מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שרירן בגודל 8.5 ס"ממודאגת מאוד11/04/2015
פרופ יונה תדיר שלום רב,
לאחרונה גדל אצלי שרירן מ- 6 /6.5 ל- 8.5 ב- 10 חודשים בעקבות סבב של תרופות
לטיפולי פוריות. הייתי בסטרס נוראי וכנראה שזה מה שהביא לגדילה.
השרירן ממוקם בפונדוס, ותופס את החלק הקידמי של הרחם.
אני כבת 41 וכל חודש יקר וחשוב לי מאוד. התייעצתי עם רופא מומחה אשר העלה כי קיימות בפניי שתי שיטות:
לפרוסקופיה או פתיחת בטן.
אני מעוניינת בהריון נוסף. אני דואגת לגבי שימור היכולת להרות.
ולשאלותיי:
1) האם בפתיחת בטן התפרים חזקים ויציבים יותר ברחם?
2) האם הרחם נותר גמיש המסוגל לשאת הריון?
3) האם ניתן להרות אחרי ניתוח כזה?
4) האם בעקבות הניתוח הרחם נעשה קטן יותר/ מצומצם יותר בהיקפו?
5) האם המדובר בחתך קיסרי רוחבי בבטן והחלמה כמו אחרי קיסרי?
6) כמה זמן אחרי ניתוח כזה ניתן לחזור לפעילות גופנית מלאה?
7) האם אחרי ניתוח כזה ניתן להרות באופן רגיל (הזרעות וכיוצ"ב..)?
8) האם בפתיחת בטן קיימים יותר סיכונים??
אודה למענה לכל שאלותיי בבקשה
תודה והערכה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שרירן בגודל 8.5 ס"מ - תגובה
פרופ' יונה תדיר11/04/2015ספק אם ניתן לתת תשובות אשר תקדמנה את מידת היכולת שלך להתמודד עם הדילמה שלך, מה נכון? מה עדי? ולמה? בדרך זו. ההבדל בין לפרוסקופיה לניצתוח בבטן פתוחה תלוי במספר שיקולים, בין היתר גם מיומנות המנתח/ת, מיקום השרירנים, מידת החדירה לעומק, וכל אלה אינם נמצאים בשאלותיך. גם הלחץ בו את נמצאת, חודש לכאן או לכאן, בגיל 41, כאשר ממילא יש להמתין כ 3-6 חדשים בין ניתוח להריון. חוזק התפרים דומה, ומידת היכולת לשקם את הרחם בגישה זו או אחרת תלויה אף היא בכל השיקולים הנ״ל. ודבר נוסף, בהיבט הפוריות העתידית אין חשיבות לצלקת בבטן אלא לצלקת ברחם, וזו לא בהכרח טובה יותר בעקבות לפרוסקופיה אשר יתרונותיה בעיקר בצלקת בבטן.
פרופ׳ יונהתדיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
שרירן אינטראמורלי 74 ממ קדמי בדופן הקדמי
ניתוח להסרת מיומה בת 29
מה זה נסיגה בגודל נגעים ברחם
ניתוח כריתת רחם בגישת פתיחת הבטן
דימום ברחם משרירן והאם זה ימשיך
שרירן ברחם ודימום מה כדאי לעשות בינתיים
שרירן ברחם ודימום מה כדאי לעשות בינתיים
כמה זמן יכול להימשך הדימום משרירן
האם ניתן להיכנס להיריון לאחר ניתוח
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)


.jpg)