מיומה ברחם

מנהל הפורום

פרופ` יונה תדיר
פרופ' יונה תדיר
פרופ` רועי משיח
פרופ' רועי משיח
לקביעת תור אצל פרופ' רועי משיח ללא פרסום בפורום
 
  • מיומה ברחם
    ענת
    18/10/2010

    שלום
    אני בת 32, ולאחרונה התגלה אצלי מיומה ברחם בגודל 2 סמ. בקיר האחורי הדוחקת את הרירית. הייתי רוצה לשאול כמה שאלות:
    1. האם זה נחשב גדול וצפוי לגדול או שיכול להשאר בגודל זה או אף להעלם?
    2. האם צריך לטפל ואם כן מה הטיפול המקובל?
    3. האם יש טיפול טבעי לכך?
    4. מה הסיכוי שזה יפריע לקליטה של הריון רצוי בקרוב, אציין כי כבר יש לי ילד ולא היתה בעיה להכנס להריון, האם זה יכול להשפיע?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיומה ברחם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיומה ברחם - תגובה

    פרופ' יונה תדיר
    18/10/2010

    ענת,
    מיומה בגודל שאת מתארת אינה גדולה, אך מיקומה הדוחק את רירית הרחם עלול להוות בעיה. מכל מגוון האפשרויות הקיים ומידת הכלליות של מענה בפורום אינטרנט דבר אחד ברור: בגילך (323) המיומה תגדל!! לפיכך, אם במיקום אחר הייתי ממליץ להמתין הרי במיקום זה יש הצדקה להתערב בשלב זה במידה וניתן אכן להגיע אליה למטרה טיפולית, זעיר פולשנית, בהיסטרוסקופיה. טיפולים טבעיים כדבריך למטרה זו יכולים להיות הגדר השלמה, אבל העובדה שמיקומה מתואר כדוחקת רירית מצדיקה לא להמתין שתגדל, כי אז עלול להיות הנזק לרחם, כמו גם מידת המעורבות הכירורגית, גדולה ומשמעותית יותר.לשאלת ההריון: אין בשאלתך פרטים על מה היה קודם להריון ומתי הוא היה. סביר להניח שמיומה בגודל זה לא היתה עדיין בהריון הקודם. כאמור, מדובר במיומה קטנה יחסית, אבל מיקומה עלול להיות בעייתי השרשת הריון, אך אין הכרח בכך. יצוין גם כי למיומה במיקום זה יש יותר השפעה ממיקום חיצוני לשינויים בדפוס דימום הוסת, ואם לא עכשיו עדיין אז צפוי בעתיד.
    פרופ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה לגבי מיומה ברחם

    ענת
    18/10/2010

    תודה רבה לך על תשובתך המהירה.
    בקשר לשאלותיך:
    בני כיום בן שנתיים כמעט, אני מאמינה שלא היתה מיומה בהריון הקודם. הרופא גם לא ראה אותה אז, ועשה לי גם בדיקת אולטרסאונד אחרי ההריון הקודם.
    אני רוצה להכנס להריון בחודשים הקרובים, האם כדאי לטפל בזה לפני או אחרי ההריון המתוכנן.
    כרגע איני רואה שינויים בדימום. והרופא שראה את זה לא נראה מודאג, ואמר שאין מה לעשות כרגע, והוא יודע שאני רוצה להכנס להריון. האם ללכת לחוות דעת שניה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה לגבי מיומה ברחם - תגובה

    פרופ' יונה תדיר
    18/10/2010

    באופן עקרוני, אם אין שינויים באופי כמות ומשך דימום הווסת עדיף להמנע מלגעת ברחם. יחד עם זאת, אם לא תהרי תוך פרק זמן סביר (מס' חדשים) תהיה הצדקה לשקול התערבות מאחר וזו אינה גדולה. בכל מקרה עדיף שתהיה תאור בדיקת אולטרהסאונד איכותית (מסייע בקבלת החלטות בכל מקרה, ובמיוחד במיקום הנושק/דוחק את רירית הרחם).
    פרופ' יונה תדיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו