מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תאומים תחרותייםרינת18/12/2007
בנים, בני 13 וחצי, התחילו לקיים בניהם תחרות, מי יותר ספורטיבי. תחרויות מהסוג שאני מעודדת. בכל מקרה עדיף על תחרויות אחרות שהם נוהגים לעשות.... אני חוששת שלעיתים הם מגזימים. למשל האחד התלונן אחרי מאמץ על בחילה. השני טוען ש"קצת" כואב לו בחלק הקדמי של הרגלים מתחת לברך. איך אדע אם אינם מגזימים? שלא יגרמו לעצמם נזק... או שאין מה לדאוג, זה לטובתם (כמו שבעלי טוען).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה.
יניב מימון19/12/2007בעלך צודק!!!
ילדים בגיל 13 וחצי שפעילים ספורטיבית זה מצוין,למרות שצריך לשים לב לא להגזים.
כאבי השוק הקדמי ברגל יכול לנבוע ממאמץ יתר, נעלים לא נוחות.
מנוחה של כמה ימים יעזור,לגבי הבחילה זה כנראה גם מאמץ יתר אחרי אוכל.
שימשיכו להשתולל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מטרה לילדמשה18/12/2007
התחלתי לעשות פעילות רכיבת על אופניים עם בני בן ה-10. קניתי לו שעון למדידת דופק. מה הנוסחה לחישוב דופק המטרה אצל ילדים? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה.
יניב מימון19/12/2007לחישוב דופק מטרה, בגירסה יותר גסה מתבססים על נוסחה של 220 פחות גיל הבן אדם.
מכוון שמדובר בילד הייתי ממליץ לעבוד בעוצמה של 50%-60% .
דופק מטרה לילד בגיל 10- 100-120 .
ככל שמתקדמים באימון ניתן לעלות את הדופק עד 70%-80%.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקולותחסוי16/12/2007
האם הרמת משקולות בגיל צעיר יכולה לפגוע בי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה.
יניב מימון17/12/2007עד לא מזמן חשבו שהרמת משקולות בגיל צעיר יכולה לגרום להפרעה בגדילה, כיום מחקרים מראים שפעילות ספורטיבית כולל הרמת משקולות במינון הנכון יכולה לתרום לילד ולפתח לו מיומנות נוספות.
מומלץ להתייעץ עם מדריך כושר על מנת לקבל תוכנית אימונים אישית המותאמת רק לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא עבד...
חן01/07/2010המאמר נפתח אבל הייתה בעיה והכתבה גם נפתחה אבל לא הייתה שם כתבה.אני אודה לך אם תפרסם קישור רגיל.מצטער על ההטרדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי שאלה - בעניין ביתי בת ה-11דנה12/12/2007
ביתי העגלגלה, מתמידה באכילת ממתקים ולא מוכנה לשמוע עם פעילות ספורטיבית. אם אני יוצאת לצעידה עם שכנתי, היא מצטרפת ואחרי 200 מטר, מתחילה להתלונן שתפוס לה הצד. האם כדאי להמשיך לצעוד או לעמוד כמה דקות למנוחה? אני רוצה שהיא תיכנס לכושר אבל שתוכל גם ללמוד להנות מזה. מה עצתכם? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
יניב מימון12/12/2007לצערי הבעיה של בתך היא נפוצה בקרב בני גילה.
לדעתי צריך למצוא סוג של פעילות ספורטיבית שיענין אותה(ריקוד,אירובי,אומנות לחימה,משחקי כדור ),ברגע שהיא תהנה מהפעילות היא תפחית בממתקים לבד.
יכול להיות שללכת עם אמא והשכנה מאד משעמם אותה,ולגבי הכאבים בצד צריך ללכת יותר לאט ולהקפיד על נשימות סדירות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך
דנה12/12/2007הקטע של הכאבים בצד, אמרו לי שהטחול מתמלא בדם וקצת גדל, עקב המאמץ. האם זה נכון? או שהכל פינוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בצד
אורי ישראלי14/12/2007תופעת הכאב בצד נקראת בשפה המקצועית "כאבי בטן ארעיים הקשורים לפעילות גופנית".
כ 70% מהרצים החובבים סבלו מהתופעה הזו פעם אחת לפחות.
המחקרים מראים שהכאב מופיע בשכיחות גבוהה יותר בצד ימין.
התופעה שכיחה יותר בקרב ספורטאים חובבים או מתחילים.
מה גורם לכאב?
בעבר הניחו כי הכאב נובע מגודש של דם בטחול בזמן פעילות גופנית,לאחר בדיקות הוכיחו שאין בהכרח קשר בין פעילות גופנית מאומצת לטחול.
הסברה היא שישנה מתיחהברצועות המחברות את שריר הסרעפתכלפי מעלה בזמן פעילות מאומצת שהיא גורמת לעיוות.
מה אפשר לעשות?
נוחו קצת - מנוחה תעלים את הכאב.
לנשום אוויר - נסו נשימות עמוקות יותר.
סרגל מאמצים נכון - הקפידו על מאמץ עולה בהדרגה שימנע עומס מידי על הרצועות.
מקווה שעניתי על שאלתך.
שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאופיר11/12/2007
שלום,
אני בן 12 ומזה כמה חודשים יש לי כאבים בצד השמאלי של ברך שמאל.
יש לציין כי אני מתאמן בריצה בסביבות שנה וחצי.
זה כואב רק מתי שאני נוגע שם, או עושה תנועה גדולה עם מפרק הברך.
אחרי הריצה הכאב מתחזק והופך לבינוני-חזק וכמה שעות אחריה הכאב מתחלש.
שאלתי את הוריי אם כדאי ללכת לרופא לראות מזה וממה זה נובע, והם אומרים לי שהרופאים בטח יגידו לי שאני צריך לקחת מנוחה ולכן לא צריך ללכת.
החלטתי לקחת מנוחה.
אני נח כבר שבוע מהריצות.
רציתי לדעת כמה זמן עוד לנוח מהריצות ומה דעתך על הכאבים הללו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
יניב מימון11/12/2007היי אופיר,קודם כל אני שמח שאתה מתאמן ועושה פעילות גופנית באופן סדיר.
מכוון שהכאבים שלך נמשכים מספר חודשים הייתי ממליץ להתייעץ עם אורטופד ולבחון את מקור הכאב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









