אשמח לתשובה בקשרה לשרירן

מנהל הפורום

פרופ` יונה תדיר
פרופ' יונה תדיר
פרופ` רועי משיח
פרופ' רועי משיח
לקביעת תור אצל פרופ' רועי משיח ללא פרסום בפורום
 
  • אשמח לתשובה בקשרה לשרירן
    חן
    29/01/2010

    אניי בת 25 וחצי לפני חודש נמצא שרירן בגודל 2.5 על 2.15 ברחם -מבנה היפרדנסי בדופן הלטרלי הימיני של הרחם
    יש לי מספר שאלות-
    1.האם זה יכול להפריע לי להכנס להריון??? או לגרום לבעיות בלידה?
    2.יש לי כאבים בצד של השרירן הייתי במיון ועשו לי אוטלרסאטנוד וסי טי בטן והתוספתן היה תקין אך נמצאה המיומה הרופא המטפל שלי שלל שהכאבים שיש לי בצד ימין מהמיומה האם המיומה יכולה לגרום לכאבים האלה?
    3.האם עדיף להפסיק גלולות בגלל שהן יכולות לגרום למיומה לגדול?
    4.מתי צריך לבדוק עם המיומה גדלה?אחרי כמה זמן?

    תודה רבה על העזרה אני מאוד לחוצה ומפחדת שלא אצליח להביא ילדים חס וחלילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אשמח לתשובה בקשרה לשרירן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרירן בגיל צעיר

    פרופ' יונה תדיר
    29/01/2010

    השרירן שת מתארת קטן, אך בגיל מעיר כמו שלך נוטים שרירנים אלה לגדול ובמהירות יחסית. ההגדרה של "שרירן ברחם" אינה אומרת דבר, כי כל שרירן נמצא ברחם. השאלה היכן ברחם (יחסית לשכבות הרחם ודפנותיו). הקשר שבין שרירן (מיומה) והקושי להרות תלוי כאמור בגודלו/ם ובמיקומו/ם. הדבר מצדיק מעקב בבדיקות אולטרה-סאונק וייעוץ רפואי ע"י רופא/ת הנשים בכל הקשור לאמצעי מניעה, טיפול (בשלב זה או אחר?), וכיוב'.
    פרפ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדופן הלטרלי הימיני של הרחם זה לא

    חן
    29/01/2010

    המיקום???? הייתי אצל הרופא נשים שלי הוא לא הרבה במילים רק אחרי שאלה שלי אמר להגיע עוד חצי שנה לביקורת וחצי שנה זה נראה לי הרבה כי הרופא במיון שהייתי[בגלל חשש לאפנדציט] אמר לי עוד חודש לעשות משוואה מתיי צריך לבדוק עם גדל?
    ואפשא שהכאבים שיש לי בצד ימין[איפה שלפי הרופא נמצא השרירן] זה בגלל השרירן?????

    תודה רבה על עזרתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיקום השרירן, ועוד...

    פרופ' יונה תדיר
    29/01/2010

    המיקום שאת מציינת (לטרלי) משמעותו צדדי, אך אין בכך לספק מידע על מנת להתייחס לשאלתך. לרחם יש שכבות (רירית פנימית, שריר הרחם, רירית חיצונית) ומיקום השרירן בכוון זה או אחר עשוי להיות קשורהן באופי הסימפטומים (דימומים...???9 או יכולת לטפל בו בגישה פנימית (היסטרוסקופיה) אם בכלל. יתכן והכאב קשור לשרירן, ויתכן שלא, ולא ברור עד כמה הכאב (חד? ממושך? חדש? מחזורי? ) הוא הבעיה העקרית המטרידה אותך, אלא מה יהיה בעתיד? פוריות? וכיוב... כאמור, בגילך הצעיר קיימת נטיה של שרירנים לגדול מהר יחסית וזה מה שצריך יהיה לקחת בחשבון בהקשר לפוריות עתידית. אין להבין מכך חו"ח שתהיינה לך בעיות להרות, מאחר ומיקום וקצת גידול השרירן אינם ידועים, ושרירן (או שרירנים) אינם בהכרח סיבה לחוסר יכולת להרות.
    פרופ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו