מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סרטן האשכיםפסיה10/09/2012
בני עבר ניתוח כריתה רדיקאלית של אשך שמאל לאחר סרטן באשך . ct חזה בטן תקינים אבל יש ממצא 12 מ"מ פראורטלי משמאל באגן טיבו לא ברור. בדיקות דם כמו beta hcg' , alfa feto protein בירידה מאז הנתוח מה עלינו לעשות (עדיין אין ממצאי הפתולוגיה)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן האשכים - תגובה
פרופ' חיים מצקין10/09/2012להמתין גם לערך הנמוך ביותר של בדיקות הדם וגם ךתשובה הפתולוגית הסופית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה עם תוצאה ציסטסקופיה כיס השתןמיכל29/08/2012
לחמי התגלה בכיס השתן ממצא סולידי 2-3 ס"מ עם הסתיידויות בדופן ימין מימצאים פפילריים נוספים סביבו
האם זה חייב להיות סרטן
והאם צריך ביופסיה כדי להיות בטוחים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה עם תוצאה ציסטסקופיה כיס השתן - תגובה
פרופ' חיים מצקין01/09/2012מרבית הסיכויים מעל 95% שזה גידול ברטני. אך ורק כריתתו ושליחתו לבדיקה פתולוגית תוכיח זאת ויתכן ופעולה זו של כריתה אף תהיה הטיפול עצמו שהוא זקוק לו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה על חשד לסרטן
מיכל02/09/2012תודה על התשובה
עכשיו כל השאלה האם זה סרטן שמתפשט מהר או איטי
מכיוון שחמי בן 93 שייבדל לחיים ארוכים
נאמר לי שסרטן כזה בגיל שלו הוא איטי האם זה נכון או לא
יש לו כאבים בהטלת שתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה על חשד לסרטן - תגובה
פרופ' חיים מצקין02/09/2012רק אחרי תשובת הפתולוגיה לכריתה ניתן לדון על מהירות ההתפשטות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שלפוחית השתןלירן21/08/2012
שלום רב שמי לירן ואני פונה בשמו של סבי,
לפני כשבוע נותח סבי בשלפוחית השתן לאחר שנימצאו שלושה גידולים. הגידולים הוסרו (שטחית) ונשלחו למעבדה.
התשובה שקיבלנו אתמול היתה כי הגידול הינו ממאיר ויש לבצע נתיחה חוזרת על מנת להוציאן לגמרי (לפי הבנתנו מהשורש שנימצא בתוך השלפוחית ולא רק לגרדם חלקית מלמעלה) ולאחר מכן לערוך שטיפות בתוך השלפוחית אחת לשבוע.
כולנו כמשפחה מאוד חוששים מניתוח נוסף לאדם בן 81 במיוחד שהניתוח אמור להיות מסוכן יותר כי ישנו חשש לפגיעה בשלפוחית (אם לא היה חשש היו מנסים ודאי להסיר הכל כבר בניתוח הראשון).
אודה לך דוקטור אם תגיד לי האם ישנה דרך טיפול אחרת פרט לניתוח.. האם שטיפות לבד יכולות לעזור? או האם ישנם גידולים שקצב הצמיחה שלהם הוא איטי ולכן ניתן לחכות מספר שנים ללא שיהיה נזק..
אודה על היעוץ כי אנחנו מתוסכלים מאוד ואובדי עצות.
