מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מצב חדשגל02/08/2008
ביום שני28.7 בוצע ניתוח לאטימת השברים (סינוסים וכו) שדרכם דלף נוזל המוח (דרך האף).חיברו גם צנטר זמני בגב. אתמול יום שישי התחיל לדלוף מהאף נוזל דמי . אני בלחץ שהניתוח לא הועיל. מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרות שלום
ד''ר עוזי בן דוד03/08/2008נראה לי שהפצוע מטופל היטב היכן שנמצא.
הבעיה מורכבת , לא תמיד ניתן להגיע לאטימה גם בניתוחים חווזרים כך שהדאגה מוצדקת.
כדי לדעת שמדובר בדליפת CSF אמיתית יש להפסיק פעולת הנקז השידרתי ולנטר כמות האויר בתוך הגולגולת ע"י בדיקות הדמיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
גל03/08/2008אתמול הורידו הנקז השדרתי והיום לא היתה דליפה ,האם צריך לבקש הדמייה של הגולגולת?האם הכנסת/הוצאת הנקז בגב יכולה לגרום לכאב ברגל בעת הליכה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרניולוגיהשי01/08/2008
היי לפני הרבה זמן הותקפתי על ידי אנשים במוטות ברזל , ובגלל זה עברתי ניתוח ראש תכלס השיער התחיל לנשור וכבר כולם רואים את הצלקת והכי קשה זה המעיכות , השאלה איך ואיפה אני יכול לסדר את זה ומהן הן השיטות ? האם שמים פלסטיק בין הקרקפת לגולגולת או פלטינה , או מלט הידרוקסי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשי שלום,
ד''ר עוזי בן דוד03/08/2008השתל השכיח להשלמת חסרי עצם בגולגולת (אם העצם שהוסרה לא נשמרה או שנפגעה בצורה לא הפיכה) הינו המתיל מטקרילט שלאחר עיבודו דומה במראהו ובצורתו לעצם. שתלים נוספים בשימוש אך יקרים הרבה יותר הם שתלים מסיליקון, טיטניום או שתלים קרמיים אותם ניתן להזמין מראש לפי מידת הדפקט הגרמי (בד"כ מחו"ל).
במקרה שלך אם ישנה גם צלקת ואזור נטול שיער עליה וסביבה יתכן צורך בפרוצדורה פלסטית משלימה ונפרדת עם מס' שלבים- "ניפוח הקרקפת" באזור שעיר סמוך לצלקת , כריתת הצלקת ושימוש ב"עודף הקרקפת" שנוצר מהניפוח להשלמת החסר שלאחר כריתת הצלקת.
בברכה ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל
שי03/08/2008תודה על התגובה ויש לי עוד כמה שאלות ואהיה מאוד מרוצה את תענה לי 1. אצלי לא הוסרה עצם וגם אין חור בגולגולת , רק ( כאילו זה מעט ) יש מעיכות כי החבלה נגרמה על יד אנשים עם מוטות ברזל , ונראה לי שצריך רק משהו בין הקרקפת לגולגולת שירים קצת את הקרקפת ויעשה אותה ישר ? 2. האם אפשר להזריק סילקון במחט או חומר אחר בלי לעשות עוד עם תפרים ( אני יודע שאפשר לנתח ולחתוך את הצלקת וכך לו יהיה לי עוד פסים בראש אבל.... בכל זאת ישמח לדעם אם יש חומר שאפשר להזריק ? 3 . למה לעזאזל בבית חולים ששחררו אותי לא אמרו לי דבר על תהליך זה או שלפחות שיסבירו שיש משהו שנקרא שיבוץ גוגולת ..... ( לפחות שלושה שנים אני מסתגר בבית ולא נעים לי לפגוש אנשים רק בגלל המעיכות ) ? אפילו אחרי שהשתחררתי בית חולים רמב"ם אחרי שבועיים לא הזמינו אותי לעשות עוד CT 4 . בקשר לניפוח הקרקפת ( אני יודע מה זה כי ראית תוכנית על זה בערוץ 8 שעשו לילד שהייתה לו שומה ענקית , ואחרי זה הסירו אותה ותפרו מחדש עם העור שנמתח ) אני לא יצטרך לזה , אני התכוונתי שאחרי דלדול השיער כבר רואים את המעיכות ואת תפר הצלקת ( חצי עגול כזה ) והשאלה אם אני יכול לשתול שיער עליה או לעשות נקודות קעקוע כדי לטשטש את זה ? 5 . ניתוח מסוג הזה , זה על חשבוני ? או אני משתתף בזה באחוזים מסוימים ? 6. אחרי התקפיה הזאת נותרתי מוגבל בגפות התחתונות ( דרופ פות ברגל שמאל , קלונוס , ספסטיות) אפשר חומר בעברית על זה בעיקר הספסטיות ........ 7 . לפי דעתך או מנסיונך אם חותכים את העצם מסביב המעיכה ומשבצים את זה בחומר אחר שלא יהי כאילו לחץ על המוח זה ישפר קצת את מצבי ( או כל מצב מהסוג הזה ) ותודה רבה ואני ישמח אם תענה על כל השאלות ( מחכה הרבה שנים שמישהו יענה לי על הזה )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשי שלום
ד''ר עוזי בן דוד09/08/2008אנא הפנה שאלותיך לפלסטיקאי כיוון שבעייתך הינה בתחום התמחותו
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל אפשר לענות על 6 ו 7
שי11/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראש בצד ימיןאני01/08/2008
שלום רב למומחים, אני בחור בריא בן 23. לפני 3 ימים הייתה לי הפרעה בראייה בזמן למידה למבחנים, כל היום לא שתיתי והיה יום חם וכאשר שתיתי הרבה הבעיה נעלמה כלא הייתה. לא היה לי אז כאב ראש או כל דבר אחר. ביום למחרת היה לי כאב ראש בצד ימין של הראש לקחתי אקמול והוא הלך תוך חצי שעה. היום בבוקר כאב הראש חזר, ההרגשה היא יותר הרגשה של לחץ באזור זה. יש לציין שאתמול היה לי מבחן וממש הצלחתי בו וזאת אחרי כאב הראש הראשון. ממה זה יכול לנבוע? האם מכת חום יכולה לגרום לכאב ראש למספר ימים?האם לחץ מבחנים יכול לגרום לזה (למרות שאני לא מאוד לחוץ)? מה עליי לעשות? כי יש לי מבחנים נוספים ואני חייב להתרכז. תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד''ר עוזי בן דוד03/08/2008מתאורך , יתכן שכאב ראש בצד ימין ערב המבחן יכול להיות מתכון להצלחה....
אם כאב הראש שלך חוזר ומתמשך גם מעבר לסיבות בנליות של מתח או יובש , פנה לנוירולוג לצורך ברור סיבתו.
בברכה ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אני04/08/2008קודם כל תודה רבה על המענה. כאב הראש פסק, אבל כאשר אני ישן וקם אני חש מין כובד מסויים בראש, וזה מתחיל להרגיש לא נורמלי כי זה נמשך שבוע שלם. אבל בכל זאת אני כל השבוע לומד זמנים ממושכים מהבוקר עד הלילה, האם יכול להיות שהמוח שלי מתעייף? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה להמשך
ד''ר עוזי בן דוד09/08/2008יתכנו כאבים או תחושת מתח/כובד בקרקפת בעקבות מאמץ של ריכוז ממושך, מציע לפנות לפורום נוירולוגי בכ"ז כדי להמשיך "לדון" במיחושים הנ"ל.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח ראש להסרת מנינגיומהברקת31/07/2008
לפני שבוע בדיוק אבא שלי (בן 49) עבר ניתוח להוצאת גידול שפיר של מנינגיומה מהראש. הגידול ישב על עצב השמיעה של האוזן הימנית והיה בגודל של 5*6*5 ס"מ. הניתוח היה ממושך מאוד כ20 שעות. לאחר הניתוח אבי התעורר והחל לצעוק ולהזיז גפיים.. היה ממש בחוסר שקט. אך יום לאחר מכן שקע והחל להירדם יותר ויותר. הצוות הרפואי החליט להחדיר לו צינורית לראש כדי שנקז נוזלים שנתגלו לאחר צילום סיטי. במהלך החדרת הצינורית אבי היה מונשם ומורדם שוב, אבל עדין לא ממש התעורר והוא מאוד ישנוני כבר חמישה ימים. התברר שיש לו בצקת בראש. התברר עוד שיש לו זיהום במערכת העצבים בראש, ועוד התברר שיש לו תסחיף ריאות ככל הנראה מהשכיבה הממושכת וחוסר התנועה. הרופאים אומרים שהוא כרגע בסכנת חיים! כדי לטפל בזיהום הוא מקבל אנטיביוטיקה מאוד חריפה, וכדי לטפל בתסחיף ריאות הוא מקבל זריקות לבטן של מדלל דם בשם קלקסאן. אנחנו ממש מיואשים ולא יודעים מה לעשות! נשמח מאוד אם משהו יוכל לתת לנו עצה כלשהי.. כגון הזמנת רופא מומחה בתשלום כמובן! אנו מוכנים לתת ולעשות הכל!! העיקר לראות שיפור כלשהו במצבו!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לברקת שלום,
ד''ר עוזי בן דוד03/08/2008ראי תשובתי מהיום לצחור,
מצב של בצקת בגומה האחורית לאחר ניתוח בשילוב עם זיהום ותסחיף ריאתי הוא בהחלט מצב מסכן חיים. נראה בכ"ז שהודות לטיפול, מצבו לא ממשיך להידרדר. אם ברצונכם בדיעה נוספת ניתן לפנות אלי לפי הטלפון שלמטה.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון בבדיקת nph ctאורי31/07/2008
לאמי בבדיק ct ראש נימצאו חדרים מוגדלים אובחון כ- nph ,כאשר במהלך החודשים מאז מצבה מתדרדר אין שווי משקל כבדות ברגליים ואי תחושה בהם כמו כן התחילו להתנפח, ובריחת שתן. כמו כן בוצע ct עמ"ש מותני לגב עקב כאבים והקרנה לרגל שמאל אבחנה שינויים פצטאליים קשים, דיסקופטיות מרובות עם עקמת ניוונית היצרות תעלה l3-4-5 המנגיומה ב- l12 l3, בבדיקת אורטופד הומלץ לבצע זריקת אפידורלית l4-5. האם יש קשר בן שני המקרים , האם לעשות זריקה אפדורלית לגב למרות הבעיה nph , מה המלצות לטיפול בשתי הבעיות בו זמנית. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורי שלום
ד''ר עוזי בן דוד03/08/2008בת כמה אימך ומה מצב בריאותה לבד מהבעיות שציינת?
האם ראתה כבר נוירוכירורג כנדרש ממצבה?
בכל אופן עצתי היא לבצע בהקדם MRI ע"ש מותני להערכה אובייקטיבית יותר של ההיצרות השידרתית ולאחר בדיקת נוירוכירורג לשקול ביצוע טסט ניקור מותני מעל גובה ההיצרות כדי להעריך אם ישנה הטבה בתפקודי ההליכה.
בכאבי הגב+רגל ניתן לטפל בלי קשר לנ"ל, הייתי נמנע מהזרקה אפידורלית במצב של היצרות תעלתית קשה .במצב של NPH אין התווית נגד לטיפול זה.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר שיווי משקל לאחר ניתוחי.פ30/07/2008
בת 25 לפני 3 חודשים נותחתי להוצאת קוורנומה באזור שמאל האחראי על הדיבור. השתקמתי מהר ללא שרידים מהניתוח. לפני ארבעה ימים הופיע סחרור וחוסר שיווי משקל, תחושה של ישיבה על מים. אני מטופלת בLAMICTAL 300 מה כדאי לעשות? התחושה קיימת רק 4 ימים לפני כן תפקדתי מצויין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לי. שלום,
ד''ר עוזי בן דוד03/08/2008אם לקחת את התרופה בצורה סדירה יש לבדוק אפשרות להפחית במינון הלמיקטל (בפיקוח של הרופא שרשם את התרופה) אולי אז הסחרחרות תעלם ולא, יש לבדוק סיבות אחרות דרך נוירולוג / רופא א.א.ג. או מרפאת סחרחורת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיבוכים שלאחר ניתוחצחור30/07/2008
אבי בן 49 עבר ביום חמישי האחרון ניתוח להסרת מנינגיומה בגודל 6X7 ס"מ שישבה בצידו הימני של הראש(דבוקה לגזה המוח) עם המון כלי דם, הניתוח ערך כ16 וחצי שעות. בתום הניתוח בשיחה עם המנתח הובהר לנו כי הניתוח צלח והגידול הוסר כמעט במלאו, הובהר גם כי לא היה ניתוח קל עקב גודל הגידול ריבוי כלי דם, ומיקומו. לאחר מספר שעות התאוששות בטיפול נמרץ התוצאות היו נהדרות, אבי הגיב לסביבה הזיז את כל חלקי גופו ביקש להתישב ולקום מהמיטה ואף ציחצח שיניים (יש לציין כי הוא סבל מאי שקט רציני ונאלצו לקשור אותו) בעצמו, לאחר יום שמו לב הרופאים שהוא "בשקיעה" ושהחום עלה לאחר סיטי חזה וראש אובחנו מספר דברים, נוזלים בראש, בצקת בראש, והגרוע מכל תסחיף ריאה, באותו הלילה אבי הובהל לחדר ניתוח על מנת להחדיר צינורית לראשו וניקוז הנוזלים התחיל, לאחר החדרת הצינורית הוא נישאר מורדם ומונשם למשך של 24 שעות שהגוף לא יתאמץ בדברים אחרים כרגע כ 24 שעות לאחר שהוצא מההרדמה אבי עדיין במצב אפטי נושם בכוחות עצמו מידי פעם מזיז גפיים, מה אתם ממליצים לעשות במצב זה, בצקת ונוזלים במוח תסחיף ראיתי וזיהום בתסחיף באופן כללי אבי אדם בריא הסובל בלחץ דם וכולסטרול גבוה, כרגע הוא מטופל בתרופות להורדת לחץ דם במדללי דם (קלזקן משהו כשה) בזריקות לבטן מחובר לזונדה חמצן וקטטר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לצחור שלום
ד''ר עוזי בן דוד03/08/2008הטיפול בהפרעת ניקוז נוזל מוחי -שידרתי- נקז זמני ואח"כ לפי הצורך ניקוז קבוע (שנט).
הטיפול בבצקת המח, תלוי בסיבה אם ממקור הפעולה ניתוחית או עקב עליית החום, הפרעות חימצון ובמאזן מלחי הגוף או השילוב ביניהם יש לתקן כל גורם בנפרד.
הטיפול בתסחיף הריאתי- חמצן ונוגדי קרישה.
טיפול בזיהום- אנטיביוטיקה לאחר נטילת תרביות.
התשובה סכמטית כיוון שלא ניתן לדון בבעיה מורכבת כגון זו ובצורה יסודית בפורום זה.
בברכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראששרונה29/07/2008
שלום, אני בת 24 לפני כמה שנים היו לי כאבי ראש רבים לא במקום נסוים ספציפי, וזה הפסיק עם השנים. לאחרונה אני סובלת שוב מכאבי ראש חזקים בצד ימין של הראש ממש מאחורי עין ימין, אני לא מרגישה זרמים אלא הלומות כאב חזקות מאחורי עין ימין והלאה. האם הדבר נובע מלחץ או עייפות? האם עליי לפנות לנוירולוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרונה שלום
ד''ר עוזי בן דוד30/07/2008הכתובת לבעייתך היא אמנם - נוירולוג, בברכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנינגיומהשיר27/07/2008
האם השיטה של צינטור מוח מתאימה למנינגיומה הממוקמת בכיאזמה, בגודל 2.5X2.5X2 בבסיס המוח בהצטלבות (הכיאזמה) של 2 העיניים. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגל שלום
ד''ר עוזי בן דוד30/07/2008התשובה היא - לא.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה מדממת במחאורלי27/07/2008
בוקר טוב אצל אחי אובחנה ציסטה מדממת במח, הציסטה בצד ימין עם בצקת שכנראה לוחצת וכתוצאה מכך (כנראה אנ לא רופאה) כאבי תופת בראש עם אי שיווי משקל והקאות מה זה אומר?? האם קיימת סכנה מידית?? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורלי
ד''ר עוזי בן דוד30/07/2008נסי להיות יותר ספציפית האם מדובר בחשד לגידול? למפרצת? בן כמה האיש? האם תוכלי לשלוח תוצאות ההדמיה שביצע?
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה במוח בין שני החדרים הצדדייםד``ר שלמה סטיב ג`קסון25/07/2008
שלום רב אני כיום בן 30 ולפני 13 שנה התגלה אצלי ממצא במוח . הממצא הוא כזה: בין שני החדרים הצדדיים הודגם תהליך ציסטי גדול למדיי שגורם לדחיקת החדרים ולחץ מתון על קורפוס קולוסום סיגנל של התהליך דומה ל-csf. התמונה מתאימה ל- cyst of cavum septum pellucidum /vergae עד היום לא קיבלתי מהניורולג שמטפל בי תשובה ברורה לגבי .אשמח להבהרה בנושא קראתי מאמר באנגלית בקושי הבנתי את השפה הרפואית אבל הבנתי שזה נדיר . אפשר לחיות עם זה עד 120? זה מפחיד אותי רצח בטח עם אזדקק פעם חלילה לניתוח בראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאסף שלום
ד''ר עוזי בן דוד26/07/2008cavum septum pellucidum הינו מצב בו שני עלי המחיצה הבין חדרית במח לא מתקרבים דיים ונשארים רחוקים מ-1-2 מ"מ ביניהם לפחות אך בד"כ פחות מ-1 ס"מ מצב זה מאובחן החל מגיל 6 חודשים כיוון שסביב הלידה זהו מצב תקין. החלל שנוצר אינו קשור בד"כ למע' החדרים ולא מכיל נוזל תוך מוחי. מצב זה נחשב כוריאנט אנטומי ולא מקצר את איכות או אורך החיים. באחוז קטן של המקרים נמצא קשר נסיבתי מסויים עם הפרעות פסיכאטריות דוגמת סכיזופרניה.
במצב בו ישנה ציסטה בתוך החלל שמכילה CSF היא יכולה להתנהג ככל ציסטה עכבישית במקומות אחרים בתוך הגולגולת ואם נוצרת הפרעה בזרימת ה- CSF מתוכה (כמו אחרי חבלות ראש) יש אפשרות שתלחץ על מקומות סמוכים ותזדקק לניקוז ניתוחי (מצב נדיר ככל שידוע לי).
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר דחוף בבקשהגל24/07/2008
מה המשמעות לכתוב: בהדמייה חוזרת החמרה בפנאומוצפלוס. עדות להחמרה בפנאומוצפלוס ,עדות לאויר בתוך מערכת החדרים.הוחלט לבצע ניתוח:הנחת פציה בבסיס הגולגולת מימין מה צפוי בניתוח שכזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרות שלום
ד''ר עוזי בן דוד26/07/2008תוצאות ההדמייה ברורות.
שאלי את המנתח לגבי הצפוי בניתוח
בברכה ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרחבת החדרים במוחלירז24/07/2008
האם יתכן שהרחבת חדרים במוח גורמת לאדם להיות מנותק ולא לתפקד ובעצם להיות במצב זומבי?? האם הרחבת חדרים נובעת מניקוז לא מספק של הנוזלים בעזרת שנט שקיים? אם יורידו לחץ זה יכול לפתור את הבעיה? האשה אחרי ניתוח אפירמואיד - הידרצפלוס אחרי שבועיים מהניתוח ומאז בעצם כ-5 חודשים במצב זומבי. מזהה את הסביבה אך יש חוסר יכולת להוציא את המידע החוצה ולהגיב. לפעמים מהנהנת, יכולת דיבור ישנה אבל לא באה לידי ביטוי. הוציאו לה עצם והחזירו אותה לאחר 5 חודשים. זה היה אתמול. האם החזרת עצם משפרת את המצב? יש הבדל בין עצם שלה (שאבדה בבי"ח משום מה) לבין עצם תותבת שהוכנסה? יתרונות/חסרונות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענת שלום
ד''ר עוזי בן דוד26/07/2008מצב התקשורת עם האשה שתארת יכול לנבוע מהניתוח להרחקת הגידול וכמובן גם מההידרוצפלוס בעקבותיו. אם החדרים עדיין רחבים צריך לבדוק אם השנט מתפקד או מספיק. סגירה של הדפקט הגרמי ,לא משנה אם בעזרת שתל תותב או עצם מקורית, יכולה לסייע בשיפור זרימת הנוזל התוך מוחי ולסייע בעקיפין לעבודת השנט בניקוז עודפי הנוזל לכיוון חלל הבטן.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה אל נוזלים בראשאושר מוצפי24/07/2008
שלום יש לי שאלה..מקווה שתכול לעזור לי אחיינית שלי ילדה ילד לפני כ-3 חודשיםבהריון היו המון חחשות בקשר להריון הזה במהלך ההריון אמרו לה שיש חששות שהילד יצא עם ראש גדול בקיצור היה כבר סוף ההריון ואמרו שיש הצתברות של מי שפיר. הילד יצא עם ראש גדול יותר ממידים שצריך להיות לתינוק אחרי הלידה(נולד בניתוח קיסרי) לאחר הלידה שלחו אותם לעשות בדיקות ואולטרסאנד ובאולטרוסנאד האחרון גילו שיש לילד נוזלים בראש בעקבות זה שלוחים אותם לעשות צילום MRI כתצאות של הבדיקה שנשלחו לעשות יגיעו אנחנו מאוד מקווים שהילד לא היצטרך להעשות איזה ניתוח לפי מה שאנחנו יודעים ושמענו שיש לזה השלחות לגבי התפתחות שיכולים לפגוע בו שכלית או מוטוריקה אינו רוצים לקבל חוות דעת יותר מפורטת לגבי המצב הקיים כרגע מרופא בכיר או מרופא מוסמך או רופא שמתמצא בכל הבעיות הללו הייתי רוצה שיתנו לי מידע יותר מפורטת ומדיוק לגבי המצב אנחנו נמצאים בחששות רבות ופחדים בגללו בריאותו של הילד. אשמח אם תוכל להענות בהקדם ההאפשרי. בתודה איריס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאיריס שלום
ד''ר עוזי בן דוד26/07/2008כדי לעזור לך במדיום זה רצוי למסור מהלך הריון גיל ומשקל לידה, היקפי ראש בלידה וכעת, הערכת נוירולוג ילדים וכמובן תוצאות ההדמיה (אם ניתן ה- MRI).
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שוונומה בתעלת אוזן שמאלאריק23/07/2008
שלום רב ראשית ברצוני לברך על האתר ישר כח. שמי אריק ואני בן 38 לפני כשנה לאחר בדיקת MRI התגלתה שוונומה וסטיבולרית בתעלת השמע הפנימית באוזן שמאל בגודל של 7.5 מ"מ בחודש יוני השנה בצעתי שוב בדיקת MRI וישנה צמיחה של השוונומה לעומת שנה קודמת כרגע אני שומע טוב באוזן השמאלית למעט הרגשה של אקווריום . הומלץ לי טיפול בקרינה בתל השומר ואני מתלבט על טיפול בניתוח בו יורידו את הגידול לגמרי ולא ינסו רק לעצור אותו קראתי מאמרים באינטרנט כי אם הטיפול הקרינתי לא יצליח הניתוח לאחר מכן יהיה יותר קשה לכן רצתי לקבל המלצה ולדעת מהו אחוז ההצלחה בנניתוחים האלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאריק שלום
ד''ר עוזי בן דוד26/07/2008הסיכוי לירידה משמעותית בשמיעת דיבור במצבים של שוואמה תוך תעלתית הם קצת מעל ל-50% תוך 5 שנים. ניתוח לשימור שמיעה מצליח במשימתו רק בשעור של 30-50% כאשר לרב ישנה ירידת שמיעה לאחר הניתוח. ככל שהעוצמה ואיכות השמיעה הבסיסייים יותר טובות אזי רב הסיכוי לשמור על שמיעה תפקודית לאחר הניתוח.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

