ניתוח להסרת מיומה

מנהל הפורום

פרופ` יונה תדיר
פרופ' יונה תדיר
פרופ` רועי משיח
פרופ' רועי משיח
לקביעת תור אצל פרופ' רועי משיח ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח להסרת מיומה
    דינה
    12/10/2014

    בת 39 ללא ילדים אבל רוצה בעתיד.נמצאה אצלי מיומה בגודל של 7 סמ הרחם בגודל 12-14 שבועות הריון.הוצעו לי אפשרויות רק של כריתת שרירן או של לפרוסקופיה. קראתי שיש גם צינתור ואולטרסאונד ממוקד. האם השיטה של צינתור מתימה לנשים ובמצב כמו שלי? מישהי עשתה אולטרסאונד ממוקד וזה מעלים לגמרי את השרירן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח להסרת מיומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח להסרת מיומה - תגובה

    פרופ' יונה תדיר
    12/10/2014

    ישנם דברים עליהם ניתן להסביר בערפול, בהעדר מידע מדוייק על מצבך, כלומר מיקום מדוייק של השרירן/ים, קצב גידולם, סימפטומים (כגון דימומים ו/או כאבים) וכיוב׳, ויש דברים עליהם ניתן לאמר דברים ברורים. יש אמנם טיפולים תחליפיים לניתוחים, בגישה זו או אחרת, אבל אין שום טיפול תחליפי (ואם אפשר במצבים מסויימים להמנע מניתוח אז כדאי אכן להמנע מניתוח) בו השרירן נעל, אלא רק בניתוח. לפיכך, שאלתך... ״מישהי עשתה אולטרסאונד ממוקד וזה מעלים לגמרי את השרירן?״... ממחישה את חוסר הבהירות בנושא. לא אולטרהסאונד ממוקד, לא צנתור עורקי השרירן, לא טיפול הורמונלי זה או אחר, ולא טיפול ברפואה משלימה... אף טיפול לא מעלים את השרירן/ים. ולשאלתך הממוקדת יותר: א. הטיפול באולטרהסאונד ממוקד שנוי במחלוקת בין המומחים. ב. הצינתור אינו מומלץ למי שעדיין לא ילדה עקב סכנת פגיעה בשחלות ו/או באספקת הדם לרחם. מעבר לכך לא ניתן להתייחס בשאלתך להתאמת טיפול כלשהו.
    בהצלחה, פרופ׳ יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ותוספת

    דינה
    12/10/2014

    קודם כל תודה על התשובה. עוד מס שאלות ברשותך-האם יש סיכוי טוב לבצע לפרוסקופיה אם השרירן מקדימה בגודל 7.4 סם? וכמה זמן לאחר לפרוסקופיה או ניתוח להסרת גידול עם בטן פתוחה אסור להכנס להריון?תודה.זה הכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ותוספת - תגובה

    פרופ' יונה תדיר
    12/10/2014

    במידה והשרירן מצוי בדופן הקדמי ונוטה לכוון חלל הבטן ולא אל תוך רירית הרחם (מה שמוגדר כסוב- סרוזי) אזי סביר להניח שניתן להוציאו בגישה לפרוסקופית. משך הזמן להמתנה עד הריון אינו תלוי בסוג פתיחת דופן הבטן (לפרוסקופית או בטן פתוחה), אלא בגודל ועומק הפתח בדופן הרחם שנדרש לעשות כדי להסירו ולשקם את דופן הרחם. זאת נית׳ן לאמר רק לאחר הניתוח. כללית ניתל לאמר שמותר לנסות להרות כ 4-6 חדשים לאחר ניתוח כזה, או כזה. בהצלחה,
    פרופ׳ תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו