פורום נוירוכירורגיה, ניתוחי ראש - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בצקת לאחר ניתוח ראש
    ז'קי
    25/06/2008

    ביתי עברה ניתוח ראש עקב תיסמונת נדירה , אנחנו שבוע אחרי ניתוח ועדיין עם בצקת ענקית בראש האם זה טיבעי ? וכמה זמן הבצקת עלולה להשאר ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בצקת לאחר ניתוח ראש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היכן הבצקת?מוחית/תוך גולגולתית.

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    30/06/2008

    שלום רב

    נפיחות של רקמות רכות חוץ גולגולתיוית נספגות ונעלמות מאוד באיטיות.

    רפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בצקת בראש

    ז'קי
    04/07/2008

    אנחנו שבועיים וחצי אחרי עדיין הבצקת באותו מצב ביתי עברה ניתוח להפיכת הדורה עקת תסמונת מויה מויה והנפיחות נראת לעיין הנפיחות היא לא מוחית תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    טינה
    25/06/2008

    אני לאחר לידה יש לי תינוקת בת 7 חודשים לאחרונה יש לי כאבים וחולשה בזרועות הידיים ובכפות הידיים עד כדי כך שאני מפחדת להחזיק אותה שלא תיפול לי אני לחוצה ומפחדת. אנא עזרתכם. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נבדקת?

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    30/06/2008

    טינה שלום

    חשוב להבדק ע"י רופא ולאבחן את מקור החולשה אם אכן זו קיימת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול בראש
    יונית
    22/06/2008

    שלום רב,

    עקב הדרדרות מהירה, אובדן הדיבור ובילבול אושפז אבי בבית חולים. בדיקת CT הראתה שיש לו גידול בראש. כרגע הוא מקבל טיפול בסטרואידים ובהקרנות. האם יכולת הדיבור תחזור לו בהמשך הטיפול? מהם הסיכויים? והאם הטיפול ימנע את הצורך בניתוח ראש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידול בראש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליונית שלום

    ד''ר עוזי בן דוד
    24/06/2008

    חסרים פרטים כמו גיל, סוג הגידול החשוד (ראשוני או גרורתי ולפי ההדמיה), מס' הגידולים ומיקומם, מצב תפקודי לאחר הטיפול בסטרואידים.
    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסימטרית של חדרי המוח
    סיגל
    19/06/2008

    שלום נשלחתי לבצע CT מוח בשל כאבי ראש לא היה ממצא חריג מלבד" הרחבה קלה אסימטרית של חדרי המוח הצדדיים, הימני רחב מהשמאלי" ובקשה להמשך בירור מה זה אומר? בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אסימטרית של חדרי המוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסיגל שלום

    ד''ר עוזי בן דוד
    21/06/2008

    הממצאים שתארת לא אומרים הרבה מכיוון שכולים להיות וריאציה של מצב נורמלי אך גם בקונטקסט לא תקין. יש להראות הצילומים לנוירולוג או נוירוכירורג. ברור נוסף יכול להיות:
    בדיקת קרקעית עיניים. בדיקת מדידת לחץ בניקור מותני ו/או MRI מח.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב
    א
    18/06/2008

    אני בהריון שבוע 40.
    לפני כשבועיים התחלתי להרגיש אטימות באוזניים ולפני כמה ימים הרגשתי טשטוש ראיה קל.
    נבדקתי עלידי ניורולוגים שונים וגם אף אוזן גרון ורופא עיניים. אף אחד מהם לא מצא את הבעיה.
    אני לא סובלת מכאבי ראש ( כמו כולם מידי פעם).
    אין לי הקאות והלחץ דם תקין.
    אני מאוד מפחדת אולי מדובר בגידול.
    השאלה האם אלו הסימפטומים ואם באמת היה מדובר בגידול הרופאים היו מעלים חשד או שקל לפספס את זה?
    אני נורא בלחץ ואני לקראת סוף הריון.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום רב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא' שלום

    ד''ר עוזי בן דוד
    19/06/2008

    תסמנייך אינם קלסיים כלל לגידול בתוך הגולגולת.
    אם בדיקת קרקעית העיניים תקינה והתסמינים לא מחמירים ממליץ לחכות לאחר הלידה בשאלה של ברור הדמייתי (למרות שבדיקת MRI ניתנת לביצוע בהריון).
    ניתן בינתיים להתייעץ גם עם נוירולוג.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביקור אצל ניורולוג

    א
    21/06/2008

    בנדקתי על ידי ניורולוג בבית חולים קפלן וגם בקופה. שניהם ביצעו לי בדיקה גופנית (רפלקסים וכל הבדיקות השגרתיות שהם עושים) . שניהם אמרו לי שאין שם משהו מסוכן.
    יש לי בימים אחרונים כאבי ראש עוברים וחוזרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא'

    ד''ר עוזי בן דוד
    21/06/2008

    תעשי בדיקת קרקעית עיניים ואם תקינה אז בהצלחה בלידה והמשך ברור כאמור לאחר מכן.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ושאלה קטנה

    א
    22/06/2008

    בדיקת קרקעית העין תקינה לחלוטין. מטריד אותי הקטע של האוזניין הן סתומות אבל אני שומעת רגיל כלומר אין שום ירידה בשמיעה. האם יש קשר בין כאבי ראש לזתימות באוזניים? האם זה יכול להיות משהו מסוכן? תודה וסליחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRI
    נעם
    18/06/2008

    שלום לרופא

    יש לי מספר שאלות, מקווה שאיענה, ואני מודה על הסבלנות.
    נשלחתי (בן 33) ע"י נוירולוג לבדיקת MRI-MRA לשלילה של חסימת כלי דם או מחלת החומר הלבן במוח.
    בלי קשר לזה אני במעקב אצל אנדוקרינולוג בגלל פרולקטין מוגבר, ואף נוטל פרילק במינון נמוך.
    בביקורת אצל אנדוקרינלוג יידעתי אותו שאני מחכה לבדיקת MRI, הוא כתב בקשה שישימו לב לאיזור ההיפופיזה.
    הגעתי לבדיקה והראיתי את הדף הנוסף ואמרו לי שזה בלתי אפשרי מאחר והבדיקה תוכננה בפרוטוקולים אחרים המתאימים לבקשת הנוירולוג ולא ספציפיים לאיזור ההיפופיזה, ובכל מקרה יעבירו את הבקשה למפענח למקרה ויהיה ניתן לראות.
    תוצאות הבדיקה הן :

    MRI HEAD (-/+) CONTRAST, SELLA TURCICA :
    ASSYMETRY OF THE PITUITARY GLAND WITH FULLNESS ON THE LEFT.
    A MICRO-ADENOMA IS NOT EXCLUDED.
    OTHERWISE NEGATIVE.
    MRA CIRCLE OF WILLIS:
    WITHIN NORMAL LIMITS.

    א. האם זה שולל בוודאות אירוע מוחי חולף גם אם היה לפני כשנה ? (אז היו עיקר התופעות המחשידות)
    ב. מה המשמעות של האיסימטריה בבלוטה ? (אני מבין שאף שבדיקת MRI היא הבדיקה הכי טובה שיש עדיין אין אבחנה וודאית)
    ג. האם הבדיקה טובה ומדוייקת גם אם לא נעשתה ספציפית (ובפרוטוקולים המתאימים) לאוכף התורכי ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא נעים שמדלגים עלי בשיטתיות, אבל..

    נעם
    19/06/2008

    נראה לי שאחיה עם זה.
    רק חבל שמצד אחד הרופאים עושים דבר נפלא בהתנדבות לענות לשאלות, ומצד שני נוהגים איפה ואיפה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנועם שלום,

    ד''ר עוזי בן דוד
    21/06/2008

    1. MRI+ MRA מח לא שוללים מחלה של כ"ד מוחיים קטנים ולא מראים שינויים פתולוגיים קטנים מ- 2-3 מ"מ בכ"ד גדולים יותר. אגב הסיבות השכיחות ל- TIA (ארוע מוחי חולף) הן חוץ מוחיות (תסחיפים למשל).
    2. אסימטריה של בלוטת ההיפופיזה דורשת בהחלט פרוטוקול MRI מכוון לבלוטה כיוון שבלעדיו ניתן לפספס גידולים שפירים זעירים (< 1 ס"מ, מיקרו-אדנומות)
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח מוח
    מיכל
    17/06/2008

    חברתי עברה לפני שבוע ניתוח קרניוטמיה וכריתת הגידול פרונטלי ימני.

    בת 40 הניתוח הרדמה והתעוררות היו ללא סיבוכים

    במכתב שחרור נכתב סוג אוליגודנדרוגליומה בדרגה 3
    עם מטוזות רבות
    נמק ומס רב של כלי דם גדולים דומים ל AVM
    נראו גם הסתיידויות ברקמה גידולית.

    כרגע חזרה לביהח בגלל פריחה וחום
    יש לציין שגם לאחר הניתוח היתה פריחה וטופלה
    כרגע גם קיימת חולשה כללית
    מצב של רעידות כנראה בגלל החום ומעבר חד לחולשה והרגשת חנק ואי יכולת לראות כלום.
    יש נפיחות בצוואר.

    ברצוני לשאול
    לגבי הסוג ודרכי הטיפול
    ודרגת הממאירות
    כרגע הוצא טיפול בנוירואונקולוגיה.
    לגבי שאר הממצאים האם אתה יכול להסביר ?
    בהמשך לגבי המצב כיום האם מצב זה אופייני לאחר ניתוח
    והאם צריך לדרוש סיטי שלא חלילה ישנו זיהום
    יש לציין שמאז הניתוח הרגישה טוב.
    שאלותיי רבות
    כל מידע יתקבל בברכה
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח מוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    מיכל
    18/06/2008

    עדיין מאושפזת בשל פריחה נעשתה ביופסיה
    חום 39.5
    לחץ דם שהיה תקין לאחר ניתוח כרגע 50/80
    מחכים לתשובות
    איזה בדיקות צריך עוד לדרוש?
    מחכה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיכל שלום

    ד''ר עוזי בן דוד
    19/06/2008

    לגבי הפריחה והחום, המקור השכיח לכך הוא הטיפול התרופתי בד"כ האפנוטין שניתן למניעת אפילפסיה, בד"כ מחליפים לתרופה אחרת. התג' העורית והחום יכולים להימשך גם אח"כ למשך מס' ימים, ל"ד נמוך יכול לסמן תג' סיסטמית (כלל גופית) לתרופה אך גם אפשרות של זיהום שאותו צריך לשלול גם כן (זיהום פצע, דלקת קרום המח וכו').
    לגבי הגידול יש לשלוח דגימה ממנו לבדיקה גנטית בבי"ח הדסה עין כרם (יתכן שקימת מעבדה יעודית גם בבבי"ח אחר) להערכת פגמים בכרומוזומים 1p 19q מה שיכול לתת אינדיקציה לגבי תג' לטיפול קרינתי ולגבי האחרית בכלל.
    בבברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמאס לחכות בסבלנות....
    אור
    15/06/2008

    שלום רב, דודתי בת 65 עברה תאונת דרכים קשה עם פגיעה בראש בצד השמאלי לפני חודשיים וחצי. נותחה בראשה ונכנסה לתרדמת. כיום היא מגיבה לכאב, פותחת וסוגרת עיניים אבל לא ידוע האם היא רואה או מזהה את הקורה סביבה. לפני שבועיים הוחלט להחדיר שאנט למוח שינקז את הנוזלים לחלל הבטן, דבר שעורר בנו תקווה שיירד הלחץ בראש והדבר יגרום להתעוררות מוחלטת. לאחר הניתוח ניתן היה להבחין כי היכן שחסרה העצם במוח בצד השמאלי קיים שקע (היתה שם נפיחות לפני כן כנראה בגלל הנוזלים) . עפ&quot;י הראיה שלי, היא אומנם פותחת את העיניים אבל לא לפקודה... לסירוגין בלי כל קשר למתרחש סביבה(רפלקס אולי), ונראה לי כאילו היא בוהה באויר והאישונים לא זזים ואין תגובה תזזיתית באישונים כאשר זזים מולה או עוברים לצד אחר של המיטה. כשעתיים לאחר הניתוח (אחרי זמן התאוששות) העבירו אותה למחלקה וראיתי שהיא פקחה את עינייה ונדמה היה לי שהיא כן סרקה את המתרחש סביבה, ראיתי שהאישונים מסתכלים ימינה ושמאלה, וכאשר האלונקאי שעמד מעליה דיבר היא ישר הסבה מבטה כלפי מעלה (לכיוון מהיכן ששמעה את קולו). אח&quot;כ שוב חזרה למצב שינה וקיוונו כי מחר או כמה ימים אחרי התאוששות וירידת כל הנוזלים היא תתעורר. להיפך... היא ישנה הרבה יותר, פחות פוקחת את עינייה וכאילו בתדרדמת עמוקה יותר. ועכשיו לשאלתי... האם קיים מצב בו נוקזו יותר מידי נוזלים והדבר גרם לתרדמת עמוקה יותר? האם ניתן לראות זאת בסי.טי? האם ניתן לתקן את המצב ? קיים מצב שהיא התעוררה (כפי שראיתי) ומאחר ונוקזו יותר מידי נוזלים היא שוב שקעה בתרדמת? דרך אגב היא מזיזה את רגל שמאל ויד שמאל כבר יותר מחודש וכמה ימים אחרי השאנט התחילה להזיז גם את רגל ימין ויד ימין (המוח השמאלי שולט על הצד הימני למיטב הבנתי) וזה היה סימן מעודד , אך מאחר וטרם התעוררה אנו מתוסכלים על כל יום שעובר והמצב לא משתפר. (היא נושמת לבד ומקבלת הזנה ) ניתן להגדיר את מצבה? סליחה מראש על הסיפור האחרוך ועודף השאלות.... מקווה שתוכלו לענות לנו על מנת שנבין את המצב ומה עוד ניתן לעשות (חוץ מסבלנות... אמרו לנו לקנות משאיות מלאות בסבלנות)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נמאס לחכות בסבלנות....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים לי

    אור
    23/06/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק הזמן יתן מענה

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    30/06/2008

    לצערי מצבה הנוירולוגי נובע מחבלת הראש עקב התאונה.

    מהתמונה שתארת -לא היה שיפור משמעותי גם לאחר הכנסת השנט.

    ניתן רק להמתין בסבלנות ולקוות כי המוח יתאושש מהפגיעה הראשונית ולקוות שרקמת המוח תאושש לפחות חלקית מהפגיעה.

    רפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אח מנותח
    גל
    14/06/2008

    אחי בגיל 56,ניפצע קשה בתאונת אופניים לפני שבועיים,ניפתח המצח בצד ימין מצאו אותו בכביש עם מוח חשוף מדמם.לא איבד הכרה,נותח ,ארובת העיין נפגעה אך העיין עדיין תפורה,לסת זזה.לא אבד הזיכרון,מדבר לעיניין,אין בעייה מוטורית.כבר בהתחלה אמרו הרופאים שהעצם התומכת במוח נישברה(יתכן שאיני מסבירה עצמי נכון).עכשיו המוח חשוף ובצד ימין מתחת לתפר יש בליטה גדולה.אני חשבתי שאלו נוזלים שיספגו אך התבדתי ,מסתבר שזה המוח ורק עוד חצי שנה יתכן וינתחו שוב .האם בן אדם יכול לחיות את חיי היום יום עם מוח ללא תמיכה? אותי זה מדאיג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אח מנותח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרות שלום

    ד''ר עוזי בן דוד
    19/06/2008

    סביר להניח ששבבי השבר בגולגולת הורחקו בניתוח וכיוון שהיה זה שבר פתוח ומחשש לזיהום הן לא הוחזרו. הקרקפת נסגרה והמח בולט מעט דרך הפתח בעצם.
    ניתן בהחלט "להמשיך לחיות כך", לתת לרקמות להתאושש ולאחר מס' חודשים להחזיר את העצם או להרכיב שתל מלאכותי לסגירת הפגם.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח MRI
    גלית
    10/06/2008


    שלום רב.
    עקב ירידה בשמיעה הופנתי לבדיקת MRI, לשלילת גידול בעצב השמע.
    בסיכום הבדיקה מצויין כי אין ממצא פתולוגי,בדיקת המוח תקינה ובדיקת האוזניים
    ללא ממצא חריג.
    בפירוט הבדיקה הכל מופיע כשמור/תקין/ללא סטיות.
    ההערה היחידה המופיעה היא : "חדר לטרלי שמאלי רחב מהימני."
    רציתי לדעת מה המשמעות. (בת 35).
    בתודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגלית שלום

    ד''ר עוזי בן דוד
    15/06/2008

    ממצא הדמיתי של אסימטריה חדרית במצב של גודל חדרים בגבול הנורמה ובהיעדר גורם חסימתי כמו גידול למשל, הינו חסר משמעות קלינית, אינו קשור לירידה בשמיעה ואינו דורש מעקב.
    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה של MRI
    ריקי
    09/06/2008

    שלום!
    שמי ריקי ואני בת 30 ,לפני כחודש באמצע העבודה אבדה לי הראיה בעין שמאל
    בהתחלה לרבע שעה ולאחר מכן ל40 דקות מלווה בכאבי ראש חזקים ובקאה,פניתי לרופא
    והוא הפנה אותי בדחיפות לרופא עיניים והופנתי לחדר מיון דחוף מאחר וראה בצקת בשתי העיניים ואז אושפתי,באישפוז בוצעו בדיקות
    כגון CT שהיה תקין וLP לחץ פתיחה 23 מים צלולים וללא תאים, השתחררתי כעבור 8-9 ימים
    לציין שבאישפוז לא טופלתי מבחינת תרופות חוץ ממשככי כאבים ובדיקות,היה במהלך האישפוז איבוד הכרה למשך 20 דקות, והשתחררתי עם הקאות שפסקו כעבור 5 ימים,בהמלצות ביצעתי את כל הבדיקות שהיו תקינות מלבד MRI שביצעתי והלכתי עם הדיסק לנוירוכירורג והממצאים שהוא ראה:
    מניגיומה בפרונטל שמאלי של ראש לפי הבנתי בין 1.5 ל2 ס"מ,ידוע על כיארי 1 ,(מלפני שנה,שם התחילו כאבי ראש ובעורף והתחלתי ליטול אופטלגין)ולחץ מוגבר(נראה לי במוח),ובצקות בדיסקות,אני עדיין סובלת מכאבי ראש אני לוקחת אלגוליזין ואופטלגין כבר מעל לחודש כך אני מצליחה לתפקד,זה ברור לא פתרון,הייתי אצלו אתמול ואני צריכה לחזור ביום חמישי לתוכנית טיפול,אבקש את חוות דעתכם בשל הממצאים אני מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תשובה של MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לריקי שלום,

    ד''ר עוזי בן דוד
    15/06/2008

    המקרה נראה לי מורכב.
    בתשובת ה- MRI לא התייחסת לגודל חדרי המח. האם עלה הרעיון לבצע גם הדמית כ"ד MRA ו- MRV, כ"כ האם יש הערכת נוירואופטלמולוג כולל שדות ראיה .
    מהסיפור עולה שיש לחץ תוך גולגלתי מעט מוגבר לפי LP אך האם הבדיקה אמינה נוכח הימצאות מום כיארי 1 (צניחת שקדי המוחן מהגומה האחורית לתעלת חוט השדרה).
    אם קראתי נכון ישנה גם מנינגיומה שהיא גידול שפיר של קרומי המח. מה מיקומה המדויק, אם יש בצקת סביבה.
    אלו חלק מהרעיונות להתייחסות ב"תכנית הטיפול", לדעתי.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דר' עוזי,תשובות לשאלותיך

    ריקי
    15/06/2008

    דר' עוזי שלום!

    קודם תודה על המענה,תשובות לשאלותייך:
    לגבי חדרי המוח גם במיון לפני האישפוז וגם באישפוז ואחריו בCT וב MRI החדרים היו תקינים,בכל אופן כך נאמר לי מהרופא נוירוכירורג במיון בביהח' בילינסון חוץ מהממצאים שכבר ציינתי גם הוא ראה ולכן אישפז אותי,הוא אישפז אותי בגלל הכיארי והבצקות ורק ב MRI התגלה המניגיומה והלחץ תוך גולגולתי,וכן ביום שישי האחרון בוצע לי MRV דחוף אני מחזיקה בדיסק אך אין לי עוד פענוח,לבקשת הנוירוכירורג כשהייתי אצלו ביום חמישי וגם נוירואופטלמולוג ראתה אותי באותו יום דחוף ,יש עדיין בצקות בדיסקות(נראה לי)דיסקות מעט מורמות,קיעור 0.3 ,נוירופתיה אופטית,רושם לשיפור,שדה ראיה נזק לש"ר משמאל(אך אני היום יש לי שיפור יותר),אישונים 4\4 מ"מ, RRL ,קיים
    RAPD+1 משמאל,אישיהרה מימין 12\12 משמאל 12\10.5 (שיפור יחסית לבדיקה קודמת),אני צריכה לחזור ביום רביעי על הבדיקות שוב,ש"ר+U.S ארובות עיניים ודיסקות+ב.רופא נוירואופטמולוג,
    לגבי MRA הרופא לא ביקש לבצע,המניגיומה נמצאת נראה לי בקדימה של הראש אני לא יודעת להגיד מיקום אך יש לי מעט בליטה של המצח מצד שמאל זה באיזור הזה ולא נראה לי שיש בצקת
    סביבה אך יש לי לחץ על העין ככה אני מרגישה,הרופא לא אמר לי הוא רק הראה לי אותה בתשובה של ה MRI וביום חמישי הוא אמר לי שאני צריכה לעשות ניתוח לשחרור הפורמן מגנום,וגם במעבר הקרניוצרביקלי יש את הכיארי משהו כזה,,(לציין שבשבוע האחרון יש לי חולשה אני מרגישה שאני הולכת ומרגישה שאני עוד רגע מתעלפת),האם יש קשר? אני מקווה שהסברתי נכון,זה קצת גדול עלי להבין הכל וחדש לי,האם אני צריכה לעשות ניתוח ואם כן מי אתה ממליץ ואיפה? תודה רבה,וערב טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים אחרי LP

    ריקי
    15/06/2008

    דר' עוזי יש לי עוד שאלה:
    אחרי ה LP החלו לי כאבים בגב התחתון קצת מעל הזנב שעדיין קיימים לי וזה מפריע וכואב
    לי בישיבה, האם זה צריך להיות כך או שאני צריכה לבדוק את זה?שוב תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לריקי שלום

    ד''ר עוזי בן דוד
    16/06/2008

    לגבי הכאב לאחר בדיקת LP, בד"כ חולף לאחר ימים עד שבועות. אם מתגבר או מתפתח חום וסימנים נוירולוגיים ברגליים יש לפנות לבדיקת נוירוכירורג.
    לגבי שאר הנתונים, כיוון שכבר פנית למיון בילינסון ונבדקת שם תוכלי להראות תוצאות הבדיקות במרפאתי שם לצורך חוות דעת נוספת.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    ריקי
    16/06/2008

    אני יתאם תור,תודה וערב טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRI מוח

    אבי
    28/04/2009

    28/4/2009
    שלום , ד"ר עוזי בן דד
    עקב חשד לבעייה עצבית פריפרית , הופנתי ל- MRI .
    תוצאות בדיקת ה- MRI הם :
    בסדרות T2 ו- FLAIR מודגם אות מוגבר במסילות היורדות באזור הקפסולה אינטרנה לכיוון גזע המוח העליון. לא ברורה משמעות הממצא . פרט לכך ללא ממצאים מיוחדים.
    לסיכום : אות מוגבר במסילות הקורטיקו - ספינליות באזור הקפסולה אינטרנה וגזע מוח עליון.
    אטרופיה ולריאנית ? טכני?
    יש לציין שאני בן - 55 . הייתי ספורטאי שרץ כמעט כל יום 6-7 ק"מ ועסקתי בספורט עם מאמץ .
    כמו כן ביצעתי בעבר גם MRI עמוד שדרה צווארי שבו מודגם בגובה C4-C5 בקע דיסק פרא מדיאני ימני קשיח הלוחץ קלות על החוט. ו- בגובה C5-C6 מודגם בלט דיסק היקפי המשיק לחוט.
    נכון להיום מתקשה בהליכה חולשה ברגל ויד ימין נפלתי כמה פעמים על הראש מאחור . כאבים בעמוד שדרה צווארי ובעורף בראש ובגב תחתון .התכווצויות שרירים. נוירולוג איבחן אותי MND .
    אשתקד הייתי אצלך בהרצליה בביקורת פעם אחת המלצת לבצע EMG . בבדיקתEMG
    האבחנה : May be compatible with MND benign fascicufation less probable taking into account rt ulnar muscles atrophy and pyramidal digns on cliniucal examination
    אודה לך באם תספק לי הסבר לנתונים אלה . והאם יש מקום להתערבות כירורגית בעמוד שדרה צווארי .בכדי לשפר את המצב שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לרופא היקר
    נעם
    06/06/2008

    שלום ד"ר

    אני מבין שהשאלה שלי שייכת יותר לתחום הנוירולוגיה, אבל מאחר ובעבר שיתפתי אותך בחלק מהדברים ונעניתי, אשמח מאוד להיענות גם הפעם
    אני (בן 34) בעבר הייתי אצל נוירולוג בגלל כאבי ראש (כתבתי על זה בעבר כאן) וחולשת יד שמאל פעמים בודדות (אולי גם בפנים) בבדיקה הפיזית היה בבינסקי חיובי משמאל. נשלחתי למספר בדיקות.תוצאות הסיטי היו תקינות, US קרוטיס תקין, והתגלה אצלי קרדיוליפין חיובי, והומלץ לי ליטול מינון מינימלי של אספירין, ואלטרולט לכאב הראש.
    כל זה היה לפני כ 10 חודשים.
    לא מזמן נשלחתי ע"י רופא המשפחה לקבלת חוו"ד נוספת אצל נוירולוג נוסף, למיטב הבנתי הבדיקה הפיזית היתה תקינה (לא היה בבינסיק חיובי), ונשלחתי להדמיית MRI כללית וכן MRA (עדיין אין תוצאות).
    בלי קשר לזה הייתי אצל רופא א.א.ג בגלל צפצופים באוזניים וכן ציינתי שלפעמים יש לי סחרחורת (אם אני מבין נכון, לא מדובר בסחרחורת סיבובית).
    נשלחתי לבדיקת שמיעה שגילתה ירידת שמיעה עיצבית בתדרים הגבוהים, בעיקר באוזן שמאל.
    כמו כן לבדיקת ברה שיצאה תקינה.
    כמו כן לבדיקת ENG , וזה סיכום התוצאות :
    CONCLUSION ------------PATHOLOGICAL NON LOCALIZING
    FREE TEXT------------THERE IS NON SPONTANEOUS NYSTAGMUS.
    SIGNIFICANT RT BEATING NYSTAGMUS WAS
    RECORDED DURING POSITIONAL TESTS.
    OCULOMETRIC TESTS ARE NORMAL.
    BITHERMAL CALORIC TEST IS WITHIN THE NORMAL LIMITS.
    הייתי היום בביקורת חוזרת אצל רופא הא.א.ג. ואמר לי שהבדיקה אינה תקינה והיא דורשת בירור נוירולוגי :
    בדיקה גופנית :
    בדיקת איבר תקינה.
    בדיקת ENG פתולוגית לא ממקמת.
    זקוק לבירור נוירולוגי בגלל תפולוגיה לא ממקמת של מערכת שיווי המשקל.

    רציתי לשאול מה המשמעות של זה ? ממה זה נובע ? איזה בירור זה דורש ?
    והאם יש קשר בין זה לסיפור מלפני כמה חודשים ?
    והאם בדיקת ה MRI תענה גם לגבי העניין של מערכת שיווי המשקל אף שבהפנייה ל MRI השאלות לבדיקה ופיענוח היו בעניין אפשרות לחסימת כלי דם ודמיאנלציה ?

    אודה לך אם תאיר את עיני.

    תודה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לרופא היקר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ?

    נעם
    11/06/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גולגולת א- סימטרית
    יערית
    06/06/2008

    בתי בת ה-4 חודשים נולדה עם מבנה ראש לא סימטרי כתוצאה מלחצו של אחיה התאום עלראשה ( גם נולדה עם שריר צוואר תפוס), העיוות מתבטא בכך שצדה האחורי של הגולגולת מוטה הצידה ביחס לפניה .הבנתי ממקרים דומים כי העיוות נשאר גם במקרים בהם הרופאים טוענים כי הדבר ישתנה עד גיל שנה .
    שאלתי היא האם ישנו טיפול כלשהוא שעשוי לעזור בגילה הנוכחי .

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גולגולת א- סימטרית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גולגולת אסימטרית

    ד''ר עוזי בן דוד
    06/06/2008

    עליה להיבדק ע"י נוירוכירורג ילדים כדי לקבוע שלא מדובר בקרניו-סינוסטוזיס (סגירה מוקדמת של תפרי הגולגולת) במקרה האחרון ישנו עיוות "בהצלבה" לזה העורפי גם של המצח.
    בנוסף יש צורך במעקב היקפי ראש חודשי, סונר מח להערכת רקמת המח ומע' החדרים בתוכו וכן הערכה ומעקב ע"י מרפ' להתפתחות הילד.
    עיוות גרמי אחורי (לא קרניוסינוסטוזיס)יכול להשתפר עם הגיל גם בשל האפשרות להשכיב התינוק על הצד המנוגד לעיוות.
    במצבים מסוימים ישנה תועלת בשימוש במין קסדה על ראש הילד למשך מס' שבועות.
    בכל מקרה שיקול הדעת הוא של הנוירוכירורג שיבדוק אותה.
    ניתוח תיקון יבוצע רק אם העיוות קשה אסטתית, או שיש לחץ על רקמה עצבית.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Conus tumor
    אסף שפירא
    05/06/2008

    אני מחפש נוירוכירורג עם ניסיון בהורדת גידולים ב-conus, בקצה חוט השדרה. למישהו יש המלצות \ קצה חוט \קישורים ?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Conus tumor

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איזה סוג גידול מדובר???

    ד``ר שלמה סטיב ג`קסון
    08/06/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתגובתכם
    רחל
    03/06/2008

    אתמול שלחתי לכם הודעה חשובה ומפורטת, אולם היא אינה מופיעה בפורום, אני מקווה שלא תתעלמו ממנה, עזרתכם במתן תשובה חשוב ביותר.
    תודה מראש
    רחל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחכה לתגובתכם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרחל

    ד''ר עוזי בן דוד
    05/06/2008

    לא ברור לי כיצד ניתן לקרוא את הודעתך.
    נסי להפנותה כאן בדרך המקובלת.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום