מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- avm מלפורמציה מוחיתפלוני26/10/2008
לרופא שלום ! לאחרונה אובחן אצלי מפלפורמציה פרונטלית ימנית גדולה כ 6 ס"ם נסגר חלק גדול ממנה כ80% . האם יש סכנה שתדמם בעתיד ומה הם הסיכויים לכך .? האם לעומת זאת כדאי להמשיך בטיפול לאור סכנות הסיבוכים הכרוכים בכך?. לטיפולך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר kavernoma
קטי28/06/2012שלום רב.לפני כמה ימים הרגשתי בפתאומיות נימול בחצי פנים צד ימין וגם בכף יד ימין הסימנים חלפו תוך כמה דקות אך נשאר כובד תמידי סביב העין ימין בוצע CTמוח ללא חומר ניגוד שהדגים נגע היפרדנסי תת קורטיקאלי פאראסגיטלי פרונטלי משמאל בקוטר 0.9 ס"מ פורשו את זה כקברנומה אך ממתינה גם לMRI השאלה מה הסיכונים של הממצא לפי הגודל וממקומו תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהkavernoma - תגובה
ד``ר רחל גרוסמן03/07/2012הממצא הנ'ל יכול לדמם בשנית ואיזורים סמוכים לו עלולים להנזק. לפיכך צריכה לבצע MRI ולגשת לנוירוכירורג ע'מ להחליט על המשך טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהkavernoma
קטי10/07/2012תודה לכולם על תגובותכם.
קיבלתי תשובה של MRI ההתרשמות היא שמדובר בקוורנומה בודדת פרונטלית משמאל בקוטר 1ס"מ עם דמם סב אקוטי
אני עדיין מרגישה איזשהו כובד סביב עין ימין וכאבי ראש.לפי רופא ניורולוג המטפל הסימנים האלו אמורים לעבור תוך כמה שבועות.השאלה שלי:מה הטיפול המקובל במלפורמציות בגודל כזה.כיצד אפשר למנוע את הדימום בעתיד תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהkavernoma - תגובה
ד``ר רחל גרוסמן15/07/2012הטיפול הוא ניתוח או מעקב ( פחות מקובל טיפול קרינתי ממוקד). אם לא מנתחים ומוציאים את הקברנומה, הסיכוי לדמם קיים. פני בהקדם לנוירוכירורג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהavm מלפורמציה מוחית - תגובה
ד``ר רחל גרוסמן03/07/2012חסרים לי פרטים. נשמע שמדובר ב AVM . ככלל אם המלפורמציה אינה סגורה היא יכולה לדמם. ע'מ להעריך את הסיכוי לדמם אל מול סכנות הטיפול חשוב לראות את האנגיוגרפיה ו/או CT ANGIOGRAPHY. ממליצה על מעקב אצל נוירוכירורג המתמחה בכלי דם של המח ו/או מצנתר מח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהavm מלפורמציה מוחית - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק04/07/2012לא ניתן לתת תשובה לפי התאור שלך.
יש לבדוק אותך ואת הצילומים.
באופן עקרוני הטיפול במומים מסוג זה הוא פעמים רבות משולב; צנתור ניתוח וקרינה.
מתאימים את הטיפול לחולה ולמלפורמציה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהavm מלפורמציה מוחית - תגובה
ד``ר רחל גרוסמן15/07/2012ככלל כל עוד המלפורמציה אינה סגורה היא יכולה לדמם. כדי לענות על שאלותיך צריך לראות את הצנתור המוחי שלך או בדיקת CT angio.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליזה שלום,
פרופ` אייל יצחיאק26/10/2008כל מלפורמציה מסוג זה יכולה לדמם ולעיתים לאחר שעברה טיפול חלקי נגרמים שינויים בזרימה בה הסיכון לדמם אף גובר.
איני מכיר את המלפורמציה שממנה את סובלת אבל באופן עקרוני, אם אין בטיפול סכנה להתפתחות חסר נוירולוגי, התשובה היא שכדאי לסיים את הטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוט שידרה צר לכל אורכו
גילבר צב29/06/2012שלום רב ד"ר ,
בן 50 .
הנני סובל מ- CEREBELLER DEGENARATION קל .
מחלה מתבטא - בחוסר שיווי משקל מבחני מוחון לקויים , קושי לעמוד
עם רגליים צמודות .
בבדיקות MRI חוט שידרה דק לכל אורכו ודלדול קל של המוחון.
האם יש סיכונים מוחדים בחוט שידרה דק ?
בברכה
נף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אייל יצחיאק04/07/2012לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_נוירולוגיה_שבץ_מוחי_אירוע_מוחי' id=link]נוירולוגיה, שבץ מוחי, אירוע מוחי[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה אך ברצוני לדעת מה
פלוני28/10/2008הכוונה בחוסר נוירולוגי? לטיפולך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי עליזה
פרופ` אייל יצחיאק29/10/2008לעיתים נגעים מוחיים נמצאים באזורים חשובים במח (אזורים שאחראים על תנועה, דיבור וכו') וכריתה שלהם עלולה לגרור חסרים נוירולוגיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנינגיומה בגומה אמצעית מימיןאורית25/10/2008
שלום רב. בבדיקת CT לאחותי עם חומר ניגודי נתגלה : בגומה האמצעית מימין וסביב הקלינואיד הקדמי קיים תהליך אקסטרא-אקסיאלי היפרדנסי המכיל הסתיידויות קוטרו 30 מ"מ. סביב התהליך קיימת בצקת קלה. ..בסיכום: תהליך תופס מקום בגומה אמצעית מימין מאפיינים של מנינגיומה. " אמורה לעבור בדיקת MRI. שאלתי: מה אומר המיקום של התהליך. האם ניתוח הוא הפתרון היחיד? מה פרוש מעקב ואיך מבוצע? מה משמעות ההסתיידות, ומה משמעות הבצקת ? נ.ב. בת 53 הגיעה לCT בגלל בעית זיכרון ללא תסמינים אחרים. אודה לתשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנינגיומה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון25/10/2008אורית שלום
תשובות ברורות יותר תתקבלנה לאחר ביצוע MRI .
התערבות ניתוחית הינה אופציה קיימת, לאחר ביצוע ההדמיה הנוספת אוכל לייעץ על הטיפול המומלץ.
הבצקת הינה תוצאה של הגידול עצמו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בחדר השלישיב21/10/2008
שלום לפני 10 שנים עברתי ניתוח להסרת ציסטה בחדר השלישי השמאלי במוח. הניתוח היה אנדוסקופי, ובמהלכו הרופא נכנס מהחלק שמעל המצח, ע"י הסרת חלק מהעצם עד כמה שהבנתי. בקרוב אני צריך לעבור שוב את אותה פרוצדורה כיוון שהציסטה חזרה באותו מקום. רציתי לשאול: האם יש פרוצדורה אחרת? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת להודעה
ב21/10/2008קוטר הציסטה כרגע הוא 10 מ"מ (הציסטה הייתה באותו גודל גם לפני 10 שנים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי
פרופ` אייל יצחיאק21/10/2008אני מניח שעברת כריתה של ציסטה קולואידית של החדר השלישי. ניתן לנתח ולכרות ציסטה מסוג זה תוך שימוש בטכניקה אנדוסקופית ודרך קרניוטומיה ץוך שימוש במיקרוסקופ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיקרוסקופ
ב21/10/2008קודם כל תודה על המענה המהיר אני זוכר בבירור שבתיעוד של הניתוח היה כתוב שההליך לא הצליח בפעם הקודמת עם אנדוסקופ, אז הרופא נכנס עם מיקרוסקופ השאלה שלי אם הפרוצדורה היא עדיין הסרת חלק עצם מעל המצח, הוצאת הציסטה ולאחר מכן החזרת העצם למקום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהחלט
פרופ` אייל יצחיאק22/10/2008בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך
ב22/10/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- "חדרים מוגדלים בראש"מיכל20/10/2008
אחיינית שלי בת 11 הלכה לבדיקת עניים והרופא הפנה אותה מיד לבית החולים בגלל לחץ בעניים. עשו לילדה CT ונאמר שיש לה חדרים מוגדלים בראש . מבקשת דחוף מה זה אומר כל האפשרויות. תודה מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מיכל,
פרופ` אייל יצחיאק21/10/2008בתוך המוח קיימת מערכת של חדרים בתוכם מיוצר נוזל שידרה הנוזל עובר דרך החדרים יוצא מהם ונספג סביב המוח. כשיש חסימה במעבר הנוזל או הפרעה בספיגה שלו או באופן נדיר יצור עודף שלו יש הגדלה של חדרי המוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קראניו סקראל והידרוצפולוס אקסטרנלעמית17/10/2008
"ר שלום להלן שאלה: בתנו הראשונה נולדה לאחר תהליך לידה ארוך ומתיש (18 שעות), שבסופו לא ירדה מספיק ונאלצו להוציאה בניתוח קיסרי. בגיל חודש לקחנו אותה לאוסתיאופט המטפל בשיטת קרניו סקראל, בשל בעיות קשות של גאזים וכן המלצות בגלל הניתוח הקיסרי. בגיל חודשיים הופיעה לפתע המטומה בראש - כמו לאחר ואקום - שנספגה לבד לאחר כשבועיים. לאחר מספר חודשים נצפתה בטיפת חלב גדילה מתונה של הראש עד קרוב לאחוזון 100 - והופנינו לאולטסאונד מוח. האולטרסאונד נערך בגיל 10 חודשים, הופנינו לד"ר קונסטנטין שאבחן הידרוצפולוס אקסטרנל ללא חשש. יש לציין כי מאז הראש נותר גדול ואף עבר את אחוזון 100 אך ללא גדילה מואצת. הילדה כיום בת שנתיים וחצי ומפותחת היטב. בשל לידה דומה של בתנו השניה - רצינו לדעת האם לדעתך ההמטומה וכן ההידרוצפולוס נגרמו כתוצאה מהקרניו סקראל או שניתן לגשת לטיפול אצל מטפל מוסמך (רופא משפחה במקצועו) ללא חשש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי עמית,
פרופ` אייל יצחיאק19/10/2008למרות שאיני בקיא באוסטאופתיה קשה לי להאמין שהטיפול גרם לבעיות שהזכרת.
רציתי להסביר כי טיפולים ותרופות שעוברים תהליך מורכב ויקר של הוכחה שטיפול בהם אינו גורם נזק לחולה ושהטיפול בהם אכן עוזר לחולה הופכים מייד לחלק מהרפואה הקונבנציונלית. טיפולים ותרופות שלא עברו תהליך מפרך זה של הוכחה נשארות בתחום ה"רפואה" המשלימה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבא שלי עבר ניתוח ראש להסרת גידולמגי16/10/2008
אבא שלי עבר ניתוח ראש בבית חולים רמבם בחיפה אבא בן 67 אבא היה חודשים בטיפול נמרץ אחרי הכנסת נקז דרך הבטן אבא יצא מיטפול נמרץ יום ריאשון עשו לו סיטי ראש ומצאו לא חדרים מורחבים בראש אני מאוד ישמח איים תכתבו לי מה זה חדרים מורחבים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבא שלי עבר ניתוח הסרת גידול בראש
מגי17/10/2008אבא שלי היה מאושפז חודשיים בטיפול נימרץ לפני שבוע הוציאו אותו מטיפול נמרץ אבא שלי לא מגיב לא מבין מה שמדברים איתו הרופאיים אומרים שיש לו הרחבת חדרים בראש ותודה מגי מזרחי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי מגי,
פרופ` אייל יצחיאק19/10/2008בתוך המוח מערכת חדרים בהם מיוצר נוזל שידרה. נוזל השידרה עובר דרך החדרים ויוצא אל סביב המח שם הוא נספג.
ברגע שיש חסימה במעבר הנוזל או הפרעה בספיגה שלו יש הגדלה של החדרים, כשהחדרים גדלים הם לוחצים על רקמת המח סביבם ויכולים לגרום להרעות קשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש אחרי ניתוחשר16/10/2008
לפני שנה עברתי ניתוח להוצאת גידול (אקוסטיק שווארנומה ) מהראש כמה חודשים אחרי הניתוח התחילו לי כאבי ארש חזקים שלא עזבו אותי עד היום , לפני מספר חודשים בישר לי הרופא שכנראה אחד מהעצבים שיושבים על הגולגולת שנפגע כתוצאה מהניתוח לא מצליח להשתקם ולכן כאבי הראש . הוא אמר שבמצב הזה זה נחשב למחלה כרונית . אני אשמח לשמוע את דעתכם הרופאים כמו כן אני אשמח לשמוע על המלצות להקלת הכאבים או למי כדאי לפנות . אם יש גולשים שמתמודדים / התמודדו עם אותה בעיה אשמח מאוד לשמוע תודה מראש לכולם זקוקה לעזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שר,
פרופ` אייל יצחיאק19/10/2008לאחר ניתוח מסוג שעברת יכולים להתפתח מספר סיבות לכאב ראש.
1. לעיתים לאחר ניתוח החולה מתלונן על כאבי ראש ואנו (הרופאים)לא מוצאים את הגורם המדויק.
2. התפתחות של הגדלת חדרי המח עקב הפרעה בספיגת הנוזלים במח או חסימה במהלך הנוזלים במח.
3. לעיתים במהלך הניתוח יש פגיעה בעצבים שמעצבבים את הקרקפת או הפנים .
כל כאב הוא בעל אופי שונה וטיפול שונה לכן מומלץ להתייעץ עם הרופא שניתח ויודע מה היה בניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש אצלי אותו דבר בדיוק
גרשון24/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת MRI בשל ירידה בשמיעה באוזן שמאלד``ר שלמה סטיב ג`קסון15/10/2008
שלום
אבקש פענוח לבדיקה שבצעתי בשל ירידה בשמיעה באוזן שמאל.
אין עדות לתהליך תופס מקום ב - IAC או ב - CPA
מודגמים 2 מוקדי סינגל גבוהה לא ספצפיים ב - FLAIR קטנטנים, האחד בסמוך לקרן האוקסיפטלית של החדר הלטרלי השמאלי והשני פרונטלי סב - קורטיקלי משמאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אייל שלום,
פרופ` אייל יצחיאק15/10/2008כשעורכים ברור לירידה חד צדדית בשמיעה רוצים לשלול תהליך שמערב את העצב הוסטיבולרי. בבדיקה שבצעת אין עדות לתהליך בתוך תעלת השמע הפנימית (IAC) ואין עדות לתהליך בזוית הצרבלו-פונטינית (CPA). יש שני מוקדים בפרוטוקול שנקרא פלייר שיכולים להעיד על נזק איסכמי ישן אך גם יכולים להצביע על הפרעות אחרות ולכן יש להתייעץ עם מומחה שיראה את הבדיקה (נוירולוג או נוירורנטגנולוג).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ נוזלים תוך גולגולתי לאחר ניתוחאבשי15/10/2008
שלום רב, אמי עברה לפני כחצי שנה ניתוח להסרת גרורה במוחון, לאחר ההקרנות החל הצטברות ולחץ של נוזלים במוח אשר לטענת הרופאים אינו מצריך התערבות כירורגית (נקז) אך אמי סובלת מ"ראש כבד" ואינה מתפקדת כלל כאשר ראשה כואב. לגבי הבחילות היא מטופלת בפרמין אשר מונע את ההקאות, ברצוני לדעת אם ניתן לעשות משהו עם הלחץ בראש, והצטברות הנוזלים, וכיצד להתמודד עם תופעת ה"ראש הכבד", אני יודע שלפני הניתוח היא קבלה דקסאמטזון שהקל עליה, האם הוא יכול להקל גם כעת? בתודה מראש אבשי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבשי שלום,
פרופ` אייל יצחיאק15/10/2008לאחר ניתוח לכריתת דרורה מוחית ובמיוחד גרורה מהמוחון יכול להתפתח הידרוצפלוס ("הצטברות נוזלים במוח"). ההידרוצפלוס יכול להיות כתוצאה מהפרעה בספיגת נוזלים במוח או כתוצאה מחסימה במעבר נוזל השידרה במוח. לעיתים לאחר טיפול בקרינה מתפתח ניוון של המוח ואז חדרי המוח נראים מוגדלים אך זאת עקב הירידה בנפח המוח ולא עקב עלייה בלחץ הנוזל.
על מנת להחליט באיזה סוג של הידרוצפלוס מדובר יש לבחון בקפידה את ההדמיה, לבדוק את החולה ואם ניתן לשקול ביצוע ניקור מותני על מנת להעריך את הלחץ התוך גולגלתי ולהעריך האם חל שיפור קליני לאחר הניקור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
אב31/01/2009שלום רב לפני כשנה עברתי ניתוח להסרת מנינגיומה מאזור ה-TUBERCULLUM SELLAE ומאז אני סובלת מעצירות קשה ומעלייה הדרגתית במשקל. האם תתכן פגיעה במערכת העיכול כתוצאה מן הניתוח? אם כן האם ניתן לטפל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
פרופ` אייל יצחיאק31/01/2009הניתוח עצמו אינו גורם לעצירות אך ניתוח באזור זה יכול לגרום להפרעות הורמונליות שעלולות לגרום לעצירות ועליה במשקל. פנה לרופא המשפחה לביצוע ברור אנדוקריני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פורום מיותר רופאים חסרי סובלנות!זמן יקר15/10/2008
לאחר שהעתקתי את כל התשובה באנגלית ובקשתי הסבר הרופא לא הואיל בטובו לענות על השאלה והפנה אותי לניורולוג תודה רבה על היחס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מאיר,
פרופ` אייל יצחיאק15/10/2008למרות טענותיך אני עונה לך בשלישית. יש קושי ניכר במן פרוש לבדיקות שלא ראיתי. כפי שכבר כתבתי לך יתכן שזהו ממצא מולד בו עורק ורטברלי אחד מוצר ויתכן כי הממצא נרכש במהלך החיים. בכל מיקרה הפרעה מסוג זה עם תלונות כשלך מטופלות על ידי נוירולוגים.
מועדים לשמחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אספיריןמאירוביץ14/10/2008
שלום רב האם אפשרי וכדאי לקחת כדור במינוןנמוך של אספירין כל יום אני סובל מאי ספיקת ורידים ברגליים ופעם אחת שלקחתי כדור הרגשתי ממש טוב אותו היום בכל גופי וגם כאבי ראש ולחצים שהיו לי נעלמו מה הנזק שיכול להיות אם בכלל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מאיר,
פרופ` אייל יצחיאק15/10/2008זהו פורום לשאלות הקשורות בנוירוכירורגיה, אנא פנה עם שאלותיך לרופא המשפחה.
מועדים לשמחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובות של סיטי אנגיומאירוביץ11/10/2008
ct angiogram of theneck and head was performed in axial progections with sagittal coronal and 3-d reconstructions: the bilateral cervical carotid vessels are within normal limits .a dominant right vertebral artery is noted. the left vertebral artery is small with a hypoplastic segment extending from the pica to its connection with the basal artery. the region of the lift vertebral artery is not well seen at its c2 body extend. this may be artifactual however if clinically needed an invasive angiography can be performed for further evaluation. the examination is otherwise unremarkable. אשמח מאד לקבל את חוות דעתך על הבדיקה נא פרט ככל שתוכל אני פשוט צמא להסבר מדוייק שלא קיבלתי האם הבדיקה תקינה בכללית? לקח לי זמן רב להעתיק ואני מקווה שתהיה סובלני לתת מידע נרחב תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מאיר,
פרופ` אייל יצחיאק15/10/2008כפי שכתבתי לך בפעם שעברה, אנא פנה לנוירולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי בדיקת CTשרון11/10/2008
שלום רב, מה אומרת תשובה לCT של אימי בת 57 עם כאבי ראש חזקים? הסתיידות בגרעיני הבסיס יתכן על רקע מטבולי. אנגיומה ורידית חוצה את הקרן הקדמית של החדר הליטרלי מימין. חשד לגוש אקסטרה אקסיאלי פרונטלי מימין. יתכן מנינגיומה. אני ממש מודאג. אשמח לתשובה מהירה ומפורטת ככל שניתן. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שרון,
פרופ` אייל יצחיאק11/10/2008בדיקה זו מכוונת לכך שצריך לשלול הפרעה מטבולית שגורמת לעליה ברמת הסידן בדם. כמו כן, יתכן שסובלת מתהליך תופס מקום תוך גולגלתי שיכול להסביר את כאבי הראש. עליה להיבדק ע"י נוירוכירורג בהקדם וקרוב לודאי שתידרש לבצע בדיקת CT ראש עם חומר ניגוד ואולי MRI של המח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראש חזק ביותריוןסי09/10/2008
שלום, אבי מאושפז מזה כשבוע עקב מה שנראה כרגע כדלקת חמורה בכיס המרה. הוא עבר בדיקות CT בטן, ראש, ואולטראסאונד בטן ולפי ההבחנה ובדיקות הדם ההבחנה היא דלקת בכיס המרה, כאשר לא ראו אבנים בכיס המרה עצמו ומשארים שהדלקת היא בעקבות חיידק או שיש אבנים במעבר לכבד. כאשר הכבד גם הוא מודלק. הוא מטופל ב-3 אנטיביוטיקות. במהלך כל האשפוז אבי התלונן על כאבי ראש קשים, ולכן נעשתה לו לפני יומיים בדיקת CT שנאמר לנו שהיא תקינה. בדיקות דם חדשות מצביעות על סיום התהליך הדלקתי בדם, למרות שמצבו כלל לא השתפר. וכאבי הראש נמשכים כל העת והוא מקבל רק אופטלגין שטיפה מחליש אותם לזמן קצר. בנוסף סובל מבחילות קשות והוא בצום מזה שבועיים (מקבל רק נוזלים). אבי לוקח תרופה ללחץ דם מזה שנתיים, אך במהלך שבוע האשפוז אינו קיבל אותה עד לאתמול. לחץ הדם הינו 140. אך גם כיום לאחר שכבר קיבל פעמיים את התרופה לא חל שיפור. חום גופו הינו סביב ה-38.7, כאשר לאחר אופטלגין הוא יורד ל-37.6 בערך. מה יכול להיות הגורם לכאבי העזים ומה ניתן עוד לבדוק? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוירולוג
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון09/10/2008יוסי שלום
הנני מנתח ראש ,מאחר ובדיקת ההדמיה תקינה, יש לבצע מעקב אצל נוירולוג להמשך בירור כאבי הראש במידה והם לא פוסקים.
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיתוק בחלק מהפנים
יוןסי13/10/2008לאחר דיקור מותני נוצר שיפור מיידי בכאבי הראש (ונאמר ע"י הרופא שהוא הוריד את הלחץ מ-400 בערך ל-200 בערך...). אך המצב הכללי לא השתפר והחל להופיע שיתוק בצד ימין של הפנים, שהיום התפשט בצורה קשה יותר אפילו עוד ומקשה על דיבור\אכילה\וראיה. כל הבדיקות עד כה יצאו תקינות לפי מה שנאמר לנו, כולל סיטי (לאחר שתיית נוזל). כעת הוא עובר אקו לב ובדיקות צואה "על מנת למצוא את מקור הזיהום". האם שיתוק כזה בפנים הינו חלק מדלקת קרום המוח? האם הוא אמור או יכול לעבור או שזה מצב קבוע שישאר לכל החיים? האם בדיקות אלה יכולות לתרום משהו לאבחנה או שזהו ביזבוז זמן ויש בדיקות דחופות יותר שניתן לבצע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורות וכאבי ראשמאירוביץ08/10/2008
שלום אני בן 39 ומזה כחצי שנה סובל מסחרחורות ולחץ בראש בזמן תנועות הראש אחורה קדימה ולצדדים גם חוסר שיווי משקל. בצעתי את כל הבדיקות דרך כל הרופאים כשכל רופא בתחומו שלח אותי לבדיקה בבדיקת סיטי אנגיו נמצא עורק אחורי אחד עם מעבר צר מהאחרים ונכתב שזה כנראה מולד ואין להתייחס לזה באופן מיוחד למרות זאת קבעתי פגישה עם פרופסור חוסה כהן מהדסה ע"כ וזה יהיה בעוד חודשיים אך עד אז רציתי לנצל את הפורום הזה ולשאול אותך וכמובן ללא כל התחייבות מצידך לדיוק בתשובה האם יתכן שהממצא בסיטי יכול להיות קשור לבעיה שעליה אני מתלונן? יתכן שממצא כזה יגרום לתופעה כזאת רצופה וארוכה? אני מודה מאד לתשובתך שוודאי תתן לי הבנה ואולי הרגעה עד לתשובתו של הפרופסור. מאיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מאיר,
פרופ` אייל יצחיאק08/10/2008יתכן שמדובר בממצא מולד שאינו קשור לתלונות אך קיים קושי ניכר לקבוע זאת ללא לקיחת אנמנזה מדוייקת וללא בדיקתך. בכל מיקרה פרופ' כהן הוא בהחלט מהמומחים המובילים בתחום זה.
גמר חתימה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

