מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בצקת לאחר ניתוח ראשז'קי25/06/2008
ביתי עברה ניתוח ראש עקב תיסמונת נדירה , אנחנו שבוע אחרי ניתוח ועדיין עם בצקת ענקית בראש האם זה טיבעי ? וכמה זמן הבצקת עלולה להשאר ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היכן הבצקת?מוחית/תוך גולגולתית.
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון30/06/2008שלום רב
נפיחות של רקמות רכות חוץ גולגולתיוית נספגות ונעלמות מאוד באיטיות.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבצקת בראש
ז'קי04/07/2008אנחנו שבועיים וחצי אחרי עדיין הבצקת באותו מצב ביתי עברה ניתוח להפיכת הדורה עקת תסמונת מויה מויה והנפיחות נראת לעיין הנפיחות היא לא מוחית תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהטינה25/06/2008
אני לאחר לידה יש לי תינוקת בת 7 חודשים לאחרונה יש לי כאבים וחולשה בזרועות הידיים ובכפות הידיים עד כדי כך שאני מפחדת להחזיק אותה שלא תיפול לי אני לחוצה ומפחדת. אנא עזרתכם. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם נבדקת?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון30/06/2008טינה שלום
חשוב להבדק ע"י רופא ולאבחן את מקור החולשה אם אכן זו קיימת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול בראשיונית22/06/2008
שלום רב,
עקב הדרדרות מהירה, אובדן הדיבור ובילבול אושפז אבי בבית חולים. בדיקת CT הראתה שיש לו גידול בראש. כרגע הוא מקבל טיפול בסטרואידים ובהקרנות. האם יכולת הדיבור תחזור לו בהמשך הטיפול? מהם הסיכויים? והאם הטיפול ימנע את הצורך בניתוח ראש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליונית שלום
ד''ר עוזי בן דוד24/06/2008חסרים פרטים כמו גיל, סוג הגידול החשוד (ראשוני או גרורתי ולפי ההדמיה), מס' הגידולים ומיקומם, מצב תפקודי לאחר הטיפול בסטרואידים.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסימטרית של חדרי המוחסיגל19/06/2008
שלום נשלחתי לבצע CT מוח בשל כאבי ראש לא היה ממצא חריג מלבד" הרחבה קלה אסימטרית של חדרי המוח הצדדיים, הימני רחב מהשמאלי" ובקשה להמשך בירור מה זה אומר? בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסיגל שלום
ד''ר עוזי בן דוד21/06/2008הממצאים שתארת לא אומרים הרבה מכיוון שכולים להיות וריאציה של מצב נורמלי אך גם בקונטקסט לא תקין. יש להראות הצילומים לנוירולוג או נוירוכירורג. ברור נוסף יכול להיות:
בדיקת קרקעית עיניים. בדיקת מדידת לחץ בניקור מותני ו/או MRI מח.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבא18/06/2008
אני בהריון שבוע 40.
לפני כשבועיים התחלתי להרגיש אטימות באוזניים ולפני כמה ימים הרגשתי טשטוש ראיה קל.
נבדקתי עלידי ניורולוגים שונים וגם אף אוזן גרון ורופא עיניים. אף אחד מהם לא מצא את הבעיה.
אני לא סובלת מכאבי ראש ( כמו כולם מידי פעם).
אין לי הקאות והלחץ דם תקין.
אני מאוד מפחדת אולי מדובר בגידול.
השאלה האם אלו הסימפטומים ואם באמת היה מדובר בגידול הרופאים היו מעלים חשד או שקל לפספס את זה?
אני נורא בלחץ ואני לקראת סוף הריון.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא' שלום
ד''ר עוזי בן דוד19/06/2008תסמנייך אינם קלסיים כלל לגידול בתוך הגולגולת.
אם בדיקת קרקעית העיניים תקינה והתסמינים לא מחמירים ממליץ לחכות לאחר הלידה בשאלה של ברור הדמייתי (למרות שבדיקת MRI ניתנת לביצוע בהריון).
ניתן בינתיים להתייעץ גם עם נוירולוג.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביקור אצל ניורולוג
א21/06/2008בנדקתי על ידי ניורולוג בבית חולים קפלן וגם בקופה. שניהם ביצעו לי בדיקה גופנית (רפלקסים וכל הבדיקות השגרתיות שהם עושים) . שניהם אמרו לי שאין שם משהו מסוכן.
יש לי בימים אחרונים כאבי ראש עוברים וחוזרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא'
ד''ר עוזי בן דוד21/06/2008תעשי בדיקת קרקעית עיניים ואם תקינה אז בהצלחה בלידה והמשך ברור כאמור לאחר מכן.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה קטנה
א22/06/2008בדיקת קרקעית העין תקינה לחלוטין. מטריד אותי הקטע של האוזניין הן סתומות אבל אני שומעת רגיל כלומר אין שום ירידה בשמיעה. האם יש קשר בין כאבי ראש לזתימות באוזניים? האם זה יכול להיות משהו מסוכן? תודה וסליחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRIנעם18/06/2008
שלום לרופא
יש לי מספר שאלות, מקווה שאיענה, ואני מודה על הסבלנות.
נשלחתי (בן 33) ע"י נוירולוג לבדיקת MRI-MRA לשלילה של חסימת כלי דם או מחלת החומר הלבן במוח.
בלי קשר לזה אני במעקב אצל אנדוקרינולוג בגלל פרולקטין מוגבר, ואף נוטל פרילק במינון נמוך.
בביקורת אצל אנדוקרינלוג יידעתי אותו שאני מחכה לבדיקת MRI, הוא כתב בקשה שישימו לב לאיזור ההיפופיזה.
הגעתי לבדיקה והראיתי את הדף הנוסף ואמרו לי שזה בלתי אפשרי מאחר והבדיקה תוכננה בפרוטוקולים אחרים המתאימים לבקשת הנוירולוג ולא ספציפיים לאיזור ההיפופיזה, ובכל מקרה יעבירו את הבקשה למפענח למקרה ויהיה ניתן לראות.
תוצאות הבדיקה הן :
MRI HEAD (-/+) CONTRAST, SELLA TURCICA :
ASSYMETRY OF THE PITUITARY GLAND WITH FULLNESS ON THE LEFT.
A MICRO-ADENOMA IS NOT EXCLUDED.
OTHERWISE NEGATIVE.
MRA CIRCLE OF WILLIS:
WITHIN NORMAL LIMITS.
א. האם זה שולל בוודאות אירוע מוחי חולף גם אם היה לפני כשנה ? (אז היו עיקר התופעות המחשידות)
ב. מה המשמעות של האיסימטריה בבלוטה ? (אני מבין שאף שבדיקת MRI היא הבדיקה הכי טובה שיש עדיין אין אבחנה וודאית)
ג. האם הבדיקה טובה ומדוייקת גם אם לא נעשתה ספציפית (ובפרוטוקולים המתאימים) לאוכף התורכי ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא נעים שמדלגים עלי בשיטתיות, אבל..
נעם19/06/2008נראה לי שאחיה עם זה.
רק חבל שמצד אחד הרופאים עושים דבר נפלא בהתנדבות לענות לשאלות, ומצד שני נוהגים איפה ואיפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנועם שלום,
ד''ר עוזי בן דוד21/06/20081. MRI+ MRA מח לא שוללים מחלה של כ"ד מוחיים קטנים ולא מראים שינויים פתולוגיים קטנים מ- 2-3 מ"מ בכ"ד גדולים יותר. אגב הסיבות השכיחות ל- TIA (ארוע מוחי חולף) הן חוץ מוחיות (תסחיפים למשל).
2. אסימטריה של בלוטת ההיפופיזה דורשת בהחלט פרוטוקול MRI מכוון לבלוטה כיוון שבלעדיו ניתן לפספס גידולים שפירים זעירים (< 1 ס"מ, מיקרו-אדנומות)
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח מוחמיכל17/06/2008
חברתי עברה לפני שבוע ניתוח קרניוטמיה וכריתת הגידול פרונטלי ימני.
בת 40 הניתוח הרדמה והתעוררות היו ללא סיבוכים
במכתב שחרור נכתב סוג אוליגודנדרוגליומה בדרגה 3
עם מטוזות רבות
נמק ומס רב של כלי דם גדולים דומים ל AVM
נראו גם הסתיידויות ברקמה גידולית.
כרגע חזרה לביהח בגלל פריחה וחום
יש לציין שגם לאחר הניתוח היתה פריחה וטופלה
כרגע גם קיימת חולשה כללית
מצב של רעידות כנראה בגלל החום ומעבר חד לחולשה והרגשת חנק ואי יכולת לראות כלום.
יש נפיחות בצוואר.
ברצוני לשאול
לגבי הסוג ודרכי הטיפול
ודרגת הממאירות
כרגע הוצא טיפול בנוירואונקולוגיה.
לגבי שאר הממצאים האם אתה יכול להסביר ?
בהמשך לגבי המצב כיום האם מצב זה אופייני לאחר ניתוח
והאם צריך לדרוש סיטי שלא חלילה ישנו זיהום
יש לציין שמאז הניתוח הרגישה טוב.
שאלותיי רבות
כל מידע יתקבל בברכה
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
מיכל18/06/2008עדיין מאושפזת בשל פריחה נעשתה ביופסיה
חום 39.5
לחץ דם שהיה תקין לאחר ניתוח כרגע 50/80
מחכים לתשובות
איזה בדיקות צריך עוד לדרוש?
מחכה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמיכל שלום
ד''ר עוזי בן דוד19/06/2008לגבי הפריחה והחום, המקור השכיח לכך הוא הטיפול התרופתי בד"כ האפנוטין שניתן למניעת אפילפסיה, בד"כ מחליפים לתרופה אחרת. התג' העורית והחום יכולים להימשך גם אח"כ למשך מס' ימים, ל"ד נמוך יכול לסמן תג' סיסטמית (כלל גופית) לתרופה אך גם אפשרות של זיהום שאותו צריך לשלול גם כן (זיהום פצע, דלקת קרום המח וכו').
לגבי הגידול יש לשלוח דגימה ממנו לבדיקה גנטית בבי"ח הדסה עין כרם (יתכן שקימת מעבדה יעודית גם בבבי"ח אחר) להערכת פגמים בכרומוזומים 1p 19q מה שיכול לתת אינדיקציה לגבי תג' לטיפול קרינתי ולגבי האחרית בכלל.
בבברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמאס לחכות בסבלנות....אור15/06/2008
שלום רב, דודתי בת 65 עברה תאונת דרכים קשה עם פגיעה בראש בצד השמאלי לפני חודשיים וחצי. נותחה בראשה ונכנסה לתרדמת. כיום היא מגיבה לכאב, פותחת וסוגרת עיניים אבל לא ידוע האם היא רואה או מזהה את הקורה סביבה. לפני שבועיים הוחלט להחדיר שאנט למוח שינקז את הנוזלים לחלל הבטן, דבר שעורר בנו תקווה שיירד הלחץ בראש והדבר יגרום להתעוררות מוחלטת. לאחר הניתוח ניתן היה להבחין כי היכן שחסרה העצם במוח בצד השמאלי קיים שקע (היתה שם נפיחות לפני כן כנראה בגלל הנוזלים) . עפ"י הראיה שלי, היא אומנם פותחת את העיניים אבל לא לפקודה... לסירוגין בלי כל קשר למתרחש סביבה(רפלקס אולי), ונראה לי כאילו היא בוהה באויר והאישונים לא זזים ואין תגובה תזזיתית באישונים כאשר זזים מולה או עוברים לצד אחר של המיטה. כשעתיים לאחר הניתוח (אחרי זמן התאוששות) העבירו אותה למחלקה וראיתי שהיא פקחה את עינייה ונדמה היה לי שהיא כן סרקה את המתרחש סביבה, ראיתי שהאישונים מסתכלים ימינה ושמאלה, וכאשר האלונקאי שעמד מעליה דיבר היא ישר הסבה מבטה כלפי מעלה (לכיוון מהיכן ששמעה את קולו). אח"כ שוב חזרה למצב שינה וקיוונו כי מחר או כמה ימים אחרי התאוששות וירידת כל הנוזלים היא תתעורר. להיפך... היא ישנה הרבה יותר, פחות פוקחת את עינייה וכאילו בתדרדמת עמוקה יותר. ועכשיו לשאלתי... האם קיים מצב בו נוקזו יותר מידי נוזלים והדבר גרם לתרדמת עמוקה יותר? האם ניתן לראות זאת בסי.טי? האם ניתן לתקן את המצב ? קיים מצב שהיא התעוררה (כפי שראיתי) ומאחר ונוקזו יותר מידי נוזלים היא שוב שקעה בתרדמת? דרך אגב היא מזיזה את רגל שמאל ויד שמאל כבר יותר מחודש וכמה ימים אחרי השאנט התחילה להזיז גם את רגל ימין ויד ימין (המוח השמאלי שולט על הצד הימני למיטב הבנתי) וזה היה סימן מעודד , אך מאחר וטרם התעוררה אנו מתוסכלים על כל יום שעובר והמצב לא משתפר. (היא נושמת לבד ומקבלת הזנה ) ניתן להגדיר את מצבה? סליחה מראש על הסיפור האחרוך ועודף השאלות.... מקווה שתוכלו לענות לנו על מנת שנבין את המצב ומה עוד ניתן לעשות (חוץ מסבלנות... אמרו לנו לקנות משאיות מלאות בסבלנות)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי
אור23/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק הזמן יתן מענה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון30/06/2008לצערי מצבה הנוירולוגי נובע מחבלת הראש עקב התאונה.
מהתמונה שתארת -לא היה שיפור משמעותי גם לאחר הכנסת השנט.
ניתן רק להמתין בסבלנות ולקוות כי המוח יתאושש מהפגיעה הראשונית ולקוות שרקמת המוח תאושש לפחות חלקית מהפגיעה.
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אח מנותחגל14/06/2008
אחי בגיל 56,ניפצע קשה בתאונת אופניים לפני שבועיים,ניפתח המצח בצד ימין מצאו אותו בכביש עם מוח חשוף מדמם.לא איבד הכרה,נותח ,ארובת העיין נפגעה אך העיין עדיין תפורה,לסת זזה.לא אבד הזיכרון,מדבר לעיניין,אין בעייה מוטורית.כבר בהתחלה אמרו הרופאים שהעצם התומכת במוח נישברה(יתכן שאיני מסבירה עצמי נכון).עכשיו המוח חשוף ובצד ימין מתחת לתפר יש בליטה גדולה.אני חשבתי שאלו נוזלים שיספגו אך התבדתי ,מסתבר שזה המוח ורק עוד חצי שנה יתכן וינתחו שוב .האם בן אדם יכול לחיות את חיי היום יום עם מוח ללא תמיכה? אותי זה מדאיג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרות שלום
ד''ר עוזי בן דוד19/06/2008סביר להניח ששבבי השבר בגולגולת הורחקו בניתוח וכיוון שהיה זה שבר פתוח ומחשש לזיהום הן לא הוחזרו. הקרקפת נסגרה והמח בולט מעט דרך הפתח בעצם.
ניתן בהחלט "להמשיך לחיות כך", לתת לרקמות להתאושש ולאחר מס' חודשים להחזיר את העצם או להרכיב שתל מלאכותי לסגירת הפגם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח MRIגלית10/06/2008
שלום רב.
עקב ירידה בשמיעה הופנתי לבדיקת MRI, לשלילת גידול בעצב השמע.
בסיכום הבדיקה מצויין כי אין ממצא פתולוגי,בדיקת המוח תקינה ובדיקת האוזניים
ללא ממצא חריג.
בפירוט הבדיקה הכל מופיע כשמור/תקין/ללא סטיות.
ההערה היחידה המופיעה היא : "חדר לטרלי שמאלי רחב מהימני."
רציתי לדעת מה המשמעות. (בת 35).
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלית שלום
ד''ר עוזי בן דוד15/06/2008ממצא הדמיתי של אסימטריה חדרית במצב של גודל חדרים בגבול הנורמה ובהיעדר גורם חסימתי כמו גידול למשל, הינו חסר משמעות קלינית, אינו קשור לירידה בשמיעה ואינו דורש מעקב.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה של MRIריקי09/06/2008
שלום!
שמי ריקי ואני בת 30 ,לפני כחודש באמצע העבודה אבדה לי הראיה בעין שמאל
בהתחלה לרבע שעה ולאחר מכן ל40 דקות מלווה בכאבי ראש חזקים ובקאה,פניתי לרופא
והוא הפנה אותי בדחיפות לרופא עיניים והופנתי לחדר מיון דחוף מאחר וראה בצקת בשתי העיניים ואז אושפתי,באישפוז בוצעו בדיקות
כגון CT שהיה תקין וLP לחץ פתיחה 23 מים צלולים וללא תאים, השתחררתי כעבור 8-9 ימים
לציין שבאישפוז לא טופלתי מבחינת תרופות חוץ ממשככי כאבים ובדיקות,היה במהלך האישפוז איבוד הכרה למשך 20 דקות, והשתחררתי עם הקאות שפסקו כעבור 5 ימים,בהמלצות ביצעתי את כל הבדיקות שהיו תקינות מלבד MRI שביצעתי והלכתי עם הדיסק לנוירוכירורג והממצאים שהוא ראה:
מניגיומה בפרונטל שמאלי של ראש לפי הבנתי בין 1.5 ל2 ס"מ,ידוע על כיארי 1 ,(מלפני שנה,שם התחילו כאבי ראש ובעורף והתחלתי ליטול אופטלגין)ולחץ מוגבר(נראה לי במוח),ובצקות בדיסקות,אני עדיין סובלת מכאבי ראש אני לוקחת אלגוליזין ואופטלגין כבר מעל לחודש כך אני מצליחה לתפקד,זה ברור לא פתרון,הייתי אצלו אתמול ואני צריכה לחזור ביום חמישי לתוכנית טיפול,אבקש את חוות דעתכם בשל הממצאים אני מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לריקי שלום,
ד''ר עוזי בן דוד15/06/2008המקרה נראה לי מורכב.
בתשובת ה- MRI לא התייחסת לגודל חדרי המח. האם עלה הרעיון לבצע גם הדמית כ"ד MRA ו- MRV, כ"כ האם יש הערכת נוירואופטלמולוג כולל שדות ראיה .
מהסיפור עולה שיש לחץ תוך גולגלתי מעט מוגבר לפי LP אך האם הבדיקה אמינה נוכח הימצאות מום כיארי 1 (צניחת שקדי המוחן מהגומה האחורית לתעלת חוט השדרה).
אם קראתי נכון ישנה גם מנינגיומה שהיא גידול שפיר של קרומי המח. מה מיקומה המדויק, אם יש בצקת סביבה.
אלו חלק מהרעיונות להתייחסות ב"תכנית הטיפול", לדעתי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' עוזי,תשובות לשאלותיך
ריקי15/06/2008דר' עוזי שלום!
קודם תודה על המענה,תשובות לשאלותייך:
לגבי חדרי המוח גם במיון לפני האישפוז וגם באישפוז ואחריו בCT וב MRI החדרים היו תקינים,בכל אופן כך נאמר לי מהרופא נוירוכירורג במיון בביהח' בילינסון חוץ מהממצאים שכבר ציינתי גם הוא ראה ולכן אישפז אותי,הוא אישפז אותי בגלל הכיארי והבצקות ורק ב MRI התגלה המניגיומה והלחץ תוך גולגולתי,וכן ביום שישי האחרון בוצע לי MRV דחוף אני מחזיקה בדיסק אך אין לי עוד פענוח,לבקשת הנוירוכירורג כשהייתי אצלו ביום חמישי וגם נוירואופטלמולוג ראתה אותי באותו יום דחוף ,יש עדיין בצקות בדיסקות(נראה לי)דיסקות מעט מורמות,קיעור 0.3 ,נוירופתיה אופטית,רושם לשיפור,שדה ראיה נזק לש"ר משמאל(אך אני היום יש לי שיפור יותר),אישונים 4\4 מ"מ, RRL ,קיים
RAPD+1 משמאל,אישיהרה מימין 12\12 משמאל 12\10.5 (שיפור יחסית לבדיקה קודמת),אני צריכה לחזור ביום רביעי על הבדיקות שוב,ש"ר+U.S ארובות עיניים ודיסקות+ב.רופא נוירואופטמולוג,
לגבי MRA הרופא לא ביקש לבצע,המניגיומה נמצאת נראה לי בקדימה של הראש אני לא יודעת להגיד מיקום אך יש לי מעט בליטה של המצח מצד שמאל זה באיזור הזה ולא נראה לי שיש בצקת
סביבה אך יש לי לחץ על העין ככה אני מרגישה,הרופא לא אמר לי הוא רק הראה לי אותה בתשובה של ה MRI וביום חמישי הוא אמר לי שאני צריכה לעשות ניתוח לשחרור הפורמן מגנום,וגם במעבר הקרניוצרביקלי יש את הכיארי משהו כזה,,(לציין שבשבוע האחרון יש לי חולשה אני מרגישה שאני הולכת ומרגישה שאני עוד רגע מתעלפת),האם יש קשר? אני מקווה שהסברתי נכון,זה קצת גדול עלי להבין הכל וחדש לי,האם אני צריכה לעשות ניתוח ואם כן מי אתה ממליץ ואיפה? תודה רבה,וערב טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים אחרי LP
ריקי15/06/2008דר' עוזי יש לי עוד שאלה:
אחרי ה LP החלו לי כאבים בגב התחתון קצת מעל הזנב שעדיין קיימים לי וזה מפריע וכואב
לי בישיבה, האם זה צריך להיות כך או שאני צריכה לבדוק את זה?שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלריקי שלום
ד''ר עוזי בן דוד16/06/2008לגבי הכאב לאחר בדיקת LP, בד"כ חולף לאחר ימים עד שבועות. אם מתגבר או מתפתח חום וסימנים נוירולוגיים ברגליים יש לפנות לבדיקת נוירוכירורג.
לגבי שאר הנתונים, כיוון שכבר פנית למיון בילינסון ונבדקת שם תוכלי להראות תוצאות הבדיקות במרפאתי שם לצורך חוות דעת נוספת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ריקי16/06/2008אני יתאם תור,תודה וערב טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהMRI מוח
אבי28/04/200928/4/2009
שלום , ד"ר עוזי בן דד
עקב חשד לבעייה עצבית פריפרית , הופנתי ל- MRI .
תוצאות בדיקת ה- MRI הם :
בסדרות T2 ו- FLAIR מודגם אות מוגבר במסילות היורדות באזור הקפסולה אינטרנה לכיוון גזע המוח העליון. לא ברורה משמעות הממצא . פרט לכך ללא ממצאים מיוחדים.
לסיכום : אות מוגבר במסילות הקורטיקו - ספינליות באזור הקפסולה אינטרנה וגזע מוח עליון.
אטרופיה ולריאנית ? טכני?
יש לציין שאני בן - 55 . הייתי ספורטאי שרץ כמעט כל יום 6-7 ק"מ ועסקתי בספורט עם מאמץ .
כמו כן ביצעתי בעבר גם MRI עמוד שדרה צווארי שבו מודגם בגובה C4-C5 בקע דיסק פרא מדיאני ימני קשיח הלוחץ קלות על החוט. ו- בגובה C5-C6 מודגם בלט דיסק היקפי המשיק לחוט.
נכון להיום מתקשה בהליכה חולשה ברגל ויד ימין נפלתי כמה פעמים על הראש מאחור . כאבים בעמוד שדרה צווארי ובעורף בראש ובגב תחתון .התכווצויות שרירים. נוירולוג איבחן אותי MND .
אשתקד הייתי אצלך בהרצליה בביקורת פעם אחת המלצת לבצע EMG . בבדיקתEMG
האבחנה : May be compatible with MND benign fascicufation less probable taking into account rt ulnar muscles atrophy and pyramidal digns on cliniucal examination
אודה לך באם תספק לי הסבר לנתונים אלה . והאם יש מקום להתערבות כירורגית בעמוד שדרה צווארי .בכדי לשפר את המצב שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופא היקרנעם06/06/2008
שלום ד"ר
אני מבין שהשאלה שלי שייכת יותר לתחום הנוירולוגיה, אבל מאחר ובעבר שיתפתי אותך בחלק מהדברים ונעניתי, אשמח מאוד להיענות גם הפעם
אני (בן 34) בעבר הייתי אצל נוירולוג בגלל כאבי ראש (כתבתי על זה בעבר כאן) וחולשת יד שמאל פעמים בודדות (אולי גם בפנים) בבדיקה הפיזית היה בבינסקי חיובי משמאל. נשלחתי למספר בדיקות.תוצאות הסיטי היו תקינות, US קרוטיס תקין, והתגלה אצלי קרדיוליפין חיובי, והומלץ לי ליטול מינון מינימלי של אספירין, ואלטרולט לכאב הראש.
כל זה היה לפני כ 10 חודשים.
לא מזמן נשלחתי ע"י רופא המשפחה לקבלת חוו"ד נוספת אצל נוירולוג נוסף, למיטב הבנתי הבדיקה הפיזית היתה תקינה (לא היה בבינסיק חיובי), ונשלחתי להדמיית MRI כללית וכן MRA (עדיין אין תוצאות).
בלי קשר לזה הייתי אצל רופא א.א.ג בגלל צפצופים באוזניים וכן ציינתי שלפעמים יש לי סחרחורת (אם אני מבין נכון, לא מדובר בסחרחורת סיבובית).
נשלחתי לבדיקת שמיעה שגילתה ירידת שמיעה עיצבית בתדרים הגבוהים, בעיקר באוזן שמאל.
כמו כן לבדיקת ברה שיצאה תקינה.
כמו כן לבדיקת ENG , וזה סיכום התוצאות :
CONCLUSION ------------PATHOLOGICAL NON LOCALIZING
FREE TEXT------------THERE IS NON SPONTANEOUS NYSTAGMUS.
SIGNIFICANT RT BEATING NYSTAGMUS WAS
RECORDED DURING POSITIONAL TESTS.
OCULOMETRIC TESTS ARE NORMAL.
BITHERMAL CALORIC TEST IS WITHIN THE NORMAL LIMITS.
הייתי היום בביקורת חוזרת אצל רופא הא.א.ג. ואמר לי שהבדיקה אינה תקינה והיא דורשת בירור נוירולוגי :
בדיקה גופנית :
בדיקת איבר תקינה.
בדיקת ENG פתולוגית לא ממקמת.
זקוק לבירור נוירולוגי בגלל תפולוגיה לא ממקמת של מערכת שיווי המשקל.
רציתי לשאול מה המשמעות של זה ? ממה זה נובע ? איזה בירור זה דורש ?
והאם יש קשר בין זה לסיפור מלפני כמה חודשים ?
והאם בדיקת ה MRI תענה גם לגבי העניין של מערכת שיווי המשקל אף שבהפנייה ל MRI השאלות לבדיקה ופיענוח היו בעניין אפשרות לחסימת כלי דם ודמיאנלציה ?
אודה לך אם תאיר את עיני.
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ?
נעם11/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גולגולת א- סימטריתיערית06/06/2008
בתי בת ה-4 חודשים נולדה עם מבנה ראש לא סימטרי כתוצאה מלחצו של אחיה התאום עלראשה ( גם נולדה עם שריר צוואר תפוס), העיוות מתבטא בכך שצדה האחורי של הגולגולת מוטה הצידה ביחס לפניה .הבנתי ממקרים דומים כי העיוות נשאר גם במקרים בהם הרופאים טוענים כי הדבר ישתנה עד גיל שנה .
שאלתי היא האם ישנו טיפול כלשהוא שעשוי לעזור בגילה הנוכחי .
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גולגולת אסימטרית
ד''ר עוזי בן דוד06/06/2008עליה להיבדק ע"י נוירוכירורג ילדים כדי לקבוע שלא מדובר בקרניו-סינוסטוזיס (סגירה מוקדמת של תפרי הגולגולת) במקרה האחרון ישנו עיוות "בהצלבה" לזה העורפי גם של המצח.
בנוסף יש צורך במעקב היקפי ראש חודשי, סונר מח להערכת רקמת המח ומע' החדרים בתוכו וכן הערכה ומעקב ע"י מרפ' להתפתחות הילד.
עיוות גרמי אחורי (לא קרניוסינוסטוזיס)יכול להשתפר עם הגיל גם בשל האפשרות להשכיב התינוק על הצד המנוגד לעיוות.
במצבים מסוימים ישנה תועלת בשימוש במין קסדה על ראש הילד למשך מס' שבועות.
בכל מקרה שיקול הדעת הוא של הנוירוכירורג שיבדוק אותה.
ניתוח תיקון יבוצע רק אם העיוות קשה אסטתית, או שיש לחץ על רקמה עצבית.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Conus tumorאסף שפירא05/06/2008
אני מחפש נוירוכירורג עם ניסיון בהורדת גידולים ב-conus, בקצה חוט השדרה. למישהו יש המלצות \ קצה חוט \קישורים ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזה סוג גידול מדובר???
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון08/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחכה לתגובתכםרחל03/06/2008
אתמול שלחתי לכם הודעה חשובה ומפורטת, אולם היא אינה מופיעה בפורום, אני מקווה שלא תתעלמו ממנה, עזרתכם במתן תשובה חשוב ביותר.
תודה מראש
רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרחל
ד''ר עוזי בן דוד05/06/2008לא ברור לי כיצד ניתן לקרוא את הודעתך.
נסי להפנותה כאן בדרך המקובלת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