בתודה מראש, לירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שלפוחית השתן - תגובה
פרופ' חיים מצקין22/08/2012אני מניח כי מדובר בגידול עם פוטנציאל לחדור עמוק יותר. לא כל הגידולים דהים כמובן. אם אמנם כך, אזי ניתוח חוזר לבדיקת "נקיון האזור" ולאבחנה טובה יותר הוא נכון ומקובל. אם סבך עבר את הנתוח הראשון בקלות יחסית אין סיבה לחשוש מניתוח זהה ואולי אף קטן יותר בהיקפו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה פרופסור
לירן23/08/2012כעת הבנתי כי הרופאים מעוניינים להכנס פנימה יותר בניתוח (בניתוח הראשון לא נראה כאילו הגידול חדר לשריר ואילו בדו"ח הפתולוגיה נראו תאי שריר נגועים).. כעת מה אופציות הפעולה במידה ומגלים בניתוח הנוסף כי הגידול אמנם כן חדר פנימה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה פרופסור
לירן23/08/2012כעת הבנתי כי הרופאים מעוניינים להכנס פנימה יותר בניתוח (בניתוח הראשון לא נראה כאילו הגידול חדר לשריר ואילו בדו"ח הפתולוגיה נראו תאי שריר נגועים).. כעת מה אופציות הפעולה במידה ומגלים בניתוח הנוסף כי הגידול אמנם כן חדר פנימה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלה מפושטת בריאותמרדכי12/08/2012
שלום,
לפני כשנה וחצי SEMINOMA- TESTIS עם כריתה, לאחר שנה נתגלתה מחלה מפושטת בריאות, לאחר טיפול כימותרפי ב-BEP עדיין פיזור משני בשתי הריאות עם הגדלה במס' הנודלים ובלוטות מוגדלות בשער הריאה משמאל ובלוטה חדשה מוגדלת בשער הריאה הימני, נא חוות דעתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלה מפושטת בריאות - תגובה
פרופ' חיים מצקין12/08/2012הטיפול בידי אונקולוגים אתה זקוקר לטיפול כמותרפי-קו הגנה שני
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על סרטן הערמוניתבינה07/08/2012
שלום,
רציתי לדעת האם בכל המקרים של סרטן הערמונית יש בעיה במתן שתן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על סרטן הערמונית - תגובה
פרופ' חיים מצקין08/08/2012לאו דווקא, רק במקרים מתקדמים של המחלה עלולות להיות הפרעות במתן שתן. מאידך הפרעות השתנה יש אצל גברים מבוגרים עם הגדלה שפירה - לא ממארת של הערמנוית שאצלם לפעמים מוצאים גידול קטן בערמונית המוגדלת ולהם ההפרעות בהשתנה מיוחסות דווקא לערמונית המוגדלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרת סרטן שלפוחית השתןמלכה29/07/2012
שלום
חולה בן 68 עבר ניתוח הוצאה של שלפוחית השתן והפרוסטטה ובלוטות הלימפה בגלל גידול בשלפוחית לפני עשרה חודשים. אחרי הניתוח קיבל טיפול כימי ארבעה קורסים בתרופות ציספלטין וגימזר. עכשיו לפני שלושה שבועות התחילו כאבים חזקים בבטן התחתונה ובסיטי ראו גוש 8 ס"מ באיזור של הניתוח שחודר לרקטום. עשו ביופסיה ויצא סרטן שלפוחית שחזר. כל שאר הגוף נקי ולא ראו גרורות. שמענו בשבועיים האחרונים מספר חוות דעת ואנו מבולבלים ורצינו לדעת מה אתם הייתם ממליץ כטיפול בעל הסיכוי הכי טוב? כימותרפיה נוספת או קרינה או קרינה וכימותרפיה ביחד או ניתוח? אני רוצה לציין שחוץ מהסרטן והכאבים החזקים שיש לו אין לו בעיות רפואיות קשות אחרות. תודה רבה וסליחה על ההודעה הארוכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרת סרטן שלפוחית השתן - תגובה
פרופ' חיים מצקין30/07/2012כמובן שלמקרה כה קשה ועם מחלה דוהרת לא פשוט לענות ללא בדיקה מדוקדקת של הפלוגיה וההדמיה.
בעיקרון נראה לי שאם הגידול לא הגיב לכמותרפיה מחד ומאידך כל המחלה היא מקומית גם אם היא נרחבת וקשה קרינה היא אופציה נכונה. לא הייתי שולל גם ניתוח שפירושו הוצאת המעי הגס התחתון עם הגידול , ניתוח שפירושו סטומה-פתח נוסף להוצאת הצואה.
ושוב זוהי תשובה עקרונית ללא התיחסות מאד ספציפית לחולה המסוים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרגיש בלוטהתמר25/07/2012
לאחרונה התחלתי לחוש בלוטה קשה בין הירך לאבר מיני. היא לא כואבת אבל אני דואג
מה זה יכול להיות ולמי לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרגיש בלוטה - תגובה
פרופ' חיים מצקין26/07/2012כירורג כללי נשמע כמו הכתובת הראשונה הנכונה להתיעצות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמינים ראשונםש.16/07/2012
אלו תסמינים יש לסרטן הערמונית? האם כאב חד בזמן צואה בישבן יכול להעיד על סרטן הערמונית? מפחד ללכת לבדוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמינים ראשונם - תגובה
פרופ' חיים מצקין17/07/2012לסרטן הערמונית אין סימנים מוקדמים אופייניים בכלל. כאבים בפי הטבעת בזמן יציאה קשורים קרוב לןדאי בבעיה מקומית, פנה לכירורג-פרוקטולוג לבדיקה. דווקא סרטן כלשהו הגורם לתלונה הוא הפחות סביר בעיני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול לסרטן האשכיםyona06/07/2012
שלום רב
לפני 8 שנים אובחן אצלי סרטן באשך ימין מסוג embryonal carcinoma לאחר כריתת האשך עברתי טיפול כימוטרפי ( BEP)
לפני חודש עברתי שוב כריתה באשך שמאל עקב גידול
ממצאי הבדיקה ההיסטופטולוגית מצביעה על גידול מסוג classical carcinoma ללא חדירה לשום איזור אחר כמו כן בדיקת ה ct לא מצביעה על פיזור מישני
כמו כן המרקרים תקינים גם לפני הכריתה בשני המיקרים
הוסבר לי שישנם 3 סוגי טיפול למקרה הנ"ל שהם או מעקב או כימו או הקרנות
הייתי מעוניין לדעת על מה אתם ממליצים ( בשבוע הבא אני נפגש עם האונקולג שלי)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול לסרטן האשכים - תגובה
פרופ' חיים מצקין07/07/2012ראשית האונקולוג שלך מכיר אותך הכי טוב ואין ספק שהוא האיש להיוועץ בו. בעיקרון אם אמנם כל התשובה הפתולוגית היא לטובתך, ההינו מחלה רק באשך , לא בהיקף גדול אני מציע לחלוים השגחה צמודה. בחולה כמוך הרגיל למעקב צמוד ממחלתך באשך הקודם, ניתן לסמוך שתתמיד במעקב שכזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה עזרת לי מאוד
yona07/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PSAפרופציה05/07/2012
שלום בן 41 נוטל פרופציה 1 מג פיניסטריד 7 שנים למניעת התקרחות האם תקין
תוצאת PSA 0.22 ng/ml* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PSA - תגובה
פרופ' חיים מצקין07/07/2012תקין לחלוטין.
מציע בדיקת דם חוזרת רק בגיל 45.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן האשכיםיאיר01/07/2012
שלום,אני בן 25
קיימת לי על האשך הימני בלוטה (קטנה) המזכירה עקיצת יתוש, האם יש ממה לדאוג?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן האשכים - תגובה
פרופ' חיים מצקין01/07/2012אני מניח שאתה מדבר על שק האשכים. אם כן כנראה מדובר בתגובה באמת לעקיצה או זיהום קל. אם מדובר בממצא פנימי בתוך השק וקשור לאשך מוטב להיבדק על ידי אורולוג מומחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
יאיר01/07/2012תודה על התגובה המהירה.
מדובר על שק האשכים. לא נראה שיש קשר בין הפצע לבין האשך (מה אני אמור למצוא בדיוק :)). הפגע יותר מזכיר פצע אקנה..
יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה - תגובה
פרופ' חיים מצקין01/07/2012אם כך הפתרון הוא סבלנות. אם תוך שבוע לא חולף פנה לרופא המשפחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקשת עזרה - קצת מודאגתיונית27/06/2012
שלום
ברקע סרטן שלפוחית השתן, תאים שטחיים, לפני שנה ניתוח שני, לפני חודש בדיקת ציסטו
תקינה, מוזמנת לציסטו בעוד חודשיים, בבדיקת שתן הנוכחית -
שתן כללי
erythrocytes 25 יתר הבדיקה תקין
שתן מיקרוסקופיה
leco(u) f 1
ery(u) /f 1
mocous(u) +
squamous epithelial cell +
אודה לך אם תוכל לומר לי - מה אומרים נתונים אלו והאם יש סיבה לדאגה, כלומר להקדים את התור
תודה תודה
יונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבקשת עזרה - קצת מודאגת - תגובה
פרופ' חיים מצקין27/06/2012אין סיבה לדאגה. יש להמשיך במעקב האורו-אונקולוגי הרגיל והמתוכנן
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושבוע טוב!
יונית01/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקרחות וערמוניתDAVID22/06/2012
שלום פרופסור מצקין
ראיתי בפורום הנכבד שאלה על פרופציה 1 מג וחשש לסרטן הערמונית
שאלתי די דומה, אני מעל 40 ונוטל שנים את התרופה פרופציה
שאני מתיעץ עם רופאי עור הרופאים מבקשים להביא לידי ידיעתי על תופעות לואי של פיריון ואיכות זרע, אך שאני שואל על חשש לסרטן הערמונית התשובה היא "לא ידוע,"
אני נהנה מהתרופה אך חושש מאוד לסרטן הערמונית מצאתי באינטרנט ואני יודע שזה לא מדעי לחפש באינטרנט אלא תמיד עדיף יעוץ אישיף את האזכור הנל על פרופציה( האם תוכל להסביר לי ולהדריך אותי אם אני יכול לנטול את התרופה ללא חשש מסרטן הערמונית? לתשובתך אודה מאוד, מצב הפיסקה:
התרופה ניתנה במטופלים עם סיכון לפתח גידול כטיפול מונע. בחלק מהחולים אובחן גידול ממאיר יותר (Gleason גבוה יותר). בין ההסברים כך מציינים שהתרופה הפחיתתה גודל ערמונית ולכן הביופסיה יכלה יותר לאבחן גידול עם גליסון גבוה יותר.
ישנם מאמרים המשתמשים בתרופה כטיפול במסגרת מרכיבי טיפול הורמונלי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקרחות וערמונית - תגובה
פרופ' חיים מצקין24/06/2012לטעמי אין מקום לחשש. ראשית התרופה שנבדקה לנושא מניעת סרטן הערמונית היא פי 5 יותר פעילה מזו הניטלת למניעת התקרחות. לגבי פרופציה אין בכלל התיחסות מדעית מדויקת והקשר בינה לבין סרטן הערמונית.
התרופה "האם" זו הניתנת במינון פי 5 נבדקה, מקטינה את שכיחות האבחון של סרטן הערמונית ב25% ובאחוזים בודדים בלבד בקרה אלו שכן אותרו כחולים הייתה מחלה משמעותית יותר מבחינת באיפיון של תאי הסרטן.
לסיכום שוב לא הייתי נמע מלקחת את התרופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סמינומה ונון סמינומהשי16/06/2012
שלום לרופאים,
האם סמינומה ונון סמינומה אשר מתגלים כאתר ראשוני במדיסטאנום מטופלים באותה דרך כמו אתר ראשוני באשכים? האם סיכויי הריפוי זהים?והאם אונקולוג המתמחה בגידולי המין והשתן הוא זה שמטפל במקרה חוץ אשכי?
תודה ושבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמינומה ונון סמינומה - תגובה
פרופ' חיים מצקין17/06/2012אונקולוג הוא הכתובת לשאלותיך ולטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה, חשבתי שזה פורום סרטן
שי17/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- psa גבוהסיגלית11/06/2012
בעלי בן 65. בבדיקה שעשה היום 18.5 psa .לפני שנה היה 9.8 , נשלח לפני שנה לביופסיה שיצאה תקינה, עדיין לא עשה בדיקת free psa . האם קפיצה כזו של ה psa מרמזת בודאות על סרטן בערמונית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר psa גבוה - תגובה
פרופ' חיים מצקין12/06/2012לא בודאות אבל מאד מחשידה. אני מניח שהאורולוג ישלח אותו לביופסיה חוזרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

