סוג החלבון אחרי אימון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סוג החלבון אחרי אימון
    משה
    05/06/2012

    שלום רב,
    אני מתאמן אימוני משקולות בחדר כושר 4 פעמים בשבוע ומקפיד על תזונה מתאימה.
    מייד אחרי אימון אני שותה שייק חלבן + מנת פחמימה.
    נכון לעכשיו אני משתמש באבקת חלבון מסוג "קומפלקס" כלומר שמורכבת מחלבון מי גבינה, חלבון קזאין וחלבון ביצה.הרעיון באבקה כזאת היא חלוקה של זמני הספיגה. חלבון מי גבינה ייספג בטווח הזמן הקרוב לאחר השתייה, הקזאין לטווח זמן בינוני וחלבון הביתה בטווח הארוך יותר וזאת כדי לספק לגוף תמיכת חלבונים לאורך זמן.

    השאלה שלי היא, האם אחרי אימון, חלבון מסוג זה יעיל מספיק כדי מבחינת התאוששות ובניית השריר (כפועל יוצא של זמני ספיגה, שהרי אחרי האימון רמת הספיגה בגות היא גבוהה מאוד) או שעדיף אחרי אימון חלבון של 100% מיי גבינה (שנספגת הכי מהר)כדי שכל כמות החלבון במנה תיספג כמה שיותר מהר?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סוג החלבון אחרי אימון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהו??

    משה
    06/06/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעילות ספיגת החלבון...

    איתן קטן
    10/06/2012

    היי משה,

    נכון להיום מחקרים מוכיחים כי אין הבדל בין צריכת קומפלקס חלבונים לבין צריכת חלבון מי גבינה לאחר האימון, אם ואתה מקפיד על תפריט תזונה מתאים. מתי כן תהיה יעילות לטובת צריכת חלבון מי-גבינה לאחר האימון? אך ורק אם גופך נמצא בצום ממושך (מעל 8 שעות). במצב כזה תהיה עדיפות לחלבון מי גבינה שספיגתו מהירה מהקזאין והאלבומין. כמו כן, רצוי לשלב ביחד עם החלבון פחמימה בעלת אינדקס גליקמי גבוה (כמו סוכר ענבים), על מנת לעודד הפרשת אינסולין שישפר את ספיגת החלבון וגם ימלא את מאגרי הגליקוגן שאבדו במהך האימון (מאגרי אנרגיה פחמימתים), כשהמטרה הינה לצאת מהמצב הקטבולי (תהליכים הרסניים ובינהן רקמות שריר) אל מצב אנבולי (בניה ושיקום).

    בברכה,
    איתן קטן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלבונים לאחר אימון

    אלון
    08/06/2012

    אהלן
    קראתי את ההודעה שלך. לדעתי אתה משתמש בחלבון טוב ואם אתה מתאמן 4 פעמים בשבוע אז אתה תתקדם מהר.
    אבל... עליך לזכור שהחלבון לאחר האימון הוא תוסף בלבד ולא בא להחליף מרכיבי תזונה נכונה המורכבת מפחמימות מרוכבות (בעלות אינדקס גליקוגן נמוך), ירקות וחלבונים שמקורם בבשר עוף ודגים (כמובן שבבשר ועוף ישנם אחוזי שומן גבוהים אז קח זאת לתשומת ליבך). לכן אני ממליץ לך "לחסוך" את תוסף המזון המסובך אחרי האימון ולפנות לתוסף שהוא חלבון טהור שיהווה משלים בלבד לכמות החלבונים שאתה צורך ביום לפי משקל גופך. כמובן שאחרי אימון יש פתח הזדמנות לצריכה של כמות גדולה של חלבון במכה (עד 30 גרם) ובכדי לספק אבני בניין ולצורך חידוש מאגרי גליקוגן תמשיך עם הפחמימה שאתה מצרף ללגימת המשקה.
    בכל מקרה תסתמך על מה שאתה אוכל ולא על התוסף, תפקיד התוסף הוא אך ורק להשלים את מה שלא צרכת.
    בכדי להמשיך להתקדם צרוך את אותם מינונים גם ביום מנוחה.
    אלון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו