מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בלוטת תריסטלי14/08/2013
שלום לאחר שביצעתי סיטי חזה ונצפו מוקדים היפודנסים בבלוטות התריס. נשלחתי לu .s טירואיד.להלן התוצאות: קוטר ap של אונה ימין שמאל 1.5 ס״מ. הודגמה קישרית במרקם היפואקואי עד0.8 הגבולות אינם סדירים. לסיכום מומלץ המשך בירור טיב הקישרית משמאל. מה המשמעות? תודה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת תריס - תגובה
פרופ` אבירם נצר14/08/2013דפנה שלום,
מדובר כנראה בציסטה בבלוטת התריס. מדובר בממצא שכיח מאד, בעיקר אצל נשים. הסיכוי לממאירות, כנראה אינו גבוה. אני ממליץ שתתייעצי עם אנדוקרינולוג. האפשרויות הן או לבצע דיקור של הציסטה (בהכוונת אולטרה סאונד) או לעקוב אחרי הציסטה באמצעות בדיקות אולטרה סאונד חוזרות ולראות אם היא גדלה או לא.
אין סיבה לחרדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח CTראשנרקיס06/08/2013
קצת רקע לפני.. אני בת 24 כבר מעל חודש סובלת מכאבי ראש חזקים בעיקר בחלקו הימני של הראש מתאפיין בכאבים מאוד מאוד חזקים מאחורי עין ימין אוזן ימין צוואר ועורף ומרגישה דפיקות ברכה. בבדיקה של פה ולסת רופאה אמרה שיש קושי בפתיחת הלסת עד הסוף ונתנה לי תרגילים לעשות בבית. א.א.ג אמרה שתקין למרות שלא עשתה יותר מידי חוץ מלהסתכל בתוך האוזן. במקביל עשיתי בדיקת ראייה וגיליתי שהתווסף לי צילינדר של מספר שלם למרות שמעולם לא היה לי. קבעתי תור לרפא עיניים לשבוע הבא.
נוירולוג הפנה אותי ל CT מח כולל בסיס ראש היום הגיעו התוצאות וכל הבדיקה רשום תקין מלבד משפט אחד שמדאיג אותי ורציתי לדעת מהו אומר "בסריקת עצמות בסיס הגולגולת נצפו תאי המסטואידים," מה זה אומר??
מעבר לזה הכאב ראש לא מפסיק והלחץ הוא בראש מאחורי העיניים שלפעמים גובל בכאב לא נסבל. גורם לי להיות עייפה וחלשה ברב שעות היום. מה עוד ניתן לעשות?
האם לדעתך יש מקום לבדיקת צוואר כי גם שם יש לי כאבים כבר לא יודעת מה מקרין על מה ומאיזה רופא עליי לבקש זאת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפיענוח CTראש - תגובה
פרופ` אבירם נצר07/08/2013נרקיס שלום,
במכתבך מנית את כל הסיבות האפשריות והעיקריות לכאבי ראש. בירור כאבי ראש כולל בד"כ עיניים (ואת מספרת שהופיע צילינדר שלא היה קודם), פה ולסת (ואת כותבת שנמצאה הגבלה בפתיחת הלסתות), ובעיות בסינוסים (לא דיווחת על הממצאים ב- CT).
תאי מסטואיד נמצאים אצל כל בני האדם. השאלה היא האם נמצאו ממצאים חריגים בתאי המסטואידים?
שינויים בעמוד שדרה צווארי יכולים גם הם להיות קשורים בכאבי ראש.
אני מציע שתשלימי את הבירור שהתחלת בו: אצל א.א.ג, עיניים, פה ולסת ונוירולוג כולל הטיפולים הנדרשים ובעקבות זאת ימצא קרוב לודאי, מזור לכאבי הראש.
בברכת החלמה מהירה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת US של הצוואראילן30/07/2013
שלום רב,
ביצעתי בדיקת US עקב כאב בצוואר מצד ימיןואילו התשובות -
בלוטות המגן:
איסטמוס ברוחב 0.2 ס"מ מרקמו אחיד.
אונה ימנית - קוטר 2 ס"מ ,אינה מוגדלת,, נצפתה קשרית רקמתית בקוטר 0.6 ס"מ בקוטב התחתון של האונה וקשרית במרקם רקמתי בקוטר 0.7 ס"מ בקוטב עליון של האונה.
אונה שמאלית- קוטר 1.5 ס"מ,אינה מוגדלת מרקמה אחיד.
בלוטות רוק תת לסתיות:
בלוטות הרוק התת לסתיות מימון ומשמאל בגודל ובמבנה תקינים.
בלוטת הפרוטיס:
בלוטות הפרוטיס מימין ומשמאל בגודל ובמבנה תקינים.
אין קשרי לימפה מוגדלים לאורך הצוואר משני הצדדים.
האם יש סיבה לדאגה?
האם נדרש לבצע ביופסיה?
תודה, אילן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת US של הצוואר - תגובה
פרופ` אבירם נצר30/07/2013אילן שלום,
יש לך 2 קשריות קטנטנות באונה ימנית של בלוטת התריס. עפ"י התאור, כנראה , שהחשד לממאירות אינו גבוה.
האפשרויות הן: או לבצע ניקור עם מחט, תחת אולטרה סאונד של הקשריות, או לעקוב אחרי הקשריות באמצעות אולטרה סאונד חוזר בעוד מס' חודשים, לראות אם הקשריות משתנות בגודלן.
אני מציע שתתייעץ על כך עם הרופא המטפל בך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהus צוואר
אילן30/07/2013תודה על התשובה המהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בלוטת התריסגילה26/07/2013
לרופא שלום
הבנתי שמי שמועמד לניתוח כריתת בלוטת התריס יכול לשלב בניתוח מכשיר המתריע למנתח על קירבה למיתרי הקול , ובכך להקטין את הפגיעה בהם.
הבנתי כי זה ניתן לרכישה באופן פרטי.
שאלתי היא האם כל מנתח יודע לעבוד עם מכשיר זה או שהנושא דורש השתלמות מיוחדת ?
אני לא מצליחה לאתר מי היבואן של הטיובה הזו . האם תוכל לעזור לי בנושא זה?
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בלוטת התריס - תגובה
פרופ` אבירם נצר27/07/2013גילה שלום,
אכן , ניתן להשתמש באלקטרודות המוצמדות לצינור ההנשמה המוחדר לגרון לצורך ההרדמה. השימוש במערכת עצמה פשוט ביותר ולא דורש כל השתלמות אך צריך לוודא שבחדר הניתוח נמצא מכשיר הניטור שאליו מתחברות האלקטרודות.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן בלוטת התריס
גילה27/07/2013ד"ר נצר שלום ,
ראשית תודה על תשובתך.
האם הטיובה הזו נמצאת היום בשימוש ברוב ניתוחי הסרת בלוטת התריס או דווקא במיעוטם ? עד כמה היא מפחיתה את הסיכוי לפגיעה במיתרי הקול ?
האם ידוע לך מי היבואן שממנו אני רוכשת את הטיובה הזו ?
המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן בלוטת התריס - תגובה
פרופ` אבירם נצר27/07/2013גילה שלום,
האלקטרודות האלו משמשות כלי עזר למנתח. מנתח מנוסה, בד"כ לא נזקק להן בניתוחים ה"פשוטים". הן יכולות לסייע במיוחד בניתוחים מורכבים כאשר יש סיכון גבוה לפגוע בעצבים שמעצבבים את מיתרי הקול. במקרים כאלו שימוש באלקטרודות יכול להפחית משמעותית את הסיכון לפגיעה.
לגבי היבואן - ישנם מס' יבואנים. אני ממליץ שתבדקי עם בית החולים בו את מיועדת להינתח איזה סוג מכשיר ניטור יש להם ומיהו היבואן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא בקרקפת - די דואגתעדי21/07/2013
בשל ממצא בקרקפת נעשה לי US לפי התוצאה מדובר נגע היפואקוי עם מחיצות בגודל 0.4-1.3 ס"מ האם אפידרמואיד ציסט?
מהי אפידרמואיד ציסט? ומהו המשך הבירור הנדרש?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא בקרקפת - די דואגת - תגובה
פרופ` אבירם נצר21/07/2013עדי שלום,
את יכולה לחדול מלדאוג. בסך הכל מדובר בציסטה של מרכיבי העור, ואם היא בכלל מפריעה לך, יש לכרות אותה בניתוח קטנטן בהרדמה מקומית.
היי רגועה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך טיפולמיה19/07/2013
שלום רב
לפני חודשיים רשמתי לך שאלה זו:
"מכר שלי בן 47 הזניח סרטן בלוטת התריס פפילארי ולכן אחרי 3 שנים מיום הממצא הגידול התפשט לבלוטת הלימפה ומאחור 2 גידולים, אחד על c3 עד c5 בגודל 5על 5 ס"מ ולידו עוד אחד בגודל 3 על 7 ס"מ.
מקדימה נעשה ניתוח דיקציה צווארית נרחבת והוצאו בלוטת התריס, בלוטת הלימפה וקשריות. ומאחור נעשה ניתוח לפני כמה חודשים להוריד לחץ מעמוד השידרה אך בינתיים הגידול המשיך לגדול מעט ושוב לוחץ.
נעשו לפני חודש עשר הקרנות במינון גבוהה ובקרוב יעשה טיפול ביוד 200 מיליקירי כי כרגע אינו מסוגל לעשות עוד ניתוח (אחרי שניים נורא קשים)."
עברו חודשיים בערך הוא קיבל מינון מאד גבוהה של יוד 200 מיליקירי ורוב היום הוא ישן, אין לו כח כמעט לכלום. האם זה נורמאלי החוסר תיפקוד הזה? זה בגלל היוד או בגלל המחלה?
מה עוד הוא יכול לעשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך טיפול - תגובה
פרופ` אבירם נצר20/07/2013מיה שלום,
כמו שכתבתי לך בזמנו, מדובר במחלה מפושטת מאד וסיכויי ההחלמה המלאה קלושים. לצערי, אין לי בשורות חדשות. מצבו קשה, הן בשל המחלה המפושטת והן בשל הטיפול האגרסיבי שקיבל. צריך להמתין בסבלנות עד שיתאושש מהניתוחים והטיפולים המורכבים שעבר. יתכן גם שתפקודי בלוטת התריס שלו עדיין מופרעים וטרם אוזנו.
מידע מפורט יותר תוכלי לקבל מהרופאים שמטפלים בו.
החלמה מלאה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
מיה20/07/2013שלום שוב
תודה על התגובה.
עם רופאיו באיכילוב קשה לי לשוחח מכיוון שאני לא קרובה אליו מדרגה ראשונה ולא אקבל מידע.
הוא לא מרבה לדבר על זה כרגע.
לפי מה שהבנתי אין לו הרבה זמן לחיות? עינין של חודשים?
או שבמצב כזה ניתן לשרוד שנים?
מעדיפה לדעת את האמת גם אם היא קשה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה - תגובה
פרופ` אבירם נצר20/07/2013מיה שלום,
קשה לי מאד להעריך את תוחלת חייו. עקרונית, סוג זה של סרטן אינו מאד אגרסיבי וניתן לחיות אתו במשך שנים. אבל כוון שמדובר במחלה מפושטת עם גרורות התמונה כמובן משתנה.
לצערי, איני יכול להעריך האם נותרו לו לחיות שנים או פחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות התירסדפנה18/07/2013
שלום בת 28 ביצעתי סיטי צוואר ממצאים : מוקד היפודנסי זעיר באונה ימנית של בלוטת התריס. רושם למוקד נוסף בקוטר 7 מ"מ באונה השמאלית של הבלוטה -לקורלציה סונוגרפית. מה משמעות התוצאות ? ומה עלי לעשות תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות התירס - תגובה
פרופ` אבירם נצר18/07/2013טלי שלום,
מדובר בנגעים זעירים. מומלץ שתעברי סריקת אולטרה סאונד של הצוואר, שהיא הבדיקה הרגישה ביותר לנגעים של בלוטת התריס. האולטרה סאונד מסוגל להראות האם מדובר בממצא חשוד או חסר משמעות.
לפי התאור מדובר בציסטות קטנטנות שבד"כ הינן שפירות.
בברכת בריאות שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלוטת התריס המשך
טלי21/07/2013שלום דר, תודה על תשובתך לאחר תשובתך נגשתי לקבל הפניה להמשך בירור. שאלה נוספת שמטרידה אותי מאוד בשנה האחרונה ירדתי 15 קילו ובנוסף התקפי גירודים בגוף האם יש קשר? אני קוראת את הסימפטומים ודי מלחיץ אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלוטות התירס - תגובה - תגובה
פרופ` אבירם נצר21/07/2013טלי שלום,
ירידה במשקל, יכולה להיות קשורה בפעילות יתר של בלוטת התריס. אני מציע שתיגשי לרופא המשפחה והוא יקח לך דם לבדיקת רמת ההורמונים של הבלוטה. הגרד לא נראה לי קשור לענין.
מה שבטוח, אל תכנסי ל"לחץ".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזי הצלחהסילביה06/07/2013
הבת שלי בת 26 עברה לפני שנה הוצאה של גידול שפיר בלסת העליונה . עקב כך איבדה 4 שיניים בריאות +חלק מהלסת. הבת עומדת כעת לפני ניתוח לשחזור הלסת עם השתלה של עצם [השתלה עצמית ] מה אחוזי ההצלחה של ניתוחים מסוג זה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוזי הצלחה - תגובה
פרופ` אבירם נצר07/07/2013סילביה שלום,
כוון שמדובר בגידול שפיר וביתך לא נזקקה לטיפולים בקרינה או כימוטרפיה, ובהנחה שהיא בריאה בד"כ ללא מחלות נוספות, סיכויי ההצלחה בניתוח גבוהים מאד.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא לוואי בבלוטת התריס - דוף בבקשהשיר23/06/2013
שלום רב. אמא נשלחה לביצוע סיטי צוואר וגב ונמצא ממצא לוואי:
באונה הימנית של בלוטת התריס הודגם ממצא היפודנסי בקוטר 2.2 ס"מ. נא לקורולציה סונוגרפי. הצללה חלקית בסינוס מקסימלי משמאל. בבקשה אנחנו מודאגים, האם זה סרטן? אמא עברה סרטן שחלות לפני 5 שנים
אשמח לתשובה מהירה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא לוואי בבלוטת התריס - דוף בבקשה - תגובה
פרופ` אבירם נצר23/06/2013שיר שלום,
אין שום מקום לבהלה. מדובר בממצאים אקראים, שלעיתים קרובות מאד רואים בזמן ביצוע בדיקות ההדמיה. בבלוטת התריס ישנה כנראה ציסטה, וסינוס מקסילרי מדובר כנראה בעיבוי רירית חסרת משמעות. אני מציע שתתייעצי עם רופא אף אוזן בגרון. יש כנראה מקום לבצע אולטרה סאונד של בלוטת התריס כדי לאמת שהממצא אינו חשוד, אך על פניו, נראה שאין שום מקום לדאגה.
תהיי רגועה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המרגיעה
שיר24/06/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסטואידיטיסולד23/06/2013
שלום רב.
יש לי מסטואידיטיס שהתפתח על רקע דלקת אוזן תיכונה. אני מטופל באנטיביוטיקות וגם הוכנסה צינורית איוורור לאוזן. ההפרשות מהאוזן לא פוסקות למרות הטיפול התרופתי וניקוי האוזן, אמנם יותר קטנות ממה שהיה בהתחלה. הסיפור נמשך יותר מחודש וחצי.
לפני שבועיים עשיתי MRI, ובפענוח כתוב שיש הרס תאי המסטואיד. האם זה אומר שמדובר על דלקת עצם המסטואיד? האם יש טיפולים חוץ מניתוח?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסטואידיטיס - תגובה
פרופ' גדעון בכר23/06/2013קיימות סיבות שונות להרס עצם ולמסטואידיטיס עיקשת. הטיפול הראשוני כולל איוורור האוזן התיכונה וטיפול תרופתי דרך הפה ולעיתים אף אשפוז וטיפול תוך ורידי. בכל מקרה יש לשלול תהליכים אחרים שיכולים להרוס עצם ואם החשד גבוה יתכן ויהיה צורך בניתוח.
ממליץ לפנות לאאג מומחה להמשך ברור וטיפול.
דר׳ בכר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התיעצותאדי07/06/2013
שלום רב .
לפני כ9 היה לי כאב גרון והתנפחה לי קישורית למפה בצד ימין מתחת ללסת, טופלתי במוקסיפן כ7 ימיים.
לאחר כחודש הבחנתי שנתנפח לי שקד שמאל ונוצרה בו מן בליטה .
שוב מוקסיפן 10 ימיים
בדיקת us קישורית למפה 1.7*0.6
סיטי- מעורות פנים ורקמות רכות - תקין -
בדיקות דם חריגות מעט ברמת ליקוצ כ12.000
בבדיקות נשלל/hcv/hbv/ hiv/ ebv/ mcv
נבדקתי אצל רופא אאג והוא פטר אותי הזה שאין דבר חריג בזה מבחינת השקד לא חייב להיות סמטרי בשתי הצדדים (אפילו שהוא לא היה כך לפני)
ובלוטת למפה יכולה להשאר נפוחה ואפילו לא לרדת לעולם.
קישורית הלמפה נשארה ללא שינוי מבחינת גודלה לארוך הזמן.
גם השקד והבליטה ללא שינוי בגודל היום.
כיום שמתי לב לבלוטת למפה נוספת מתחת לסנטר מהצד השני . (כנראה קשורה לעיקרת שן בינה שעבר שבוע לפני)
מבחינה קלינית אין שינוי בתאבון או ירידה במשקל. הזעות וכו'.
השאלה האם יש מקום לעבור ביופסיה לבלוטה /לשקד /בדיקות דם שכדי לעשות.
ובכלל האם הכיוון הוא לרופא אאג ?
מצטער על העריכות. קצת היפוכונדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
אדי07/06/2013בתמונה מופיעה הקישורית החדשה שגודלה כ2.48 ס"מ. (שכנראה צצה לאחר העקירה)
כנראה נמצאת במגמת ירידה לא בטוח.
לציין ששתי הקישורייות לא רגישות רכות ותזוזתיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אבירם נצר09/06/2013אדי שלום,
הממצאים שאתה מתאר, בהחלט מתאימים לקשריות לימפה תגובתיות, משניות לדלקות בשקדים ובשיניים. אני מסכים אם הרופא המטפל שלך, וקרוב לודאי שנדרש מעקב בלבד. לפי תאורך, לא נראה לי שכרגע, יש מקום להתערבות ניתוחית כלשהי.
אתה יכול להיות רגוע לחלוטין ונראה לי, שרופא הא.א.ג שלך הוא הכתובת המתאימה ביותר להמשך מעקב.
בברכת בריאות שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות סונרמיכל24/05/2013
ד"ר שלום,
היום ביצעתי בדיקת US עקב בלוטת לימפה קטנה במישוש (באזור צוואר עליון/עצם בריח):
"ברקמות רכות של הצואר הקדמי לא הודגם גוש מוגדר.
תת לסתי דו צדדי ,מאחורי שריר SCM דו צדדי ובשרשרת דגוגולרית בצוואר עליון דו צדדי הודגמו מס' בלוטות לימפה בגודל עד 1.9 ס"מ עם מבנה סונוגרפי שמור".
המשך בירור לפי שיקול קליני
מה משמעות תוצאות הסונר? הרופא אשר ביצע הבדיקה לא שש לשוחח עימי.
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות סונר - תגובה
פרופ` אבירם נצר25/05/2013מיכל שלום,
את יכולה להיות רגועה. הן מבחינה ממדי הקשריות (עד גודל 2 ס"מ - קשריות צוואריות נחשבות בד"כ לממדים סבירים), והן מבחינה המראה הסונוגרפי של הקשריות (ישנם מס' מאפיינים שמתארים קשריות תגובתיות, שפירות בהשוואה לקשריות החשודות לגידול ממאיר).
אין לך סיבה לדאגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך על התשובה.
מיכל25/05/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח של שריפהשלי21/05/2013
אני מריח כל הזמן ריח של שריפה או גומי שרוף. ממה זה נובע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח של שריפה - תגובה
פרופ` אבירם נצר23/05/2013שלי שלום,
יכולות להיות לכך הרבה סיבות כגון: בעיות באף: נזלת כרונית, הפרעה בנשימה האפית, גידולים שונים. בעיות כרוניות בשיניים ובשקדים, בעיות בקיבה ובדרכי עיכול עליונות וכד'.
אני מציע שתיבדק אצל רופא א.א.ג והוא כבר יפנה אותך להמשך בירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון והשמנה לאחר סרטן בלוטת התריסfrustrated30/04/2013
היי
בינואר 2013 עברתי ניתוח כריתת בלוטת התריס ... התברר שזה היה סרטן Papillary and Follicular
מאז כ"כ קשה לי.. ויותר נפשית. עברתי טיפול ביוד רדיאוקטיבי שאחריו היתי בבידוד הרחק מילדי 13 יום...
ההתמודדות היא יותר נפשית. המילה סרטן אך עדיין אתה לא מרגיש כמו חולה סרטן. לא מרגישה שאני באמת שורדת.. אך עדיין כ"כ קשה לי עם זה ואני קשה עם עצמי שיש אנשים שממש חולי סרטן אז למה אני מתבכיינת.
אני בדיכאון און ואוף... המשקל עלה במהירות נוראית למרות דיאטה, כעת הוא קצת נעצר תודה לאל אך אני נלחמת בתחנות רוח וקרובה לוותר. אני מתעמלת יותר מתמיד, חזרתי לטניס פעמיים בשבוע ועוד פעילויות אקטיביות אחרות במשך השבוע... אני אוכלת יותר בריא ממה שאכלתי איי פעם, סלטים, ירקות פירות, בלי בשר אדום, הכל אורגני... בלי גלוטן... מנות קטנות... ושום דבר לא זז...
אני אדם עם הומור אז בעלי וחברתי הטובה בטוחים שחזרתי אך אני לעיתים מרגישה כ"כ בחור שחור, עמוק עמוק שאני צורחת ואף אחד לא שומע. קל להגיד זה רק משקל, העיקר את בחיים. אני אומרת לעצמי כל יום. אך עדיין, כשיש ארון בגדים ששום דבר לא עולה, שאני צריכה פעם ראשונה בחיי לחפש בגדים לעבודה וליום יום במידות פלוס או שאין את המידה שלי - נותן לי הרגשת כישלון. הרופאים אומרים לתת לזה זמן. רמת ה ths שלי הייתה 15 פעם אחרונה שזה נורא גבוה, שום דבר עוד לא עובד... אך יום יום אני צריכה לתפקד ולעיתים מצליחה ולעיתים נוסקת ישירות עמוק מתחת לאדמה...
תגידו לי שעברתם את זה גם... תגידו לי שדברים יהיו יותר טובים... אני מחפשת את הכוחות וקשה לי. אני יודעת שאם אמשיך להלחם בתחנות הרוח אולי אנצח והם ישברו...אך בינתיים אני מחפשת את הכוח לא להשבר בעצמי.
מקווה שאני לא נשמעת קטנונית.
:(
עזרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון והשמנה לאחר סרטן בלוטת התריס - תגובה
פרופ` אבירם נצר01/05/2013שלום רב,
את בכלל לא נשמעת קטנונית או בכיינית.
הדיכאון, העליה במשקל, ושאר התלונות שאת מתארת, קשורים במצב של תת פעילות בלוטת התריס שבו את עדיין נמצאת (רמות TSH גבוהות מאוד). לוקח זמן עד שמגיעים לאיזון ההורמונלי. אז, בכל זאת תתעודדי, יש בהחלט תקווה.
אין גם שום סיבה שלא תעזרי בייעוץ פסיכולוגי/פסיכיאטרי כדי לדלג על המשבר.
החלמה מלאה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סי טידנה30/04/2013
בעקבות ראיה כפולה של אובייקטים וטשטוש ראייה, סי טי עם האבחנה הבאה: מוקד פוליפוידי בקרן קדמי של חדר לטראלי שמאל. באבחנה מבדלת כוריאוד פלקסוס פפילומי.
אין האדרה של חומר הניגוד.
אשמח לקבל תשובה מה משמעות התוצאה ומהם המונחים הללו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סי טי - תגובה
פרופ` אבירם נצר30/04/2013דנה שלום,
הממצא ב- CT, כנראה חסר משמעות קלינית, והינו ממצא אקראי. אני ממליץ שתתייעצי עם נוירולוג לגבי משמעות הממצא.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

