שרירנים בגיל 50

מנהל הפורום

פרופ` יונה תדיר
פרופ' יונה תדיר
פרופ` רועי משיח
פרופ' רועי משיח
לקביעת תור אצל פרופ' רועי משיח ללא פרסום בפורום
 
  • שרירנים בגיל 50
    אסתי
    15/05/2012

    שלום רב,
    אני בת 50 ויש לי רחם מוגדלת עקב ריבוי שרירנים. זה קיים אצלי כבר כ-3 שנים.האם ההנחה שלי שבגילי לא כדאי להוציא את הרחם מכיון שסביר להניח שהמחזור יגמר לי, נכונה?
    כמו-כן, החודש, באופן מפתיע, המחזור שלי שנמשך בד"כ כ-10 ימים, ממשיך לטפטף כבר זהו היום ה-15. האם זה יכול להחשב כשיבוש לקראת סוף המחזור? היתה לי גם נפיחות קלה בכפות רגליים במשך יומיים. זה עבר שלשום.מפעם לפעם יש לי דפיקות לב מואצות וקושי בהרדמות. או שזה נגרם כתוצאה מהמיומות? בחודש שעבר היה לי מחזור שבועיים. (הסוף הוא תמיד מעט דימום).
    עשיתי בדיקת דם לפני 3 חודשים שלא הראתה סימנים משמעותיים בירידת פעילות ההורמונים, ואני צפויה לעשות בדיקה נוספת בחודש הבא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שרירנים בגיל 50

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרירנים בגיל 50 - תגובה

    פרופ' יונה תדיר
    15/05/2012

    שאלתך מכילה מגוון רחב של שאלות וספק אם ניתן להשיב על כולן. ראשית צריך להסביר שבמילה "מחזור" את מתכוונת לדמום הווסת. "מחזור" זה כל מה שמתרחש במחזור האישה בין ווסת לווסת. מחזור רגיל נמשך כ 28 יום. דמום הווסת שלך נמשך בד"כ כ 10 ימים ועכשיו הוא נמשך כ 15 יום. סביר להניח שזה קשור למיומות (שרירני רחם) ולא לגיל המעבר, זאת בין היתר מאחר ולדבריך אין ירידה בתפקוד ההורמונלי וחשוב מכך, זה אפייני למיומות.

    אשר לטיפול, אין אפשרות לאמר על כך מילה בהקשר אליך מאחר ואין פרטים על גודלם ומיקומם של אותם שרירני רחם.
    פרופ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום פרופ' תדיר

    אסתי
    16/05/2012

    תודה לך על תשובתך. עפ"י האולטראסאונד הואגינלי יש לי שרירנים מפוזרים ברחם, הגדול 66x65 מ"מ. אגב, כל 3 חודשים אני עושה אולטראסאונד וכל פעם המידות הן שונות, לדברי הרופא זה בגלל שלפעמים 2 יכולים להראות כאחד עקב הצמידות. כמו-כן הוא עשה לי לראשונה אולטראסאונד בטן שם הוא ראה שרירן בפונדוס בגודל 85x81 מ"מ.באופן כללי אני מרגישה טוב, ללא כאבים. האם הנפיחות שהיתה לי בכף הרגל במשך יומיים יכולה להעיד על אפשרות תחילת סיום הווסת? כמו-כן יש לי לעיתים דפיקות לב מואצות, כאבים בחזה. האם הדימום המתמשך הזה, אמנם בטפטופים קלים, מעבר לזמן סיום הווסת שהיה אמור להיות, זה דבר שכיח? האם זה מעיד על משהו? האם לדעתך ניתוח הוצאת הרחם הוא הכרחי כרגע או שבגילי, 50, ניתן להמתין אם אני מרגישה טוב? אני קצת בלחץ... אודה לך לתשובתך בהקדם. בברכת יום נעים. הדס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום פרופ' תדיר - תגובה

    פרופ' יונה תדיר
    16/05/2012

    פורום ציבורי באינטרנט אינו מיועד לקבלת החלטות בעד או נגד נתוח . הוא נועד לתת מענה כללי לבעיות לצורך הבנת מחלות. ההחלטה אם לעבור ניתוח או לא היא פועל יוצא של מצבך הבריאותי הכללי, מידת ההשפעה של שרירני הרחם על בריאותך, גודלם הכולל של השרירנים, קצב גידולם, וכיוב'. זאת עליך לקבל בעצה אחת עם הרופא/ה.
    פרופ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופ' תדיר

    אסתי
    16/05/2012

    תודה על התייחסותך. אבקש לשאול רק האם זה שהמחזור מתארך לי, אמנם בטפטופים, יכול להעיד על תחילת סיום הווסת? או שזה דבר אופייני כשיש שרירנים? משום שזו הפעם הראשונה שזה קורה לי. באופן כללי אני מרגישה טוב, ואין לי כל כאבים. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופ' תדיר - תגובה

    פרופ' יונה תדיר
    16/05/2012

    כפי שציינתי כבר במענה הראשון, סביר להניח שזה קשור לשרירני הרחם.
    פרופ' תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו