטלוגי תוך מוחי ) יחד עם זאת יש שורה נוספת : קלבריה - מודגם מוקד סקלרוטי בקליבוס משמאל . אם אפשר לקבל הסבר למה הכוונה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות CT ראש/מח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי רמי,

    פרופ` אייל יצחיאק
    12/11/2008

    קשה לחוות דעה על ממצא מסוג זה בלי לבדוק את הצילומים.
    קרוב לודאי שמדובר במוקד מסויד בעצם שהוא חסר משמעות קלינית, אך בכל מיקרה הייתי מראה את הצילומים לרופא מומחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRI
    עדי ב.
    10/11/2008

    שלום רב, עברתי בדיקת MRI עקב ארועים של הבהובים בעיניים, הרדמות לשון ובעיה זמנית בדיבור, בתשובות נכתב- בסדרות T2 ו FLAIR מודגמים מוקדים זעירים תת קורטיקלים בחומר הלבן באונות הפריאטליות שאינם ספציפיים. האם התשובה מדאיגה? האם יכולה להסביר את האפשרות שהעלו מס' רופאים שהתופעות מהן אני סובלת הינן מגרנות? את הבדיקה עשיתי ללא ועם הזרקת גדוליניום. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי עדי,

    פרופ` אייל יצחיאק
    10/11/2008

    הממצאים שהודגמו ב-MRI הם כפי שכתוב בתשובה ממצאים לא ספציפיים, יש לחברם לתלונות ולממצאים בבדיקה. לדעתי עליך לפנות לנוירולוג על מנת שיעריך את מצבך ויציע טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניקוז נוזלים לאחר ניתוח
    דליה
    07/11/2008

    עשו לאחותי ניתוח להורדת גידול בראש , במהלך האיישפוז נדבקה בחיידק ויש לה זיהום בראש , שמו לה צינורית פנימית לניקוז נוזלים , נשארו לה עוד 10 ימים להיות עם הצינורית ואז הוא ישאיר אותה ללא הצינורית 48 שעות ואם במידה הנוזלים חוזרים אז הרופא טוען שהוא ישאיר לה את הצינורית לצמיתות , איך אפשר למנוע מהגעה למצב הזה ולמי לפנות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניקוז נוזלים לאחר ניתוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניקוז??

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    08/11/2008

    דלית שלום

    האם כוונתך לשנט????

    לא כ"כ ברור לי סדר ההתרחשות שהרי בזמן זיהום לא מוכנס גוף זר נוסף????????

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה ימים אחרי הניתוח התפתחה דלקת

    דליה
    20/11/2008

    ויש בעיה עם הנוזלים שהמוח מייצר. חיברו צינור עם שקית שמחוברת אליה, אותה מחליפים מדי כמה שעות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנט קבוע?????

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    23/11/2008

    דליה שלום

    כאשר יחלוף הזיהום תערך הערכה מחודשת של הרופאים וזאת ע"י סגירת הנקז הזמני.

    במידה ונוזלים יצטברו ויגדל לחץ על רקמת המוח יהיה צורך בנקז קבוע.

    אין אפשרות מוקדמת לדעת מה תהיה תגובתה של רקמת המח לזיהום.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח מנינגיומה
    רינת
    06/11/2008

    שלום רב, אבי נותח לפני 4 ימים בראשו ניתוח להסרת גידול מסוג מנינגיומה בגודל של כ- 6 ס"מ אשר היה ממוקם בחלק השמאלי העליון של מוחו. הגידול היה "מרוח" (לפי דברי המנתח) על החלק הקשור לתפקוד מוטורי של יד ורגל והוסר כמעט ברובו. לפני הניתוח נאמר לנו כי יש סיכון כי החלק הימני יייחלש כתוצאה מהניתוח, (בעיקר דובר על יד ימין) אולם התפקוד יחזור בהדרגתיות, ואולי אבי יזדקק לשיקום. אבי התעורר במצב טוב מן הניתוח שארך 4 שעות אולם משותק לחלוטין ביד וברגל ימין. הנוירוכירורג אומר כי הוא אופטימי לגבי השתקמות של הרגל, וכי דרושה הרבה סבלנות. בינתיים אנו מנסים לעודד את אבי להזיז את גפיו, ולעיתים רחוקות יש תזוזות מינימליות באגודל ובפיקת הברך. התחושה של כולנו קשה מאוד. אני חייבת לציין כי החתך בראש מגיע כמעט מאוזן אל אוזן. אבי הפך מאדם עצמאי לחלוטין לאדם תלותי שלא מסוגל לתפקד כלל בלי עזרה מסביב לשעון. אנו מחכים שיישלח לשיקום (כנראה בית לווינשטיין). אנא ענו לי, האם לאור ניסיונכם קרו מקרים דומים בהם מנותחים התאוששו ושבו לתפקד בצורה מלאה או חלקית בגפיהם? האם מצב זה נגרם בשל הנפיחות הקיימת במוח לאחר ניתוח שכזה? מה סיכויי ההשתקמות? כמה זמן אורך השיקום? מתי יודעים כי אין יותר תקווה? אבי בן 76 ובנוסף לכל גם עומד לעבור הקרנות בעוד 6 שבועות בשל גידול סרטני במיתר הקול (קרצינומה). אבא עבר 2 לילות לאחר הניתוח 4 פרכוסים קלים בהם הזיז את הראש ואת כתף ימין עד הזרוע, האם זה מעיד על יכולת מוטורית כלשהיא? סליחה שהארכתי בדבריי, אנא תשובתכם המהירה תודה רינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח מנינגיומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי רינת,

    פרופ` אייל יצחיאק
    06/11/2008

    צר לי לשמוע כי הניתוח של אביך לא הסתיים כמצופה.
    דעי כי מדובר בניתוח מסובך ביותר ולעיתים קיים קושי רב בהפרדת הגידול מהמח, קושי שאנחנו המנתחים לא יכולים לחזות.
    קיימים מספר סוגים של טראומה שיכולה להיגרם למח לאחר ניתוח מסוג זה הראשון הוא זעזוע שנגרם לתאי העצב במהלך הפרדת הגידול מהמוח, השני הוא נזק לכלי דם והיווצרות של אוטם ורידי או עורקי.
    קשה לי להעריך את היכולת והרצון של בן 76 עם רקע רפואי מורכב להישתקם. כמו כן, קשה לי להעריך מה הסיבה לשיתוק אצל אביך, לא הייתי שותף לניתוח ולא צפיתי בהדמיה, אבל דעי כי יש חולים רבים שמשתקמים לאחר מצב מסוג זה. יש להישאר אופטימיים ולהמתין, אתם עדיין קרובים מדי לניתוח והזמן יעזור לנו להבין מה קורה במוחו של אביך.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    רינת
    07/11/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CT או MRI
    דנה
    05/11/2008

    לפניכ-3 שבועות בני בן ה8.5 נפל מקומת קרקע למרתף ונחבל בראשו. לדברי הרופאים כתוצאה מהחבלה יש לו שני שברים בגולגולת,סדק ודימום פנימי מצד שמאל. מיד כשהגענו לביח בוצע לו CT ראש ובטן וכעבור שעתיים CT נוסף -ביקורת כדי לדעת האם הדימום גדל וכמה.לדבריהם הדימום בתחילה היה 0.6 ס"מ וגדל ל-0.9 ס"מ. החלטתם היתה שלא לבצע התערבות כירורגית וביצעו מעקב אחר הקליניקה של הילד שנראתה תקינה (דיבור, זיכרון,ערנות וכד'). נכון להיום עלינו לבצע ביקורת נוספת ואנו עומדים בפני דילמה האם לבצע CT נוסף (רביעי במהלך החודש) או לחילופין ביצוע MRI בהרדמה כללית (אושר ע"י הרופא)? ברור לנו שבCT יש קרינה שאין בMRI אך מה לגבי ההרדמה והחומר שמוזרק לגוף ( בMRI). אודה לתשובתכם בהקדם דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    CT או MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי דנה

    פרופ` אייל יצחיאק
    06/11/2008

    אין לי תשובה ברורה. קשה לשקול בין נזקי ההרדמה לבין נזקי ה-CT.
    אצלנו נוהגים לעקוב עם CT.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ בבקשה
    טל
    05/11/2008

    שלום לרופאים רציתי לבקש את דעתכם בנושא שמטריד אותי זה זמן רב. תקופה לא קצרה אני סובל מידי כמה ימים ולרוב אחת ליום-יומיים מ"התקף" של עייפות רבה, לפעמים חולשה בעיקר בגפיים ותחושה של עיניים מאוד עייפות הנוטות להיעצם כשלפעמים מצטרף לכך דמעת בעיניים (בעיקר בעין ימין). מידי פעם התקפים של קפיצות כמו בהלה לשניה, טיפה חוסר יציבות ועצבנות שמונעת ממני להשאר במקום אחד רגוע, לפעמים בעיקר בשעות הערב, נרדם לשניה מול הטלויזיה ומתעורר בפתאומיות אחרי מספר שניות עם הרגשה כאילו של הבלה או הרגשה של מאין איבוד שליטה. (לציין כי התופעה הזו כמעט ולא מתרחשת כאשר הולך לישון במיטה). מידי פעם, תחושה של צוואר תפוס או עם תנועה שגורמת לכאבים בצוואר ותחושה כאילו תחושות החולשה וחוסר השקט נובעות מהצוואר והחלק האחרוי התחתון של הראש. (קורה שבזמן אי שקט, אני מנענע מעט את הראש לצדדים כדי כאילו להעיר את הגוף ולהחזירו לקצב). בדיקות שגרתיות תקינות פחות או יותר, פרט לכולסטרול מעט גבוה (בסביבות 230, HDL כ-46, LDL כ-150), סוכא מעט גבוה (בסביבות 110), בלוטת טריס תקינה, B12 כ-280, חומצה פולית כ-12). יותר מבירור זה לא ביצעתי ולא נשלחתי ע"י הרופא. האם עלי לבקש בירור יותר ספציפי ?, ממוקד לאיזה כיוון ? האם יש מקום לביצוע MRI/CT של הראש, האם עלי לדרוש ולהתעקש על בדיקות אלה ? והיתכן כי סממנים אלה נובעים מבעיה באזור זה ? האם יש לכם עוד המלצות קונקרטיות לבירור מאחר ואיכות החיים שלי לא משהו, בעיקר בתקופה בה קיימות התופעות וגם בין לבין בגלל המחשבות לגבי הגורם להן. אני אודע לכם על כל עיצה ותשובה מפורטת ככל האפשר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יעוץ בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי טל,

    פרופ` אייל יצחיאק
    05/11/2008

    אתה מתאר תלונות שקשה למקדן לפתולוגיה ספציפית, הייתי ממליץ על המשך ברור על ידי רופא פנימאי ועל ידי נוירולוג.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיתוקים לאחר ארוע מוחי
    שולה
    04/11/2008

    שלום ותודה לכל המשיב, בעברי למדתי שיש אחוז מסויים מאנשים העוברים ארועים מוחיים הסובלים משיתוק באותו צד של אזור הפגיעה במוח בהשוואה לרוב המקרים בהם השיתוק הוא בהצלבה לאזור הפגיעה, 1. אשמח לדעת סטטיסטיקה של ושכיחות של התופעה (בכמה אחוז מהמקרים מדווח על התופעה) ואת ההסבר המדעי לכך. 2. אשמח לקבל מקומ/ות בהם יש תיעוד לתופעה ומחחקרים סטטיסטים המציינים את שכיחות התופעה באוכ' ואת ההסבר. תודה רבה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיתוקים לאחר ארוע מוחי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי שולה

    פרופ` אייל יצחיאק
    04/11/2008

    אנא פני לפורום לנוירולוגיה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    לימור
    04/11/2008

    מהם הסימנים של התקף אפילפטי ? בני, בן 21, התעלף לאחר מכה חזקה באצבע. בעקבות הנפילה,שבר את האף ואת השיניים. הוא התעורר תוך מספר שניות ובכוחות עצמו עבר ממצב שכיבה למצב ישיבה. בעקבות אירוע זה, עבר 2 בדיקות EEG, EEG בשינה, TILT TEST , CT , MRI , לב ECHO והולטר. כל הבדיקות תקינות אולם הרופא הצבאי רוצה להמליץ על הורדת פרופיל באמתלה של 'התקף אפילפטי חד פעמי'. האם ייתכן מצב של התקף כזה אם האירוע נמשך מספר שניות בלבד ? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי לימור

    פרופ` אייל יצחיאק
    04/11/2008

    אנא פני לפורום לנוירולוגיה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אונה מצחית פרונטלית
    דליה
    01/11/2008

    אדם שניפצע בתאונת דרכים (ביוני)נותח וניפגע באונה המצחית ,יש לו בעיות קוגנטיביות קשות, נימצא בשיקום אך לא טיפול מספיק שם.כמה שאלות: האם בכלל ניתן לשקם מצב שכזה? המנתח אמר שרק אחרי שנה אפשר לדעת אם היה תהליך שיקום טיבעי למוח זה נכון? האיש מתנהג כמו בעל פיגור קל למרות שהאינטיליגנציה נישמרה ,אמרו לנו שיתכן שיהפך לאלים איזה סימנים יש לכך? בינתיים האיש שקט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אונה מצחית פרונטלית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבלנות

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    02/11/2008

    ידוע שפגיעות באונות מצחיות במיוחד דו צדדי יכול לגרום הפרעות התנהגותיות קשות .

    נכון הדבר כי רק אחרי תקופה ממושכת של שיקום ניתן לאמוד את מצבו של המטופל.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדן חוש ריח וטעם
    לאה
    31/10/2008

    שלום, אימי עברה ניתוח ראש להסרת מנינגיומה לפני מספר חודשים. כשבועיים לאחר הניתוח היא איבדה חוש ריח וטעם. ביקורים אצל רופא אף אוזן גרון, ושימוש בתרסיסים לא הועילו. האם יש דרך לשפר את המצב? בדיקות שניתן לבצע? תרופות? תודה, לאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובדן חוש ריח וטעם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מהו האזור שבו נמצאת המנינגיומה?

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    02/11/2008

    לאה שלום
    יש אזורים שבהם כריתת המנינגיומה תגרום להפרעה שאת מתארת.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדן חוש ריח וטעם

    לאה
    04/11/2008

    בהמשך לשאלתי לגבי אובדן חושי ריח וטעם כשבועיים לאחר הסרת המנינגיומה. בפענוח MRI נרשם: תהליך תופס מקום פרא סגיטלי פרונטלי מימין וסביבו בצקת, קוטר 3 ס"מ. האם מיקום המנינגיומה יכל היה לגרום לאובדן חושי ריח וטעם? האם יש דרך לשפר את המצב (יש לציין שבשבועיים הראשונים לאחר הניתוח לא הייתה בעיה). תודה לאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוש ריח וטעם

    לאה
    09/11/2008

    בהמשך להודעה הקודמת, האם ניתן לבדוק כיוונים לשיפור חוש ריח וטעם. תודה, לאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי אחרי ניקור מותני
    סבטלנה לייקין
    31/10/2008

    שלום ד''ר! ב29.10.2008 עשו לי בדיקה: ניקור מותני עקב חשש ממנינגיטיס . תוצאות תקינות. אבל למחרת בבוקר התחילו כאבי גב (עמוד השדרה וכל גב), כך שכאבים גם בצבר וגם כאבי ראש(באזור רקעים) ושאני שוכבת כאבים פחות. האם זה מצב נורמאלי ? כמה זמן צריך בשביל להגיע למצב סביר? בתודה. סבטלנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניקור מותני

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    02/11/2008

    סבטלנה שלום
    תופעות לוואי של כאבי ראש אופיניות לאחר ניקור מותני.

    הדבר יכול לקחת מס ימים ,עד להצטברות מחודשת של הנוזל שהוצא.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצרות קשה של תעלת השדרה
    שרה
    30/10/2008

    שלום בעלי סובל מכאבים בגב תחתון,בישבן, וברגל. לאחר צילום MRI נאמר לנו שהוא צריך לעבור ניתוח בעמוד השדרה לשם ניקוי ותמיכה של החוליה שהתנוונה עקב היצרות של תעלת השידרה (L3-L5 ). שאלתי היא אם אין דרך אחרת שיכולה להבריא את החוליה ? אציין שהוא ניסה טיפולים אלנטרנטיבים כמו: כרופרטיקה, דיקור סיני, וטיפול במרפאת כאב שכלל זריקת אפידוראל וזה לא עזר, כיום הוא לוקח כדורים משכחיי כאבים ולא יכול להתחיל את היום בלי זה . גם ללכת או לעמוד הרבה הוא לא יכול. ל תשובתכם אודה שרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הצרות קשה של תעלת השדרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא להמתין

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    02/11/2008

    שרה שלום

    חשוב לקבל את המלצת הרופאים לענין הניתוח ,אשמח שתשלחי לי את פענוח המלא של MRI .
    האם בוצע EMG?????

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    שרה
    02/11/2008

    שלום אעביר בהמשך את תוצאות ה MRI . מבקשת פרטים לגבי הבדיקה השניה שהזכרת היא לא מוכרת לנו. כמו כן מבקשת דעה שניה מדר' יצחיאק לגבי המקרה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח MRI

    שרה
    04/11/2008

    L2-L1 סחוס הדיסקית הבין חולייתי הוגדם ללא עדות לבלט אחורי או צדדי משמעותי. L2-L3 סחוס הדיסקית הבין חולייתי הודגם ללא עדות לבלט אחורי או צדדי משמעותי. L3-L4 בלט אנולוס דיפוזי קל עם לחץ קל עם קידמת השק הדורלי. L4-L5 בלט דיסק דיפוזי לכל הכיוונים כולל פורמינלי דו צדדי . שינויים ניווניים במפרקים הפאצטליים עם סימני SPINAL STENOSIS היצורות פורמינלית ורצסלית דו צדדי. L5-SI בלט דיסק אחורי מרכזי עם לחץ קל על קידמת השק הדורלי. מבקשת לדעת על ההחלמה לאחר הניתוח ולאחר החלמה של ארבעה שבועות בבבית האם צריך שיקום או אפשר לחזור לעבודה כרגיל (בעלי קבלן בנייה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצרות ת.שדרה דר' יצחיאק

    שרה
    05/11/2008

    מבקשת את דעתך תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרה שלום,

    פרופ` אייל יצחיאק
    05/11/2008

    ראשית חשוב לציין כי הצרות תעלת השידרה היא מחלה כרונית המתפתחת לאיטה במשך שנים ורק במיעוט המקרים גורמת לחסרים נוירולוגיים. בדרך כלל מצב זה אם סימפטומטי גורם לפגיעה באיכות החיים. כאבי גב קורנים לרגליים וקושי בהליכה למרחק.
    חשוב להבין האם בעלך סובל מכאבי גב ו/או כאבי גב קורנים לרגליים. כמו כן חשוב להבין האם הוא מתלונן על קלאודיקציה לסרוגין (קושי בהליכה למרחק).
    טרם ההחלטה על ניתוח יש להעריך את מידת הסבל של בעלך, לערוך בדיקה נוירולוגית על מנת שנדע האם יש כבר נזק עצבי והלעריך את ההדמיה (MRI, צילומי רנטגן וכו').
    לדעתי אם אין חסר נוירולוגי ולא הגעתם למצב שעקב הסבל "חייו אינם חיים" אין כל דחיפות בניתוח.
    לגבי השאלה איזה ניתוח צריך, התשובה תלויה בכל ההערכה שפורטה לעיל. יש צורך להתאים את הניתוח למחלה ממנה בעלך סובל. כמובן ששהחלמה תלויה בסוג הניתוח, גיל החולה והרקע הרפואי שלו.
    אשמח להיפגש לצורך המשך הערכה וטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    שרה
    11/11/2008

    תודה על המידע והסבלנות שהקדשתה לנו בהתיעצות עימך. הינך אדם נחמד והגון. ושוב תודה. שרה ואבי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצטברות נוזל שדרה לאחר ניתוח .
    רן ברקוביץ'
    30/10/2008

    בשישי לאוקטובר עברתי ניתוח להוצאת שני גידולים מהמוחון, עדיין בתהליכי התשקמות אבל חש בהשתפרות מיום ליום (לא ידוע עדיין מה הוציאו, עד היום אין תשובות , עדיין בבדיקה פטולוגית). חוץ מהופעת אקנה לאחר נטילת הסטרואידים, יש לי באיזור הניתוח מין בליטה עם נוזל שדרה (כשאני שוכב על הראש הבליטה מתפרסת), בקיצור רציתי לשאול תוך כמה זמן בערך זה יעלם? מדובר בימים, שבועות או חודשים? שאלתי בבית החולים והם אמרו לי לא לדאוג, רק במקרה שהנוזל מתפרץ החוצה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבלנות

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    02/11/2008

    רן שלום

    המלצות שקבלת נכונות ,הדבר יכל להמשך עד מס שבועות,

    רפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    חן
    29/10/2008

    אני בת 39. יש לנוירולוג שבדק אותי חשד למיאסטניה גרביס בגלל חולשה קשה בשרירי העיניים. בתוצאת בדיקת נוגדנים לאצטילכולין נרשם 0.2. רופא המשפחה אמר שזו תוצאה תקינה ( עוד לא חזרתי לנוירולוג). הגיוני? האם יש נוגדנים בכמות מועטה מסיבה אחרת שאינה מיאסניה? ושאלה שנייה: נשלחתי גם לבדיקת (EMG (single fiber. הבנתי שבהך הבדיקה יש החדרת מחטים וגירוי העצב. האם יש סכנה כלשהי בבדיקה זו? האם אירעו מקרים שנותר נזק כלשהו עצבי או לשרירים ?("טיקים" , הרדמות אזור או אחר?) האם הבדיקה כואבת?? עד כמה הבדיקה הזו מהימנה בקשר לאבחון מיאסטניה? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי חן,

    פרופ` אייל יצחיאק
    29/10/2008

    פנית לפורום לנוירוכירורגיה, אנא פני לפורום לנוירולוגיה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנגיוגרפיה או MRA
    ליאורה יצחק
    26/10/2008

    שלום, בעלי, בן 26, סובל מתחושת נימול בצידי הירכיים עד כי לעיתים אינו מסוגל לתפקד במאמץ גופני. בדיקות מרובות ביניהן CT של עמוד שדרה גבי ומותני ו- MRI של כלי הדם בעמוד השדרה מצאו שיש חשד קל לפריצת דיסק, אף שזו לא אמורה להשפיע על התחושה ברגליים לפי הרופאים. גם נמצאה מלפורמציה של כלי דם בבסיס הגוגולת והועלתה השערה (פרופ' י. שדה) כי משם נובעת הבעיה, בחוסר זרימת הדם התקינה בעמוד השדרה. ההמלצה הייתה לערוך צנתור שהיא בדיקה לא פשוטה וכוללת עוד קרינה... (נערכו כבר 5 בדיקות CT וצילומי רנטגן אחרים בעבר). השאלה היא, האם בדיקת MRA, יכולה לתת את אותן התשובות כמו הצנתור? אם יש צורך, אשמח מאוד אם תוכל להפנות אותנו לרופא שיוכל לתת לנו תשובות לשאלות. תודה רבה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנגיוגרפיה או MRA

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי ליאורה,

    פרופ` אייל יצחיאק
    26/10/2008

    קיים קושי רב במתן תשובות והמלצות רפואיות ללא הכרת כל פרט במהלך המחלה וההדמיה.
    במיקרה שלכם נראה לי כי צינתור אצל רופא מומחה בטיפול נוירואנדווסקולרי יכול לשפר את האבחנה ולהציע טיפול במלפורמציה למרות שאיני בטוח שהתלונות מתאימות להפרעה מסוג זה בכלי הדם.
    ניתן לפנות אל פרופ' כהן בהדסה עין כרם, דר' בקון בתל השומר או דר' מימון באיכילוב.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום