רחם ענק בעקבות שרירן

מנהל הפורום

פרופ` יונה תדיר
פרופ' יונה תדיר
פרופ` רועי משיח
פרופ' רועי משיח
לקביעת תור אצל פרופ' רועי משיח ללא פרסום בפורום
 
  • רחם ענק בעקבות שרירן
    אורית
    12/02/2010

    שלום,
    אני בת 39 ובהריון, בשבוע 11 באמצעות IVF. אני לוקחת קלקסן, 60 מ"ל מידי יום בעקבות קריש דם בראות לפני 12 שנה, שנבע מהחלפת סוג גלולות. אני גם נוטלת באופן קבוע דוסטינקס, כבר מעל עשור, 1 כדור בשבוע והפרולקטין שלי מאז מאוזן.
    תמיד אמרו לי שהרחם שלי מוגדל ושרירני. לא ידעתי בדיוק מה זה אומר. עשיתי צילום רחם והסתבר ששתי החצוצרות שלי חסומות.
    כשהתחלתי בתהליך,עוד בשלבי ההזרעות, גילו שיש לי מיומה שיושבת ברחם ואמרו לי שהיא איננה מעוותת את החלל ולא מפריעה והעדיפו לא לגעת ולא להתערב כירורגית.
    כשהריתי באמצעות IVF, בניסיון ראשון - הוסבר לי כי הרחם שלי גדול מאוד וושרירני והחל לתפוס תאוצה וגדילה לא נשלטת.
    היום , לאחר 11 שבועות, עשיתי שוב אולטראסאונד, והרופאים נדהמו לגלות כי הרחם גדל למימדי רחם בחודש תשיעי, וכל נכתב בפרוש הצילומים:
    "רחם שרירני הומוגני, מוגדל, כ9 חודשי הריון. באזור הגבוה של הרחם שק הריון בתוכו עובר חי.
    CRL מתאים לגיל ההריון. אין אפשרות להדגים שחלות בגישה נרתיקית. מודגם רק צוואר הרחם."
    הומלץ לי להפסיק מיד את ההריון, והוסבר לי שהיות והעובר, שגודלו נורמלי ומתבטא ב3.5 ס"מ יושב מתחת לסרעפת ולא ניתו להגיע אליו, ההפסקה תהיה בשיטת דילול עוברים, כלומר יוזרק לי KCL ונחכה שהכל יתכווץ חזרה ואם ישאר משהו ברחם, אעבור שאיבה בשלב מאוחר יותר כשהכל יקטן.
    אני ממש חסרת אונים, לא יודעת אם זה הפתרון היחידי. ההריון יקר לי מאוד ואני לא רוצה למהר ולוותר עליו. מצד שני הובהר לי שזה עשוי לסכן את חיי ולא בהכרח שיצליח להיוולד עובר בריא אם לא יוולד הרבה לפני הזמן. עוד חשוב לציין כי בשלושה ימים האחרונים אני מדממת דימום שהיה מאוד כבד וגושי (עכשיו זה הפך ליותר הכתמות חומות) שלא ידעו לומר לי מאיפה זה בא, היות והעובר יושב כ"כ גבוה שלא ניתן לראות מה קורה שם.
    האם תוכלו לומר לי מה לעשות? האם הפלה יזומה זו הדרך היחידה? האם הפלה בשיטה שהוצעה לי היא הדרך היחידה??? למי לפנות???
    אנא תשובתכם הדחופה היות ונקבעה לי הפלה ליום שני הקרוב.
    המון תודה!!!!
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רחם ענק בעקבות שרירן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רחם ענק - מקרה לא שגרתי

    פרופ' יונה תדיר
    12/02/2010

    אורית,
    אני יוצא מתוך הנחה שהמידע המועבר כאן מדוייק ואם אכן אלה פני הדברים אזי נראה שהיעוץ שקיבלת על הצורך בהפסקת הריון (בשיטה זו או אחרת, כפי שיסתבר עם התקדמות הפעולה ) היא הדרך הנכונה.
    ניתן להבין שההריון יקר לך, אבל חייך יקרים יותר. הריון עתידי במצב של רחם תקין וערוך להריון היא אפשרות מאד סבירה והגיונית. לא יהיה זה נכון להכנס לפרטי פרטים בנסיבות בלתי שגרתיות אלה, מאחר ופורום אינטרנט ממש לא יועד למקרי קיצון מסוג זה. הדבר רק מלמד שבמצבים כאלה של שרירן כה גדול, ואף קטן מזה שלך, יש להערך לכך בדרך נכונה לפני ההריון. מדובר בתופעה שכיחה (של שרירני רחם) ובעידן המודרני בו נשים דוחות אם הריונותיהן אנו נתקלים לעיתים קרובות מאד בנשים אשר נמנעות מלקבל החלטה על טיפול (זה או אחר, מתוך מגוון רחב של טיפולים הקיימים כיום אותם לא ניתן לבצע בזמן הריון). נשים רבות עם שרירן רחם לפני הריון מגיעות לייעוץ עם בקשה עיקרית אחת: "שרק לא יפגעו לי ברחם" תוך התעלמות מהעובדה שהרחם כבר פגום, והעובדה ששרירן גדל מהר יחסית בתקופה ההריון (עקב ריבוי הורמנים ווריבוי אספקת דם + גורמי גדילה נוספים) מחייבת החלטה של מה לעשות ומה לא לעשות לפני ההריון !!!
    עליך להאמין בצוות המטפל בך, יהיה מי שיהיה, במחלקה גינקולוגית מסודרת (בבית חולים ציבורי) וקיימים בבתי החולים צוותי מצויינים היודעים מה לעשות במצבים כאלה.
    בהצלחה,
    פרופ' תדיר
    נ.ב. אנא, עדכני מה קרה מכאן ואילך, וכיצד הסתדרו הדברים אשר וודאי יסתיימו בטוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רחם ענק ושרירני - ההמשך ?

    אורית
    18/05/2010

    שלום רב,
    על פי בקשתך, וגם בגלל שאינני יודעת מה לעשות, אני שוב פונה ומשלימה את המשכו של הסיפור שבינתיים לא מוביל לשום מקום טוב.
    אז, עצרתי בנקודה של לפני ההפלה. אכן בסופו של דבר , ב15.2 עשיתי מחוסר ברירה הפלה. התהליך היה ממש לא פשוט, בגלל מיקומו המרוחק של העובר, בתוך הסרעפת, נאלצו להשתמש בשיטת הדילול, והוזרק החומר שמאט את קצב הלב של העובר, ישירות אליו. התהליך ארך כשעה וחצי (משום מה) ונעשתה גם בו זמנית שאיבת מים מהרחם.
    הרחם הלך והתכווץ, ולאחר 3 שבועות, "ילדתי" (על כל המשתמע - כולל צירים וכאבים איומים) את העובר המת והשק. לאחר כמה בדיקות אולטראסאונד נראה היה כי הרחם התכווץ פלאים והגיע למימדים של 10 ס"מ. הפרופסור שטיפל בי היה מאוד מרוצה וחשב שאולי השרירן ייפרד מהרחם וניתן יהיה לטפל בו.
    לאחר כחודש מהתוצאה הזו, נבדקתי שוב להמשך תהליך, ואז הסתבר שמימדיו של הרחם שלי שוב גדלו פלאים וגודלו כגודל רחם בהריון של 22 שבועות. להלן הממצאים המדוייקים:
    "רחם שרירני גדול מאוד, בוצעה בדיקה בטנית ונרתיקית, מימדי הרחם: 14.86*6.58*12.4, סהכ נפח 643 סמ"ק. הרחם במרקם הומוגני ללא זרימת דם חריגה. שתי שחלות תקינות.
    חלל הרחם נראה סדיר אולם דחוק כלפי מעלה.עובי הרירית 8.8 מ"מ לציין נפח רחם תקין בדר"כ 70-80 סמ"ק. "
    יש לציין כי הבדיקה התקיימה מיד לאחר הווסת הראשונה שהיתה לי לאחר הפסקת ההריון.
    הפרופסורים אליהם פניתי היו חסרי אונים ולא ידעו מה לעשות.
    כרגע אני בעצמי חסרת אונים, ולא יודעת למי לפנות אם בכלל???
    האם זה סופי? האם המשמעות היא שאין אפשרות לנסות הריון שוב כי זה יגיע מהר מאוד לאותה התוצאה כמו קודם? האם יש מקום לחכות ולבדוק שוב???
    מה אתה מציע????? מה לעשות?
    אני ממש מיואשת ומרוסקת מהחדשות הקשות.....
    אשמח לקבל תגובה בהקדם!
    חג שמח!!!
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מענה לעידכון

    פרופ' יונה תדיר
    18/05/2010

    תודה לעידכון. אכן, המהלך שלאחר העידכון הקודם היה אכן צפוי, וגם אם חבל, טוב שהסתיים בטוב. בשלב הנוכחי חשוב מאד לעבור טיפול, קרוב לוודאי כירורגי, אך לא ניתן לקבוע את טיבו בדרך זו, ודאי לא במקרה שהוגדר כבר בעבר, ובצדק, כמקרה קיצון. סביר להניח שהרחם לא יפרד מהשרירן או השרירן מהרחם ללא התערבות של ממש. צריך פרטים יותר מדוייקים על מיקומו המדוייק יחסית לדופן שכבות הרחם ולהחליט בהתאם. מאד לא רצוי לנסון להרות ללא השלמת הברור והטיפול.
    פרופ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רחם שרירני גדול - עוד שאלה

    אורית
    18/05/2010

    שלום רב,

    תודה על המענה המהיר....אבל לא מצליחה בעצם להבין מתשובתך מה עליי לעשות.
    לי הובהר כי אין אפשרות להתערבות כירורגית כי לא ניתן להפריד בין הרחם לשרירן והופנתי לפונדקאות. התחלתי לאסוף מידע.
    האם הכל זאת יש פתרון?
    לאן עליי לפנות לברר את זה???
    המון תודה,
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפני פונדקאות, השלמת בירור

    פרופ' יונה תדיר
    18/05/2010

    לא ניתן לאמר בוודאות על בסיס החומר שהעברת מה ניתן לעשות. מקרה קיצון כמו שלך לא יכול להיות נדון דרך פורום באינטרנט. פורום באינטרנט נועד למתן מענה כללי וודאי לא להחלטה כה משמעותית כמו שלך, על בסיס מקרה כה מיוחד. יש צורך לערוך בירור יסודי על מצב הרחם, מיקום מדוייק של השרירן/ים ברחם (מה שהיה בפרוט שלך אין די בו) ורק לאחר מכן ניתן לאמר אם אכן, פונדקאות היא המוצא האחרון.
    פרופ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רחם מוגדל - המשך

    אורית
    19/05/2010

    היי שוב,
    האם אוכל להיפגש איתך, האם אתה חושב שתוכל לעזור לי? או אתה יכול להמליץ לי לאן לפנות. הרופאים שראו אותי היו חסרי תשובות והמליצו לי לפנות לפונדקאות. אני מרגישה שעוד לא מיציתי את האפשרויות. מה אתה מציע???
    שוב המון תודה,
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה בכל זאת לעשות

    פרופ' יונה תדיר
    19/05/2010

    בכל מקרה, וודאי גם במקרה שלך צריך להפריד בין בריאות האשה לבין הריון תקין אשר בסופו יש גם מא בריאה וגם עובר בריא. נשים רבות מבקשות שרק התינוק יהיה בריא... (מצב בלתי סביר ומעוות , לעניות דעתי). בהיותך אשה צעירה יחסית (גם אם את כבר בת 39+) יש לך עדיין יותר מ 10 שנים (בממוצע סטטיסטי) למיומה להמשיך לגדול גם בלי הריון ולפגוע בבריאותך. שימי לב שדברים כגון אלה כתבתי לך עוד ב 12/2/2010 לפני הפסקת ההריון וצפיתי כבר אז שתגיעי להפסקת הריון. (צפיתי, ולא ציפיתי, כי נראה היה שלא יהיה מנוס מכך). צריך כמובן לזכור גם את כל יתר בעיות הבריאות שלך (קריש דם בעבר, טיפול בקלקסן, וכיוב').
    ולעניין ההריון העתידי. כפי שציינתי בעבר, כדי להעריך נכונה את מידת האפשרות, לצד מידת הסכון, להכין את הרחם שלך להריון אשר לא יפגע בבריאותך באופן שאינו סביר צריך פרטים יותר מדוייקים על מיקומו יחסית לשכבות הרחם. פונדקאות היא אפשרות סבירה אבל לא ניתן לאמר על בסיס פרטים אלה אם היא יחידה, וגם לביצוע פונדקאות, קרי, ביציות מהשחלות שלך, צריך מצב של נגישות סבירה אליהן, ובנוכחות שרירן כזה, וחוסר מידע טוב על הרחם, השרירן והשחלות, גם זה לא ברור עדיין.
    פרופ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד....

    אורית
    19/05/2010

    שכחתי לציין כי שוב אני בתהליך הכנה לשאיבת ביציות.
    החלטתי שבכל דרך שאפנה להביא תינוק, אצטרך ביציות ולכן כרגע קיבלתי גלולות (מסוג יסמין) לעשרה ימים ואחכ ממשיכה בזריקות הורמונים להכנה הכי טובה לשאיבה נוספת על מנת להקפיא עוברים ולא לסמוך על הגורל, שכרגע לא מחייך אליי.
    האם יש אפשר להתקשר אלייך ישירות? האם תוכל לבדוק את הדברים לעומק ולראות אם ניתן לעשות עוד משהו מבלי לסכן את חיי??
    המון תודה וחג שמח
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלולות

    פרופ' יונה תדיר
    19/05/2010

    גלולות - (יסמין או כל שילוב אחר של אסטרוגן ופרוגסטרון) יש בו כדי לתרום לגידול שרירני הרחם. סביר להניח שכך גם לגבי הורמונים להגברת פעילות השחלות. אין בכך כדי לאמר ששאיבת ביציות לצורך שימור פוריות (ביציות ועדיף עוברים) לא יתרום לפתרון בעייתך באשר להורות\ אך גם לא ברור מדבריך אם יש נגישות סבירה לשאיבת ביציות.
    נראה כי התכתבות זו מיצתה את עצמה בהיות המקרה חריג ולא לדיון אינטרנטי. ככזה הוא גם לא מהווה מקרה מייצג לנשים הקוראות פורום זה. מדובר בשילוב נושאים המחייב התייחסות אישית של רופא/ה מומחי/ת.
    פרופ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו