כניסה להריון

מנהל הפורום

פרופ` יונה תדיר
פרופ' יונה תדיר
פרופ` רועי משיח
פרופ' רועי משיח
לקביעת תור אצל פרופ' רועי משיח ללא פרסום בפורום
 
  • כניסה להריון
    הילי
    27/08/2008

    בת 30, מנסה כשנה להכנס להריון. פרופיל הורמונלי תקין. בבדיקת US שנערכה לי התגלתה מיומה סוב מוקולרית בגודל 15 מ"מ. הרופא היה מאד לא ברור בעניין, האם היא יכולה לגרום להפרעה בפוריות. שאלתי - האם שרירן כזה יכול לפגוע בהשתרשות? האם ניתן להשיג הריון במצב כזה? מה המהלך שעלי לעשות כעת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כניסה להריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרירן והריון

    פרופ' יונה תדיר
    27/08/2008

    הילי,
    שאלתך דומה לשאלה אחרת שנשאלה השבוע ולכן אגזור ממנה חלק מהתשובה: לפיכך, ראשית תיקון לשאלתך, (ויש לתיקון זה משמעות להבנת הבעיה): כוונת לשרירן סוב-מוקוזית, ולא כפי שהוגדר על ידך. מוקוזה=הרירית הפנימית של הרחם. משמעות הדבר אינה סתמית אלא בעלת משמעות טיפולית. סוב-מוקוזית משמעותו שהשרירן ממוקם מתחת לרירית, פנימית לדופן הרחם, כפי שניתן לראות בשירטוטי הסברה באתרים שונים על שרירני רחם.
    קשה לדעת עד כמה עלול שרירן זה להפריע להשתרשות העובר ברחם, אולם בכל מקרה, סוג זה של שרירן קל יחסית לטיפול, ואם בד"כ אין הצדקה לטיפול בשרירן קטן (יחסית, כמו זה שלך) הרי שהעובדה שהוא ממוקם באזור רירית הרחם, והעובדה שאזור זה קל יחסית לטיפול : זעיר פולשני), מה שנקרא היסטרוסקופיה, הרי שיש הצדקה לשקול בחיוב טיפול יחסית פשוט זה.
    בהלצחה,
    פרופ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו