מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כיב בלשון שנראה מעט מדאיג-האם נראה ממאיר?אריאל22/06/2016
שלום, בחלקה הימני של הלשון שלי ישנו מעין חריץ\כיב שמעט מדאיג אותי. הוא אינו כואב ואינו מדמם ואינו קשה או מורם.
אני בן 26 מעשן לעיתים רחוקות ואובחנתי בעבר עם לשון גיאוגרפית.
האם הנגע נראה ממאיר או שיותר מתאים למשהו מכאני מהשיניים? האם יש מקום לביופסיה?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיב בלשון שנראה מעט מדאיג-האם נראה ממאיר? - תגובה
פרופ` אבירם נצר22/06/2016אריאל שלום,
קשה להתרשם מהתמונה. אני מציע שתיגש להבדק אצל רופא א.א.ג. או שיניים. לא נראה לי שמדובר בממאירות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול סרטני בן 4 ס"מ שהתגלה בראשאבי17/06/2016
שלום רב,
אבא שלי בן ה-58, שגר בניו ג'רסי, סבל לאחרונה מכאבי ראש איומים.
הוא נשלח אתמול לסריקה חיצונית בידי הרופאה, וגילו לו גידול של 4 ס"מ בצד שמאל של הראש, אך לדבריו החדשות ה"טובות" הן שזה בצורה סגורה כנראה.
הוא נבדק כעת בשאר הגוף.
1. מה המשמעויות של זה?
2. מה אתה מציע לעשות בשלב זה? על מה חשוב להקפיד?
אנא אל תחסוך במילים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול סרטני בן 4 ס"מ שהתגלה בראש - תגובה
פרופ` אבירם נצר17/06/2016אבי שלום,
אתה שואל על גידולי מח. אני ממליץ שתכנס לפורומים נוירוכירורגיים.
בברכת החלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפטה מוגלתית בבית הבליעהמאור15/06/2016
לא יודע כל כך אם זה קשור לכאן אבל אשמח לחוות דעת.
אתמול קמתי עם כאב גרון וכשהסתכלתי על איזור בית הבליעה הכאב ראיתי מעין אפטה מוגלתית.
היום בבוקר כשהתעוררתי צחצחתי את השיניים וכתוצאה מכך נפלה המוגלה ונוצר חור קטן, בנוסף האיזור התנפח.
מה לדעתכם זה יכול להיות? תודה רבה.
בצירוף תמונה, סליחה מראש על הגועל..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפטה מוגלתית בבית הבליעה - תגובה
פרופ` אבירם נצר15/06/2016מאור שלום,
מדובר בהצטברות שאריות מזון שנרקב בתוך שקערורית בשקד. זה שכיח מאד ואין לך סיבה לדאגה. ממליץ לשמור על הגיינת פה ע"י שטיפות פה לאחר הארוחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אנדוסקופי להסרת osteoid osteoma ב frontal bone ברפואה ציבוריתחנן31/05/2016
שלום,
אני סובל מ osteoid osteoma בfrontal bone במצח. האם יש אפשרות ברפואה הציבורית בארץ להסיר את הגידול באנדוסקופיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אנדוסקופי להסרת osteoid osteoma ב frontal bone ברפואה ציבורית - תגובה
פרופ` אבירם נצר31/05/2016חנן שלום,
התשובה היא שלילית קרוב לודאי שלא ניתן להגיע לשם דרך סיב אופטי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטון של הסרת osteoid osteoma
חנן02/06/2016שלום פרופ' נצר,
הגידול הוא מהעצם החוצה ולא לכיוון המוח.
מצורף קישור לסרטון שמדגים את כוונתי.
האם יכולים להיערך ניתוחים כאלו בארץ?
תודה מראש,
חנן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטון של הסרת osteoid osteoma - תגובה
פרופ` אבירם נצר03/06/2016אין לי תשובה לשאלתך. אתה צריך להתעניין בבתי החולים הציבוריים אם מבצעים ניתוח כזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה בצוואר פענוח תוצאות אולטרסאונדלי26/05/2016
היי פרופסור
יש לי במשך 4 שנים בערך בלוטה קטנה באזור האחורי של האוזן לכיוון הצוואר.
עשיתי אולטרסאונד ואשמח אם תוכל לפענח לי את התואה.
תודה רבה!
תת לסתי משמאל הודגמה קישרית לימפה קטנה בממדים 0.6*0.3 ס"מ, לא מוגדלת, מבנה שמור, זרימת דם לא מוגברת. פרט לכך, ללא ממצא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת לימפה בצוואר פענוח תוצאות אולטרסאונד - תגובה
פרופ` אבירם נצר27/05/2016לי שלום,
הממצא המתואר חסר כל משמעות!!
תהיי רגועה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRI לאחר ניתוח נוירומה אקוסטיתאני19/04/2016
שלום ד"ר, מבקשת לדעת כל כמה זמן נהוג לעשות בדיקת MRI לאחר ניתוח נוירומה אקוסטית שעבר בהצלחה מבחינה בריאותית. בנוסף מה ההמלצה מבחינת בדיקת שמיעה? (ישנה אוזן טובה אחת בלבד). תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI לאחר ניתוח נוירומה אקוסטית - תגובה
פרופ` אבירם נצר20/04/2016אני שלום,
ביקורת MRI, יש לבצע בד"כ אחת לשנה.
בהחלט מומלץ לעקוב אחר השמיעה באוזן היחידה ששומעת. בד"כ אחת לשנה עד שנתיים.
בברכת חג שמח ובריאות שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת US בלוטת רוקרונית10/04/2016
פרופ שלום רב
עקב בלוטת לימפה מעט נפוחה בצוואר נשלחתי לUS להלן התוצאות:
באזור תת ליסתי ימני המוגדר עי הנבדקת כאזור הגוש נצפתה בלוטת רוק תת ליסתית מעט גדולה מהשמאלית.
מבנה ואקוגניות של הבלוטות זהים.
לא נצפתה לימפאדנוטפיה תת ליסתית ובשרשרת צווארית.
אציין כי משהו מציק לי בפה בסוף הלשון לכוון הגרון וכן בצוואר בצד ימין קיימת אי נוחות .
אשמח ליעוץ מה לעשות בנושא
תודה
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת US בלוטת רוק - תגובה
פרופ` אבירם נצר11/04/2016רונית שלום,
הממצא המתואר, קרוב לודאי חסר משמעות קלינית.
אני ממליץ שתיבדקי ע"י רופא א.א.ג. כדי שיתרשם אם ישנה הפרעה בהפרשת הרוק.
בברכת בריאות שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
רונית11/04/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש מבבדיקת אולטרסאונד של הבלוטהרויטל02/04/2016
ד"ר שלום, קיבלתי הרגע תשובה של בדיקה על קולית של הצוואר והתשובה מפחידה אותי אשמח מאוד להמלצתך
"רושם לתהליך היפואקוגני ולא הומוגני באזור מיתרי הקול בקו אמצעי שמאלי בגודל 0.7*1.3 ס"מ, גבולות לובולריים מרקם בלתי אחיד
בלוטת המגן :
לא מוגדלות, גבולות לובולריים, מרקמה בלתי אחיד, ללא גושים וודאיים.
פרתירואיד:
לא הדגמו בלוטות פרתירואיד מוגדלות דו צצדי
הרקמות רכות בצוואר צד ימין ושמאל תקינות לא הודגמו בלוטות לימפה פתולוגיות
בלוטות רוק מצד ימין ושמאל תקין
אודה מאוד מאוד על תגובתך, מעדיפה לדעת הכל ולטפל מאשר לא לדעת
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש מבבדיקת אולטרסאונד של הבלוטה - תגובה
פרופ` אבירם נצר03/04/2016רויטל שלום,
אין לי כל פרטים לגבי הסיבה שבעטייה נשלחת לבדיקה. אני ממליץ שתיבדקי ע"י רופא א.א.ג. והוא לבטח ידע לקשור בין הממצאים בבדיקה הגופנית לממצאים בבדיקת האולטרה סאונד.
כנראה מדובר בגוש ציסטי,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח סיטי מוח אשמח לפירוט...אנונימי31/03/2016
שלום רב קיבלתי פיענוח אך לא הבנתי את התוצאה. הרופאה רוצה גם לשוחח בהקדם מאמין לשלוח לmri
מצורף צילום
אודה על פירוט מורחב
דרכי טיפול סיכונים והשלכות
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח סיטי מוח אשמח לפירוט... - תגובה
פרופ` אבירם נצר03/04/2016שלום רב,
אין לי שום פרטים לגבי הסיבות לביצוע הבדיקה - התלונות וממצאי הבדיקה הנורולוגית.
אני ממליץ שתדבר עם הרופאה שהיפנתה אותך לביצוע ה- CT.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצורפת לתגובה תמונה של פיענוח הCT
אנונימי03/04/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה מוגדלת בצוואר שמאל!אוהד31/03/2016
מזה שבועיים בלוטת לימפה בצוואר שמאל מוגדלת, בתשובת אולטרסאונד נשללו בעיות בבלוטות הצוואר, תריס, מגן, רוק, יצויין שישנה תגובה לזיהום עקב ההגדלה של הבלוטות
לאחרונה מופיעים לי כיבים אדומים בפה, רירית לבנה בכל חלל הפה, וכמה שלפוחיות בלחי הפנימי שלא כואבות אבל חלקן עם סימן של קריש דם, והלוע אדום, ובסמוך לשקדים יש שכבה צהובה כמעין שכבת מוגלה, שלא יורדת או משתנה!
אין פצע פתוח או מדמם, אבל הגרון טיפה כואב, ויש מס נקודות אדומות בחלל הפה!
ברצוני לדעת מה ניתן לעשות
לא קיבלתי עדיין שום חוות דעת מרופא משפחה, וכן יש בדיקות דם מיום שני, והרופא חוזר ביום א למרפאה!
אני יודע שיש משהו לא תקין, אני גם מרגיש רע, ויש טיפה כאבים באזור הלסת!
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת לימפה מוגדלת בצוואר שמאל! - תגובה
פרופ` אבירם נצר31/03/2016אוהד שלום רב,
הקשרית בצוואר הינה תגובתית לזיהום בחלל הפה.
אני ממליץ שתיבדק בהקדם ע"י רופא אף אוזן וגרון. יתכן גם שיהיה צורך בבדיקת סטומטולוג - תת התמחות של רופאי שיניים.
אני בטוח, שהם יזהו את הבעיה ומליצו לך על הטיפול המתאים.
בברכת החלמה מהירה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה ותודה ענקית על תשובתך המהירה
אוהד31/03/2016אפתח בתודה הכי ענקית שאפשר, אני יודע שהנימוס וההוקרה יותר חשובים במידת מה מההרגשה רעה שלא לכבד!
אציין שאני עם אבניים בשיניים ליישור 2 הלסתות
מה שכן, הדבר לא חדש, הטיפול נעשה עיי אורטודנטמלפני שנה וחצי, והטיפול האחרון התקיים ב 2/3/16, כך שלא היתה שום בעיה רפואית כמו שקיימת לאחרונה, כך שאני שולל שהזיהום הנוכחי הוא בעיקבות הטיפול האורטודנטי!
תודה ממני
אוהד
ופסח כשר, התיקווה שאעדכן בדבר חדשות טובות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות אולטרא סאונד בלוטת התריסשלום15/03/2016
שלום,
עשיתי אולטראסאונד בלוטת התריס ואלה התוצאות:
אונה ימנית:
אינה מוגדלת, מרקמה היחסי מעט מגורגר,
הודגמה קשרית היפואקואית זעירה בקוטר 0.1 ס"מ.
גבולותיה שמורים.
אונה שמאלית:
אינה מוגדלת, מרקמה היחסי מעט מגורגר,
הודגמה קשרית איזואקואית בגודל 1.31 ס"מ על 1 ס"מ. ביצוע בדיקת דופלר צבע מדגים זרימה היקפית וזרימה קלושה בתוך הקשרית.
הודגמה קשרית קטנה נוספת הטרוגנית בקוטר של 0.33 ס"מ.
גבולותיה שמורים.
לסיכום:
הודגמו קשריות ידועות, הקשרית הדומיננטית באונה השמאלית מעט גדלה בהשוואה לבדיקה קודמת.
הודגמה קשרית קטנה נוספת באונה השמאלית אשר לא נצפתה בבדיקה קודמת.
אין קישרי לימפה מוגדלים לאורך הצוואר משני הצדדים.
שאלותיי:
1. האם צריך ניקור? ואם כן באיזה מהקשריות?
2. מה ההמשך טיפול?
3. ממה זה ניגרם? מקפה עם חלב שאני שותה כל בוקר?
בברכה, עינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות אולטרא סאונד בלוטת התריס - תגובה
פרופ` אבירם נצר15/03/2016עינת שלום,
אני ממליץ שתתייעצי עם האנדוקרינולוג המטפל בך.
לפי התאור של הבדיקה, להערכתי, יש מקום למעקב בלבד באמצעות האולטרה סאונד וניתן להמתין עם הניקור.
ממה נרגמו הקשריות,כנראה עקב שינויים הורמונלים, ממצאים כאלה שכיחים מאד, בעיקר אצל נשים.
זה לבטח לא קשור לשתיית קפה וחלב.
בברכת בריאות שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא היפודנסי בבסיס הדנס בצווארסאמר10/03/2016
בן 28 לפני שנתיים קלקים בגרון נשלחתי על ידי רופא אאג אולטראסאונד וסיטי צוואר הבדיקות תקינות ! לפני חצי שנה סחרחורות וכאבי ראש , בדיקה סיטי ראש , בדיקות תקינות , לאחרונה צוואר תפוס , אורתופד שלח אותי לרנטגן , נמצא ממצא היפודנסי בבסיס הדנס , שלא נראה בבדיקות לפני , שלח אותי למיפוי עצמות שיש לי בעוד כמה ימים הבדיקה ,
שאלה :
מה זה ממצא היפודנסי ביחס למיקומו האנטומי בגוף?
האם יכול להיות שזה גידול סרטני ? שפיר ? זיהומי? דלקת?
אני כמובן אמשיך את הבירור
עד שאני אלך ויהיה תשובה יש עוד זמן , אשמח לדעת מה קורה איתי אני לא רגוע
תודה רבה דר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא היפודנסי בבסיס הדנס בצוואר - תגובה
פרופ` אבירם נצר13/03/2016סאמר שלום,
אני ממליץ שתפנה לפורומים של נוירוכירורגים או אורטופדים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת גידול סרטני בבלוטות הרוק ברצפת הפהיורם צרפתי02/03/2016
האם ניתוח כזה אפשרי בעזרת הטכנולוגיה של ניתוחים רובוטיים ? אבי עומד לבצע ניתוח כזה שהוא לא קל מבחינת הסיבוכיות והשיקום ואני בודק את כל האופציות הקיימות.
תודה
יורם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת גידול סרטני בבלוטות הרוק ברצפת הפה - תגובה
פרופ` אבירם נצר03/03/2016יורם שלום רב,
צריך להתרשם ממקום הגידול וממדיו, כדי לתכנן את הגישה המתאימה. מנסיוני, את מרבית הגידולים ניתן לכרות בגישה כירורגית קונבנציונלית ללא צורך ברובוט.
אני ממליץ,שתתייעץ עם הרופאים המנתחים.
בברכת החלמה מלאה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגידול סרטני ברצפת הפה
אורן03/03/2016ע"פ המלצת המנתחים, הגישה הכירורגית הקונבנציונאלית כוללת חתך בצוואר עבור גישה למקום וכמו כן חתך בחזה למטרת שימוש ברקמה/שריר לשחזור.
גודל הגידול הוא 2ס"מ וממוקם בבלוטת הרוק התת לשונית השמאלית.
השאלה היא אם ניתוח בעזרת הרובוט יגרום לפחות חיתוכים והחלמה מהירה יותר?
תודה
אורן צרפתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגידול סרטני ברצפת הפה - תגובה
פרופ` אבירם נצר03/03/2016להערכתי, זה לא ישנה את מימדי הגישה הניתוחית. בכל מקרה, לפי תאורך, יזדקקו להביא מתלה עור ושריר מהחזה כדי לכסות את חסר העור והרקמות.
הגישה הרובוטית עוזרת בחלל הפה, אך במקרה זה, לא נראה לי שתוסיף משהו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף! עזרה בפענוח US קשריות בבלוטת התריספאולינה16/02/2016
בבקשה עזרה בפענוח US בלוטת התריס.
אונה ימנית מוגדלת על ידי קשר איזואקואי בגודל 3.5 ס"מ
אונה שמאלית גודל תקין
מרקם- שני קשריות איזואקואיים בגודל 1.2 ס"מ.
לשיקול FNA מהקשר הדומיננטי מצד ימין .יעוץ אנדורקריני ומעקב סונוגרפי.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף! עזרה בפענוח US קשריות בבלוטת התריס - תגובה
פרופ` אבירם נצר16/02/2016פאולינה, לצערי לא הבנתי את האינפורמציה שהעברת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת מוגדלת - קשרית בודדת גדולהמילי15/02/2016
שלום רב,
בת 34 5 חודשים אחרי לידה שלישית.
לפני מס חודשים נימוש גוש בצד ימין של הצוואר.
בבדיקות דם תפקודי בלוטת התריס תקינים לחלוטין (כך גם הנוגדים למחלות אוטואימיוניות) הקיצר הכל תקין.
בא.ס.
אסתמוס לא מעובה
אונה ימנית מוגדלת, מתמלאת על ידי קשרית גדולת מימדית
5.2*3.2*2.3 ס"מ במרקדם אזואקוגני עם גבולות מוגדרים היטב
עם זרימה הקפית בחלקה
אונה שמאלית לא מוגדלת במרקם אחיד
לא הודגמו בלוטת לימפה מוגדלות בצידי הצוואר.
סיכום: קשרית באונה ימנית של בלוטת התריס.
הופנתי כמובן לFNA
אני יודעת שרק הביופסיה תיתן תשובה חד משמעית,
אבלהאם מומלץ לכרות בכל מקרה?
האם בגודל כזה ניתן לכרות רק אונה אחת? (הרי הבלוטה מתפקדת תקין לגמרי)
האם עדיין קיים סיכוי לשפיר
אשמח להבהרות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת מוגדלת - קשרית בודדת גדולה - תגובה
פרופ` אבירם נצר15/02/2016מילי שלום,
אין שום סיבה להכנס ללחץ. לפי התאור של האולטרה סאונד, איני סבור שמדובר בממאירות. אני ממליץ שתמתיני לתשובת ה- FNA. רק לאחריה, ניתן יהיה לשקול הצורך בכריתת הממצא.
בריאות שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

