פורום ניתוחי ראש צוואר, גידולי ראש - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גיסטה עם ממאירות.
    שירן
    16/03/2015

    היי אני בת 25, בריאה בדרכ. מזה כשנתיים שהיה לי גיסטה תירוגלוסלית שגדלה משמעותית במספר החודשים האחרונים. נאמר לי שהניתוח להוצאתה אינו דחוף ולכן נותחתי להוצאת הגיסטה רק כשגדלה. בפתולוגיה לאחר הניתוח התגלה כי בתוך הגיסטה יש גידול פפילרי, לא ידוע לי הגודל אך הרופא טוען כי אינו גדול, גודל הגיסטה כ5.5 סמ.
    הרופא המטפל ממליץ על כריתה מלאה של בלוטת התריס וטיפול בדיו רדיואקטיבי. בנוסף בבדיקת בלוטת התריס היא תקינה מלבד קשרית של 7 מ"מ וגיסטה קטנה של 2.5 ממ, שלא נצפו באולטאסאונד של שנה קודם לכן.
    בלוטת לימפה תגובתית אחת של 21 ממ שנוקרה ונשלחה לבדיקה.
    אני פונה בשאלה האם זה הכרחי להוציא את בלוטת התריס?, האם יש דרך שונה לטיפול?, והאם התוצאה שהתגלתה בפתלוגיה יכלה להתגלות לפני הניתוח בבדיקה אחרת?. לא נעשה לי סריקה כלשהי רק הדמייה על קולית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיסטה עם ממאירות.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיסטה עם ממאירות. - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    16/03/2015

    שירן שלום,
    ישנן 2 אפשרויות, הבטוחה ביותר הינה הגישה שהמליץ לך המנתח שלך, לכרות את בלוטת התריס וטיפול חז פעמי ביוד רדיואקטיבי. היתרון הוא אחר השלמת הכריתה והטיפול, קל מאד לעקוב ולזהות אם ישנה הישנות הגידול. לכן זה הרבה יותר בטוח.
    האפשרות השניה, כמו שהצעת, הינה להמנע מניתוח נוסף ומהטיפול ביוד רדיואקטיבי, כל הסיכונים והסיבוכים האפשריים שלהם. החסרון הגדול הוא שבמקרה זה המעקב הרבה יותר מורכב, והסיכון לפספס הישנות של הגידול גבוה יותר.
    זו החלטה קשה שאת צריכה לקבל, האם לבחור בגישה הבטוחה יותר אך כרוכה בניתוח נרחב נוסף ובטיפול רדיואקטיבי, אשר לאחריו תוכלי להיות רגועה יחסית, או לבחור בגישה המסוכנת יותר, אך נטולת הסיכונים והסיבוכים של הניתוח והטיפול.
    אגב, כדאי לך להתייעץ עם אונקולוג, לא בהכרח שחייבים לבצע את הטיפול ביוד רדיואקטיבי. זה מותנה בממצאים שנמצאו לאחר כריתת בלוטת התריס ובציסטה הטירוגלוסלית.
    לגבי שאלתך אם ניתן היה לגלות את הגידול הממאיר בציסטה, עוד לפני הניתוח. המצאות גידולים ממאירים במיסטה טירוגלוסלית, היא תופעה ידועה. רק אם יש חשד גבוה להמצאות ממאירות, ניתן לאבחן אותה ע״י דיקורים מהציסטה. אמצאי הדמיה לא בהכרח יגלו את הגידול הממאיר.
    בברכת בריאות שלמה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת אם אר אי בתחילת הריון
    דורית
    15/03/2015

    קיבלה לעשות אם אר אי ראש ומוח עם חומר ניגוד ובזמן ההמתנה לתור גילתה שהיא בהריון. לא ניתן לעשות אם אר אי בהריוו עם חומר ניגוד. ישנם התקפי הפרעות ראיה. האם אם אר אי ללא חומר ניגוד יהיה מספיק טוב. כי אם לא הקופה לא תאפשר בדיקה נוספת. מה עושים. אולי מסוכן להמתין עוד שבעה חודשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת אם אר אי בתחילת הריון - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    15/03/2015

    דורית שלום,
    את צריכה להתייעץ על כך עם הרופא שהפנה אותך לבדיקה. השאלה היא מה הוא מבקש לבדוק? ומה מידת הדחיפות של הבדיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטה מוגדלת
    חן
    01/03/2015

    אז כשכורתים את בלוטת התריס עדיף לכרות גם את הפראתירואיד מסיבה זו ואם בכל זאת לכרות אז ישר אחרי הניתוח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלוטה מוגדלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטה מוגדלת - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    01/03/2015

    לא מדוייק. בלוטת יותרת התריס (למעשה מדובר ב-4 בלוטות). הוצאת כל הבלוטות תגרום להפרעה הורמונלית ושיבוש קשה במאזן הסידן בגוף. תמיד רצוי להשאיר, לפחות חלק מהבלוטות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כריתת פראתירואיד
    חן
    01/03/2015

    כשאין בלוטתתריס קל יותר להגיע לבלוטת יותרת התריס ? והאם כריתה שלהם עםסיכון מופחת יותר לפגיעה בעצבוב מיתרי הקול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כריתת פראתירואיד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כריתת פראתירואיד - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    01/03/2015

    חן שלום,
    לאחר כריתה של בלוטת התריס, האיזור מצולק מאד ועלול להיות קשה לזהות את בלוטות יותרת התריס. כיום ניתן לנטר את פעילות מיתרי הקול, ולהפחית את הסיכון של פגיעה בעצבים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת התריס - קשרית קולואידית
    יעקב
    23/02/2015

    שלום,
    דם,קולואיד,מקרופגים רבים ותאי אפיתל תקינים
    מתאים לקשרית קולואידית

    מה הכוונה,מתאים לקשרית קולואידית?
    האם הכל בסדר?
    והאם צריך מעקב?

    תודה ויום טוב,
    יעקב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת התריס - קשרית קולואידית - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    23/02/2015

    יעקב שלום,
    אין סיבה לדאגה. לא מדובר בתהליך ממאיר. מדובה בציסטה שפירה של בלוטת התריס.
    מומלץ לעקוב אחרי ממדי הציסטה באמצעות אולטרה סאונד.
    בברכת בריאות שלמה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסרת אובטרטור
    דניאל
    19/02/2015

    עברתי ניתוח להסרת SCC והיום אני משתמש ב אובטרטור. שמעתי שיש ניתוח ש"סותם" את החלל וע"י כך אין צורך באובטרטור. מעונין לדעת מה המינוח המקצועי לפרוצדורה זו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסרת אובטרטור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסרת אובטרטור - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    19/02/2015

    דניאל שלום,
    לצערי, אין לי מספיק ידע בנושא. אני ממליץ שתתייעץ עם רופאי פה ולסת שבד"כ עוסקים בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחוצה מאוד
    אנונימי
    31/01/2015

    שלום רב, לפני שלוש שבועות התחילו כאבי גרון עם כתמים לבנים על השקדים. במשטח גרון יצא סטרפטוקוק. קיבלתי רפפן הכתמים נעלמו. אך מאז יש לי כאב בשקד הימני שמקרין לאוזן. משטח חוזר יצא נקי. בדיקת דם עליה קלה בלייקוציטים ונטרופילים. חוץ מזה הכל תקין. נבדקתי מספר פעמים אצל אף אוזן גרון ורופא משפחה. הגעתי אליהם לחוצה בטירוף אחרי שקראתי כל מיני כתבות על סרטן הגרון. הרופאים טוענים שלא מדובר בגידול. אין לי כאבים בבליעה, אין שינוי קול. פשוט כאב עמום בצד ימין מקרין לאוזן. באותו צד יש לי שן לא מטופלת וזקוקה לטיפול שורש שגם כואבת. כמו כן סובלת כבר שנים מהתמכרות לטיפות אף עם נזלת קבוע וסינוסיטיס. אני בת 32 מעשנת. ממש מבקשת את חוות דעתך, כי אחרי כל מה שקראתי באינטרנט הלחץ רק גובר. תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחוצה מאוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחוצה מאוד - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    31/01/2015

    אירה שלום,
    אין לך שום סיבה לחרדה. תטפלי בשן שלך שזקוקה לטיפול שורש וקרוב לודאי, שכל המיחושים יחלפו.
    החלמה מהירה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופסור

    אנונימי
    01/02/2015

    תודה רבה על תשובתך המהירה.
    מרוב הלחץ ביקרתי בשבוע האחרון מספר רופאים. בינהם גם אף אוזן גרון.
    הוא בדק את הגרון עם המקל ופנס ואמר שממש לא מדובר בגידול.
    האם דרושה בדיקה נוספת או שהבדיקה שהוא ביצע מספקת כדי להירגע ולהתרכז בטיפול בשן?
    לצערי הרופאים היום נורא עמוסים ופשוט אין להם זמן להסביר ולהרגיע טיפוסים לחוצים כמוני.
    לפעמים אני מרגישה בו זמנית כאב בשן גרון ואוזן, לפעמים זה גרון ואוזן ולפעמים שן ואוזן.
    קורה גם שאני מרגישה גם את הצד השני של הגרון.
    האם יכול להיות שהשן הבעייתית מקרינה לגרון?
    מדובר בשן האחורית מצד ימין.
    סליחה על האורך ותודה רבה על התייחסותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופסור - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    01/02/2015

    אירה שלום,
    להערכתי, מקור המיחושים שאת מתארת הוא באמת בשן בינה. לכן אני ממליץ שתטפלי בה בהקדם!
    תוך כשבועיים, לאחר הטיפול/ עקירה,תוכלי לדעת אם זאת היתה הסיבה, או שיש צורך בבירור נוסף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דופלקס עורקי הצוואר
    גליה
    16/01/2015

    שלום רב!

    ביצעתי בדיקת דופלקס עורקי הצוואר רוב הבדיקה הייתה תקינה למעט תוצאה שאותי מדאיגה קרוטיס פנימי (acA) נמצאו רבדים טרשתיים שטחיים הומוגנים בחלקו הפרוקסימלי של העורק.זרימת הדם נמצאה תקינה.
    האם יש סיבה לדאגה ואיזה טיפול לבעיה יש?
    אני רוצה לציין שאני בת 61.

    תודה רבה מראש

    גליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דופלקס עורקי הצוואר - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    17/01/2015

    גליה שלום,
    טרשת העורקים, מתחילה כבר בגיל צעיר, ומתקדמת עם השנים. אין עדיין שום דרך למנוע אותה. אני ממליץ שתתייעצי עם רופא המשפחה שלך, לגבי המצאות גורמי סיכון שעלולים להחמיר את הטרשת, כגון סכרת, יתר לחץ דם, עישון וכד'.
    בברכת בריאות שלמה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשרית בבלוטה
    ענבל
    11/01/2015

    שלום. במעקב אחרי גידול מסוג קרצינואיד, נצפתה קליטה לסומוסוסטין בבדיקת פט סיטי. בבירור סונר צוואר נמצאה קשרית סולידית בגודל 11 ממ. האם החשד לממאירות במקרה כזה הוא גבוה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשרית בבלוטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשרית בבלוטה - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    11/01/2015

    ענבל שלום,
    לחולים עם גידול קרצינואיד, יש שכיחות גבוהה יותר של נטיה לגידולים בבלוטת התריס ויותרת התריס. עדין הסבירות לממאירות נמוכה בסה"כ.
    להערכתי, יש מקום לבצע ניקור מהקשרית (תחת אולטרה סאונד).
    בריאות שלמה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרחת ריחות משונים חשד לגידול מוחי
    יוני
    10/01/2015

    שלום רב אני בן 34 בתקופה האחרונה אני מריח ריח מוזר שאין לזה קשר לגורם חיצוני זה ריח פנימי שבא מהראש מהאף הריח הוא ריח של קטורת ריח של דם ריח חמצמץ אני מריח אותו בעיקר במקומות סגורים (חדר בבית) שאין השפעה של רוח אבל גם בחוץ אני מריח אותו הוא בא כמו גל בא והולך לפעמיים הוא נעלם ואז כאשר אני חושב ומאמץ את המוח הוא מתחזק הריח השאלה שלי היא האם זה יכול להיות גידול מוחי או בעיה בסינוסים שחכתי לציין שאני סבלתי משיעול וליחה בתקופה רציפה של 3 חודשיים אבל זה היה ליפני 5 חודשיים כך שחודשיים אני לא סובל משיעול רק קצת ליחה בגרון אבל הליחה באה מכיוון הריאות ולא מהאף ( אין לי נזלת בכלל ואני נושם מצוין ) ולא כואב לי הראש רק לפעמים שאני חושב יותר מידיי מלחץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרחת ריחות משונים חשד לגידול מוחי - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    11/01/2015

    יוני שלום,
    אני ממליץ שתיבדק ע"י רופא א.א.ג. שינוי בתחושת הריח יכול להגרם, הן ע"י בעיות באף ובסינוסים והן ע"י בעיות מוחיות, בין השאר גידולים.
    בברכת בריאות שלמה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומע את התזוזות של הראש
    יעקב
    25/12/2014

    מעל חודש כשאני מסובב את הראש בתנועה סיבובית אני שומע את כל הסיבוב של הראש
    וזה משגע אותי
    כמו קנקים אבל זה לא קנקים זה פשוט כמו שאוכלים ציפס ויש רעש של הריסוק
    ככה אני שומע את כל הסיבוב של הראש
    הלכתי לאורטופד ואמר שלא שמע על תופעה כזאת ולא רואה סיבה לעשות משהוא
    האם יש דרך לפתור את זה
    האם יש סיבה לדאגה ?
    יצויין שאיין לי כאבים בתנועה ובצוואר
    בנוסף יש לי קפיצות שרירים ובבדיקה נוירולוגית לא נמצא דבר ברוך ה'
    כולל בבדיקת אי אם ג'י
    אין לי מוסג אם יש קשר בין שני הדברים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומע את התזוזות של הראש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומע את התזוזות של הראש - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    25/12/2014

    יעקב שלום,
    לפי תאורך, נראה לי שמדובר בפרקי חוליות הצוואר ובשרירים העוטפים אותם. כנראה שאין צורך בטיפול תרופתי. תתייעץ אולי שוב עם אורטופד לגבי האפשרות לטיפול פיזיוטרפי.
    בברכת החלמה מלאה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    יעקב
    26/12/2014

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטות לימפה שגדלו
    טלי
    18/12/2014

    שלום רב, בת 34, לפני כשלושה חודשים חשתי מעין בלוטה קטנה מעט כואבת בקו הלסת מתחת בנוסף אני מרגישה אי נוחות בבליעת הרוק נפיחות של הצוואר רופאת המשפחה הפנתה אותי לא.א.ג אשר הפנתה לאולטרסאונד - להלן ממצאי אולטרסאונד ראשון בוצע לפני חודשיים :
    אונה ימנית -רוחב-1,2 ס"צ/ אורך- 3.95 ס"מ/ עומק 2ס"מ . לא מוגדלת. הודגם קשר ציסטי באורך 0.3 ס"מ, רוחב 0.15 ס"מ. פרט לכך מרקם האונה אחיד , זרימת הדם תקינה.
    אונה שמאלית- רוחב-1 ס"מ/ אורך-3.85 ס"מ/ עומק- 1.85 ס"מ- לא מוגדלת , מרקם אחיד, זרימת דם תקינה.
    איסטמוס- רוחב 0.2 ס"מ- מרקמו אחיד.
    סלוטת הפרוטיס- ימין - הודגמה בלוטת לימפה באורך 1.35 ס"מ רוחב 0.65 ס"מ.
    שמאל- הודגמה בלוטת לימפה באורך 1.8 רוחב 0.55 ס"מ .
    בלוטות הרוק התת לסתיות- ימין- הודגמו בלוטות לימפה כאשר הגדולה באורך 1.8 ס"מ , רוחב 1 ס"מ. שמאל- הודגמו מס' בלוטות לימפה כאשר הגדולה באורך 2.2 ס"מ, רוחב 0.8 ס"מ .
    מבנה כל בלוטות הלימפה שמור.
    התבקשתי לחזור על הבדיקה אחרי חודשיים , חזרתי על הבדיקה ולהלן הממצאים:
    בלוטת המגן - איטמוס: לא מורחב מרקמו אחיד.
    אונה שמאלית- לא מוגדלת, מרקמה אחיד.
    אונה ימנית- לא מוגדלת עם קשרית ציסטית בגודל 0.3 ס"מ.
    רקמות רכות צוואר :
    מצד ימין - בצוואר קידמי הודגמו מספר בלוטות לימפה באורך 1.4 ס"מ בעובי עד 0.3 ס"מ עם מרכז שומני.
    באזור הזוית הליסתית הודגמה בלוטת לימפה באורך 3 ס"מ בעובי 0.7 ס"מ עם מרכז שומני.
    מצד שמאל - בצוואר קידמי עליון הודגמו מס' בלוטות לימפה קטנות. בנוסף, הודגמה בלוטת לימפה באזור הזוית הליסתית מוגדלת באורך 2.7 ס"מ בעובי 0.6 ס"מ עם מרכז שומני אך עם אסימטריה בעובי של הקטבים.
    פראתיאוריד= לא הודגמו בלוטות פראתירואיד מוגדלות דו צדדי.
    בלוטות רוק-
    מצד ימין- פרוטיס- הדגמה תקינה.
    תת לסתית - הדגמה תקינה.
    מצד שמאל- פרוטיס - בתוכה הודגמו מס בלוטות לימפה קטנות.
    תת ליסתית- הדגמה תקינה.
    סיכום: הממצאים כמתואר לעיל.
    למיטב הבנתי במהלך החודשיים גדלו בלוטות הלימפה ואחת מהן אסימטרית .
    אשמח לקרוא את חוות דעתך בנדון , אילו פעולות עליי לעשות? ( שלחו אותי ל FNAׂ ׂ על אילו מחלות הדבר יכול להעיד והאם המצב לדעתך יכול להיות ממאיר. ואם כן מה עושים בדרך כלל במקים מסוג זה ומה סיכויי ההצלחה
    תודה על שיתוף הפעולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלוטות לימפה שגדלו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטות לימפה שגדלו - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    19/12/2014

    טלי שלום,
    לפי תיאורך, מדובר בהגדלה של קשריות לימפה צוואריות. כפי שמתוארות הקשריות, קרוב לוודאי שמדובר בקשריות תגובתיות לזיהום כלשהו. הסבירות שמדובר בדלקת בשיניים/חניכיים או בריריות הפה היא הגבוהה ביותר. הסיכוי לגידול ממאיר נראה לי נמוך מאד.
    אני ממליץ שתיבדקי ע"י רופא שיניים, אם הוא שולל בעיית שיניים. רצוי שתתייעצי עם רופא הא.א.ג. שלך לגבי המשך הבירור/מעקב.
    בברכת בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בליטה עגולה כואבת בחיך עליון
    אנונימי
    15/12/2014

    שלום רב,
    לפני יומיים יצא לי בלוטה כואבת בחיך העליון מימין לפס המרכזי.
    זה מפריע בבליעה וכואב במיוחד כשאני נוגעת עם הלשון.
    אחרי חפירות רבות באינטרנט ודברים מפחידים שקראתי הגעתי לרופאת שיניים.
    היא בדקה ואמרה שזה דלקתי. כששאלתי אותה האם זה יכול להיות גידול סרטני, היא אמרה שסרטן לא כואב ושורף ושאין צורך לגשת לפה ולסת.
    הבלוטה היא קשה יותר קטנה מאפונה. כשנוגעים בה, היא חלקה במרקם.
    אני ממש חרדה כי אני מעשנת. ואחרי כל מה שקראתי באינטרנט בכלל הפסקתי לישון.
    אשמח אם תרגיעו אותי. מה זה יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בליטה עגולה כואבת בחיך עליון - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    16/12/2014

    אירה שלום,
    לפי תיאורך, נראה לי שאת יכולה להיות רגועה! גידול סרטני, לא מופיע במהירות כזאת, וכאב חד לא אופייני בשלבים המוקדמים, כך שסביר יותר שמדובר בתהליך דלקתי/זיהומי.
    אני ממליץ שתמשיכי טיפול ומעקב אצל רופאת השיניים שלך.
    החלמה מהירה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח ראש להסרת מנינגיומה
    חדוה
    07/12/2014

    לפני 11 חודש עברתי ניתוח להסרת מנינגיומה בצד שמאל של הגולגולת. מאז מציקה לי העין ויש לי הרגשה שהרקה השמאלית עם איזור העין מכווצים. כשאני נוגעת בגולגולת באיזור האמור אני מרגישה ששורף/כואב לי שם ומיד אני מקבלת גירוד במוח. האם זו תופעה מקובלת? אודה בעד תשובה. אני מאד סובלת מתופעה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח ראש להסרת מנינגיומה - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    08/12/2014

    חדוה שלום,
    אני מציע שתפני לפורומים נוירוכירורגיים, שם תקבלי מענה לשאלותיך.
    בברכת בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גוש רקמה רכה בגב עליון עורף שמאל
    גלי
    19/11/2014

    שלום,
    לפני כ-3 חודשים התגלה אצלי גוש בכתף שמאל, קרוב לצוואר. בבדיקת סי טי ו mri הודגם תהליך אליפטי במרהו בקוטר 3.7 ס"מ במישור הצדיפנימי, 5.3 ס"מ במישור הקדמי אחורי ובגובה 5.5 ס"מ. התהליך בעל אותות הדומים לרקמת שומן בסדרת t1, בעל אותות בעוצמה גבוהה בסדרה t2 העובר האדרה לא הומוגנית לאחר הזרקת גדוליניום, אשר בתוכו מודגמים אזורים שאינם עוברים האדרה, העשויים להתאים לאזורים ציסטיים נקרוטיים. התהליך היה חשוד לסרקומה של הרכמות הרכות אך בביופסיה נמצא שהממצאים הנם של nodular fascitis.כרגע נתנו לי כדורי אתופן ל 3 שבועות. השאלה שלי היא האם בכל אופן יש צורך להוציא את הגידול אפילו שהוא שפיר. חשוב לציין שהוא גדל במהירות גדולה יחסית. תודה מראש על ההתייחסות!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גוש רקמה רכה בגב עליון עורף שמאל - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    20/11/2014

    גלי שלום,
    לפי תאורך, מדובר בגוש גדול אשר קרוב לוודאי, יהיה צורך לכרות אותו, אלא אם ממדיו יקטנו משמעותית.
    בברכת החלמה מהירה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום