לא לפחד מכריתת רחם

מנהל הפורום

פרופ` יונה תדיר
פרופ' יונה תדיר
פרופ` רועי משיח
פרופ' רועי משיח
לקביעת תור אצל פרופ' רועי משיח ללא פרסום בפורום
 
  • לא לפחד מכריתת רחם
    מרי
    01/04/2015

    נשים יקרות עברתי כריתת רחם מלאה שזה אומר רחם צואר וחצוצרות, אחרי סבל של הרבה שנים ופחד מניתוח!לא ליסבול עים כל הפחדים לכו לטפל יש לנו רופאים טובים במדינה שעושים עבודת קודש.אני נותחתי באסותא אצל רופא הנשים שלי שהוא בן אדם מקסים קשוב ויש לו ידיים זהב שה׳ישמור אותו! לכו להיבדק מי שתירצה עזרה ותמיכה אשמח לעזור.ולא לישכוח מיומה יכולה להיות גם בוגדנית ולהפוך למשהו מסוכן.בבקשה לטפל נשים יקרות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא לפחד מכריתת רחם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא לפחד מכריתת רחם - ממנהל הפורום

    פרופ' יונה תדיר
    01/04/2015

    כאחד משני מנהלי הפורום היה נכון אולי אם הייתי מתעלם מהודעה זו, שהרי אין בה שאלה אלא קביעה. ובכל זאת, אתייחס. וכל כך למה? ממספר סיבות, אולם תחילה גילוי נאות. נראה שלא אני הוא הרופא אליו מתכוונת הכותבת האלמונית, ודווקא משום כך, ומתוך ״פירגון״ לעמיתי, אני מסכים איתה במספר דברים:
    א. אכן, יש בישראל רופאים ורופאות מצויינים/ות, ומערכת רפואה מצויינת, גם הציבורית (אותה נוהגים להשמיץ, ופעמים רבות ללא הצדקה) וגם הפרטית, ושמחתי לראות שיש מי שמעריכה את ״עבודת הקודש״ (כדבריה). ב. כריתת רחם אכן אינה דבר מפחיד וכאשר יש לכך צורך או הצדקה רפואית אין סיבה להמנע ממנה. ג. אכן, כדאי להבדק באופן תקופתי ולנצל את מערכת שרותי הרפואה המתקדמת שיש בישראל. מדובר בבדיקות פשוטות ובלתי פולשניות. ד. נכונות הכותבת לקבוצת תמיכה היא חשובה, וכל הכבוד לה על נכונותה לתרום למטרה נעלה זו.
    ואחרי כל אלה, מדוע אם כך אני מגיב בכל זאת? מאחר ופורום זה, ודומיו, נועדו לספק מידע אמין בעידן האינטרנט, בו נגישות למידע, חלקו מגמתי וחלקו שגוי, עלול לייצר טעויות בהבנת הרפואה על גווניה השונים, ועלול להוביל לקבלת החלטות שגויה. ולכן, מעט תיקונים לדבריה של מרי:
    א. אכן, מיומה עלולה להיות ״בוגדנית״, כלומר ממאירה, וזה עלול להפחיד, ולכן חשוב לדעת שעל פי סטטיסטיקות במספרים גדולים ומשמעותיים, פחות מחצי אחוז (0.5%) מהמיומות ממאירות, וגם זה נכון בעיקר בגילאים המתקדמים יותר. על אף שקשה לאבחן ממאירות ללא ניתוח עומדות לרשות הרופא/ה המיומן/ת אמצעים להעלות חשד מוקדם ומקרים אלה אכן מחייבים ניתוח. ב. בגלל הפחד ממאירות מתבצעים ניתוחים רבים, חלקם מיותרים, במקום בו מעקב רפאוי מסודר יכול למנוע ניתוח. ג. יש כיום חלופות טובות לטיפול במיומות שאינן בהכרח ניתוח לכריתת הרחם. ולכן, כדאי לעשות שימוש ברפואה הטובה שיש בארץ, וכאמור, גם הרפואה הציבורית הטובה בה יש כיום מרפאות ומרכזים לטיפול במיומות. בכל מקרה, תודה למרי שהעלתה את הנושא בדרך זו, וכמנהל הפורום כדאי שדברים אלה ילקחו בחשבון.
    בברכת חג שמח, פרופ׳ יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר המלצה לגבי הרופא שאצלו נותחת?

    גלית
    29/04/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כריתת רחם

    מרי
    29/04/2015

    השאירי טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגלית

    מרי
    29/04/2015

    אן זה מנומס ומכובד לפרסם שמות של רופאים באתר אשמח לעזור לך אם תשאירי מספר טלפון ואחזור אלייך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו