מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מצג עכוז שבוע 35+3שירי26/07/2017
הנני בהריון שלישי אחרי שתי לידות רגילות.
בהערכת משקל שבוצעה בשבוע 32 העוברית שקלה 1900 במצג ראש.
בבדיקה שנעשתה היום אצל רופא הנשים התברר שהתהפכה למצג עכוז.
1. הרופא אמר לחכות לשבוע 37 לאולטראסאונד נוסף ונחליט מה עושים..
2. האם יש עוד סיכויי שתתהפך חזרה?
3. האם עלי לשריין כבר מעכשיו תור להיפוך חיצוני? או לניתוח קיסרי.
תודה רבה, שירי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצג עכוז.
ד``ר איילון לחמן28/07/2017שלום.
אכן דברי רופאך בהחלט נכונים.ההיפוך במידת הצורך מתבצע לאחר שבוע 37.בהחלט יש סיכוי שהעובר יתהפך חזרה. התורים להיפוך אינם ארוכים.אין צורך בינתיים לקבוע תור לניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומצה פולית וקלקסן בהריוןרות26/07/2017
האם מעבר לחומצה פולית במינון 5 מ"ג יש צורך גם בקלקסן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסן?
ד``ר אריה לידור29/07/2017שלום לך
קשה לענות על שאלה כזו מבלי שמצויין גילך או הבעיה הרפואית ממנה את סובלת. האם קיימת בעיית קרישה. האם היו בעיות קרישה בהריונותיך הקודמים?
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פערי בדיקות בעובי ריריתמירב26/07/2017
אשמח להכוונה. בת 36.5 ללא ילדים, במסגרת מעקב הפלות חוזרות הופנתי לבדיקת אולטרסאונד תלת מימד לרחם ואשמח להסבר. בתאריך 7/7/17 עשיתי U.S אצל ר.נשים והרירית נצפתה בעובי 8.2 ע"פ מכתב סיכום
בתאריך 16/7/17 קיבלתי וסת
הבוקר עשיתי U.S תלת מימד ושם הרירית נצפתה בעובי 5.4 והרופא אמר שזה עובי תקין, שאר הממצאים הראו מבנה תקין ללא שרירנים או כל הפרעה אחרת.
נשאלת השאלה האם זה בסדר שיש פערים בעובי הרירית בין 2 הבדיקות? האם פער כזה מעיד על משהו?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עובי רירית
ד``ר אריה לידור29/07/2017שלום לך
כגדי להשוות יש צורך בבדיקות שנעשו באותו זמן ומרחק מתאריך הוסת ולא בתקופות ותאריכים שונים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם בשבוע 25einat1226/07/2017
שלום
אני בשבוע 25 בדיוק.
עשיתי היום בדיקות דם ורציתי לדעת האם תקין?
COOMBS INDIRECT שלילי
BLOOD TYPE B
RH POS
Antibody screen Fin שלילי
NEUT% 79.6 %
NEUT.abs 8.74 K/ul
LYM% 13.3 %
LYMP.abs 1.46 K/ul
RBC 3.98 M/ul
MCV 94.5 fL
MPV 11.6 fL
GLUCOSE 50g 100 mg/dL
אשמח להתייחסות שכן יש לי פגישה עם רופא רק בעוד כשלושה שבועות.
(לא רשמתי את כל התוצאות רק את מה שלא בנורמה או לא מובן לי).
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות
ד``ר אריה לידור29/07/2017שלום לך
התוצאות המוצגות תקינות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכנת המטומה בתחילת ההריוןענת25/07/2017
שלום,
הריון ראשון לאחר IVF גיל 42.5 (החזרה מוקפאים ב- 25.6 )- שבוע 6 ?
ביום שבת היה לי דימום בניגוב ובהחדרת הקרינון (לא דימום מסיבי) ללא כאבים
לוקחת לתמיכה פעמיים ביום קרינון ופרגינובה 2*2
בבדיקת אולטרסאונד במוקד נצפה שק הריון תוך רחמי +שק חלמון +קוטב עוברי +דופק. הרופא שלח אותי למנוחה למספר ימים הדימום הפסיק תודה לאל מיום שבת.
היום (יום שלישי) ביצעתי שוב ביחידה אולטרסאונד והיה דופק אך נצפה גם בצמוד לשק ההריון נראה כהמטומה בגודל 10 מ"מ
מה זה אומר? האם מסכן את ההריון ויש סיבה לדאגה ?
האם צריך להגביר תמיכה או שלא קשור לרירית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטומה
ד``ר אריה לידור29/07/2017שלום לך
חשוב להמשיך ולעקוב מדי מספר ימם אחר התפתחותו התקינה של ההריון ולהמשיך בפרוגינובה ופרוגסטרון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי g6pd ואכלתי בטעות פול קלוי אחדר.נ25/07/2017
שלום יש לי g6pd אני בת 34 ומשאני ילדה לא בדקתי זאת אך כך נאמר לי מאמי. היום בטעות בפעם הראשונה בחיי אכלתי פול קלוי אחד. איני מרגישה שום שינוי בגופי. חשוב לציין שאני גם בהריון בשבוע 6.5 ואני מאוד מודאגת כרגע ולא מצליחה להירדם. מה עליי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר g6pd
ד``ר אריה לידור29/07/2017שלום לך
להקפיד ולמנע מאכילת פול או תכשירי סולפה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריבוי קל מי שפיראלי24/07/2017
שלום רב
אשתי בשבוע 32+4 אובחן אצלה לפני מספר ימים באו'ס שגרתי ריבוי קל של מי שפיר 25.2 AFI. יצויין שבאו'ס קודמים שבצעה (בשל צורך בבירור ומעקב בעקבות כתמי דם קטנים שהיא ראתה) כמות מי השפיר תמיד היתה תקינה, בחלק היה סביב 8 ס"מ (לפי הספירה השניה).
בעקבות הממצא הרופאה הפנתה לאקו לב ולסקירה מכוונת שיצאו תקינים (גם שקיפות עורפית ושתי סקירות קודמות יצאו ברוך השם תקינים ). אשתי תבצע העמסת סוכר 100 ביום ד השבוע.
כמו כן שלחה אותנו ליעוץ גנטי שם אמרה לנו הרופאה שיש לשקול דיקור מי שפיר בשל חשש של 1 אחוז למומים.
שאלתי היא האם יש הגיון וצורך בכך לאור הממצאים התקינים לאורך ההריון, העדר רקע בעיות גנטיות, השלב המתקדם של ההריון, והעובדה שהדיקור מציריך גם סטרואידים להבשלת הריאות?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיקור מי שפיר
ד``ר אריה לידור29/07/2017שלום לך
אין כל צורך בדיקור מי השפיר לברור של ריבוי מי שפיר מעבר למה שבוצע
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיהוקים מרובים אצל העוברהדר23/07/2017
שלום,
אני בשבוע 35, וכבר מס' שבועות אני מרגישה את השיהוקים של העובר (קפיצות חוזרות בקצב קבוע)
השיהוקים בתדירות מאוד גבוהה: יכול להיות אפילו 8-10 פעמים ביום, כל פעם למשך 10-15 דקות.
זה נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיהוקים
ד``ר אריה לידור29/07/2017שלום לך
כן. מציע שתבצעי גם מוניטור עוברי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי ויטמין Aנעמי23/07/2017
הבנתי שעודף של ויטמין A יכול לגרום למומים בעובר אבל מצד שני המליצו לי ליטול פרנטל שמכיל ויטמין A. אז מה בעצם אני צריכה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמין A
ד``ר אריה לידור29/07/2017שלום לך
אין כל סכנה בפרנטל. אין להשתמש בתכשירים אחרים המכילים ויטמין A
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוך עובר , ניתוחח קיסרי וסימפיזיוליזיסיפעת23/07/2017
היי
אני בת 31, כרגע בשבוע 36 , הריון ראשון, ההריון עד כה עבר בקלילות וללא כל בעיה . התינוקת לא התהפכה ונמצאת במצב עכוז. כעת אני צריכה להחליט לגבי היפוך עובר (בתקווה שיצליח ) או לידה קיסרית אלקטיבית , איני מצליחה להחליט איזה הליך עדיף מבחינה רפואית
כמו כן השבוע גילו שיש לי סימפיזיוליזיס האם נתון זה צריך להשפיע על החלטתי? האם עם סימפיליזיס יש העדפה לקיסרי? ממידע שקראתי באינטרנט (איני יודעת עד כמה אמין) כתוב שיש חשש לפגיעה באגן תחת אפידורל בלידה טבעית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפוך עובר
ד``ר אריה לידור29/07/2017שלום לך
ל 2 השיטות יתרונות וחסרונות. בצוע ההיפוך אם יצליח
ימנע ניתוח . אין קשר לסימפיזיוליזיס ולהחלטה על דרך הלידה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון עוברי לא תקיןיעל20/07/2017
שלום
אני בשבוע 19. ערך חלבון עוברי 2.8 ואני מאוד מוטרדת.
איזה בירור נדרש במקרה כזה והאם זה מצביע על סיכון גבוה -כמעט וודאי למום?
האם לפנות לרופא שלי באופן דחוף או שניתן לחכות לתור בעוד 5 ימים? (בדיוק החלפתי רופא כך שהוא אינו מכיר אותי ולא יעודכן בתוצאות דרך המעבדה כי לא הוא נתן את ההפניה )
*יתר הערכים בבדיקה היו תקינים, שקיפות עורפית וסקירה ראשונה תקינות
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון עוברי.
ד``ר איילון לחמן28/07/2017שלום.
לא ציינת את רמת הסיכון המשולבת שקיבלת.בכל מקרה התיעצי עם רופאך .לשקול בדיקת מי השפיר או בדיקת סקירה מכוונת למוח ועמוד השדרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי דיקור מי שפירמזל20/07/2017
בשבוע 11 ביצעתי את בדיקת הדם שאמורה לבדוק את רוב התסמונות הנבדקות במי שפיר , נבדקו 17 תסמונות ויצא שלילי. יש לי תור לדיקור מי שפיר ואני מתלבטת האם לבצע. יש יתרון לביצוע בדיקת מי שפיר או בדיקות נוספות שיש במי שפיר? אשמח לעזרה בהחלטה. אני בת 36 וחצי וזה הריון שלישי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיקור מי שפיר
ד``ר אריה לידור20/07/2017שלום לך
למרות הדיוק בבדיקת הדם - בדיקת הדיקור היא המועדפת . כמו כן ניתן לבצע במהלכה שבב גנטי מה שלא ניתן להעשות בבדיקת הדם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מריחת קרם גוף על ידיים רגליים ובטןנועה19/07/2017
שלום,
אני בשבוע 16
האם יש בעיה עם מריחת קרם גוף על ידיים, רגליים והבטן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרם גוף
ד``ר אריה לידור20/07/2017שלום לך
אין כל בעיה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם בזמן היריוןאירמה19/07/2017
Wbc 15.1
Immature granulocytes 0.37
% 2.5 immature granulocytes
Hemoglobin 11.8
פעם שניה שהגרניולוציטים באותם הערכים, במאי ועכשיו.
גם הלייקוציטים באותם ערכים פחות או יותר כל ההיריון.
האם עליי לבדוק את הנושא יותר לעומק, כי זה מאוד מדאיג אותי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 35+5
אירמה19/07/2017שבוע 35+5
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלייקוציטים
ד``ר אריה לידור20/07/2017שלום לך
התוצאות תקינות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא משלשת את עצמהשלומית19/07/2017
שלום, מחזור אחרון 16.6. ביוץ ב 3.7.(מחזור כל 29 יום) בדיקת בטא 17.7- 747. בדיקת בטא 19.7= 2009. כלומר הבטא שילשה את עצמה. תור לרופא נשים בעוד שלושה וחצי שבועות. האם יש צורך ללכת לפני כן לבדוק או שאין צורך. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביטא
ד``ר אריה לידור20/07/2017שלום לך
המשיכי במעקב הביטא וברגע שיגיע ל6000 ומעלה בצעי בדיקת אולטרהסאונד לדופק עוברי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)