מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פענוח M.R.I. מניניגיומהאורית20/11/2008
שלום! מצמצמת את הכתוב רק למשפטים עם ה"לא תקין": "תהליך בעל האדרה הומוגנית צמוד לספנואיד סביב ל-אנט קלינואיד מימין במידות כ- 2.7-2.8-3 ס"מ עם זנב דורלי הנמשך מדיאלית צמוד לדיאפרגמה סלה, אינפריורית בהיקף האונה הטמפורלית, ואחורית צמוד לדורה בריקף הסנוס הקוורנוזי ומקל'ס כב. התהליך גורם לדחיקה של MCA ימני אשר עובר בשוליים העליונים שלו כלפי מעלה. קיימת הסטה מסוימת כלפי מעלה של אספקט ימני של הכיאזמה. מעבר קרניו צרביקלי: טונסילים צרבלרים בעמדה גבולית. ללא עדות לשינויי אות ניכרים ברקמת המוח בהיקף התהליך. ." ועד שאגיע לרופא שלי - אודה להסבר, לדפ"א ולמידת הסיכונים. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורית שלום
פרופ` אייל יצחיאק20/11/2008נראה כי את סובלת מתהליך שפיר שמקורו בקרומים העוטפים את המח. יש בהחלט על מה לדון עם הרופא המטפל, גילך מצבך הבריאותי, קצב הגדילה של התהליך וכו' יעזרו לכוון לגבי אפשרות הטיפול המתאימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לתגובה -מנינגיומה
אורית20/11/2008תודה ד"ר. התוכל להדריכני לאיזה כוון במדיה ונרצה חוו"ד נוספת :תחום התמחות, רופא, בי"ח או מה שאפשר כדי שאוכל להתקדם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי אורית
פרופ` אייל יצחיאק20/11/2008דר' סרגיי ספקטור בהדסה עין כרם הוא כתובת מצויינת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמנינגיומה
אורית29/11/2008תודה ד"ר. אכן הגעתי לד"ר ספקטור ולד"ר מרגלית. שניהם הצביעו שקיימת האפשרות למעקב ל3-6 חודשים, אך המליצו על נתוח כשלב הראשון והמועדף. אם זאת הובהרו לי גם כל הסכנות שבנתוח לרבות האפשרות שאולי לא יוציאו את כל הגידול עקב קרבתו לעורק הראשי ולעצב הראיה. ואז יהיה צורך בסדרת הקרנות למה שישאר. אני בדילמה: אם יידרשו ממילא הקרנות ליד המבנים הרגישים אז לשם מה כל הניתוח. האם יש בעולם אפשרות לבצע את ההקרנה בלי לנתח על גידול של כ- 3X3X3? (קראתי בפורום על טיפול בארה"ב לגודל 3.9) האם אין מצב שהשארית עלולה להמשיך לגדול לכוון היותר רגיש ?(היום במרחק 1 מ"מ מעצב הראיה). האם הסיכונים של הניתוח אינם עולים על הסיכון של השארת הגידול במקום ללא טיפול? היום אין לי כל תסמינים. בקיצור אני אובדת עצות . ההחלטה תהא עלי - אך הזמן עובר..והפחד גובר -מה עושים.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי אורית
פרופ` אייל יצחיאק30/11/2008לפי הבנתי את מצבך ובלי לראות את ההדמיה לדעתי יש לנתח בשלב ראשון ואם נשארת שארית להקרין בהקרנה ממוקדת (רדיוכירורגיה). תהליך שפיר בקוטר 3 ס"מ הינו גדול מדי להקרנה ולכן מומלץ להקטינו כמה שאפשר ואם נשארת שארית אז להקרין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודות
אורית30/11/2008לד"ר אייל יצחיאק - רוב תודה על ההסברים הברורים ועל התגובה המהירה. אורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עירפול חולשה ועייפותגלית19/11/2008
שלום ד"ר מזה כמה שנים טובות אני סובלת מתחושת עירפול מטורפת (אני אפילו לא ממש יודעת איך להגדיר את זה) כאילו אני פה ולא פה, במיוחד זה קורה במקומות הומי אדם כמו קניונים וכאלה. בנוסף חולשה גופנית לאחר מאמץ וגם לפעמים סתם ככה, ועייפות כרונית תמידית. כל הבדיקות שעשיתי יצאו תקינות יש לציין שברגע שהתחילו התופעות רופא המשפחה קבע שמדובר בחרדות והתחלתי טיפול בסרוקסט (מזה כ-8 שנים) אבל הכדורים לא משפיעים על התחושות המתוארות ואני די חסרת אונים ולא יודעת מה לעשות זה מאוד מפריע לי בחיי היוםיום יש לציין שאני בת 33, וחוץ מהתופות הנ"ל בריאה ב"ה אשמח לייעוץ מה אפשר לעשות!!! תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלית היקרה
פרופ` אייל יצחיאק20/11/2008לצערי פנית לפורום הלא נכון. אנא פני לפורום המתאים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלית
רונית22/11/2008לא יודעת אם קור או לא אבל כשלקחתי סרוקסט הרגשתי תחושת ערפול מוזרה שלא ידעתע להגדיר אותה, ממ שסבלתי מתסכול בגלל זה ועברתי לציפראלקס ומאז זה נעלם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי רונית
פרופ` אייל יצחיאק22/11/2008כמו שכבר כתבתי, אנא פני לפורום לפסיכיאטריה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוח להסרת מנינגיומהחיים19/11/2008
אמי עברה לפני חודש וחצי ניתוח להסרת מנינגיומה גדולה (בערך 50 מ"מ) מהגומה השמאלית האחורית שהיתה צמודה לגזע המוח. הניתוח עבר בצורה תקינה ולאחריו לא סבלה תופעות לוואי משמעותיות למעט כאבים טבעיים באיזור התפרים. בימים האחרונים היא החלה לחוש כאבי ראש באיזור הניתוח, וגם סחרחורות. היא אינה מטופלת כרגע בשום תרופה. דיברנו עם המזכירה של המנתח והיא אמרה לקבוע תור ליום ראשון. השאלה שלי היא האם יש אפשרות שמדובר בתופעות לוואי רגילות בעקבות הניתוח (למשל תזוזה והתפשטות של המוח למקום שנתפס עד עכשיו ע"י הגידול) או שמדובר בפער זמן גדול מדי מהניתוח והכאבים והסחרחורות נובעים מסיבה אחרת? האם לחכות לתור אצל הרופא או לגשת כבר עכשיו למיון? תודה מראש על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיים שלום,
פרופ` אייל יצחיאק19/11/2008ראשית עדיף להתיעץ עם הרופא המנתח. הוא מכיר את החולה, יודע מה ואיך ניתח ויכול לצפות בעיות שיכולות להתפתח.
אם כאבי הראש הולכים ומחמירים ולא מדובר בכאבי ראש קלים שחולפים לאחר אקמול הייתי ממליץ על פניה לחדר מיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנינגיומה ללא אפקט מסהפרופ` אייל יצחיאק19/11/2008
שלום רב
אמא שלי בת 61 נחבלה בראשה ועברה CT ללא חומר ניגוד בבית החולים הבדיקה יצאה תקינה מבחינת החבלה אך באופן מפתיע התגלה ממצא אחר: "תהליך אקסטרה אקסיאלי פרא פליציני פרונטלי מימין היפודנסי ומסוייד בחלקו, בקוטר 1.5 ס"מ מתאים למנינגיומה ללא אפקט מסה.
ברצונינו לדעת מה זה אומר האם צריך לנתח
בתודה מראש
רוית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוית שלום,
פרופ` אייל יצחיאק19/11/2008קרוב לודאי שמדובר בתהליך שפיר שמקורו בקרומים המקיפים את המח. מדובר בתהליך קטן ומסוייד שאינו גורם לפגיעה ברקמת המח השכנה.
הרושם הוא שבשלב זה אין מקום להתערבות ניתוחית אך בהחלט יש צורך במעקב הדמייתי לשלילת גדילה של התהליך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעות באחד המונחים לגבי מנינגיומה
רוית19/11/2008היפרדנסי ולא כפי שכתבתי היפודנסי תודה רוית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי רוית
פרופ` אייל יצחיאק20/11/2008התשובה עדיין נשארת זהה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בעצמות הגולגלתלביאה19/11/2008
אני אשה בת 50 ובימים האחרונים סובלת מכאב עז בעצמות הגולגולת בעבר נעשה לי MRI מוח בחשד לטרשת נפוצה, והתגלו נגעים אבל המחלה נשללה בהמשך בבדיקות העזר. אני מנסה לעשות עיסויים בנקודות הכאב, מה שמעט מרגיע את הכאבים ביחד עם זה אני מרגישה במספר מקומות מעין בליטות (שלא היו) של העצמות האם מדובר במשהו שקשור לאזן? האזן לא כואבת. המיקום בעיקר מסביב לאזנים ומעל העורף אבל גם יותר גבוה אודה לך לתשובה אם יש צורך לפנות לאנשהו או שזה פשוט יחלוף כלעומת שבא תודה לביאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לביאה שלום,
פרופ` אייל יצחיאק19/11/2008לדעתי יש להיבדק על ידי רופא בהקדם ולשקול ביצוע CT ראש ו/או מיפוי עצמות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנינגיומה או אדנומה היפופיזיתFטלי18/11/2008
בדיקת MRI מראה לבעלי: תהליך במימדים 3X3 ס"מ הדוחק את רצפת האוכף הגרמית וחודר אל הסינוס הספנואידלי, גורם לארוזית עצם הספנואיד ומתבלט לכיוון הקליבוס. התהליך מתבלט לכיוון הציסטרנה הפרה-פונטינית ויש לו מרכיב של זנב. רקמת הנוירו-היפופיזה נראית בחלק העליון השמאלי של התהליך. התהליך חודר לסינוס הקברנוזי הימני ועוטף את העורק הקרוטידי הפנימי מימין. העורק השמאלי - עטוף באופן חלקי. התהליך חודר חלקית לסינוס הקברנוזי משמאל. לסיכום תוצאות הMRI: סבירות גבוהה למנינגיומה או אדנומה היפופיזית. בדיקת דם מראה פרולקטין בערך של יותר מ-4,000. קורטיזול - תקין. ושאלתי (שאלת האישה) - מה משמעות הדסבר מבחינת הניתוח? מהיכן נכנסים? האם אפשר להוציא גידול בגודל כזה בשלמותו? מה הסיבוכים? תודה!!!! טלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי טלי,
פרופ` אייל יצחיאק19/11/2008גידולים מהסוג שתיארת ניתן לכרות באופן חלקי בגישה דרך הסנוס הספנואידלי (דרך האף) או בקרניוטומיה (דרך פתיחה של הגולגולת), כמובן שכדי להחליט יש לבדוק בקפדנות את ההדמיה.
כמו שתיארת לא ניתן לכרות גידול זה בשלמתו, ניתן לבצע כריתה חלקית על מנת להגיע לאבחנה, להוריד מסה מהתהליך ולשחרר את עצבי הראיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרולקטינומה
Fטלי20/11/2008שלום ד"ר כפי שכתבתי לך - בנוסף ל-MRI, לבעלי רמה גבוהות מאוד של פרולקטין בדם. היינו היום אצל ד"ר מרגלית ב"סוארסקי" -שבדק שקרא את האבחנה, מה שכתבתי לך. לידיעתך, ועכשיו גם לרווחתנו - במקרה כזה אין צורך בניתוח - מקבלים ברומוקריפטין או קברגולין. סוף שבוע נעים :) טלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי טלי,
פרופ` אייל יצחיאק20/11/2008שמחתי מאוד לקבל את העידכון.
בהתלחה ורפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיגול בראשערן18/11/2008
שלום, בבדיקת MRI נמצא: המוח הינו בטווח התקין ומודגם בו DVA קטן בצרבלום מימין. למה הכוונה DVA היכן נמצא בצרבלום ומה תפקידו תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DVA
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון18/11/2008\ערן שלום
DVA הינו עיוות של כלי דם ורידי,ואינו בעל משמעות פתולוגית.
הצרבלום הינו המח הקטן (אחח משתי אונות) אחראי על קורדינציה בין היתר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ערן20/11/2008שלום , תודה על התגובה המהירה. לפני כ 8 חודשים מצאו לי גידול בבסיס הגולגלת בגודל 2 ס"מ, וכנראה אכל כ 1-3 מהקליבוס. לאחר 2 ביופסיות לא הגיעו הרופאים להבחנה,אין להם מושג מהי הרקמה שנמצאה. התייעצנו עם מספר רופאים במגוון בתי חולים בארץ, אך ללא פתולוגיה לא ניתן לדעת. האם הממצא - DVA יכול להיות קשור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אוכל לקבל תשובה?
ערן23/11/2008שלום האם אוכל לקבל תשובה לשאלה לעיל? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון25/11/2008ערן שלום
ממצא זה אינו קשור לתהליך שנמצא בבסיס הגולגולת .
בהצלחה
רפואה שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ערן25/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראש אחורי אצל ילדה בת 4ליזי17/11/2008
שלום רב, מזה כשלושה חודשים בתי בת שלוש ו-10 חודשים מתלוננת לעתים תכופות על כאב ראש בחלק האחורי של הראש מעל העורף. היא טוענת שהכאב הוא של לחץ ב"דכ היא מתלוננת בשעות הערב והשבוע היא התעוררה שמינה באמצע הלילה ובמשך כשעה בכתה מכאבים. מבחינת תזונה , התזונה שלה היא די לקויה היא לא אוכלת אלחר הצהרון כלומר מהשעה 14:00 בערך היא כמעט ולא אוכלת כלום עד הבוקר. האם יש לכם איזושהיא דיאגנוזה כללית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליזי שלום,
פרופ` אייל יצחיאק17/11/2008כאבי ראש הם סימן לא ספציפי ש בדרך כלל נגרמים מגורם שפיר. לעיתים כאבי הראש יכולים לכוון לבעיה אמיתית ולכן יש להתייחס אליהם ברצינות.
אני ממליץ לפנות בדחיפות לרופא ילדים ו/או נוירולוג ילדים ולהיבדק!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לבתי בעיה דומה
רונית17/08/2011דוקטור שלום
בתי בת השמונה וחצי מזה כשבוע וחצי מתלוננת על נקודת מסויימת מעל העורף לכיוון הראש וזה ממש על נקודה מסויימת שאני מנסה לגעת היא מנסה לכוון אותי עם האצבע
ילדתי בריאה בד"כ אנרגטית אין שום תסמינים מיוחדים , זה לא מפריע לה לתפקוד היומיומי אבל מציק לה מאוד כל היום היא נוגעת בנקודה הזאת ואומרת שזה כואב
בלילה ישנה טוב , אני מאוד מודאגת מכיוון שחשבתי שזה יעבור אבל זה לא עובר
לקחתי אותה לרופאה היא אומרת שזה לא נראה לי נירולוגי שלחה אותי לאורטופד אבל הוא טוען שהבדיקה שלו תקינה וזה לא בצוואר ואם ימשיך לפנות לנירולוג
האם אני אמורה לדאוג , זה מלחיץ אותי, האם יש דיאגנוזה לזה ? מה זה כבר יכול להיות?
אודה על תשובתכם המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה - מחכה לתשובה - מודאגת
רונית04/09/2011דוקטור שלום
בתי עדיין ממשיכה להתלונן על הנקודה בעורף שכואבת לה
אני פשוט לא מבינה מה זה הלכתי לנירולוג ונראה לי שגם הוא קצת לא מבין מה קורה
איתה הוא אומר שלא נתקל בבעיה כזאת
על פניו הכל נראה תקין הוא שלח אותי לסידרת בדיקות
בדיקות דם , צילום עמוד שידרה ועורף עליון , בדיקה של קרקעית העין
הכל תקין , מה זה כבר יכול להיות לאיזה עוד בדיקות אפשר לגשת , כדי להבין
מדוע כואב לה שם ,
הדבר מטריד אותה ואותנו כל יום לפני שינה היא מכוונת את האצבע שלי לנקודה
בעורף ומבקשת שאלחץ וכך היא נרדמת , יש לציין שזה לא מעיר אותה בלילה
אבל במהלך היום אני קולטת שמידי פעם היא נוגעת שם
אודה על תשובה והתייחסות מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה - מחכה לתשובה - מודאגת - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק07/09/2011קשה לומר ללא בדיקת הילדה. כמו שאמרתי יש לפנות לרופא ילדים ואולי לנסות אורטופד ילדים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תגובה
רונית07/09/2011פניתי לרופאת ילדים היא הפנתה אותי לאורטופד
אבל זה לא התחום שלו הוא טוען שבבדיקה שלו הכל תקין וזה לא קשור אליו
השאלה שלי האם להמשיך עם בדיקות יותר מעמיקות כמו MRI
האם תלונה כזאת שלא מוצאים מה זה מצריך בדיקה כזאת ?
האם יכול להיות עצב שניתפס יש דבר כזה ?
זה פשוט מוזר לא יודעת מה זה כבר יכול להיות
אם חס וחלילה זה היה משהו יותר רציני האם בבדיקות זה היה מתגלה ?
אודה על תשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תגובה - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק07/09/2011במידה והרופא המטפל מוצא שיש בעיה ובדיקות ״פשוטות״ אינן נותנות מענה לפתרון הבעיה אז כמובן שיש לשקול ברור מעמיק יותר כגון MRI
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנגיומה ורידית DVAיוהנה16/11/2008
בת 51 בבדיקת MRI שבצעתי לפני חודש לאחר אירוע של חוסר תחושה וכבדות וטישטוש ראיה בצד ימין של הגוף תחושה שחלפה לחלוטין לאחר מספר שניות/שעות ביד מעצמה. טישטוש ראיה ותחושה של עילפון ונפילה לצד ימין קרה לי בעבר ונעלם מעצמו. תוצאות הMRI הם: משמאל -מודגם UBO זעיר בחומר הלבן בקטע הפריאטלי השמאלי. מימין-מודגמת אנגיומה ורידית שטוה DVA בחלק היותר אחורי של האונה הטמפרולית הימנית בקטע שאורכו ב-21 מ''מ. בלוטת היפופיזה דקה. מה זה אומר.... אני כבר נכנסת לסרטים של עצמי וכל כאב ראש מפחיד אותי אודה לכם על הסברומה עושים בנדון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוהנה שלום,
פרופ` אייל יצחיאק17/11/2008אנגיומה ורידית היא וריאנט ורידי שמהווה חלק ממערכת הורידים של המח. אין צורך לטפל בה ואין צורך לעקוב אחריה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנגיומה וורידית זעירה
אריק באלין21/04/2013שלום רב
ברצוני לדעת האם חמור המקרה של אנגיומה וורידית זעירה במיקום פריונטריקולרי אחורי ימני לטרלית לאטריום של החדר הצדדי ימני.מדובר בהאדרה שטוחה במקומות אלו.
מה ניתן לעשות במצב כזה? ישנם בחילות וכאבי ראש לעיתים קרובות!!
אשמח לקבל תשובה לשאלתי
בכבוד רב
אריק באלין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנגיומה וורידית זעירה - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק22/04/2013קרוב לודאי שמדובר בממצא מקרי שלא קשור לתלונות אבל יש להתייעץ עם נוירולוג או נוירוכירורג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חמי נפלהדריקה16/11/2008
חמי נפל לפני כמה ימים ועשו לו ס.ט. וראו שעקב הנפילה יש לו גוש דם שצרכים לשחרר איזה ניתוח איזה סיכונים יכול להיות תודה אני זקוקה למידע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
פרופ` אייל יצחיאק16/11/2008צר לי לשמוע כי חמך נחבל בראשו וכעת הוא צריך להינתח.
קשה להסביר מה הסכנות בניתוח שכזה משום שקימים מספר סוגים של דימומים במיקומים שונים בתווכל אחד דורש טיפול שונה במעט וכרוך בסיכונים שונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בלסת אחרי ניתוח ראשיעל15/11/2008
שלום, לפני חודשיים עברתי ניתוח ראש בשל מפרצת. פתיחת הלסת נפגעה ותרגילים שניתנו לי על ידי פיזוטרפיסטית בבית החולים עזרו מעט אך עם הזמן גרמו כנראה לנזק בצד הלא פגוע של הלסת. אני לא מצליחה לסגור את הפה וכנראה שנוצרה שם דלקת בשל העומס על צד אחד של הפה. רופאת משפחה אמרה לי לקחת אתופאן. רציתי לוודא שאני יכולה לקחת אתופאן, כלומר שהתרפה לא בעייתית אחרי ניתוח ראש? וגם לדעת האם בעיות מסוג זה נפוצות אחרי ניתוחים בראש? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי יעל,
פרופ` אייל יצחיאק15/11/2008ראשית אני שמח לשמוע שהניתוח עבר בהצלחה ושכעת עיקר הבעיה היא סביב הלסת.
פגיעות בשריר הטמפורלי שמעלה את הלסת התחתונה נפוצות לאחר ניתוחים מסוג זה משום שחייבים לעבור דרך השריר.
לעתי אין מניעה מנטילת אתופן אבל לכל מנתח העדפות משלו ולכן כדאי להתייעץ עם הרופא המנתח. לגבי הדלקת במפרק הלסת הייתי ממליץ על בדיקת כירורג פה ולסת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוחאור15/11/2008
שלום רב, אבקש עזרה בפענוח מצ"ב: מודגם 11 מוקדים מפוזרים בחומר הלבן במח פרונטלי דו צדדיפריונטריקולרי מאונך לחדרים לטרליים ואוקסיפיטלי משמאל צמוד לקרן האוקסיפיטלי. אין אפקט מסה.אין רסטריקציה או האדרה חריגה. ממצאים חשודים לדה מיאלנזציה כמו טרשת נפוצה. אודה להסבר מפורט עד כמה זניתן, האם לפי ממצאים אלו יש מחלות נוספות שיכול להתאים? יש לי lac חיובי וגם שריר חלק חיובי.אודה לכל אינפורמציה בנושא ומהו הטיפול הנדרש. תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוני שלום
פרופ` אייל יצחיאק15/11/2008אני חושש שפנית בטעות לפורום לנוירוכירורגיה. אנא פנה לפורום לנוירולוגיה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי ויאגרהפלוני14/11/2008
לד"ר שלום האם קבלת כדורי ויאגרה משפיעה על אלו שיש להם מלפורמציה מוחית ( avm)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אלי
פרופ` אייל יצחיאק14/11/2008כדורי ויאגרה יכולים לגרום לעלית לחץ דם ומלפורמציה ורידית - עורקית יכולה בתגובה לדמם.
לא הייתי ממליץ על ויאגרה עד שתסיים טיפול במלפורמציה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לאחר ניתוח ראשיפעת12/11/2008
אני בת 32, לפני חודשיים עברתי 2 ניתוחים להוצאת המנגיומה מארובת העין הימנית, ניתוח ראשון נעשה ניסיון להוציאו דרך העין, ללא הצלחה. ניתוח שני הוצא הגידול דרך הראש, מאז הניתוח יש לי חוסר תחושה בצד ימין של הראש כולל הרכה ומחצית מהעפעף הימני, בסיכום הניתוח רשום כי עצב 3 מימין שותק, בימים האחרונים יש לי כל מיני תחושת מוזרות כמו עיקצוצים וגרד פנימי מתחת לעור הרדום, האם תופעות אלו הם אופייניות? וכיצד אפשר למנוע את הגרד בראש כאשר הוא בעצם רדום. העין עצומה למחצה ועדיין בשלבי החלמה בנוסף אני מרגישה בעין ימין את הדפיקות לב שלי (פולסים) כל הזמן מה זה אומר?? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יפעת שלום,
פרופ` אייל יצחיאק12/11/2008קשה לי להבין איזה ניתוח עברת בדיוק. האם המנגיומה או מנינגיומה. האם בתוך הארובה או באזור הארובה.
האם מלבד עפעף צנוח יש גם פזילה?
באופן עקרוני בהחלט יכול להיות חוסר תחושה סביב מתלה העור ובמהלך ההחלמה חולים רבים מדווחים על תחושת גרד ועקצוץ.
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח ראש , המשך..
יפעת13/11/2008תודה רבה על תשובתך, ראשית סוג הגידול שהוצא הוא המנגיומה, הגידול ישב בתוך ערובת העין דחק את עצב הראיה כלפי מעלה עם נטיה שמאלה (דבר שפגע בשדה ראיה עליון) ובתוך סבך העצבים והשרירים של העין דבר שהיקשה את הוצאתו לכן ארך הניתוח 6 שעות, אכן בהתחלה העין היתה פוזלת אך הפזילה הסתדרה לבד העפעף עדיין סגור למחצה, הפולסים שיש בעין קצת מלחיצים אותי האם זה דבר טבעי אחרי ניתוח כזה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תןצאות MRIמיכל12/11/2008
לאחר בדיקת mri קיבלתי את התוצאות שלהלן אשמח אם תוסיף את דעתך בנושא: שוב הודגם תהליך תופס מקום בתעלת השמע משמאל כ 8*14 מ"מ עם מרכיב ציסטרנלי מעוגל קטן המשיק וגורם לאינדטציה מינמילית על הפונס הלטרלי , ללא לחץ משמעותי על מבנה גזע המוח. המרכיב האינטרהקליקולרי ממלא את מרבית תעלת השמע אך נותר אות CSF באיזור הפונדוס. לציין כי המרכיב הציסטרנלי משיק לאזור האינסרציה של עצב קרניאלי חמישי משמאל אך אין לראות עיוות משמעותי ב CN V NERVE ENTRY ZONE כבעבר, התהליך הינו איזו- עד היפואינטנסי לקורטקס בשקלול T1 והיפואינטנסי בT2 עובר האדרה חזקה לאחר הזרקת חומר ניגוד עם איזורים בלתי נצבעים בתוך המרכיב הציסטרנלי כביטוי לשינויים ציסטים בולטים. יתר רקמת המוח תקינה אין עדות לתהליך תופס אינטהפרנכימתי. מודגם עיבוי רירית הקפי קל בסינוס מקסילרי שמאלי , כמו כן עיבוי רירית בתאים אתמואידלים דו צידי מעט בולט יותר בתא אתמואידלי קידמי ממאל כמו כן עיבוי רירית מינימאלי בסינוסים הפרונטלים דו צידי. סיכום: יש לציין הגדלה של המרכיב הציסטי הבלתי נצבע בחלק הציסטרנלי של הגידול יתר רקמת המוח תקינה אשמח לדעתך המיקצועית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מיכל,
פרופ` אייל יצחיאק12/11/2008יש לדעת כי קשה מאוד לייעץ ללא לקיחת אנמנזה, ביצוע בדיקה וצפיה בהדמיה.
קרוב לודאי שמדובר בשוונומה ווסטיבולרית. את הטיפול יש "לתפור" לחולה הספציפי בתלות בגילו, בתלונותי, במצב שמיעת ובביולוגיה של הגידולו. הטיפול יכול להיות מעקב בלבד, טיפול בקרינה ממוקדת (רדיוכירורגיה או כריתה ניתוחית.
אחד הרופאים המנוסים בתחום זה בארץ הוא דר' סרגיי ספקטור מהדסה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

