מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהיהודה16/01/2008
שלום אני בן 15 ואני מתלבט בין שני סוגי ספורט. אני רוצה לבחור את זה ששורף יותר קלוריות, כי אני "מלא".
הספורט הראשון הוא רולרבליידס. והשני הוא טניס. את שניהם אני עושה עכשיו בתדירות נמוכה ואני רוצה להתמקד באחד ולעשות אותו קבוע. מה דאי לי לבחור ולמה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה.
יניב מימון16/01/2008אתה צריך לבחור בדבר שתוכל להמשיך איתו לאורך זמן ונהנה ממנו.
ב 2 הקטגוריות אפשר להגיע לעבודה אירובית(שריפת קלוריות) בצורה דומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוני כוח בביתניר14/01/2008
שלום אני בן 12 גובה 140 ס"מ משקל 36 ק"ג.
לפני כשלושה חודשים התחלתי להתאמן בכוח בבית בשכיבות שמיכה, כפיפות בטן ומתח.
אני מתאמן שבוע אחד 4 פעמים שבוע שני 3 פעמים יום כן יום לא.
את כל התרגילים אני עושה ביום אחד וכל האימון כוח לוקח בסביבות 50 דקות.
הנה התוכנית:
ב3 סטים: 2 סטים של 37 שכיבות שמיכה ואני לא יכול לסיים את כל הסטים אז בסט האחרון אני עושה בסביבות 23-31 לפי הכוח. 2 דקות מנוחה בין סט לסט.
נח 15 דקות.
2 סטים של כפיפות בטן: בראשון 20 אבל כשאני במצב שהבטן מתכווצת אני מחכה 10 שניות למעלה ומרפה, בשני 50 רגילות.
נח רבע שעה- אולי דקה-שתי דקות יותר.
3 סטים של מתח: בסט הראשון 11 עליות מלאות כשכף היד מופנית אליי באחיזה צרה ובסט השני בדרך כלל 10-11 עליות, בסט השלישי 7-9 עליות לפי הכוח.
זהו זה האימון.
חוץ מזה אני בחוג קארטה בשיטת שאי- הון מתאמן פעמיים בשבוע בקבוצה עם מאמן מקצועי שעה כל אימון. בחימום בכל אימון אנחנו עושים סט של 20 שמיכה וסט של 30 בטן רגילות שזה קל לי.
מה אתה אומר על התוכנית? בסדר? צריך להוריד/להוסיף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
אורי ישראלי16/01/2008שלום ניר.
לפי מה שאתה מתאר נראה שאתה מתאמן מאוד ברצינות,שאתה משלב אימוני כח עם החוג קראטה וזה טוב ונכון. תוכנית הכח שלך בסדר אך רצוי כל חודשיים בערך להחליף את התוכנית.
דבר נוסף שחשוב הוא לשלב תזונה נכונה לאימונים מסוג זה.
אשמח לעזור לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיעקוב13/01/2008
קניתי מכשיר שהוא מין חדר כושר שלם בבית. יש בו את תרגיל החזה. נדמה לי שקוראים לו פרפר.
בתי בת ה-13 מתאמנת בו גם כן. רציתי לדעת האם תרגיל החזה יכול לפגוע בהתפתחות החזה שלה.
מאיזה גיל מותר לילדות לעשות תרגיל שכזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
אורי ישראלי16/01/2008שלום יעקוב.
יפה וטוב שקנית מכשיר כושר ביתי. האימון של ביתך לא יפגע בהתפתחות החזה אבל רצוי לקבל הכוונה ממאמן כושר מוסמך לעבודה על המכשיר בכדי לימנוע שגיאות ופציעות גם לך וגם לבתך.
אשמח לעזור לכם. ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקהמיקה11/01/2008
בני שרזה יפה במשקל התאמן באופן קבוע פעמיים בשבוע בקבוצת ספורט. לאחרונה נמאס לו והוא רוצה הפסקה - לא להתאמן בכלל. הוא מרגיש שהגיע למטרה וזהו. אני דואגת שיעלה במשקל. האם אני צודקת? האם הפסקה של חודש חודשיים לא תוריד לו את הכושר לחלוטין? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
אורי ישראלי16/01/2008שלום מיקה.
אם בנך יעלה במשקל או לא זה יהיה תלוי במאזן הקלורי שלו.(מה הוא מכניס לעומת מה הוא מוציא).
ופה את יכולה מאוד להשפיע . ניתן ורצוי לקבל הכוונה מקצועית מתזונאי שעובד עם ילדים.
לגבי ההפסקה- לפעמים הפסקה זה דבר טוב ונחוץ גם לגוף וגם לנפש אבל רצוי לא ארוכה מדי ,כי ככל שההפסקה ארוכה יותר כך קשה לשמור על התוצאות וגם קשה יותר לחזור להתאמן.
הפסקה של שבוע שבועיים זה סביר.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריקודתקוה10/01/2008
שלום, בתי מעוניינת ללמוד ריקוד ומחול, האם זה בריא?האם טוב יותר התעמלות אמנותית כלשהי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לתקווה
אורי ישראלי11/01/2008שלום תקווה , ריקוד ומחול הם סוגים של ספורט שיכולים לתרום המון לבתך (יציבה, קורדינציה גמישות, סבולת לב ריאה ועוד) את צריכה לעודד את רצונה וליתמוך בה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעורי התעמלותשלומית08/01/2008
שלום, בתי סובלת ממעט עודף משקל, היא אינ מוכנה להשתתףבשום אופן בשיעורי התעמלות בבית הספר, היא בדרך כלל יושבת בצד או הולכת לכיתה. כיצד אני יכולה להשפיע על ההשתלבות שלה בספורט ובכיתה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
אורי ישראלי09/01/2008שלומית שלום
סביר להניח שלבתך יש איזשהו חוסר ביטחון ,דימוי עצמי נמוך לכן היא נמנעת מלהתאמן עם חבריה בכיתה.
יכול להיות שבבית הספר שמים דגש על ריצה ודווקא ריצה לא נוח לה.
תעשי בירור באזור מגורייך, יש כל כך הרבה חוגים שבטח אחד מהם ימצא חן בעינייה(קפוארה,גא'ז,פילאטיס....).
בנוסף הייתי מנסה לתמוך ולעזור לה לרדת במשקל דבר שיעלה את הביטחון העצמי שלה.
מקווה שעניתי על שאלתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעורי התעמלותיואב06/01/2008
שלום, בתי סובלת ממעט עודף משקל, היא אינ מוכנה להשתתףבשום אופן בשיעורי התעמלות בבית הספר, היא בדרך כלל יושבת בצד או הולכת לכיתה. כיצד אני יכולה להשפיע על ההשתלבות שלה בספורט ובכיתה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה.
יניב מימון07/01/2008צריך לבדוק יותר לעומק את התרגילים שאתה מבצע,משקל גופך,מה גילך וכו....,
יש מצב שאתה מגזים בזה שאתה מתאמן 5 פעמים, תשלח לי יותר פרטים.
לגבי החלבונים צריך לצרוך אותם לאורך כל היום עם דגש אחרי האימון.
ברגע שיהיה לי יותר פרטים אני ינסה ליעץ לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרון03/01/2008
שלום, אני בת 13 מעט מלאה. אני מבצעת פעילות גופנית יום יום, שהיא הליכה למשך 40 דקות, בשעות הערב, 5 או6 ומסיימת 6 או 7, מה מומלץ לאכול לפני האימון בשעה 5 ולאחר האימון בשעה 6 או 7...?
ויש לי לפעמים בעיה, כי אני עושה את ההליכה כ- 2 או 3 אחרי ארוחת צהריים ואני לא כ"כ רעבה אז אני פשוט יוצאת להליכה בלי לאכול כלום כי אכלתי לפני 3 שעות כבר צהריים ואז מגיעה הבייתה ואוכלת איזה יוגורט עם פרי או לעיתים משקה שייק פירות עם כוס חלה ולאחר שעתיים או שלוש את ארוחת הערב...האם זה בסדר.? ומה בכל מקרה יש לאכול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה.
יניב מימון04/01/2008לפני אימון מומלץ לאכול חטיף אנרגיה,תפוח, 3 קרקרים( כשעה לפני).
אחרי אימון מומלץ לאכול חביתה,בשר,דגים,גבינות בשילוב של פחמימות(אורז,פסטה,לחם).
תמשיכי ללכת ולעשות ספורט וכדי להתייעץ עם תזונאי לגבי תפריט מפורט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאבי31/12/2007
מאז ומתמיד יש לי "קליקים" באזור הגב התחתון ומעל צידי הישבן כשאני שוכב על הגב ומרים את אחת הרגליים והשניה למטה וכשאני מרים את שני הרגליים לתנוחות שונות
יש מה לעשות בעיניין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה.
יניב מימון04/01/2008"קליקים" בגב יכול לנבוע מגמישות יתר, אתה בחור גמיש ולכן אתה שומע קליקים.
מה שהייתי ממליץ זה לחזק את שרירי הגוף,לבצע פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע.
כדי גם להתייעץ עם אורתופד לבדיקה יותר מעמיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוזק גופני לילדשוש29/12/2007
הבן שלי די חלש לעומת חבריו בני גילו, תמיד כשהוא משחק עם חבריו במשחקי מכות הוא המנוצח, אני יודעת שזה לא טוב אולי בכלל שיש משחקים כאלו אבל עובדה שזה חלק מהמשחקים שהוא משחק עם חבריו, יש לו גם חבר טוב שמגיע אלינו הביתה אני משתדלת להעסיק אותם בכל מיני משחקים אבל בסוף הרבה פעמים הם משחקים במכות אמנם לא מכות ממש, אפשר לקרוא כזה יותר משחק כוחות למי יש יותר כוח להפיל את השני ולהחזיק אותו עד שהוא נכנע, תמיד החבר מצליח לנצח אותו ואני יכולה לראות אותו יושב על הבן שלי עד כמה שזה לא נעים לי לראות אני מתאפקת לא להתערב, גם הבן שלי לא רוצה בשום אופן שאתערב.
השאלה מה אפשר לעשות לתת לו יותר חוזק שהוא לא יהיה תמיד החלש, אני בטוחה שזה גם יתן לו יותר בטחון עצמי בכלל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
יניב מימון31/12/2007הייתי ממליץ לשלוח את בנך ללמוד אומנות לחימה מסוימת,זה יקנה לו כוח,גמישות וביטחון עצמי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילים למכורים למחשבדימה25/12/2007
שני בני בני 10 ו 12 יושבים כל היום מול המחשב ומול הטלוויזיה, אני רוצה ללמד אותם תרגילים שיעזרו להם לשמור על גמישות ועל הגב למרות הישיבה שלהם. מה אתם ממליצים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגילים למכורים
אורי ישראלי25/12/2007שלום דימה . יפה שאתה מודה לזה שישיבה ממושכת עלולה לגרום לנזקים לגב ולהחלשות שרירי הבטן ,הפעילות המומלצת לפיתוח שרירי יציבה אצל ילדים היא שחיה בסיגנונות שונים על מנת לעבוד בצורה שווה על כול קבוצות השרירים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופנייםסיגל23/12/2007
האם רכיבה על אופניים טובה לילדים? האם זה יכול לתרום לכושר הגופני כמו כל ספורט אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה.
יניב מימון25/12/2007בהחלט כן.
מבחינת פעילות אירובית אופניים תורם לכושר כמו כל ספורט אחר, פעילות מומלצת וטובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימון משקולות אצל ילדיםרוני20/12/2007
יש ילד בן 12 הרוצה להתחיל להתאמן בחדר כושר,
האם זה לא מסוכן מבחינת ההתפתחות שלו?
מהי המגבלה מבחינת הרמת משקולות?
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
אורי ישראלי20/12/2007שלום רוני.
עליך לעודד את רצונו של בנך להיתאמן.אימון בגיל 12 ואף בגיל צעיר יותר מומלץ ואף תורם רבות להתפתחות פיזית ונפשית של הילד.
עד לא מזמן חשבו שהרמת משקולות בגיל צעיר יכולה לגרום להפרעה בגדילה, כיום מחקרים מראים שפעילות ספורטיבית כולל הרמת משקולות במינון הנכון יכולה לתרום לילד ולפתח לו מיומנות נוספות.
קיימות מס' מגבלות לכן מומלץ לוודא שמדריכי הכושר בחדר הכושר שבנך רוצה להיתאמן עברו הכשרת אימון קטינים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר גבסמיקה19/12/2007
לבני בן ה-10 היה גבס בגין שבירת הרגל (היה גבוס עד הברך). האם לאחר שלושה חודשים מותר לו לרוץ? הוא אומר שכלום לא כואב לו. תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה.
יניב מימון19/12/2007לאחר שלושה חודשים של גבס, הרגל לא הייתה פעילה ולכן צריך להתחיל בהדרגתיות ולא לחזור ישר לריצה.
כדי להתחיל בהליכה על מנת לחזק את הרגל , ולהתקדם לאט לאט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה gym stick?שואלת18/12/2007
GYM STICK זהו אביזר כושר שנראה כמו מקל מפיברגלס עם 2 גומיות מחוברות אליו.
אפשר לעבוד איתו מספר רב של תרגילים, מחירו נע בין 350-450 ש"ח.
מגיע עם דיסק של תרגילים,מומלץ בחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה.
יניב מימון19/12/2007GYM STICK זהו אביזר כושר שנראה כמו מקל מפיברגלס עם 2 גומיות מחוברות אליו.
אפשר לעבוד איתו מספר רב של תרגילים, מחירו נע בין 350-450 ש"ח.
מגיע עם דיסק של תרגילים,מומלץ בחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









